Dlaczego Twoje reklamy gabinetu kosmetycznego nie działają? Mam dla Ciebie listę 10 najpopularniejszych błędów, które nieustannie widzę w reklamach gabinetów kosmetycznych. Przejrzyj moją listę i sprawdź czy powinnaś coś poprawić w swoich reklamach!

BŁĄD 1 – W Twoich reklamach nie ma ciągłości

Dziś piszesz o promocji na zabiegi odchudzające, jutro o promocji na manicure, a po jutrze o promocji na kwasy. Twoje klientki zaczynają Cię traktować jak upierdliwą muchę, w którą ma się ochotę rzucić czymś ciężkim. Wprowadź jeden temat – zaintryguj, zainteresuj. Przejdź do następnego dopiero w momencie w którym go wyczerpiesz i osiągniesz zakładane cele.

BŁĄD 2 – Mówisz do wszystkich i do nikogo

Reklama skierowana do wszystkich, nie trafia tak naprawdę do nikogo. Dla sukcesu działań marketingowych ważne jest precyzyjne określenie swojej grupy docelowej i takie tworzenie komunikatów, aby wpisać się w potrzeby tej konkretnej grupy. Inne przecież będą potrzeby kobiet w okolicy 20, 40 i 60 roku życia.

BŁĄD 3 – Unikasz emocji

Emocje są ważnym elementem procesu zakupowego. Zarzucanie klientek beznamiętnymi, oschłymi przekazami marketingowymi sprawi, że Twoja oferta zginie w tłumie. Tworząc reklamy gabinetu kosmetycznego staraj się odwoływać do emocji – wyłącznie tych pozytywnych! Zamiast pisać Kup, napisz wyobraź sobie, jak będziesz się czuć mając…

BŁĄD 4 – Nie dbasz o spójność swojego przekazu

Każda grafika z innej parafii, raz mówisz do klientek na „ty”, a raz na „pani”. Raz jesteś ich serdeczną koleżanką, innym razem groźną panią profesor, a jeszcze innym równą babką z dystansem. Twoje klientki nie wiedzą z kim mają do czynienia. Zupełnie nie potrafią wyróżnić Twoich reklam w morzu innych przekazów – po prostu Cię nie kojarzą.

BŁĄD 5 – Zakładasz, że klient wie to samo, co Ty

Wprawdzie opisujesz w reklamie jak działa zabieg, ale rzadko kiedy tak naprawdę zastanawiasz się czego konkretnie chciałby się dowiedzieć klient. Czy kiedykolwiek zapytałaś swoje klientki, jakie pytania nasuwają im się po przeczytaniu informacji na ulotce, czy na stronie internetowej? Kluczem do sukcesu jest odpowiadanie na pytania klientek i rozwiewanie ich wątpliwości, zanim te jeszcze zdążą się pojawić.

BŁĄD 6 – Ukrywasz się za swoim gabinetem

W dzisiejszym świecie najcenniejsze są relacje i zaufanie. Klientka nie ufa ścianom czy szyldom. Ufa Tobie. Sytuacja, w której Twój gabinet jawi się jako obiekt zupełnie bez twarzy i bez kontekstu, to najprostszy sposób aby zginąć w tłumie. Do kogo przychodzą klientki? Do gabinetu kosmetycznego Beauty czy do pani Kasi? Nie wstydź się pokazywać klientkom, wypowiadać pod własnym nazwiskiem. Pokaż jaką osobą jesteś i jakie wartości są dla Ciebie ważne!

BŁĄD 7 – Zakładasz, że klientkę interesuje to samo, co Ciebie

Ty chwalisz się nowoczesnym sprzętem, o wypasionych parametrach, a klientkę interesują tak naprawdę głównie korzyści, które osiągnie wybierając akurat ten zabieg. Nie mów klientom tego co chcesz powiedzieć, skup się na tym, czego klienci chcą słuchać!

BŁĄD 8 – Zamiast dawać, oczekujesz

Niestety obecnie chcąc cokolwiek sprzedać, trzeba się naprawdę napocić. Nie chodzi tu o zarzucanie ludzi milionem reklam, ale przede wszystkim o danie im jakiejś wartości. Czegoś, co sprawi, że klientki będą zadowolone i zapragną więcej! Zamiast rozdawać rabaty, pomyśl co konstruktywnego możesz im podarować? Odrobinę wiedzy, bezinteresowną pomoc, fajne wydarzenie w gabinecie, a może jakiś miły drobiazg podczas wizyty, np. własnoręcznie upieczone ciasto? Takie rzeczy budują Twoją przewagę nad konkurencją!

BŁĄD 9 – Nie kontrolujesz skuteczności reklam

Każda reklama to koszt. Najrozsądniej jest inwestować tylko w takie reklamy, które przy niskich kosztach generują dla nas wysokie zyski. Musisz na bieżąco sprawdzać, które reklamy są najbardziej skuteczne i właśnie w nie inwestować najwięcej środków.

BŁĄD 10 – Działasz w krótkoterminowej perspektywie

Czy wiesz co będziesz reklamować za miesiąc czy dwa? Jaką ofertę będziesz miała za pół roku? Aby realizować skuteczne akcje promocyjne, konieczne jest przygotowanie. To z kolei wymaga ustalania przynajmniej ramowych planów na kilka miesięcy do przodu. Zamiast wrzucać post na Facebooka jak Ci się przypomni, spróbuj zorganizować akcję promocyjną z prawdziwego zdarzenia!

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli chcesz się nauczyć jak planować naprawdę skuteczne, wielokanałowe akcje promocyjne, zapoznaj się proszę o informacjami na temat mojego nowego e-booka: Jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową gabinetu kosmetycznego? Znajdziesz w nim odpowiedzi na następujące pytania:

  • Co sprawia, że jedne REKLAMY DZIAŁAJĄ, a inne nie?
  • Jak wybrać odpowiednią GRUPĘ DOCELOWĄ?
  • Gdzie szukać POMYSŁÓW na skuteczne reklamy gabinetu?
  • Jak ustalać CELE REKLAMOWE możliwe do realizacji?
  • Jak robić skuteczne reklamy BEZ DUŻYCH NAKŁADÓW finansowych?
  • KTÓRE KANAŁY REKLAMY przynoszą najlepsze rezultaty?
  • Jak zorganizować skuteczną, WIELOKANAŁOWĄ AKCJĘ PROMUJĄCĄ gabinet?
  • Jakie są KLUCZOWE ETAPY każdej kampanii reklamowej?
  • Jakie narzędzia marketingowe zapewnią Ci DUŻĄ SPRZEDAŻ?
  • Jak w 100% WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ swojego gabinetu?
  • Jak UPORZĄDKOWAĆ ZADANIA decydujące o skuteczności reklamy?
  • Jak zaplanować kampanię reklamową KROK PO KROKU?
  • Jakie konkretnie narzędzia ułatwią Ci SPRAWNĄ KOORDYNACJĘ kampanii?
  • Jak ZNALEŹĆ CZAS NA MARKETING, jeśli pracujesz w gabinecie na pełny etat?
  • Co robić w sytuacji, kiedy coś NIE IDZIE ZGODNIE Z PLANEM?
  • Jakie BŁĘDY POPEŁNIAMY reklamując własny gabinet?

Więcej informacji na temat e-booka znajdziesz TUTAJ.