W ubiegłym miesiącu zarobiłaś więcej niż zwykle? Fajnie by było to powtórzyć, prawda? Aby to zrobić, trzeba zidentyfikować główną przyczynę Twojego sukcesu!

No jak to – być może pomyślisz – pracowałam dużo, starałam się, i mam! Ok, ale musisz wiedzieć z czego DOKŁADNIE wynikają wyższe dochody.

Zerknij na poniższe przykłady.

Jest DOBRZE, ale czy na pewno?

Wyjątkowo dobry miesiąc w salonie może wynikać np. z:

  • większej liczby klientek
  • ale również takiej samej lub mniejszej liczby klientek – jeśli wykonywałaś droższe zabiegi.

Musisz również wiedzieć, czy to były stałe, czy nowe klientki. Dlaczego?

Jeśli klientek było mniej, ale wykonywały droższe zabiegi, to generalnie super, ale za miesiąc możesz nie powtórzyć tego wyniku. Klientki w naturalny sposób się wykruszają. Aby czuć się bezpiecznie i zapewnić sobie stabilne dochody, warto dbać o to, żeby zawsze mieć pełny grafik.

Pełny grafik + drogie zabiegi = wysokie dochody.

W naszym przykładzie klientek było mniej, niż w ostatnim miesiącu, więc zdecydowanie jest to powód do niepokoju.

Rozważmy jeszcze takie warianty opisanej wyżej sytuacji:

  • Jeśli reklamowałaś drogie zabiegi do stałych klientek, to reklama była umiarkowanie skuteczna (bo przyszły, ale było ich mniej, niż zwykle). Naprawdę skuteczna reklama sprawiłaby, że miałabyś więcej niż w ubiegłym miesiącu klientek i dodatkowo w większości byłyby to klientki na droższe zabiegi.
  • Jeśli reklamę kierowałaś do nowych osób, to reklama była zupełnie do kitu, bo nie pozyskałaś nowych klientek. Przyszły tylko stałe klientki, które nie widziały Twojej reklamy. 
  • Jeśli wcale się nie reklamowałaś, to sprzedaż drogich zabiegów wynika najprawdopodobniej z zaufania do Ciebie, Twoich umiejętności sprzedażowych – i znów super ALE… Gdzie zniknęły pozostałe klientki, które zwykle korzystały z tańszych usług? To zdecydowanie powód do zmartwień…

Jakie parametry powinnaś regularnie monitorować, aby poprawić sytuację finansową swojego salonu kosmetycznego?

Jak widzisz opieranie się wyłącznie na liczeniu pieniędzy, które mamy w kasie lub które zostały nam w portfelu, generuje mnóstwo zagrożeń. Bez regularnego analizowania kluczowych parametrów, nie będziesz w stanie wychwycić pozytywnych lub negatywnych tendencji. Nie będziesz w stanie w porę zareagować!

Jakie to parametry? Np.:

  • przychody, koszty, dochody, obroty,
  • rozkład wydatków na różne kategorie kosztów – stałe, zmienne, koszty związane z usługami, koszty związane z rozwojem, z marketingiem,
  • liczba stałych klientek, liczba nowych klientek, średnia wartość usługi,
  • liczba dni roboczych, czas pracy Twój i Twoich pracowników,
  • efektywność poszczególnych form reklamy.

To nie wszystko! Dane należy porównywać w różnych przedziałach czasowych:

  • sierpień 2019 z lipcem 2019,
  • sierpień 2019 z sierpniem 2018,
  • cały 2019 z całym 2018 i 2017…

Wiesz przecież, że w branży beauty często mamy do czynienia z sezonowością.

Dzięki regularnym analizom finansowym będziesz:

  • mieć PEŁNY obraz sytuacji, a nie tylko wiedzę o tym, ile zostało Ci w portfelu,
  • znać prawdziwe PRZYCZYNY sukcesów i niepowodzeń – wyciągać z nich wnioski,
  • zwiększać REALNE zyski z działalności salonu,
  • wiedzieć, którędy wycieka najwięcej pieniędzy i weryfikować zasadność wydatków…

Jak to wszystko policzyć? Jak się do tego zabrać?

Chcesz dokładną instrukcję, jak się do tego zabrać? W e-booku AUDYT FINANSOWY gabinetu kosmetycznego znajdziesz zestaw tabelek, które pomogą Ci wyliczyć wszystkie kluczowe parametry i zestaw pytań, które pomogą Ci wyciągnąć wnioski z Twoich wyliczeń. Zyskasz wiedzę, co skorygować, na co uważać i jak poprawić sytuację finansową – Twoją i Twojego gabinetu! Dokładny opis e-booka znajdziesz TUTAJ.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym