Najczęściej zadawane pytania (FAQ) – Blog

 

Często dostaję od Was podobne pytania na temat funkcjonowania bloga, form współpracy ze mną, niedochodzących wiadomości itd. Postanowiłam zebrać je wszystkie w formie FAQ. Poniżej znajdziesz najpopularniejsze pytania wraz z odpowiedziami.

UWAGA! Jeśli masz pytania związane ze sklepem Gabinetu od zaplecza, np. zamówieniami, produktami itd., zajrzyj do FAQ sklepowego – TUTAJ.

O co najczęściej pytacie mnie w wiadomościach prywatnych?

Lista pytań jest dość obszerna, dlatego poniżej stworzyłam mały spis treści. Wypisałam i pogrupowałam tematycznie wszystkie pytania. Możesz więc przeczytać wszystko od deski do deski lub po prostu znaleźć na poniższej liście pytanie, które Cię interesuje. Po kliknięciu na pytanie, strona przewinie się do miejsca z konkretną odpowiedzią.

Blog Gabinet od zaplecza – najczęściej zadawane pytania (FAQ)

1) Ogólne informacje na temat bloga Gabinet od zaplecza

2) Newsletter bloga Gabinet od zaplecza

3) Powiadomienia, media społecznościowe i inne kanały komunikacji

4) Grupa Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku

5) Artykuły publikowane na blogu

6) Indywidualne i grupowe wsparcie

7) Współpraca z innymi firmami i mediami

8) Kontakt z autorką bloga

PYTANIA Z ODPOWIEDZIAMI

1) Ogólne informacje na temat bloga Gabinet od zaplecza

Kto jest właścicielem bloga Gabinet od zaplecza?

Właścicielką i autorką bloga Gabinet od zaplecza jestem ja 😀 czyli Anna Wydra-Nazimek – mgr kosmetolog, specjalistka ds. marketingu w branży beauty. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat mojego doświadczenia, zapraszam Cię na stronę „o mnie” – znajdziesz ją TUTAJ.

Jakie informacje znajdę na blogu, o czym piszesz?

Na blogu poruszam tematy związane z prowadzeniem gabinetu beauty – marketingiem, zarządzaniem, rozwojem, przepisami, szkoleniami itd. Znajdziesz tutaj mnóstwo cennej wiedzy, którą możesz dodatkowo rozszerzać z pomocą płatnych produktów, które znajdziesz w sklepie (TUTAJ).

Komu przydadzą się treści zamieszczane na blogu Gabinet od zaplecza? Dla kogo piszesz?

Blog tworzę z myślą o właścicielach (obecnych i przyszłych), managerach i pracownikach gabinetów:

  • kosmetycznych,
  • fryzjerskich,
  • medycyny estetycznej,
  • SPA,
  • podologicznych,
  • innych działających w branży beauty.

Dlaczego zawsze zwracasz się do kobiet, używasz kobiecych form? Przecież w branży kosmetycznej pracują także mężczyźni!

Formy żeńskie wynikają z faktu, że większość moich czytelniczek stanowią kobiety 🙂 Oczywiście bardzo się cieszę, jeśli zaglądają tu mężczyźni, ale fakty są takie, że chociaż stanowimy jakieś 50% społeczeństwa to od małego czytamy o sobie: “chciałeś”, “miałeś” itd. – choćby w książkach. Jest to na tyle powszechne, że “chciałaś”, “miałaś” wydaje się wręcz nienormalne. U mnie to jest jak najbardziej normalne – mam nadzieję, że panowie mi wybaczą 😉

Jak często pojawiają się nowe artykuły na blogu?

Nowe artykuły na blogu pojawiają się zwykle kilka razy w miesiącu. Czasami raz na kilka dni, czasami kilka jednocześnie – wszystko zależy od tego czy akurat mam „wenę” i od czasu, jakim w danej chwili dysponuję. W momencie, w którym wprowadzam do sklepu (link do sklepu TUTAJ) nowy produkt, zwykle artykułów jest więcej. Trzymam się zasady, że jeśli chcę coś sprzedać, to część wiedzy oddaję za darmo w postaci dodatkowych artykułów. Wiem, że nie każdy może pozwolić sobie na zakup płatnych produktów – takie osoby mogą wtedy również skorzystać, a osoby zainteresowane zakupem, mocniej wgryźć się w temat i sprawdzić, czy wiedza zawarta np. w e-booku będzie dla nich przydatna.

Czy gdzieś jeszcze można przeczytać twoje teksty?

Moje teksty znajdziesz również w innych branżowych mediach. Najczęściej pojawiają się w czasopiśmie Beauty Inspirations (oraz wcześniej w SPA Inspirations), Najwspanialsze oraz na łamach Akademii Versum. W przeszłości również pojedyncze publikacje w LNE, Szefie sprzedaży i w Biuletynie informacyjnym Kierownika Apteki.

Dodatkowo czasami wypowiadam się w mediach w charakterze eksperta, np. w Dzień dobry TVN i w serwisie internetowym Wirtualnej Polski (WP). Moje wypowiedzi były również cytowane w portalu Rynek Aptek, mgr.farm (Zaufaj mi, jestem farmaceutą) i papierowym wydaniu Dużego formatu (Gazeta wyborcza).

Informacje na temat wszystkich moich publikacji i wypowiedzi w mediach znajdziesz TUTAJ.

Co zrobić, żeby być na bieżąco z nowościami?

Pierwszym miejscem, w którym publikuję nowości, jest oczywiście blog. Nowe artykuły znajdziesz na stronie głównej lub w kategorii nowe wpisy (TUTAJ), do której wrzucam wszystko, co pojawi się na blogu.

Informacja o nowościach trafia również zwykle na:

  • profil Gabinetu od zaplecza na Facebooku, czyli TUTAJ,
  • do newslettera – zapisać możesz się TUTAJ.

Informację o najważniejszych i najbardziej wartościowych merytoryczne tekstach dodatkowo wrzucam:

  • na grupę Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku, czyli TUTAJ,
  • do powiadomień, które w dużym stopniu rozwiązują problem niedochodzących maili i są zupełnie anonimowe – zapisać możesz się TUTAJ.

Czy można spotkać się z tobą osobiście? Gdzie najczęściej bywasz?

Bardzo lubię dzielić się wiedzą i mam świadomość, że najskuteczniej jestem w stanie robić to za pośrednictwem bloga, stąd 90% mojej aktywności koncentruje się na blogu i mediach społecznościowych. Czasami komuś uda się mnie odciągnąć od komputera i wtedy mamy okazję spotkać się osobiście, nie jestem jednak szczególną miłośniczką brylowania na salonach 😉 Raz na jakiś czas lubię się wybrać na jakieś stacjonarne szkolenie lub konferencję, ale głównie w celu podniesienia własnych kwalifikacji – nie są to więc wydarzenia kosmetyczne, ale bardziej biznesowe lub marketingowe dla osób pracujących właśnie w branży marketingowej.

Jeśli gdzieś się wybieram, są to najczęściej:

  • konferencje biznesowe dla branży kosmetycznej – np. Beauty Meeting (prowadziłam pierwszą edycję konferencji i zasiadałam w loży ekspertów),
  • targi kosmetyczne – kiedyś w roli wystawcy, prelegenta lub członka jury branżowych konkursów, obecnie mniej, bo na targach naprawdę dużo się dzieje, uwaga ludzi jest bardzo rozproszona i ciężko zrobić coś naprawdę merytorycznego, wygospodarować czas na głębsze, bardziej konstruktywne rozmowy,
  • konferencje, szkolenia i inne wydarzenia marketingowe – dla osób, które zawodowo zajmują się marketingiem,
  • wydarzenia dla blogerów, np. BloSilesia.

Co oznacza skrót GOZ?

Gabinet od zaplecza oczywiście! 🙂

2) Newsletter bloga Gabinet od zaplecza

Jak mogę zapisać się do newslettera?

Do newslettera możesz zapisać się na TEJ stronie. Dostaniesz ode mnie prezent za zapis! 🙂 Szczegóły znajdziesz TUTAJ.

Jak często wysyłasz newslettery?

Zwykle kilka (2-4) razy w miesiącu: w momencie, w którym mam naprawdę bombowy tekst, bombowego newsa lub po prostu uzbiera się kilka nowych artykułów, o których Was jeszcze nie informowałam.

Bywają bardziej gorące okresy, np. kiedy wprowadzam nowy produkt i w związku z tym przygotowuję kilka ciekawych artykułów na wybrany temat (zawsze przy okazji promocji płatnego produktu sporo materiałów udostępniam za darmo) i wtedy wysyłam maile trochę częściej, ale zdarza się to zwykle tylko kilka razy w roku.

Jakie informacje wysyłasz w newsletterach? Nie chcę kolejnego maila reklamowego!

W moich newsletterach nie znajdziesz absolutnie żadnych reklam firm kosmetycznych. Czasami reklamuję w nich sama siebie, jeśli mam naprawdę dobry materiał 😉 Bywa również, że piszę o imprezach branżowych, w których biorę udział. Są to jednak sytuacje okazjonalne. Głównym celem newslettera jest przekazywanie informacji o:

  • nowych artykułach na blogu,
  • dodatkowych, darmowych materiałach, które dla Was przygotowuję,
  • akcjach edukacyjnych,
  • wydarzeniach i ciekawostkach z życia bloga.

Do newslettera możesz zapisać się TUTAJ (otrzymasz ode mnie prezent za zapis).

W newsletterze piszesz do mnie po imieniu – skąd wiesz jak mam na imię?

Zapisując się do newslettera (link do zapisu w pytaniu powyżej) podajesz mi swoje imię i e-mail. Mam taki mądry program do wysyłania newsletterów, który sam wstawia we wskazane miejsce imię przypisane do maila. Część osób pewnie będzie się zastanawiać jak to możliwe, ale dla większości jest to miły akcent – przeczytać wiadomość zaadresowaną bezpośrednio do siebie. Ciebie również zachęcam do wprowadzenia podobnego rozwiązania w Twoim gabinetowym newsletterze 🙂

Dziwnie adresujesz wiadomości do mnie, piszesz: „Cześć Gabinet Uroda”/„Cześć Olusia15”, dlaczego?

Tak jak pisałam w odpowiedzi na pytanie wyżej, zapisując się do newslettera podajesz mi swoje imię i e-mail, a program do wysyłki maili sam wstawia imię na początku wiadomości po słowie: „Cześć”. Jeśli zapisując się do newslettera w pole „IMIĘ” wpisałaś nazwę gabinetu lub swój pseudonim, właśnie takie dane wstawiają się do maila. Napisz do mnie na ania@gabinetodzaplecza.pl jak masz na imię, a zmienię tą informację i będziesz już dostawać wiadomości ze swoim imieniem 🙂

Nie dostaję wiadomości od Ciebie, chociaż zapisałam się do newslettera

Obecnie skrzynki pocztowe bardzo rygorystycznie podchodzą do wiadomości wysyłanych automatycznie i niestety czasami któryś z maili wpada do innego folderu niż skrzynka odbiorcza lub w wyjątkowych sytuacjach – zupełnie nie jest przyjmowany przez skrzynkę odbiorczą. Co zrobić w takiej sytuacji? Mam dla Ciebie garść wskazówek.

1. Zacznij od przejrzenia folderów spam, oferty, społeczności itd. Jeśli znajdziesz tam jakieś wiadomości ode mnie, przenieś je koniecznie do skrzynki odbiorczej.

2. Gdyby te poszukiwania nie przyniosły rezultatów, możesz jeszcze wpisać w wyszukiwarkę na swojej skrzynce mailowej: gabinetodzaplecza pisane tak jak tu – razem. Nie mam pojęcia dlaczego, ale czasami w ten sposób można odnaleźć wiadomości, których teoretycznie nigdzie nie ma.

3. Niezależnie od tego, czy zdarzyło się, że wiadomość wpadła do spamu, czy nie, warto dodać mój adres mailowy do swojej listy kontaktów na skrzynce pocztowej. Wejdź do swojej listy kontaktów na mailu (np. Gmail, Onet, WP, Interia itd.) i poszukaj zakładki kontakty, lista kontaktów, lista adresów itd. Kliknij dodaj nowy kontakt i wpisz e-mail: newsletter@gabinetodzaplecza.pl oraz nazwę, np. Ania z bloga Gabinet od zaplecza. To będzie wskazówka dla Twojej skrzynki, że zależy Ci na wiadomościach z tego adresu i że powinny one trafiać wprost do skrzynki odbiorczej. W podobny sposób możesz dodać również pozostałe maile: ania@gabinetodzaplecza.pl, sklep@gabinetodzaplecza.pl i grupa@gabinetodzaplecza.pl.

Jeśli korzystasz z Gmaila, nowy kontakt możesz dodać TUTAJ – Gmail ma osobne narzędzie do zarządzania kontaktami, dostępne dla każdego, kto korzysta ze skrzynki pocztowej.

Aby sprawdzić czy zadziałało, zapisz się ponownie na newsletter i zobacz czy otrzymasz wiadomość z podziękowaniem.

4. Warto również sprawdzić, czy nie masz na swojej skrzynce blokady, która powoduje, że skrzynka zalokuje każdą kolejną wiadomość z danego adresu, wysłaną np. więcej niż raz dziennie. Jeśli akurat zrobisz zakupy w sklepie, newsletter wysyłany przypadkowo tego samego dnia może już do Ciebie nie dotrzeć i odwrotnie.

5. Zdarza się, że wiadomości dochodzą, ale np. z opóźnieniem. Co do zasady, każdy mail, który do Ciebie wysyłam powinien dojść maksymalnie w ciągu 15 minut. Jeśli spodziewasz się wiadomości (np. z prezentem za zapis do newslettera), warto zaczekać kilka godzin i sprawdzić ponownie. Jeśli nadal nie otrzymasz maila, zerknij do spamu, ofert, społeczności…

6. Jeśli żadna z powyższych metod nie zadziałała, spróbuj zapisać się na newsletter z innego adresu mailowego – być może masz drugą skrzynkę u innego dostawcy? Maile zawsze możesz przekierować, tzn. ustawić sobie, że wszystkie maile, które przychodzą na adres X mają być automatycznie wysyłane na adres Y. Jeśli potrzebujesz, poszukaj takiej opcji w ustawieniach swojej skrzynki mailowej.

7. Gdybyś po wykonaniu wszystkich powyższych punktów nadal miała problem, możesz do mnie napisać na adres: ania@gabinetodzaplecza.pl. Wiele zrobić nie mogę – nie mam wpływu na to jakie maile przepuszcza Twoja skrzynka, ale mogę sprawdzić jeszcze jedną rzecz. Czasami wypisujemy się z newslettera i o tym zapominamy. Jeśli do mnie napiszesz będę mogła sprawdzić, czy taka sytuacja nie miała miejsca w Twoim przypadku (po wypisaniu z newslettera nie dostaniesz żadnej wiadomości, o ile ponownie się nie zapiszesz).

Nie dostałam bonusa, który miał przyjść mailem, co mam zrobić?

Zerknij proszę na pytanie zamieszczone powyżej – tam znajdziesz sporo wskazówek na temat poszukiwań zagubionych maili i czynności, które warto wykonać, aby wszystkie wiadomości do Ciebie dochodziły.

Jeśli nie uda Ci się rozwiązać sprawy korzystając z tamtych wskazówek, napisz na ania@gabinetodzaplecza.pl, a prześlę Ci ręcznie obiecany bonus.

Nie chcę już dostawać twoich wiadomości, co mam zrobić?

Na samym dole każdej wiadomości znajdziesz link wypisu. Wystarczy na niego kliknąć, a już nigdy nie otrzymasz ode mnie żadnej wiadomości, chyba, że sama zapiszesz się ponownie. Jeśli moje wiadomości Ci się nie podobają lub uważasz, że powinnam coś zmienić, napisz proszę do mnie zanim się wypiszesz. Nikt z nas nie jest idealny, być może Twoje wskazówki pomogą mi ulepszyć wysyłane wiadomości 🙂

3) Powiadomienia, media społecznościowe i inne kanały komunikacji

O co chodzi z powiadomieniami, o których czasami piszesz?

Na temat powiadomień napisałam cały artykuł, bo to bardzo fajna forma promocji, również dla gabinetów kosmetycznych – artykuł znajdziesz TUTAJ. W tym momencie napiszę bardzo ogólnie. Jeśli zapisujesz się na newsletter, podajesz maila. Aby odebrać wiadomość musisz wejść na swoją skrzynkę i odebrać maile. Powiadomienia web push eliminują wszystkie z tych rzeczy sprawiając, że otrzymywanie nowych informacji jest proste i w pełni anonimowe.

Klikając zgodę na powiadomienia, nie musisz podawać maila. Twoja przeglądarka (np. Google Chrome) zapamiętuje: „ta osoba chce dostawać nowości z tej konkretnej strony” i w momencie, w którym autor strony wyśle takie powiadomienie, otrzymają je wszyscy, którzy wyrazili taką zgodę. W jaki sposób? Pewnie korzystasz z Facebooka i czasem dostajesz powiadomienie, że ktoś skomentował Twój wpis. Moje powiadomienia wyglądają bardzo podobnie, tyle, że nie wysyłam ich wiele razy dziennie jak Facebooka, a jedynie wtedy, kiedy mam wyjątkowo wartościowy artykuł, przygotowałam jakiś darmowy materiał itd. Nie spamuję głupotami 🙂 Na powiadomienia z mojego bloga możesz zapisać się TUTAJ.

Jak mogę zapisać się na powiadomienia w przeglądarce?

Na powiadomienia możesz zapisać się TUTAJ. Musiałam umieścić je na osobnej stronie, podpiętej pod moją firmową domenę, więc nie zdziw się jak zobaczysz adres. Chodzi o to, że na stronie bloga, formularz zapisu na powiadomienia wyskakuje w dużych odstępach czasu i generalnie ciężko przewidzieć kiedy wyskoczy – nie chcę Was denerwować wyskakującymi nieustannie okienkami, bo przecież nie każdy musi być tym tematem zainteresowany. Niestety na jednej domenie: gabinetodzaplecza.pl mogę ustawić tylko jeden formularz. Dlatego stworzyłam specjalną stronę: http://powiadomienia.neza.pl/, na której formularz jest tak ustawiony, że wyskakuje po kilku sekundach przy każdej wizycie. Wchodzą na nią tylko osoby, które chcą się zapisać, więc nikt się z tego powodu nie zdenerwuje 🙂

Jeśli nie wiesz o co chodzi z powiadomieniami, zerknij do pytania wyżej – tam wyjaśniam czym są, dlaczego warto z nich korzystać i co ja wysyłam w takich powiadomieniach.

Po co mam się zapisywać na powiadomienia, skoro jestem już zapisana na newsletter?

Skrzynki mailowe są obecnie coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o przepuszczanie wiadomości kierowanych do wielu osób na raz, jakimi są np. newslettery. Większość maili wpada w różne dziwne miejsca – do spamu, ofert itd. Nie masz nawet okazji tego zauważyć, bo mało kto regularnie zagląda do spamu czy do ofert, co więcej, większość ludzi nawet nie ma świadomości, że na skrzynce są takie foldery!

W związku z tym wiele cennych wiadomości o ciekawych artykułach i dodatkowych, darmowych materiałach może po prostu do Ciebie nie dotrzeć! Powiadomienia są pewniejszą metodą kontaktu.

Jeśli nie wiesz o co chodzi z powiadomieniami, wróć do TEGO pytania.

Po co zapisywać się na newsletter i powiadomienia, skoro wszystko jest na Facebooku, na którym często bywam?

W odpowiedzi na pytanie powyżej pisałam, że dostarczalność maili jest bardzo słaba. Powiadomienia dochodzą lepiej, ale też nie można mówić o 100% skuteczności. Podobnie jest z Facebookiem. Załóżmy, że masz 1000 fanów i wrzucasz post. Twojego posta nie widzi 1000 osób, ale np. 200-300. Jeśli dostarczalność maili i powiadomień wynosi np. po 20% i zapisało się na nie również po 1000 osób, to korzystając z 3 kanałów jednocześnie (post na FB, wysyłka maila i powiadomienia), to masz szansę dotrzeć w sumie do powiedzmy 600 osób (oczywiście mogą się nakładać lub nie, ale nie o to chodzi). Wykorzystujesz aż 3 kanały, a nadal masz możliwość kontaktu tylko z 60% osób, które czekają na Twoje wiadomości. Słabo, prawda? Właśnie dlatego warto stosować kilka kanałów komunikacji jednocześnie, a z Twojego punktu widzenia (jako czytelniczki bloga) zapisać się na newsletter, powiadomienia i śledzić aktualności na Facebooku. Dzięki temu szansa, że nie przegapisz żadnego fajnego, darmowego materiału, będzie znacznie większa!

Co zrobić, żeby twoje posty wyświetlały mi się na Facebooku?

Facebook ostatnio bardzo mocno ogranicza zasięgi postów. Oznacza to, że nawet jeśli lubisz daną stronę, większość aktualności po prostu nie będzie Ci się wyświetlać. Aby nie przegapić informacji o najlepszych artykułach, darmowych materiałach, nowych produktach i innych ważnych ogłoszeń, wejdź na profil Gabinetu od zaplecza na Facebooku (TUTAJ) i kliknij jak na poniższej grafice: OBSERWOWANE -> WYŚWIETLAJ NAJPIERW. Dzięki temu zobaczysz więcej postów z mojej strony.

4) Grupa Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku

O co chodzi z grupą, o której czasami wspominasz?

Grupa Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku to miejsce, w którym spotykają się profesjonaliści branży kosmetycznej i fryzjerskiej po to, aby wymienić się wiedzą i praktycznymi doświadczeniami w prowadzeniu gabinetu. Jeśli szukasz merytorycznego miejsca bez zalewu nic nie wnoszących reklam dystrybutorów kosmetyków i sprzętu – to świetny wybór! Grupa nigdy nie będzie słupem ogłoszeniowym.

Celem grupy jest zbudowanie silnej, wspierającej się nawzajem społeczności profesjonalistek, którym zależy na nieustannym podnoszeniu jakości świadczonych usług i poszukiwaniu najbardziej efektywnych rozwiązań w celu zwiększania swoich dochodów z prowadzonej działalności.

W grupie poruszamy tematy, o których rozmawiacie na „zapleczu” swojego gabinetu, takie jak: marketing, zarządzanie, przepisy, rozwój, szkolenia, pozyskiwanie i zatrzymywanie klientek, skuteczność zabiegów i sprzętu, problemy ze sprzętem, serwisem, zmniejszanie kosztów, księgowość, narzędzia usprawniające pracę, zarządzanie czasem, imprezy branżowe…

Kto może należeć do grupy?

Grupa jest skierowana do obecnych i przyszłych właścicieli, managerów i pracowników gabinetów kosmetycznych, fryzjerskich, podologicznych, SPA, medycyny estetycznej i innych profesjonalistów działających w branży beauty. Mogą do niej należeć w/w osoby oraz inni profesjonaliści, którzy mają ochotę wesprzeć właścicieli i pracowników gabinetów kosmetycznych swoją profesjonalną wiedzą, np., w dziedzinie księgowości, finansów itp.

Grupa jest skierowana przede wszystkim do kobiet. Dla tych, którym zależy na rozwoju, efektywnym prowadzeniu firmy i umiejętnym łączeniu biznesowej aktywności z udanym życiem prywatnym. Bardzo zależy mi na wspieraniu kobiecych biznesów, bo kobiety w biznesie mają mocno pod górkę i powinny się nawzajem wspierać i dopingować! Panów absolutnie nie wypraszamy, ale czasami mogą poczuć się odrobinę dyskryminowani, głownie ze względu na fakt, że sporo moich wpisów zaczyna się od słowa „Dziewczyny…” 😉

Co trzeba zrobić, żeby dołączyć do grupy?

Jeśli chcesz dołączyć do grupy, wejdź na jej stronę na Facebooku – TUTAJ i kliknij: „Dołącz do grupy”. Wyskoczą Ci pytania, na które należy odpowiedzieć w celu weryfikacji zgłoszenia – to obowiązkowe! Po akceptacji Twojego zgłoszenia, zapoznaj się koniecznie z regulaminem zamieszczonym w przypiętym poście. To bardzo ważne, ponieważ w grupie panują dość specyficzne zasady 😉

5) Artykuły publikowane na blogu

Jak mogę znaleźć artykuł dotyczący tematu, który najbardziej mnie interesuje?

Skorzystaj z lupki, którą znajdziesz w prawym górnym rogu strony lub przejrzyj rozbudowaną listę kategorii. Po najechaniu na główne kategorie zaznaczone na poniższej grafice, wyświetli się rozbudowane menu podkategorii z bardziej szczegółowymi tematami.

Czy mogę skopiować twój artykuł i umieścić go u siebie?

Nie możesz. Wszystkie treści publikowane na blogu są chronione prawem autorskim. Udostępniając je bez mojej zgody naruszasz prawo.

Jeśli widzisz, że ktoś udostępnia moje materiały, daj mi proszę znać. Nie chodzi o to, żeby donosić, ale o to, żeby szanować pracę innych osób. Artykuły udostępniam za darmo i każdy może z nich korzystać u mnie na blogu. Nie wrzucam żadnych reklam firm kosmetycznych – utrzymuję się głównie z tego, że część z Was kupuje moje płatne produkty. Jeśli ludzie zamiast na moim blogu, będą czytać moje artykuły w innych miejscach, stracę możliwość zarobku i na blogu będzie mniej wartościowych materiałów – swój czas będę musiała poświęcać również na inne aktywności zawodowe.

Widziałam, że czasami publikujesz artykuły innych osób, czy ja też mogłabym podzielić się swoją wiedzą?

W trakcie swojej pracy na blogu poznałam mnóstwo niezwykle fachowych i bardzo sympatycznych osób. Ich wiedza imponowała mi na tyle, że zapytałam, czy nie miałyby ochoty podzielić się nią na łamach bloga. W ten sposób powstał dział Eksperci GOZ – możesz zajrzeć TUTAJ.

Jeśli dysponujesz wiedzą przydatną dla osób prowadzących gabinety kosmetyczne, której nie ma u mnie na blogu, zgłoś się do mnie, żeby porozmawiać o możliwości współpracy. Możesz napisać na ania@gabinetodzaplecza.pl.

6) Indywidualne i grupowe wsparcie

Czy pomożesz mi poprawić sytuację mojego gabinetu?

Na moim blogu dostępnych jest w tej chwili kilkaset darmowych artykułów z ogromną ilością praktycznych informacji na temat marketingu i zarządzania gabinetem. Przeczytaj choć połowę z nich, a gwarantuję Ci, że sytuacja Twojego gabinetu znacznie się poprawi. Jeśli chcesz rozszerzać swoją wiedzę, rozważ zakup płatnych produktów, w których daję jeszcze więcej cennych wskazówek. Wszystkie produkty znajdziesz TUTAJ.

Czy prowadzisz indywidualne konsultacje?

W tej chwili niestety ze względów czasowych nie mam takiej możliwości. Mam w planach stworzenie kolejnych e-booków i szkoleń internetowych. Uważam, że warto się na tym skoncentrować, ponieważ z jednego produktu może skorzystać kilkaset gabinetów, a pomagając indywidualnie, mogę pracować tylko z jedną firmą. Zakup gotowych produktów jest również korzystny dla Was. W związku z tym, że jeden produkt kupuje więcej osób, jego cena może być znacznie niższa, niż w przypadku indywidualnej pomocy.

Nie wykluczam, że w przyszłości wrócę do pracy indywidualnej, bo to również bardzo cenna forma rozwoju moich umiejętności, niemniej jednak raczej nie w najbliższych miesiącach.

Czy masz w planach organizować szkolenia?

Pracuję właśnie nad szkoleniami internetowymi, które dają ogromne możliwości – niedostępne dla szkoleń stacjonarnych. Możesz uczyć się we własnym tempie, w swoim wolnym czasie. Nie musisz nigdzie wyjeżdżać, odwoływać klientek. Mniejsze są również koszty takiego szkolenia – dla mnie, dzięki czemu cena spada i dla Ciebie, dzięki czemu ostatecznie zapłacisz jeszcze mniej. Możesz wielokrotnie wracać do raz przerobionych lekcji i wyciągać nowe wnioski. Możesz testować w praktyce różne rozwiązania i dopiero po wyciągnięciu wniosków przechodzić do kolejnych lekcji. To bardzo wygodna i elastyczna forma nauki.

Być może w przyszłości pojawią się również jakieś stacjonarne szkolenia, ale na razie nie mam tego w planach. Zamiast tracić czas na dojazdy, wolę skupić się na tworzeniu wartościowych treści! 🙂

7) Współpraca z innymi firmami i mediami

Czy istnieje możliwość wykupienia reklamy na blogu Gabinet od zaplecza?

Niestety nie – zależy mi na tym, żeby blog zachował swój ekspercki charakter. Jeśli w Twojej firmie pracują eksperci, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą, odezwij się do mnie. Zaznaczam jednak, że taki materiał musiałby być naprawdę wartościowy i ściśle związany z tematyką bloga.

Czy pomagasz firmom kosmetycznym w promocji ich produktów lub usług?

Robiłam to przez ostatnich 10 lat. W tej chwili, ze względu na rozwój bloga, nieco ograniczyłam tę aktywność i koncentruję się głównie na zleceniach content marketingowych oraz tworzeniu opisów nowych produktów. Jeśli interesuje Cię taka forma współpracy, zajrzyj proszę na moją stronę firmową TUTAJ.

Czy możesz napisać artykuł dla naszego czasopisma kosmetycznego?

Tak, bardzo lubię dzielić się swoją wiedzą, nie tylko na łamach bloga. Mam w tej materii spore doświadczenie. Moje teksty regularnie pojawiają się w czasopiśmie Beauty Inspirations (oraz wcześniej w SPA Inspirations), Najwspanialsze oraz na łamach Akademii Versum. W przeszłości również pojedyncze publikacje w LNE, Szefie sprzedaży i w Biuletynie informacyjnym Kierownika Apteki.

Dodatkowo czasami wypowiadam się w mediach w charakterze eksperta, np. w Dzień dobry TVN i w serwisie internetowym Wirtualnej Polski (WP). Moje wypowiedzi były również cytowane w portalu Rynek Aptek, mgr.farm (Zaufaj mi, jestem farmaceutą) i papierowym wydaniu Dużego formatu (Gazeta wyborcza).

Informacje na temat wszystkich moich publikacji i wypowiedzi w mediach znajdziesz TUTAJ.

Jeśli pracujesz w prasie branżowej i myślisz o współpracy ze mną, napisz proszę na adres: ania@gabinetodzaplecza.pl

Organizuję konferencję (lub inne wydarzenie) dla osób z branży kosmetycznej – czy jest możliwość abyś wzięła w niej udział jako prelegentka?

W związku z dużą ilością pracy staram się mocno ograniczać wyjazdowe aktywności, ale w naprawdę ciekawych projektach chętnie biorę udział 🙂 Jeśli interesuje Cię taka forma współpracy, napisz proszę na: ania@gabinetodzaplecza.pl.

Piszę artykuł na temat związany z kosmetologią – czy mogę prosić o ekspercki komentarz?

Jak najbardziej! Często piszę teksty dla innych mediów – pojawiają się głównie w czasopiśmie Beauty Inspirations (oraz wcześniej w SPA Inspirations), Najwspanialsze oraz na łamach Akademii Versum. W przeszłości również pojedyncze publikacje w LNE, Szefie sprzedaży i w Biuletynie informacyjnym Kierownika Apteki.

Dodatkowo czasami wypowiadam się w mediach w charakterze eksperta, np. w Dzień dobry TVN i w serwisie internetowym Wirtualnej Polski (WP). Moje wypowiedzi były również cytowane w portalu Rynek Aptek, mgr.farm (Zaufaj mi, jestem farmaceutą) i papierowym wydaniu Dużego formatu (Gazeta wyborcza).

Informacje na temat wszystkich moich publikacji i wypowiedzi w mediach znajdziesz TUTAJ.

Jeśli interesuje Cię współpraca w tym zakresie, napisz proszę na: ania@gabinetodzaplecza.pl.

8) Kontakt z autorką bloga

Jak mogę się z tobą skontaktować?

Możesz napisać wiadomość na adres: ania@gabinetodzaplecza.pl. Jeśli masz sprawę związaną z moim sklepem (zamówienia, produkty, płatności itd.) pisz na: sklep@gabinetodzaplecza.pl.

Chcę ci coś wysłać tradycyjną pocztą – gdzie znajdę adres?

Skontaktuj się ze mną mailowo na podany wyżej adres, a przekażę Ci adres do korespondencji. Pracuję głównie zdalnie i rzadko bywam w miejscu, w którym jest zarejestrowana moja firma.

Nie dostałam jeszcze odpowiedzi na mojego maila – dlaczego?

Musisz wiedzieć, że dostaję bardzo dużo wiadomości. Sporo z nich to propozycje współprac lub prośby o rady w bardzo skomplikowanych sytuacjach. Na wiadomości związane z zamówieniami w sklepie staram się odpowiadać na bieżąco – w ciągu jednego lub w wyjątkowych sytuacjach max. 3 dni roboczych. Niestety nie jestem w stanie w takim samym tempie udzielać bezpłatnych porad – dysponuję ograniczonym czasem i muszę go rozłożyć w odpowiednich proporcjach między aktywności, które gwarantują mi utrzymanie i aktywności pro bono – takie jak pisanie bezpłatnych artykułów, czy podpowiedzi dla osób, które proszą mnie o radę. Nie chcę tego robić kosztem czasu dla rodziny, dlatego czasami trzeba niestety trochę zaczekać.

Jeśli uważasz, ze brakuje tutaj jakiegoś pytania, przyślij mi je na ania@gabinetodzaplecza.pl – chętnie uzupełnię FAQ o Twoje pytanie i moją odpowiedź!

Jeśli masz pytania związane ze sklepem Gabinetu od zaplecza, np. zamówieniami, produktami itd., zajrzyj do FAQ sklepowegoTUTAJ.