Aby najbliższe dni nie były dniami straconymi, postanowiłam zebrać dla Ciebie najciekawsze, najbardziej mięsiste artykuły dla właścicieli salonów, które opublikowałam na blogu w ciągu ostatnich 5 lat! Dziś bierzemy na tapetę: finanse salonu, ustalanie cen, redukcję kosztów, sprzedaż itd. Przejrzyj 12 najlepszych tekstów na ten temat i przeczytaj te, które najbardziej Cię interesują!

ARTYKUŁ 1 – Wycena zabiegów

W obliczu obecnej sytuacji wielu właścicieli salonów zostało bez grosza oszczędności. Powodów takiej sytuacji może być oczywiście wiele, ale mam wrażenie, że jednym z istotniejszych czynników jest wielomiesięczna, jeśli nie wieloletnia praca ze źle wycenionymi zabiegami, a nawet na granicy opłacalności.

Myślę, że w tej chwili warto się nad tym mocno pochylić i zweryfikować ceny w swoim salonie. Oczywiście nie mamy pewności, kiedy i do jakiej rzeczywistości wrócimy, ale jednocześnie jestem pewna, że czas poświęcony na analizę cennika Twojego salonu nigdy nie będzie czasem straconym.

Właśnie dlatego pierwszym artykułem, który chcę Ci polecić, jest artykuł o rozsądnej wycenie zabiegów – na przykładzie najprostszego zabiegu, który jest wykonywany w większości salonów, czyli henny. Przeczytaj TEN artykuł.

ARTYKUŁ 2 – Koszt godziny pracy salonu

Wycena zabiegu nie wydaje się aż tak trudnym zadaniem do momentu, w którym nie uświadomimy sobie, że oprócz kosmetyków, akcesoriów jednorazowych itd. mamy jeszcze mnóstwo innych stałych kosztów, które trzeba w tej wycenie uwzględnić. No bo jak doliczyć do maski na twarz koszt czynszu, czy ubezpieczenia? Odpowiedzią na to pytanie jest koszt godziny pracy salonu!

Co to takiego, jak taki koszt wyliczyć i jak to zrobić? Przeczytaj TEN artykuł.

ARTYKUŁ 3 i 4 – Czy da się prowadzić salon, mając wysokie ceny?

Ok. Załóżmy, że przeliczyłaś ceny i doszłaś do wniosku (stety lub niestety najprawdopodobniej właśnie tak będzie), że Twoje ceny są zbyt niskie. Co z tym fantem zrobić? Czy klientki, które też „dostaną po kieszeni” w związku z aktualną sytuacją, zdecydują się nadal korzystać z Twoich usług w wyższych niż wcześniej cenach?

Wielu właścicieli salonów obawia się podnoszenia cen – wysoka cena zabiegu kojarzy nam się automatycznie z mniejszym zainteresowaniem klientów… Ile w tym prawdy? Odrobina… Zachęcam Cię jednak, żebyś przyjrzała się temu tematowi z nieco innej perspektywy – przeczytaj TEN artykuł.

Zerknij również na TEN artykuł, w którym bezlitośnie rozprawiam się z największym mitem sprzedaży mówiącym o tym, że niska cena gwarantuje wysoki zarobek!

ARTYKUŁ 5 i 6 – Jak obniżyć koszty salonu?

Dla wielu salonów w najbliższych miesiącach konieczne będzie mocne cięcie kosztów. Nawet jeśli już wrócisz do pracy, żeby nadrobić zaległości i tak powinnaś trzymać mocną dyscyplinę finansową. Gdzie szukać oszczędności?

Mam dla ciebie aż dwa artykuły na ten temat. Możesz je przeczytać TUTAJ i TUTAJ.

ARTYKUŁ 7 i 8 – Jak podnieść ceny zabiegów, żeby klientki nie pouciekały?

Jeśli przeczytałaś poprzednie artykuły, zakładam, że wycięłaś wszystkie zbędne koszty, na nowo wyceniłaś zabiegi i widzisz nadzieję na to, że uda Ci się sprzedać coś droższego. Pora odpowiedzieć sobie na kolejne pytanie: jak zwiększyć ceny w możliwie najmniej inwazyjny dla klientek sposób? O tym są kolejne dwa artykuły, które gorąco Ci polecam. Znajdziesz je TUTAJ i TUTAJ.

ARTYKUŁ 9, 10, 11 i 12 – Jak rozsądnie zarządzać finansami salonu?

Na koniec polecam Ci aż 4 artykuły z wieloma cennymi refleksjami na temat zarządzania salonowymi finansami. Nie będę się już mocno rozpisywać na ich temat, bo tytuły mówią wszystko.

W codziennej gonitwie naprawdę trudno spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy. Mimo że obecna sytuacja jest bardzo trudna i stresująca, uważam, że najlepsze co możesz w tej chwili zrobić dla swojego salonu, to usiąść i solidnie to wszystko przeanalizować, wyciągnąć wnioski i zrobić plany na przyszłość.

Zwykle korci nas, żeby to robić na początku roku. Wtedy jednak też ciężko o czas na chwilę refleksji. Zostaw na chwilę emocje i wyobraź sobie, że dziś jest 1 stycznia i czas się zatrzymał.

Teksty, które polecam Ci na chwile refleksji:

  • Pracujesz w salonie niemal non stop, a mimo to brakuje ci pieniędzy? (KLIK)
  • Właścicielko gabinetu kosmetycznego, sprawdź, dlaczego nie zarabiasz! (KLIK)
  • Zdarza ci się „popłynąć”? Jak utrzymać dyscyplinę finansową w gabinecie kosmetycznym? (KLIK)
  • Dobry miesiąc w salonie – czy potrafisz to powtórzyć? Jak znaleźć przyczynę dobrego wyniku finansowego? (KLIK)

BAZA WIEDZY – Wszystko o finansach, cenach i sprzedaży

Na koniec tylko wspomnę, że wszystkie teksty, które wymieniłam powyżej, jak również 10 dodatkowych znajdziesz w TEJ BAZIE WIEDZY. W tym momencie są tam aż 22 artykuły związane z finansami, wycenianiem zabiegów, kosztami i sprzedażą!

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Tagi :