Gabinet od zaplecza
finanse i księgowośćnowe wpisyzarządzanie

Pracujesz w salonie niemal non stop, a mimo to brakuje Ci pieniędzy?

pracujesz w salonie brakuje pieniedzy

Praca do upadłego. Zabieg, paragon, zabieg, paragon… Koniec miesiąca, rachunki… I znowu zostało niewiele. To boli. Gdzie są te wszystkie pieniądze, które zarobiłam?! Masz czasami wrażenie, że pracujesz tylko po to, żeby opłacać rachunki? Coś ewidentnie jest nie tak! Co?

Zacznę od przykładu. W ubiegłym miesiącu po opłaceniu rachunków zostało Ci jedynie na podstawowe wydatki. Mniej niż ostatnio. Dlaczego? Miałaś mniej klientek, więcej wydatków, robiłaś tańsze zabiegi, a może po prostu było mniej dni roboczych?

Powodów może być mnóstwo!

Jak znaleźć przyczynę niskich zysków z salonu beauty?

Jak rozwiązać problem, jeśli nie znasz jego przyczyny? PODSTAWOWYM BŁĘDEM wielu właścicieli gabinetów jest totalny brak kontroli nad finansami. Jasne, pewnie wiesz, ile było obrotu, kosztów, ile zostało, ale to nie wystarczy!

Musisz znać przyczyny tego, że w danym miesiącu zarobiłaś więcej, a w innym mniej. Znać relacje między różnymi parametrami, takimi jak:

  • przychody, koszty, dochody, obroty,
  • rozkład wydatków na różne kategorie kosztów – stałe, zmienne, koszty związane z usługami, koszty związane z rozwojem, z marketingiem,
  • liczba stałych klientek, liczba nowych klientek, średnia wartość usługi,
  • liczba dni roboczych, czas pracy Twój i Twoich pracowników,
  • efektywność poszczególnych form reklamy.

To nie wszystko! Dane należy porównywać w różnych przedziałach czasowych:

  • sierpień 2019 z lipcem 2019,
  • sierpień 2019 z sierpniem 2018,
  • cały 2019 z całym 2018 i 2017…

Wiesz przecież, że w branży beauty często mamy do czynienia z sezonowością.

Jeśli w lutym 2019 zarobiłaś mniej niż w grudniu 2018, to nie tragedia, ale mimo to warto sprawdzić przyczyny. Prawdziwy problem może pojawić się jednak, jeśli w lutym 2019 zarobiłaś mniej niż w lutym 2018…

Po co to wszystko? Żeby:

  • mieć PEŁNY obraz sytuacji, a nie tylko wiedzę o tym, ile zostało Ci w portfelu,
  • znać prawdziwe PRZYCZYNY sukcesów i niepowodzeń – wyciągać z nich wnioski,
  • zwiększać REALNE zyski z działalności salonu,
  • wiedzieć, którędy wycieka najwięcej pieniędzy i weryfikować zasadność wydatków…

Owszem, wraz z rozwojem gabinetu koszty mogą znacząco rosnąć, ale czasami po prostu wydajemy, bo możemy i nasza osobista sytuacja finansowa wcale się nie zmienia. Nadal nie mamy na wakacje, samochód, dom…

Jak w praktyce analizować finanse salonu? 

Chcesz to wszystko policzyć? W e-booku AUDYT FINANSOWY gabinetu kosmetycznego dostajesz gotową instrukcję KROK PO KROKU! Liczymy i od razu wyciągamy wnioski – co zrobić, żeby poprawić sytuację finansową – Twoją i Twojego gabinetu! Kliknij TUTAJ, żeby zobaczyć więcej informacji o e-booku.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza
mgr kosmetolog, specjalistka do spraw marketingu i zarządzania w branży beauty. Właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej oraz bloga Gabinet od zaplecza. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych, a także kilkudziesięciu e-booków na temat marketingu i zarządzania salonem beauty. Prywatnie żona i mama.

Dodaj komentarz

avatar