Jak co roku mam dla Ciebie zestawienie najchętniej czytanych przez Was artykułów. Zerknij, czy nie przegapiłaś czegoś ciekawego! Ostrzegam, że może być sporo zaskoczeń! Dlaczego? Z zestawienia wyrzuciłam wszystko, co dotyczyło tematu numer jeden, czyli obostrzeń, tarcz, rozporządzeń itd. Zostało wyłącznie samo „mięso” – uniwersalne teksty dotyczące zarządzania, finansów, marketingu itd. Zobacz, co mogło Cię ominąć!

Mam wrażenie, że w tym roku to zestawienie ma szczególne znaczenie.

W 2020 roku nasza uwaga mocno koncentrowała się na bieżących sprawach, które często już po kilku dniach przestawały być aktualne. Możliwość pracy, wsparcie finansowe – te pandemiczne teksty klikały się jak szalone. Reszta trochę umykała.

Podsumowanie roku to dobry moment, żeby odkurzyć to, co najmocniej przebiło się przez bieżące tematy, ale pewnie i tak nie miało szansy dotrzeć do sporej części z Was. Merytoryczne, uniwersalne teksty, które są aktualne dziś i będą aktualne pewnie przez 10 kolejnych lat.

Żeby je dla Was wyłuskać, długo wertowałam statystyki, wyrzucając kilkadziesiąt popularniejszych artykułów, które nie kwalifikowały się do zestawienia ze względu na to, że:

  • dotyczyły tematów „wirusowych” – obostrzenia, wymagania sanitarne, otwieranie, zamykanie, rozporządzenia, tarcze itd.,
  • dotyczyły innych bieżących tematów – np. artykuł o zmianie terminu dotyczącego wprowadzenia kas online, czy artykuły opisujące premiery w sklepie,
  • były opublikowane w poprzednich latach – jest sporo tekstów, które nadal chętnie czytacie, mimo że mają już 2-3 lata – w podsumowaniu roku umieszczam wyłącznie artykuły wrzucone w poprzednim, czyli w tym przypadku 2020 roku.

Ok, pora na konkrety! Poniżej lista TOP 10 najchętniej czytanych przez Was uniwersalnych artykułów z 2020 roku.

MIEJSCE 10 – Konkurencyjne salony: obserwować, ignorować, a może zostawić daleko w tyle?

Co zrobić, żeby klienci przychodzili właśnie do mnie? Jak sprawić, żeby wygrać z lokalną konkurencją? To pytanie zadaje sobie chyba każdy właściciel salonu. W jakich sytuacjach warto przyglądać się konkurencji? Jak konkurować uczciwie i zachować zdrowe relacje z właścicielami sąsiednich salonów? więcej…

MIEJSCE 9 – 7 kluczowych błędów, które popełniamy, wyceniając zabiegi w swoim salonie beauty!

bledy popelniamy przy wycenie zabiegu kosmetycznego salonie beauty

Sprawdź, które błędy popełniłaś, wyceniając zabiegi w swoim salonie beauty! Dowiedz się, jak je szybko naprawić! więcej…

MIEJSCE 8 – Co decyduje o tym, że klient umówi się do ciebie lub wybierze inny salon?

klientka umowi sie do salonu beauty

Twoja potencjalna klientka – dlaczego wybrała inny salon? Co zrobić, żeby osoba, która szuka specjalisty w branży beauty, swoje pierwsze kroki skierowała właśnie do Ciebie? więcej…

MIEJSCE 7 – 9 pomysłów na bezkosztową reklamę salonu beauty!

bezkosztowa reklama salonu beauty

Masz za mało klientek, ale budżet salonu nie pozwala na duże inwestycje w reklamę? Mam dla Ciebie aż 9 pomysłów na działania promocyjne, które nie wymagają dużych lub nawet żadnych inwestycji! Zobacz listę! więcej…

MIEJSCE 6 – Toksyczny pracownik, który ma duży obrót – sytuacja bez wyjścia?

toksyczny pracownik salon kosmetyczny wysokie obroty

Generuje dla salonu duże obroty, ale na dłuższą metę nie da się z nim wytrzymać. Jak poradzić sobie z „toksycznym” pracownikiem, który sporo zarabia, ale jednocześnie negatywnie wpływa na atmosferę w salonie? więcej…

MIEJSCE 5 – 10 mitów na temat zakazu konkurencji w salonie! Jak jest naprawdę?

zakaz konkurencji w salonie beauty mity

Zakaz konkurencji – wielu kojarzy się negatywnie… Czy słusznie? Obalam największe mity związane z zakazem konkurencji i wyjaśniam na przykładach, dlaczego naprawdę warto spojrzeć na ten temat z innej perspektywy! więcej…

MIEJSCE 4 – Klientki robią zabiegi w domu, w mediach narzekają na podwyżki w salonach… Jak żyć?

Klientki zaczęły robić zabiegi w domu, w mediach nagonka na kosmetyczki i fryzjerki, że podnoszą ceny. Co z tym zrobić i dlaczego nie to, co przychodzi Ci do głowy? więcej…

MIEJSCE 3 – 6 typów promocji, które zrujnują twój salon… I jak zrobić to dobrze?

promocja salon kosmetyczny beauty

Chcesz zrobić w swoim salonie promocję, zaoferować zniżkę lub pakiet? Zobacz listę sześciu błędów, które najczęściej popełniają właścicielki salonów beauty! Sprawdź, jak robić promocje, które faktycznie zapewnią Ci dodatkowy zarobek, a nie tylko długie godziny pracy po kosztach! więcej…

MIEJSCE 2 – Czy trzeba zgłaszać do sanepidu fakt otwarcia salonu? Czy trzeba konsultować projekt lokalu? Czy sanepid może pobierać opłaty?

czy zgłaszać do sanepidu otwarcie salonu kosmetycznego fryzjerskiego

Otwieram salon – czy muszę zgłaszać ten fakt do sanepidu? Czy muszę konsultować z sanepidem projekt lokalu? To jedne z najpopularniejszych pytań początkujących właścicieli salonów… Opłaty? Pojawia się coraz więcej głosów, że sanepid komuś wystawił rachunek. O co chodzi? Zobacz oficjalne stanowisko w tej sprawie! więcej…

MIEJSCE 1 – 7 sposobów na ograniczenie problemu odwołanych (lub nawet nie) wizyt w salonie beauty

odwoływanie wizyt w salonie beauty

Klientki umawiają się na zabiegi i nie przychodzą? Spóźniają się? A może odwołują wizyty na pięć minut przed terminem? Mam dla Ciebie aż 7 skutecznych sposobów na ograniczenie tego problemu! więcej…

Na 2021 rok szykuję dla Ciebie kolejną porcję wiedzy! Tymczasem zachęcam do zerknięcia na opis PLANERA dla managera salonu beauty na 2021, który pomoże Ci zaplanować naprawdę dochodowy rok w Twoim salonie!

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym