W nowym numerze Kosmetologii Estetycznej (1/2023) znajdziesz wywiad, który przeprowadziła ze mną Katarzyna Wilczyńska – redaktor naczelna czasopisma.

Rozmawiamy o nowych regulacjach w zakresie reklamy zabiegów z wykorzystaniem wyrobów medycznych, które są efektem wejścia w życie Ustawy o wyrobach medycznych.

Odpowiadam m.in. na takie pytania:

  • w jaki sposób nowe regulacje dotyczą branży beauty, 
  • co można, a czego nie,
  • dlaczego kosmetolodzy nie zostali zakwalifikowani do grupy “profesjonalnych użytkowników” wyrobów medycznych,
  • jakie są praktyczne konsekwencje tego stanu rzeczy,
  • czy kwalifikując dany produkt lub sprzęt, można opierać się na intuicji i doświadczeniu życiowym,
  • co z produktami do tatuażu i makijażu permanentnego,
  • na czym dokładnie polega okres przejściowy, co można robić do 30 czerwca, a czego nie,
  • czy istnieją “żelazne wytyczne” tworzenia reklam, gwarantujące gabinetom bezpieczeństwo,
  • jakie dodatkowe obowiązki w zakresie oznaczania reklam mogą zostać wprowadzone w przyszłości.

Gorąco zachęcam do lektury wywiadu, który znajdziesz na 149 stronie nowego numeru Kosmetologii Estetycznej!


Jeśli interesuje Cię temat nowych regulacji dotyczących reklamy zabiegów wykonywanych z wykorzystaniem wyrobów medycznych, zerknij na e-booki dostępne w moim sklepie:

  • ZAKAZ REKLAMY – fakty, mity, pytania i odpowiedzi – Co zmienia ustawa o wyrobach medycznych? Co można, a czego nie? – E-BOOK + BONUS (klik)
  • Jak poradzić sobie z ZAKAZEM REKLAMY niektórych zabiegów beauty? Przykłady ROZWIĄZAŃ dla gabinetów beauty – E-BOOK (klik)
podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym