Interesuje Cię zaplecze Gabinetu od zaplecza? 😉 Przygotowałam małe podsumowanie tego, co działo się na blogu w mijającym roku! Sprawdź czy nie umknęły Ci cenne porady dotyczące rozwoju salonu, poznaj wstydliwe smaczki, których chyba jeszcze nikomu nie zdradziłam, dowiedz się jak powstają artykuły i co robię kiedy ich nie piszę!

W moim podsumowaniu znajdziesz informację na temat wszystkich tekstów, które powstały w tym roku – wykorzystaj je planując działania na kolejny rok. Będzie również trochę prywaty – w końcu to mój blog, więc jestem jakby jego nieodłączną częścią 😀 Jeśli prywata Cię nie interesuje, skup się na linkach do tekstów 😉

STYCZEŃ 2016

To był dla mnie bardzo intensywny rok – zarówno prywatnie, jak i zawodowo. Powitałam go z przeogromnym brzuchem, w którym pływał sobie mój rosnący w zastraszającym tempie Syn. Styczeń upłynął na ekspresowym ogarnianiu spraw zawodowych. Wiedziałam, że jako właścicielka jednoosobowej firmy, nie będę mogła sobie pozwolić na dłuższy urlop macierzyński, dlatego jak najwięcej spraw chciałam zamknąć przed porodem.

Oczywiście priorytet miały rzeczy na których zarabiam, czyli zlecenia od klientów, niemniej jednak rykoszetem również na blogu znalazły się 2 teksty:

NOWY GABINET KOSMETYCZNY – JAKICH BŁĘDÓW NIE POPEŁNIAĆ?

OTWIERAM GABINET KOSMETYCZNY – NA CO SIĘ PRZYGOTOWAĆ?

(wszystkie linki otwierają się w nowym oknie, więc możesz spokojnie doczytać do końca, a następnie przejść do okien z artykułami, które kiedyś przegapiłaś)

LUTY – CZERWIEC 2016

Dwa tygodnie przed terminem, 25 lutego pojawił się na świecie Karol. Wbrew skojarzeniom ze słowem pojawił się, proces ten był odrobinę dłuższy i bardziej skomplikowany, ale daliśmy oboje radę! 🙂 A chłopak wcale nie był mały, ważył dokładnie 4180g! 🙂

Pojawienie się malucha wymusiło na mnie drastyczne ograniczenie zawodowej aktywności do niezbędnego minimum. Niestety opcja minimum nie dała rady objąć bloga (i snu), który prowadzę głównie hobbystycznie, stąd kilka miesięcy ciszy. Są sprawy ważne i ważniejsze, a to małe, cudne stworzenie teraz już zawsze będzie dla mnie na pierwszym miejscu! <3

Pomiędzy typowymi maminymi obowiązkami udało mi się dołączyć do jury konkursu INSPIRACJE ROKU BEAUTY INSPIRATION – już po raz drugi z resztą. Nie mogłam niestety przyjąć zaproszenia na galę wręczenia nagród, dlatego z łezką w oku wstawiam zdjęcie z ubiegłego roku 😉

LIPIEC 2016

Dobra, koniec rozczulania się – pora wrócić do konkretów! 😉 Wraz z nadejściem wakacji zaczęłam się powoli ogarniać i wracać do regularnego pisania. Żeby wytłumaczyć się z nieobecności i jakoś tak płynnie wejść z jednej roli w drugą zaczęłam od tekstu, w którym dzielę się przemyśleniami na temat tego jakie doświadczenia związane z macierzyństwem można wykorzystać w codziennej pracy w gabinecie kosmetycznym – nie tylko dla mam 😉

CZY MAMA MOŻE DOBRZE ZARZĄDZAĆ GABINETEM KOSMETYCZNYM?

A dalej już klasycznie, czyli mięso, mięso i jeszcze raz mięso:

WYSOKA CENA ZABIEGU – CZY TO MUSI BOLEĆ?

Świetny temat dla osób, które są złe, że za mało zarabiają, ale boją się reakcji klientek na ewentualne podniesienie cen.

SIERPIEŃ 2016

Sierpień otwiera tradycyjny, jesienny artykuł z listą najbliższych wydarzeń branżowych – targów, kongresów i konferencji dla kosmetyczek, kosmetologów, fryzjerek, podologów i innych osób związanych z branżą beauty. Wiesz, że tym razem udało mi się wygrzebać aż 26 imprez? Nikt nie publikuje tak obszernych zestawień! 😉 Na dniach pojawi się kolejna odsłona zestawienia, wiosna 2017 – nie przegap!

TARGI KOSMETYCZNE I FRYZJERSKIE – JESIEŃ 2016!

Teksty, które zamieszczam na moim blogu dzielą się na mięsne z dużą dawką praktycznych informacji i te nieco luźniejsze, którymi chcę zainspirować Was do zmiany sposobu myślenia, zwrócenia uwagi na pozorne detale, które jednak składają się na ogólny wizerunek salonu. Te luźniejsze teksty zwykle są inspirowane moimi codziennymi doświadczeniami, tak było również w przypadku drugiego artykułu opublikowanego w sierpniu:

KLIENTKA NIEDOINFORMOWANA = KLIENTKA NIEZADOWOLONA

Każda z nas ma czasami gorszy dzień, który niekoniecznie trzeba od razu spisywać na straty. Nawet w czasie totalnego braku sił i motywacji można zrobić w gabinecie coś konstruktywnego:

CO ROBIĆ, KIEDY NIC CI SIĘ NIE CHCE?

Ostatni tekst w sierpniu to zachęta do wypełnienia ankiety dotyczącej tematów, o których chciałybyście czytać na moim blogu. Obiecałam, że opublikuję wyniki i je opublikuję. Zrobiłabym to już dawno, ale powstrzymywała mnie do tej pory pewna drobna, ale istotna kwestia techniczna. Problem już został rozwiązany, a publikacja wyników ankiety planowana jest na styczeń.

ZDECYDUJ O CZYM CHCESZ CZYTAĆ! WYPEŁNIJ ANKIETĘ!

Ankieta jest spora, dlatego tym bardziej się cieszę, że wypełniło ją aż 96 osób! Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, zapraszam serdecznie – za chwilę będę podsumowywać, więc masz jeszcze kilka dni, żeby Twoje odpowiedzi znalazły się w ogólnym zestawieniu. Ankietę znajdziesz TUTAJ

WRZESIEŃ I PAŹDZIERNIK 2016

Wrzesień i październik były dla mnie miesiącami bardzo intensywnej pracy zawodowej – oprócz stałych, codziennych zobowiązań i drobniejszych dodatkowych zleceń tworzyłam serię materiałów informacyjnych i szkoleniowych dla jednego z moich klientów. W związku z tym artykułów na blogu było nieco mniej niż zwykle i dotyczyły raczej tematów bieżących. Odbiły się one jednak szerokim echem w mediach, nie tylko branżowych – zgodnie z resztą z moimi przewidywaniami, ale o tym później.

KLAUZULA SUMIENIA U KOSMETYCZKI – CZY WYKONYWAĆ ZABIEGI NASTOLATKOM?

PO CO PROWADZISZ GABINET KOSMETYCZNY?

ZAKAZ SPRZEDAŻY KOSMETYKÓW W APTEKACH – REALNE? CZY KOSMETYCZKI PRZEJMĄ SPRZEDAŻ DERMOKOSMETYKÓW?

Czego zabrakło? Artykułu urodzinowego i powiązanych z nim niespodzianek! Wiesz, że blog GABINET OD ZAPLECZA dokładnie 17 września skończył 2 lata? Jakby tego było mało, dokładnie w tym samym dniu liczba fanów na Facebooku przekroczyła 2000! Piękny prezent i jeszcze piękniejsza okazja do świętowania. Mam prawie gotowy artykuł, kilka rozgrzebanych pomysłów, ale postanowiłam, że przetrzymam te materiały do następnego roku. Chciałabym zorganizować kilka fajnych akcji, a to wszystko wymaga masy czasu i przygotowań. To jest wersja oficjalna. Wersja nieoficjalna (pamiętasz jak zapowiadałam wstydliwe fakty?) jest taka, że nie po raz pierwszy zgubił mnie mój własny perfekcjonizm. Albo urodziny na wypasie z pompą przez 2 tygodnie, albo wcale. Tym sposobem na blogu nie pojawiło się nawet słowo na ten temat. To jest tzw. przykład negatywny – nie powtarzaj tego w swoim salonie! 😉

LISTOPAD 2016

Listopad rozpoczęłam od podsumowania moich medialnych debiutów z października 🙂

GABINET OD ZAPLECZA W DUŻYM FORMACIE I INNYCH MEDIACH! TY TEŻ MOŻESZ! JAK?

Wzmianki o moim blogu pojawiły się w:

Dużym Formacie – magazynie dodawanym do Gazety Wyborczej:

internetowym wydaniu magazynu dla farmaceutów mgr.farm, znanym w mediach społecznościowych pod nazwą Zaufaj mi, jestem farmaceutą:

oraz portalu farmaceutycznym Rynek Aptek:

Żeby nie było, że tylko się chwalę, w powyższym tekście znajdziesz również pomysły na zaistnienie w mediach, które możesz wykorzystać promując swój gabinet kosmetyczny! 😉

Dołączyłam również do grona ekspertów Akademii Versum 😀 W listopadzie został opublikowany artykuł, który pisałam przez cały październik:

DOŁĄCZYŁAM DO GRONA EKSPERTÓW AKADEMII VERSUM!

Pojawił się też pierwszy artykuł z fajnego cyklu – fajnego moim zdaniem, ale Waszym, sądząc po komentarzach na Facebooku również 😀 Cykl miał być comiesięczny, ale obawiam się, że kolejna odsłona obejmie zbiorczo dwa ostatnie miesiące roku – listopad i grudzień. Koniec roku to dla mnie czas realizacji wielu większych pomysłów, które są nierozłącznie związane ze świętami i sylwestrem. Nie chciałam z nich rezygnować na korzyść materiału, który przecież mogę zrealizować w nieco innej formie.

PISZĄ O NAS. O KOSMETYCZKACH I FRYZJERACH – PAŹDZIERNIK 2016

Udało mi się znaleźć czas na odwiedzenie dwóch dużych konferencji. Pierwsza, TEDxKatowice, była doświadczeniem bardziej ogólnorozwojowym niż stricte biznesowym, ale dostarczyła mi wielu ciekawych inspiracji.

Druga, która odbyła się tydzień później, to już sama esencja do wykorzystania w praktyce prowadzenia internetowego biznesu. Mowa o jednej z najpopularniejszych konferencji dla blogerów – bloSilesia. Wysłuchałam na niej wielu bardzo ciekawych wykładów – już wkrótce podzielę się z Wami wiedzą, którą zdobyłam! Wbrew pozorom nie jest ona dedykowana wyłącznie blogerom, ale wszystkim osobom, które prowadzą działania reklamowe w internecie.

Na koniec listopada trochę mięska, czyli poradnik na temat promocji gabinetu kosmetycznego poprzez materiały video:

VIDEO MARKETING – JAK WYKORZYSTAĆ FILMY W REKLAMIE GABINETU KOSMETYCZNEGO?

Koniec listopada to także początek prac nad stroną internetową, które obecnie czytasz. Na pierwszy rzut oka nie widać większych zmian, ale strona działa dużo szybciej i w pełni poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Do tego doszły drobne poprawki graficzne. Jeśli masz pomysł co jeszcze można poprawić w Gabinecie od zaplecza, pisz do mnie śmiało! 🙂

GRUDZIEŃ 2016

W grudniu chciałam chyba jakoś podświadomie nadrobić słabszy początek roku i podjęłam się realizacji kilku dużych projektów. Pierwszy z nich to bardzo duże zestawienie tanich w realizacji pomysłów na świąteczne prezenty dla klientek gabinetu kosmetycznego.

35 POMYSŁÓW NA ŚWIĄTECZNE PREZENTY DLA KLIENTEK GABINETU KOSMETYCZNEGO – DO 15 ZŁ!

Kolejny to ankieta, przeprowadzona w naszej grupie na Facebooku:

ILE GABINETÓW KOSMETYCZNYCH PRACUJE W WIGILIĘ?

Apropo grupy, czy wiesz, że właśnie w grudniu dołączyła do niej 3000 osoba? 😀 Jeśli jeszcze Cię tam nie ma wpadnij koniecznie! Znajdziesz ją TUTAJ.

Nie zabrakło również tradycyjnych życzeń świątecznych w nieco feministycznej odsłonie 😉

KOBIECE ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE!

oraz materiału na temat skutecznej organizacji – koniec roku to doskonała okazja do wdrażania nowych, ułatwiających pracę i planowanie nawyków:

10 LIST, KTÓRE UŁATWIĄ CI ORGANIZACJĘ W SALONIE KOSMETYCZNYM!

(na końcu artykułu o listach znajdziesz PREZENT!)

Nie byłabym sobą, gdybym nie zakończyła szczegółowa instrukcją na temat sposobów podsumowania roku w salonie kosmetycznym i planowania kolejnego roku. To dwa ostatnie artykuły w 2016 roku, no może przedostatnie, bo jest przecież jeszcze ten, który czytasz w tej chwili. No i musimy zostawić sobie miejsce na jakieś oryginalne życzenia noworoczne – pomysły już się kłębią w mojej głowie! 😉

PODSUMOWANIE ROKU W GABINECIE KOSMETYCZNYM – JAK WYCIĄGNĄĆ WŁAŚCIWE WNIOSKI?

JAK ZAPLANOWAĆ 2017 ROK W SALONIE KOSMETYCZNYM?

Na koniec chcę Ci bardzo podziękować, że do mnie zaglądasz! Mogę obiecać, że kolejny rok będzie jeszcze bardziej intensywny niż grudzień 2016! 😉 Chcę trochę przeorganizować moje życie zawodowe i rozwinąć blog poprzez dostarczanie Wam większej ilości praktycznych narzędzi, które ułatwią prowadzenie skutecznego marketingu i efektywne zarządzanie salonem kosmetycznym czy fryzjerskim.

Jeśli nie chcesz przegapić nowości – zapisz się koniecznie do newslettera. Znajdziesz go w prawej kolumnie i w wyskakujących okienkach, które próbuję (na razie bez skutku) opanować. Mój informatyk niestety wyjechał na święta i zostałam sama na polu bitwy! Mam nadzieję, że się na mnie nie pogniewasz, jeśli pop-up z newsletterem jest odrobinę zbyt natarczywy. Postaram się go jak najszybciej spacyfikować! 😉

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym