Najczęściej zadawane pytania (FAQ) – Sklep

 

Często dostaję od Was podobne pytania na temat zamówień składanych w sklepie Gabinetu od zaplecza. Aby ułatwić Wam proces składania zamówień, postanowiłam zebrać wszystkie najpopularniejsze pytania i odpowiedzi w jednym miejscu.

Co warto wiedzieć na temat zamówień w sklepie Gabinetu od zaplecza?

Lista pytań jest dość obszerna, dlatego poniżej stworzyłam mały spis treści. Wypisałam i pogrupowałam tematycznie wszystkie pytania. Możesz więc przeczytać wszystko od deski do deski lub po prostu znaleźć na poniższej liście pytanie, które Cię interesuje. Po kliknięciu na pytanie, strona przewinie się do miejsca z konkretną odpowiedzią.

Sklep gabinetu od zaplecza – najczęściej zadawane pytania (FAQ)

1) PODSTAWOWE INFORMACJE O SKLEPIE GABINETU OD ZAPLECZA

2) PRODUKTY DOSTĘPNE W SKLEPIE GABINETU OD ZAPLECZA

3) SKŁADANIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE GABINETU OD ZAPLECZA

4) PROMOCJE, PAKIETY, KODY RABATOWE

5) PŁATNOŚĆ W SKLEPIE GABINETU OD ZAPLECZA

6) PROBLEMY ZE ZŁOŻENIEM ZAMÓWIENIA, PŁATNOŚCIĄ ITD.

7) WYSYŁKA PRODUKTÓW ZAKUPIONYCH W SKLEPIE GABINETU OD ZAPLECZA

8) FAKTURA ZA ZAMÓWIENIE W SKLEPIE GABINETU OD ZAPLECZA

9) KONTAKT ZE SKLEPEM GABINETU OD ZAPLECZA

1) Podstawowe informacje o sklepie Gabinetu od zaplecza

Kto jest właścicielem sklepu? Kto go obsługuje?

Właścicielem sklepu jest firma NEZA Group, czyli w praktyce ja – Anna Wydra-Nazimek – autorka bloga Gabinet od zaplecza, specjalistka ds. marketingu w branży beauty! Na łamach e-booków, które możesz znaleźć w sklepie, dzielę się swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem marketingowym.

Dla kogo przeznaczone są produkty w sklepie? Kto może z nich korzystać?

Produkty znajdujące się w sklepie są przeznaczone szczególnie dla osób, które:

  • mają własne gabinety kosmetyczne, fryzjerskie, SPA, medycyny estetycznej, podologiczne itd.,
  • myślą o otwarciu własnych gabinetów,
  • pracują w takich gabinetach i chcą się rozwijać,
  • działają w innych kobiecych branżach i szukają nowych inspiracji.

Czy muszę mieć firmę, żeby zrobić zakupy w sklepie?

Zakupu możesz dokonać zarówno na firmę, jak również na osobę prywatną. Nie musisz być również firmą/osobą związaną z branżą kosmetyczną.

2) Produkty dostępne w sklepie Gabinetu od zaplecza

Czy dostępne są również papierowe (książkowe) wersje e-booków?

Niestety nie. Wszystkie produkty w sklepie internetowym Gabinetu od zaplecza to produkty elektroniczne. Na razie nie planuję tego zmieniać.

Nie mam czytnika e-booków, czy będę mogła skorzystać z produktów?

Oczywiście! Tworzone przeze mnie e-booki są dostępne wyłącznie w plikach PDF. Można je odczytać na komputerze, telefonie lub tablecie. Obecnie prawie każdy ma zainstalowane odpowiednie oprogramowanie – zwykły, darmowy program do odczytu pdf, np. Adobe Reader. W razie potrzeby, możesz go pobrać za darmo TUTAJ.

Lubię czytać na papierze, czy w tej sytuacji nie skorzystam z twoich produktów?

Wszystkie moje e-booki mają strony w formacie A4. Zdaję sobie sprawę, że to nie jest idealne rozwiązanie, ale jeśli jesteś przyzwyczajona do papierowej lektury, każdego e-booka możesz sobie wydrukować we własnym zakresie. Wystarczy otworzyć plik i kliknąć „drukuj” – nie trzeba niczego dostosowywać. E-book wydrukuje Ci się tak, jak każdy zwykły dokument na gabinetowej lub domowej drukarce. Możesz go sobie zbindować i znowu poczuć się jak w szkole, kiedy większość z nas uczyła się z kserowanych podręczników 😉

Chciałabym kupić e-booka, ale nie wiem od którego powinnam zacząć. Możesz mi coś podpowiedzieć?

