marketing gabinetunowe wpisyzarządzanie

Jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową gabinetu kosmetycznego?

Dlaczego z pozyskiwaniem klientek jest jak ze zbieraniem jagód?

Dlaczego niektóre gabinety kosmetyczne mają grafik zapisany na kilka miesięcy do przodu, a inne ledwie wiążą koniec z końcem? Co sprawia, że w niektórych przypadkach reklama przynosi świetne efekty, a w innych okazuje się być zupełną stratą pieniędzy? Dowiedz się jak zaplanować naprawdę skuteczną kampanię reklamową gabinetu kosmetycznego!

Czy muszę planować kampanię reklamową gabinetu kosmetycznego? Zwykłe reklamy nie wystarczą?

Wielu osobom marketing kojarzy się z zamieszczaniem reklam. Nie ma w tym oczywiście nic złego, ale zamieszczenie reklamy powinno być tak naprawdę ukoronowaniem naszych działań, a nie jedynym działaniem! Zdaję sobie sprawę, że to co piszę, może być mało obrazowe, dlatego podam Ci przykład.

Przykład – nie wystarczy jedna reklama gabinetu kosmetycznego!

Załóżmy, że wieszasz przy drodze dojazdowej baner reklamowy. Wydałaś na to kilkaset (jak nie więcej) złotych, a efektów brak. Zamieściłaś reklamę, ale nie można tego określić marketingiem. Dlaczego? Prawdziwy marketing to zbiór działań, które przygotują klienta do zakupu naszej usługi. Reklamy, które zamieszczasz to tak naprawdę tylko (ważna, ale jednak) kropka nad i. Wróćmy do przykładu. W badaniach udowodniono, że klient potrzebuje kilku kontaktów z marką, żeby podjąć decyzję o zakupie. Powiesiłaś baner – to był kontakt numer 1. Masz szansę pozyskać tę klientkę, ale musisz pamiętać o kolejnych kilku krokach. Oczywiście zdarza się, że klient kupi coś od razu albo nie kupi wcale. Kluczowe jest jednak uświadomienie sobie, że wrzucenie jednej reklamy (czy to na Facebooka, czy do gazety) to zdecydowanie za mało!

Jeśli nie jedna reklama, to co?

Załóżmy, że planujesz sprzedaż nowego zabiegu. Informujesz klientki o swoich planach, pytasz je o ich potrzeby, pokazujesz im nowe materiały reklamowe, relację ze szkolenia, informujesz, że za tydzień startują zapisy itd. Zamieszczenie informacji, że zabieg jest już dostępny, to przysłowiowa kropka nad i!To jeszcze nie wszystko! Oprócz tego, że informacje należy dozować stopniowo, warto pamiętać również o tym, że nie wystarczą również reklamy zamieszczane wyłącznie w jednym miejscu! Oczywiście stworzenie grafik, tekstów, ulotek, postów itd. na ten sam temat, to naprawdę dużo pracy, ale im więcej kanałów wykorzystasz, tym większe będą Twoje szanse na naprawdę dobrą sprzedaż!

Nie mogę wrzucać tylko postów na Facebooka?

Wielu właścicieli gabinetów opiera swoje działania reklamowe wyłącznie o Facebooka, a z Facebookiem niestety jest tak, że zasięgi postów cały czas spadają. Co to oznacza w praktyce? Posty, które zamieszczasz, widzi 10 lub czasami nawet 5% Twoich fanów. Co z resztą? Co z tymi, którzy nie korzystają z Facebooka? Możesz do nich dotrzeć przy pomocy maili, smsów, ulotek, prasy, eventów itd. No ale właśnie – to wszystko musi mieć ręce i nogi! Musisz mieć na to jakiś pomysł i skleić te wszystkie działania w jedną całość – właśnie w ten sposób opisujemy PLANOWANIE KAMPANII REKLAMOWEJ!Jeśli z reklamy na Facebooku przyjdzie do Ciebie 5 klientek, to masz 5 klientek. Jeśli dodatkowo wyślesz maila, smsa, powiadomienie web push i rozdasz ulotki, masz 5×5 klientek, czyli 25 klientek. To nie jest tak, że ogłaszamy coś światu i cały świat musi to od razu zobaczyć!

Reklama gabinetu kosmetycznego jak zbieranie jagód!

Z reklamą jest trochę jak ze zbieraniem jagód – żeby nazbierać cały koszyczek, trzeba w tym lesie trochę posiedzieć. Tu 5 jagódek, tam 5 jagódek i po 2 godzinach uzbiera się koszyczek. Wrzucając informacje tylko w jednym miejscu, działasz tak jak osoba, która chce uzbierać cały koszyk jagód siedząc tylko przy jednym krzaczku…kampania reklamowa gabinetu kosmetycznegoMasz ochotę wybrać się ze mną na jagody? 😉 Jeśli tak, zajrzyj koniecznie na stronę z opisem mojego nowego e-booka na temat planowania kampanii reklamowej gabinetu kosmetycznego. Podaję w nim mnóstwo konkretnych wskazówek na tematy, które nakreśliłam w tym artykule. Otrzymasz 86 stron rzetelnej marketingowej wiedzy, a także 3 filmy szkoleniowe o łącznej długości 80 minut.E-booka możesz kupić TUTAJ.Poniżej chciałabym Ci jeszcze pokazać spis treści, w którym znajdziesz listę wszystkich tematów poruszanych w e-booku:

I. WPROWADZENIE DO TEMATU PLANOWANIA KAMPANII REKLAMOWEJ GABINETU KOSMETYCZNEGO

1.1. O efektywności reklamy decyduje dobry plan! 1.2. Czym grozi brak planowania marketingu gabinetu? 1.3. Wielokanałowa reklama – czy jest mi potrzebna? 1.4. Które kanały reklamy warto wykorzystać? Jaka reklama pozwala najskuteczniej pozyskiwać nowe klientki? 1.5. Czy jestem w stanie zrobić to wszystko samodzielnie?

II. ELEMENTY KAMPANII REKLAMOWEJ, KTÓRE ZAGWARANTUJĄ SPRZEDAŻ!

2.1. Jak znaleźć dobry pomysł na reklamę? 2.2. Sam pomysł nie wystarczy, kluczowy jest cel! 2.3. Jak ustalić najlepszą grupę docelową? 2.4. Skąd czerpać informacje, które pozwolą określić grupę docelową? 2.5. Jak dokładnie scharakteryzować własną grupę docelową? 2.6. Grupa docelowa gabinetu, a grupa docelowa reklamy – różnią się? 2.7. Jakimi zasobami dysponujesz? Jak je efektywnie wykorzystać? 2.8. Niezbędne etapy kampanii reklamowej

III. JAK ZORGANIZOWAĆ KOMPLETNĄ, WIELOKANAŁOWĄ KAMPANIĘ?

3.1. Zgromadź wszystkie pomysły w jednym miejscu! 3.2. Jak zrobić mapę myśli, która pomoże Ci zaplanować kampanię? 3.3. Dlaczego warto w ten sposób rozpisywać działania reklamowe? 3.4. Konkretne przykłady wykorzystania mapy myśli w planowaniu kampanii reklamowej gabinetu kosmetycznego 3.5. BONUS – Filmowa instrukcja planowania zadań w kampanii

IV. PLANOWANIE KAMPANII A CODZIENNA PRACA W GABINECIE – JAK USTALIĆ HARMONOGRAM?

4.1. Jeden element, który zwykle powoduje, że kampania jest nieskuteczna 4.2. Skuteczne narzędzie do planowania kampanii reklamowej gabinetu 4.3. W jaki sposób zrobić wykres – harmonogram kampanii? 4.4. Instrukcja planowania harmonogramu kampanii krok po kroku 4.5. Jak radzić sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami? 4.6. Dlaczego harmonogram przydaje się również w sytuacji, w której pracujesz sama? 4.7. BONUS – Filmowa instrukcja tworzenia harmonogramu kampanii

V. JAK SKUTECZNIE KOORDYNOWAĆ WSZYSTKIE ZADANIA W RAMACH KAMPANII?

5.1. Jak skutecznie koordynować kampanię, jeśli normalnie pracujesz w gabinecie? 5.2. Z jakich kalendarzy warto korzystać?

VI. PLAN TO NIE WYROK! JAK I PO CO MODYFIKOWAĆ ZROBIONY WCZEŚNIEJ PLAN?

6.1. Czy zmiany planów są możliwe i potrzebne dla efektywności kampanii? 6.2. Co sprzyja sprawnemu realizowaniu zadań w ramach kampanii? 6.3. Jak zdobyć więcej czasu na reklamę swojego gabinetu?

VII. JAK SAMA PLANUJĘ EFEKTYWNE KAMPANIE REKLAMOWE?

7.1. Jak sprawnie zorganizować dużą kampanię promocyjną? 7.2. Kanały komunikacji zgodne z filozofią marki 7.3. Jakie techniki marketingowe zapewnią Ci dużą sprzedaż? 7.4. Jak koordynować pracę w wielu obszarach, jeśli nie dysponujemy dużą ilością wolnego czasu? 7.5. Jak przełożyć te wskazówki na organizację mniejszej kampanii reklamowej? 7.6. BONUS – Filmowa instrukcja koordynacji działań w ramach kampanii

VIII. PODSUMOWANIE

Dowiedz się więcej o e-booku – TUTAJ.Możesz również od razu przejść do sklepu – TUTAJ.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza
mgr kosmetolog, specjalistka do spraw marketingu i zarządzania w branży beauty. Właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej oraz bloga Gabinet od zaplecza. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych, a także kilkudziesięciu e-booków na temat marketingu i zarządzania salonem beauty. Prywatnie żona i mama.

Dodaj komentarz

avatar