Często dostaję od Was takie pytania, dlatego stworzyłam specjalną stronę na której podaję konkretne przykłady – co, dla kogo, w jakiej sytuacji i w jakiej kolejności. Stronę znajdziesz TUTAJ.

Nie mam gabinetu kosmetycznego, ale inny gabinet również z branży beauty. Czy w sklepie znajdę produkt dla siebie?

Wszystkie produkty dostępne w sklepie zawierają wiedzę, która sprawdzi się również w innych gabinetach działających w branży beauty. W tytułach i opisach produktu znajdziesz słowo „kosmetyczny”, bo to właśnie osoby z branży kosmetycznej stanowią większość moich czytelników. Pokazując przykłady ilustrujące wiedzę, również opieram się na gabinetach kosmetycznych, niemniej jednak sama wiedza zawarta w produktach jest absolutnie uniwersalna. Skorzystają z niej z powodzeniem osoby mające gabinety/salony:

  • fryzjerskie,
  • medycyny estetycznej,
  • dietetyczne,
  • masażu,
  • podologiczne,
  • stylistki rzęs i stylistki paznokci itd.

Jeśli sprzedajesz usługi związane ze zdrowiem i urodą, na pewno wyniesiesz z moich produktów mnóstwo cennej wiedzy i wskazówek. Musisz jedynie przymknąć oko na słowo „kosmetyczny” 😉

Być może z czasem pojawią się wersje produktów dedykowane innym branżom. W tej chwili dostępna jest tylko wersja e-booka: 159 prostych, darmowych narzędzi, które pomogą Ci pozyskać nowych klientów! dla salonów fryzjerskich. Znajdziesz ją TUTAJ.

Nie widzę wszystkich produktów w sklepie – o co chodzi?

Osoby, które mają włączone aplikacje do blokowania reklam np. AdBlock mogą nie widzieć niektórych produktów. W tej chwili jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wyłączenie na chwilę blokady reklam. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale pracuję nad tym, żeby wyeliminować ten problem.

Czy mogę udostępnić innym kupionego e-booka?

Niestety nie. Dana kopia e-booka, oznaczona specjalnym numerem jest wyłącznie Twoją własnością. Jakiekolwiek udostępnianie e-booka jest naruszeniem praw autorskich. W stopce każdego e-booka oprócz numeru kopii znajdziesz również informację:

© Gabinet od zaplecza. Kopiowanie lub udostępnianie bez zgody autora jest zabronione.

Nie chodzi tu o to, żeby robić komukolwiek na złość, ale pieniędzmi, które zarabiam na e-bookach opłacam swoje rachunki. Jeśli ktoś bezprawnie udostępnia moją pracę, tworzenie kolejnych produktów zwyczajnie nie ma sensu. Ceny e-booków nie są wygórowane. Osoby, które mimo wszystko nie mogą pozwolić sobie na zakup mogą korzystać z kilkuset bezpłatnych artykułów na blogu. Mogę je tworzyć również dzięki temu, że kupujecie moje płatne produkty.

Jeśli widzisz, że ktoś udostępnia moje materiały, daj mi proszę znać. Nie chodzi o to, żeby donosić, ale o to, żeby szanować pracę innych osób. Dlaczego osoby, które uczciwie płacą za możliwość dokształcenia się, mają być w gorszej sytuacji niż osoby, które oszukują? To po prostu, po ludzku nie w porządku.

3) Składanie zamówienia w sklepie Gabinetu od zaplecza

Jak wygląda proces składania zamówienia w sklepie Gabinetu od zaplecza?

1. Dodaj wybrany produkt do koszyka:

Możesz kontynuować zakupy i dodać do koszyka kolejne produkty lub przejść do kolejnego kroku:

 

2. Po kliknięciu „PRZEJDŹ DO KASY” wyświetli się formularz. Wybierz, czy chcesz złożyć zamówienie jako firma (otrzymasz fakturę, którą możesz wrzucić w koszty) czy jako osoba prywatna, a następnie wypełnij wszystkie pola, które znajdują się w formularzu.

Domyślnie jest ustawiona opcja zakupu na firmę, ponieważ większość zakupów w sklepie jest wykonywanych przez osoby prowadzące działalność. Aby zniknęły pola z danymi firmy, po prostu wybierz zakup na osobę prywatną.

Jeśli używasz autouzupełniania, zwróć uwagę czy wszystkie dane wstawiły się prawidłowo – czasami wskakują nie w te pola, w które powinny.

Jeśli kupujesz na firmę, w polu adres wpisz adres firmy, a nie swój prywatny adres.

3. Jeśli masz już konto w sklepie, przed zakupem możesz się zalogować:

jeśli nie, możesz stworzyć konto podczas zakupu – na końcu formularza znajdziesz checkbox:

4. Po wypełnieniu formularza kliknij „KUPUJĘ I PŁACĘ”. Nie zapomnij zaznaczyć, że zapoznałaś się z regulaminem i go akceptujesz. Regulamin możesz znaleźć TUTAJ.

Zostaniesz przekierowana do bezpiecznych płatności online. Więcej informacji na temat płatności, znajdziesz w TEJ sekcji.

Czy muszę zakładać konto/rejestrować się, żeby zrobić zakupy?

Nie jest to konieczne. Tworząc konto będziesz mieć dostęp do swoich archiwalnych zamówień. Nie jest to jednak obowiązkowe.

Mam konto w sklepie, ale nie pamiętam hasła. Co z tym zrobić?

Podczas logowania możesz kliknąć opcję „Nie pamiętam hasła” i bezpiecznie odzyskać konto i ustawić nowe hasło. Możesz również dokończyć zakupy bez logowania – po prostu pomiń pole logowania i wypełnij dalszą część formularza.

4) Promocje, pakiety, kody rabatowe

Czy w sklepie organizowane są promocje?

Wszystkie produkty, które aktualnie są w promocji znajdziesz TUTAJ. Dodatkowo warto polubić profil Gabinetu do zaplecza na Facebooku (TUTAJ), gdzie zamieszczam informacje na temat aktualnych ofert. Pamiętaj jednak, że Facebook ostatnio bardzo ogranicza widoczność postów, jeśli chcesz mieć pewność, że żadna promocja Cię nie ominie, wejdź na profil GOZ na Facebooku i kliknij jak na grafice: OBSERWOWANE -> WYŚWIETLAJ NAJPIERW.


Śledź również wiadomości wysyłane w formie newslettera i powiadomień:

  • na newsletter możesz zapisać się TUTAJ (otrzymasz prezent!),
  • na powiadomienia możesz zapisać się TUTAJ – nie trzeba podawać żadnych danych – Twoja przeglądarka lub system na telefonie zapamięta, że chcesz dostawać powiadomienia.

Gdyby maile nie dochodziły zajrzyj do spamu/ofert lub na FAQ bloga (TUTAJ), gdzie wyjaśniam, co zrobić, jeśli moje maile do Ciebie nie dochodzą.

Chcę kupić kilka produktów, czy mogę liczyć na jakiś rabat?

Z myślą o osobach, które chcą kupić kilka produktów stworzyłam pakiety – znajdziesz je TUTAJ. Zajrzyj również do zakładki promocje, gdzie umieszczam produkty, które aktualnie są w promocji. Znajdziesz ją TUTAJ.

Jak zdobyć kod (kupon) rabatowy?

Kody (kupony) rabatowe są najczęściej udostępniane w następujących sytuacjach:

  • w ramach okazjonalnych promocji, np. Dzień Kobiet, Black Friday, czy urodziny bloga,
  • w podziękowaniu za zakup wybranych produktów, za wypełnienie ankiety itd.,
  • w ramach współpracy z czasopismami kosmetycznymi, w których publikuję swoje artykuły, np. Beauty Inspirations, Najwspanialsze itd.,
  •  podczas imprez branżowych: targów, konferencji i kongresów.

Wszystkie kody mają ograniczony czas aktywności (informuję o tym udostępniając kod) i nigdy nie obejmują produktów, które aktualnie są w promocji. Zniżka może być kwotowa, np. 30 zł lub procentowa, np. 20%. Kupon może obejmować pojedynczy produkt, ale również całą ofertę sklepu. Zawsze dokładnie informuję jakie są zasady promocji.

Jeśli chcesz zdobyć kod, śledź uważnie aktualności na blogu, na Facebooku, w newsletterze (możesz zapisać się TUTAJ) i w powiadomieniach (możesz zapisać się TUTAJ).

Mam kod rabatowy – jak go wykorzystać?

Po dodaniu produktu do koszyka wpisz kod (kupon) w okienko zaznaczone na poniższej grafice, a następnie kliknij „ZASTOSUJ KUPON”.

Jeśli z rozpędu przejdziesz dalej, kupon możesz wpisać również na etapie wypełniania formularza zamówienia:

Po wpisaniu kodu rabatowego strona cały czas się kręci – koszyk się nie aktualizuje. Co mam zrobić?

Czasami (choć już na szczęście bardzo rzadko – nadal z tym walczę) tak się zdarza. Wtedy wystarczy odświeżyć stronę w przeglądarce – poniżej przykład przycisku z przeglądarki Chrome. Twoje zamówienie się zapamięta – klikając klasyczne „odśwież” nie stracisz produktów dodanych do koszyka.

5) Płatność w sklepie Gabinetu od zaplecza

W jaki sposób mogę zapłacić za zakupy w sklepie Gabinetu od zaplecza?

Główną metodą płatności jest Tpay – płatności online, które udostępniają wiele możliwości opłacenia zamówienia:

  • szybkie płatności Blik,
  • klasyczne przelewy online,
  • PayPal – szczególnie przydatny dla osób mieszkających za granicą,
  • karty kredytowe – dostępne po wybraniu PayPal.

Wszystkie płatności dokonywane przez Tpay są księgowane w czasie rzeczywistym – płacisz online i po kilku minutach dostajesz zakupiony produkt na swoją skrzynkę mailową – ten sposób płatności obejmuje wszystkie najważniejsze banki. Jeśli robisz przelew w nocy, może się zdarzyć, że w jakimś banku trwa przerwa techniczna i na realizację zamówienia będzie trzeba zaczekać chwilę dłużej.

Czyli w każdej sytuacji wybierasz Tpay, a następnie:

  • Blik (1)
  • wybrany bank, jeśli chcesz zapłacić przelewem online (2) – w banku zwykle znajdziesz również ponowną możliwość opłacenia Blikiem lub panel logowania na swoje konto bankowe,
  • PayPal – jeśli chcesz zapłacić PayPalem lub kartą kredytową (3).

Dalej postępujesz zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Zwróć uwagę na to, żeby kliknąć akceptację regulaminu wybranej metody płatności, jeśli jest taka potrzeba.

Większość banków automatycznie wypełnia formularze i płatność sprowadza się jedynie do klikania. Jeśli Twój bank wymaga ręcznego skopiowania np. numeru transakcji czy innych danych – uważaj, żeby nie pomylić okienek.

Twoja płatność jest w 100% bezpieczna! Obsługuje ją zewnętrzny, zaufany system płatności – nikt nie będzie mieć dostępu do Twojego konta.

Czy mogę zapłacić zwykłym przelewem bankowym?

Sklep Gabinetu od zaplecza jest w pełni zautomatyzowany, co oznacza, że prawidłowo złożone i opłacone zamówienie realizuje się samo. Wygląda to tak, że:

  • składasz zamówienie, które zostaje zapisane w systemie,
  • przechodzisz do płatności i opłacasz zamówienie,
  • system płatności wysyła informację, że zamówienie zostało opłacone do sklepu i do programu, który wystawia faktury,
  • sklep wysyła do Ciebie maila z linkiem do pobrania zakupionego produktu,
  • program do faktur wysyła do Ciebie fakturę za opłacone zamówienie.

Wszystko trwa maksymalnie kilka minut.

W związku z tym preferowaną metodą płatności w sklepie są płatności online. Możliwość opłacenia zamówienia zwykłym przelewem jest zarezerwowana tylko na 2 sytuacje:

  • wystąpił problem z płatnością online,
  • absolutnie nie masz ochoty/możliwości opłacenia zamówienia online.

Nie chcę płacić online, chcę zrobić zwykły przelew – co mam zrobić?

Wykorzystaj poniższe dane do przelewu:

NEZA Group Anna Wydra-Nazimek
ul. Sobieskiego 11/CD 18
40-084 Katowice
Nr rachunku bankowego ING: 33 1050 1214 1000 0091 3229 5180

Kwotę wpisz zgodnie z zakupionymi produktami – ceną pojedynczego lub sumą cen kilku wybranych produktów.

W przypadku przelewów zagranicznych dane są takie same, jedynie przed numerem konta należy dopisać: PL (czyli: PL33 1050 1214 1000 0091 3229 5180). Może się również przydać kod BIC (Swift) – niektóre banki proszą o jego podanie. Podaję kod na wszelki wypadek: INGBPLPW.

Co mam wpisać w tytule przelewu?

1. Jeśli zrobiłaś zamówienie w sklepie, ale zrezygnowałaś na etapie płatności, być może masz swój numer zamówienia, np. #4273. Jeśli go masz, wystarczy, że w tytule przelewu wpiszesz swój numer zamówienia.

2. Jeśli zrobiłaś zamówienie w sklepie, zrezygnowałaś na etapie płatności, ale nie masz numeru zamówienia, w tytule przelewu wpisz jakiekolwiek dane, które pomogą mi odnaleźć Twoje zamówienie, np. imię i nazwisko. Bywa, że robimy przelew z konta, które nie jest opisane naszym imieniem i nazwiskiem – np. z konta innej osoby. Wtedy jakiekolwiek dane są niezbędne.

3. Jeśli nie zrobiłaś zamówienia w sklepie, w tytule przelewu wpisz imię i nazwisko, a następnie wyślij e-mail na adres: sklep@gabinetodzaplecza.pl z następującymi danymi:

  • jaki produkt kupiłaś (bywa, że kilka produktów ma tą samą cenę – muszę wiedzieć co mam Ci wysłać),
  • czy potrzebujesz fakturę na gabinet/firmę:
    JEŚLI TAK: w mailu umieść również dane do faktury – wystarczy sam NIP,
    JEŚLI NIE: faktura zostanie wystawiona na dane z rachunku bankowego, jeśli mają być na niej inne dane (robisz przelew z konta innej osoby) również mi o tym napisz.

Bez e-maila nie będę mogła zrealizować Twojego zamówienia – muszę mieć adres, na który wyślę zakupiony produkt.

Jestem osobą prywatną, nie potrzebuję faktury.

Ty jej nie potrzebujesz i możesz zupełnie zignorować fakt, że Ci ją wysłałam – nie musisz nic z nią robić. Ja jednak muszę ją wystawić jako potwierdzenie sprzedaży produktu. Inaczej księgowa mnie udusi 😉

Jak długo trwa realizacja zamówienia opłaconego zwykłym przelewem?

Czas realizacji takiego zamówienia zależy od kilku czynników, konkretnie od tego:

  • kiedy Twój bank wyśle do mojego banku pieniądze,
  • kiedy mój bank je odbierze,
  • kiedy ja dostanę informację o nowym zamówieniu,
  • kiedy wyślesz mi maila (o ile jest taka konieczność – odsyłam wyżej) z informacjami niezbędnymi do realizacji zamówienia,
  • kiedy ja wyślę do Ciebie zakupione produkty.

Jak widzisz jest kilka czynników, które mogą opóźnić realizację zamówienia, dlatego gorąco polecam bezproblemowe płatności online. Przelewy z jednego do drugiego banku wychodzą zwykle 2 lub 3 razy dziennie – są to sesje wychodzące. W analogiczny sposób mój bank przyjmuje pieniądze z innych banków – sesje przychodzące. Jeśli wstrzelisz się w te sesje, pieniądze dotrą do mnie nawet w tym samym dniu. Jeśli zrobisz przelew w piątek np. o godzinie 19, pieniądze dotrą do mnie najprawdopodobniej dopiero w poniedziałek po godzinie 12 i wtedy będę mogła zająć się Twoim zamówieniem.

Zwykle po otrzymaniu informacji o otrzymaniu płatności, zamówienia są realizowane tego samego dnia roboczego. W sytuacjach losowych (choroba, wyjazd itd.) czas realizacji zamówienia od momentu otrzymania płatności może się wydłużyć do 2-3 dni roboczych.

Mieszkam za granicą, czy będę mogła opłacić złożone zamówienie?

Oczywiście! Z myślą o osobach mieszkających za granicą uruchomiłam możliwość płatności PayPal i kartami kredytowymi. Obie opcje są dostępne po wybraniu domyślnego kanału płatności Tpay. Aby z nich skorzystać wybierz Tpay, a następnie PayPal. Przez PayPal zapłacisz również przy użyciu karty kredytowej.

Jeśli chcesz zrobić zwykły przelew, to TUTAJ znajdziesz informację na temat danych do przelewu zagranicznego.

Jeśli potrzebujesz informacji o fakturach do zagranicznych zamówień, przejdź TUTAJ.

6) Problemy ze złożeniem zamówienia, płatnością itd.

Nie udało mi się dokończyć zamówienia, co mam zrobić?

Istnieją dwie sytuacje, w których zamówienie mogło zostać przerwane:

1. Dodałaś produkty do koszyka i wyszłaś lub wyszłaś na etapie wypełniana formularza zamówienia – wejdź ponownie do sklepu (TUTAJ) i kliknij na symbol koszyka w prawym górnym rogu – przeglądarka powinna zapamiętać Twoje zamówienie. Jeśli jesteś zapisana do newslettera (mam Twojego maila) to najprawdopodobniej dostaniesz również maila z zawartością Twojego koszyka i linkiem, który umożliwi Ci dokończenie zamówienia. Zamówienie możesz również zrobić od nowa.

2. Wypełniłaś formularz zamówienia, przeszłaś do płatności i nie opłaciłaś zamówienia – Twoje zamówienie zostało złożone, więc w najbliższych dniach dostaniesz ode mnie maila z danymi do przelewu – będziesz mogła opłacić zamówienie klasycznym przelewem na podane przeze mnie dane. Jeśli zależy Ci na czasie, przejdź do sekcji z pytaniami na temat płatności TUTAJ i wykonaj przelew na podane dane zgodnie z zamieszczoną tam instrukcją. Możesz również poszukać w swojej skrzynce mailowej (uwzględniając folder spam i oferty) maila z płatności Tpay, w którym prawdopodobnie znajdziesz informację, że płatność się nie powiodła wraz z linkiem do ponownej płatności – aby ponowić próbę płatności online.

Wydaje mi się, że opłaciłam zamówienie, ale nie dostałam żadnej informacji, co robić?

Zacznij od sprawdzenia skrzynki odbiorczej, folderu spam i oferty. Jeśli nie dostałaś żadnej informacji, być może Twoja płatność „utknęła”. Czasami zdarza się tak, że z powodu literówki lub błędnego podstawienia danych w przelewie, płatność zejdzie z Twojego konta, ale nie dotrze do mnie. W takiej sytuacji skontaktuj się ze mną na adres: sklep@gabinetodzaplecza.pl – odnajdziemy zgubę! 🙂 Jeśli możesz sprawdź wcześniej czy pieniądze rzeczywiście zeszły z konta. Ja skontaktuję się z Tpay, dostanę pewnie informację o błędnych danych i propozycję odblokowania płatności. Powiem: „odblokować” i Twoje zamówienie trafi do Ciebie w ciągu kilku minut 🙂

Złożyłam zamówienie tuż przed końcem promocji, ale nie udało mi się go opłacić – czy będę musiała zapłacić całą kwotę?

Zamówienia promocyjne, które zostały złożone w terminie obowiązywania promocji (wypełniłaś formularz zamówienia i przeszłaś do płatności, ale płatność z jakiegoś powodu się nie powiodła) mogą być opłacone w terminie 7 dni. We wcześniejszych pytaniach znajdziesz informację jak dokończyć (opłacić) takie zamówienie. Po upływie 7 dni Twoje zamówienie zostanie anulowane i w przypadku chęci zakupu będziesz je musiała złożyć ponownie, kupując już w regularnej cenie bez promocji.

Podsumowując: masz 7 dni na opłacenie promocyjnego zamówienia.

7) Wysyłka produktów zakupionych w sklepie Gabinetu od zaplecza

W jaki sposób otrzymam zamówione produkty?

Jako, że wszystkie produkty dostępne w sklepie gabinetu od zaplecza są produktami elektronicznymi, otrzymasz je na podany podczas składania zamówienia adres mailowy. Wystarczy kliknąć w link, znajdujący się w tabelce z podsumowaniem Twojego zamówienia.

Po kliknięciu w link mogą się zdarzyć 2 sytuacje:

  • zakupiony produkt, np. e-book otworzy się w przeglądarce – w takiej sytuacji wystarczy kliknąć ikonkę pobierania w prawym górnym rogu i zapisać go na komputerze lub innym urządzeniu,
  • automatycznie uruchomi się pobieranie produktu – wystarczy wskazać miejsce, w którym plik ma zostać zapisany.

Opłaciłam zamówienie przez Tpay, ale nie dostałam maila z linkiem, co mam zrobić?

Po opłaceniu zamówienia w ciągu kilku minut powinny przyjść do Ciebie 2 maile:

  • mail z systemu do wystawiania faktur – fakturownia.pl z fakturą za zamówienie,
  • mail ze sklepu Gabinet od zaplecza z linkiem do pobrania produktu (informacja w poprzednim pytaniu).

Obecnie skrzynki pocztowe bardzo rygorystycznie podchodzą do wiadomości wysyłanych automatycznie i niestety czasami któryś z maili wpada do innego folderu: spam, oferty itd. Jeśli nie masz któregoś z maili, sprawdź koniecznie te foldery. W 99% przypadków, w których mail nie wpadł do skrzynki odbiorczej, odnajduje się właśnie w którymś z tych 2 folderów.

Jeśli miała miejsce taka sytuacja, dodaj koniecznie adres sklep@gabinetodzaplecza.pl do swojej listy kontaktów na skrzynce pocztowej. To zmniejszy ryzyko, że w przyszłości wystąpi podobna sytuacja.

Jeśli nie udało Ci się odnaleźć maila w żadnym ze wskazanych wyżej folderów, napisz na sklep@gabinetodzaplecza.pl. Pamiętaj, aby napisać z maila, który był podany podczas składania zamówienia. Jeśli jest to niemożliwe lub nie pamiętasz, który adres był podany – tez sobie jakoś poradzimy, ale będzie miło jeśli mnie o tym poinformujesz, żebym mogła od razu uruchomić cięższe działa poszukiwawcze 🙂

Pobrałam plik, ale nie potrafię go otworzyć, co mam zrobić?

Jeśli nie możesz otworzyć pobranego pliku, sprawdź 2 najpopularniejsze przyczyny.

1. Nie masz zainstalowanego darmowego programu do odczytu plików w formacie pdf, np. Adobe Reader. Możesz go pobrać bezpłatnie i zainstalować u siebie na komputerze – znajdziesz go TUTAJ. Jeśli chcesz mieć e-booka na smartfonie, odszukaj w sklepie aplikację o tej samej nazwie lub dowolną inną, która umożliwia otwieranie plików w formacie pdf. Obecnie praktycznie wszystkie dokumenty są udostępniane w tej formie, wiec taki program przyda Ci się jeszcze w wielu innych sytuacjach.

2. Nie masz zainstalowanego programu do rozpakowywania plików. Niektóre produkty dostępne w sklepie Gabinetu od zaplecza zawierają dodatkowe bonusy. Nie jest możliwe automatyczne pobranie kilku plików bez ich wcześniejszego spakowania. Aby udostępnić Ci możliwość pobrania np. e-booka i dodatkowego narzędzia, muszę włożyć je do jednego folderu, który następnie pakuję specjalnym programem. Takiego programu trzeba również użyć do rozpakowania pliku. Jak to zrobisz uzyskasz folder, w którym będą wszystkie pliki już w normalnej formie – w pdf, Word lub Excel w przypadku arkuszy do obliczeń.

Na większości komputerów są zainstalowane takie programy. Wystarczy kliknąć na taki spakowany plik prawym przyciskiem myszy, najechać na nazwę programu i kliknąć „wypakuj tutaj”, albo „wypakuj do… (nazwa pliku)” – jak na grafice poniżej:

 

Jeśli nie masz u siebie takiej opcji, pobierz sobie i zainstaluj jeden z darmowych programów, np. 7-Zip lub WinRAR. Wpisz w Google jedną z tych nazw i ściągnij program na swoje urządzenie. Instalacja to pewnie ze 3 kliknięcia, rozpakowanie kolejne 2, a taki program również przyda Ci się w przyszłości.

8) Faktura za zamówienie w sklepie Gabinetu od zaplecza

Czy otrzymam fakturę za zamówienie złożone w sklepie Gabinetu od zaplecza?

Tak, na wszystkie zamówienia są wystawiane faktury. Podczas składania zamówienia masz możliwość wyboru czy kupujesz jako firma czy jako osoba prywatna. Domyślnie jest ustawiona opcja zakupu na firmę, ponieważ większość zakupów w sklepie jest wykonywanych przez osoby prowadzące działalność. Aby zniknęły pola z danymi firmy, po prostu wybierz zakup na osobę prywatną.

1. Zakup na firmę

Uzupełnij wszystkie pola, które domyślnie znajdują się w formularzu. Przy zakupie na firmę wpisujesz adres firmy, a nie swój prywatny. Twój adres prywatny nie jest mi potrzebny – produkt otrzymasz mailowo. Zwróć uwagę, aby dane były wpisane w odpowiednie rubryki. Czasami korzystamy z autouzupełniania formularzy i zdarza się, że dane się źle podstawią, np. w polu NIP wstawi się nazwa kraju: Polska. W takiej sytuacji oczywiście zawsze wysyłam korektę do faktury, ale wiadomo lepiej zerknąć niż później księgować korekty.

Fakturę otrzymasz mailowo kilka minut po opłaceniu zamówienia. Uwzględnij ją w swoich firmowych rozliczeniach, albo przekaż księgowej. Faktura wysłana mailowo jest tak samo ważna jak faktura papierowa – możesz ją bez problemu wrzucić w koszty.

2. Zakup na osobę prywatną

Jeśli wybierzesz tę opcję, z formularza, znikną zbędne pola związane z danymi firmy. Również otrzymasz mailowo fakturę. Nie musisz z nią nic robić. Jest to po prostu potwierdzenie płatności – muszę je wystawiać, bo obligują mnie do tego przepisy.

Twój adres jest mi potrzebny wyłącznie do umieszczenia na fakturze – takie są wymogi. Produkt otrzymasz mailowo, więc w praktyce adres będzie umieszczony wyłącznie na fakturze.

Niestety nie dostałam faktury za zamówienie, co mam zrobić?

Po opłaceniu zamówienia w ciągu kilku minut powinny przyjść do Ciebie 2 maile:

  • mail z systemu do wystawiania faktur – fakturownia.pl z fakturą za zamówienie,
  • mail ze sklepu Gabinet od zaplecza z linkiem do pobrania produktu (informacja w poprzednim pytaniu).

Obecnie skrzynki pocztowe bardzo rygorystycznie podchodzą do wiadomości wysyłanych automatycznie i niestety czasami któryś z maili wpada do innego folderu: spam, oferty itd. Jeśli nie masz któregoś z maili, sprawdź koniecznie te foldery. W 99% przypadków, w których mail nie wpadł do skrzynki odbiorczej, odnajduje się właśnie w którymś z tych 2 folderów.

Jeśli nie udało Ci się odnaleźć maila w żadnym ze wskazanych wyżej folderów, napisz na sklep@gabinetodzaplecza.pl. Pamiętaj, aby napisać z maila, który był podany podczas składania zamówienia. Jeśli jest to niemożliwe lub nie pamiętasz, który adres był podany – tez sobie jakoś poradzimy, ale będzie miło jeśli mnie o tym poinformujesz, żebym mogła od razu uruchomić cięższe działa poszukiwawcze 🙂

Na mojej fakturze są nieprawidłowe dane, co mam zrobić?

Możesz samodzielnie lub z pomocą swojego biura rachunkowego wystawić do faktury notę korygującą – nie zapomnij mi jej przesłać – na maila podanego poniżej lub na adres:

NEZA Group Anna Wydra-Nazimek
ul. Sobieskiego 11/CD 18
40-084 Katowice

Jeśli nie będzie to dla Ciebie problem, poproszę o wysyłkę mailową.

Możesz również napisać na adres: sklep@gabinetodzaplecza.pl i poprosić o skorygowanie danych. Otrzymasz wtedy ode mnie fakturę korygującą, którą należy podpiąć do oryginalnej faktury i obie przekazać księgowej/zachować w dokumentacji firmy.

Większość błędów na fakturach wynika z:

  • literówek podczas wpisywania danych,
  • autouzupełnień formularzy, które podstawiają dane nie tam gdzie trzeba,
    dlatego zwróć szczególną uwagę na dane wpisywane podczas składania zamówienia.

Mieszkam/mam firmę za granicą – czy otrzymam fakturę?

W formularzu zamówienia uzupełnij wszystkie dane, niezależnie od tego gdzie mieszkasz. Zamówienie z adresem z innego kraju powinno przejść bez problemu.

Jeśli potrzebujesz fakturę na firmę, a firma jest zarejestrowana za granicą, w polu NIP zamiast NIPu wpisz numer identyfikacyjny obowiązujący w kraju, w którym mieszkasz. Faktura powinna wystawić się bez problemu. Gdybyś jej jednak nie otrzymała, a także nie znalazła w spamie i ofertach, napisz na sklep@gabinetodzaplecza.pl. Wprawdzie bardzo rzadko, ale jednak czasami zdarza się, że program do faktur w konfrontacji z zagranicznym „NIPem” odmawia współpracy. W takiej sytuacji fakturę wystawię ręcznie.

Jeśli potrzebujesz informacji o płatnościach do zagranicznych zamówień, przejdź TUTAJ.

9) Kontakt ze sklepem Gabinetu od zaplecza

Jak mogę skontaktować się ze sklepem?

Jeśli powyżej nie znalazłaś odpowiedzi na swoje pytanie, masz inny problem lub potrzebujesz dodatkowych wskazówek napisz na: sklep@gabinetodzaplecza.pl. Jeśli to możliwe, staram się odpowiadać tego samego dnia (w dni robocze). Czasami z przyczyn losowych czas odpowiedzi wydłuża się do 2-3 dni roboczych. Jeśli w tym terminie nie otrzymałaś odpowiedzi na swoje pytanie, napisz proszę raz jeszcze lub ewentualnie skontaktuj się ze mną na Facebooku poprzez stronę Gabinet od zaplecza klikając „wyślij wiadomość”. Być może u mnie też coś wpadło do spamu, chociaż staram się tam w miarę regularnie zaglądać.

Nie stosuj jednak proszę Facebooka jako pierwszej formy kontaktu ze mną – mailowo jest szybciej i pewniej. Twoje zamówienie mogę zidentyfikować głównie po mailu, a jego na Facebooku niestety nie widzę. Twoja sprawa zostanie załatwiona dużo szybciej, jeśli napiszesz bezpośrednio na: sklep@gabinetodzaplecza.pl.

Gdzie znajdę regulamin sklepu?

Pozostałe kwestie (głównie formalne) związane z funkcjonowaniem sklepu są opisane w regulaminie. Regulamin możesz przeczytać TUTAJ.

 

Jeśli masz pytania związane z blogiem Gabinet od zaplecza, przejdź do FAQ blogowego TUTAJ.