marketing gabinetunowe wpisy

Jak zorganizować urodziny gabinetu kosmetycznego?

Wypromuj gabinet i pozyskaj nowe klientki!

urodziny gabinetu kosmetycznegoUrodziny Gabinetu kosmetycznego

Urodziny gabinetu kosmetycznego to świetna okazja do promocji i pozyskania nowych klientek! Jak zorganizować urodziny, żeby zapisać się w pamięci klientek? Jak przygotować ofertę, aby sprzedać jak najwięcej zabiegów? Mam dla Ciebie mnóstwo praktycznych wskazówek!

Jak już pewnie wiesz, właśnie świętuję 3. urodziny mojego bloga! Z tej okazji przygotowałam dla Ciebie mnóstwo atrakcji i prezentów (przeczytasz o nich TUTAJ). Jednym z nich jest ten artykuł, który powstał na specjalne zamówienie jednej z czytelniczek bloga. Myślę, że ten tekst przyda się każdej z Was, tym bardziej, że mam dla Was prezent z nim związany, ale o tym za chwilę…

Jak zorganizować urodziny gabinetu kosmetycznego – od czego zacząć?

Przygotowania do urodzin gabinetu warto rozpocząć ze sporym wyprzedzeniem – minimum kilka tygodni wcześniej. Taki zapas czasu pozwoli dopracować wszystkie pomysły i uniknąć chaosu związanego z działaniem na ostatnią chwilę.

Warto zacząć od wypisania wszystkich pomysłów. Nie tylko swoich, ale również tych, które podrzucą pracownicy czy znajomi. Nie obawiaj się rozmawiać z innymi o własnych projektach – inne spojrzenie na tą samą sprawę to najcenniejsza rzecz dla właściciela gabinetu, który każdego dnia musi podejmować wiele ważnych decyzji. Nie zawsze jesteśmy w stanie obiektywnie spojrzeć na daną sprawę.

Jakie obszary wymagają przygotowania?

Przygotowania do świętowania urodzin gabinetu obejmują szereg działań w kilku ważnych obszarach. Do każdego z nich warto podejść indywidualnie, robiąc w tym celu osobną burzę mózgów. Nad którymi obszarami warto się pochylić? Poniżej lista:

  • przygotowanie gabinetu – dekoracje, tort itd.,
  • przygotowanie atrakcji dla klientek – np. spotkanie z ekspertem,
  • przygotowanie prezentów dla klientek – np. mini kosmetyki, gadżety reklamowe,
  • przygotowanie oferty – musisz ustalić co chcesz osiągnąć w wyniku organizacji urodzin, jakie zabiegi sprzedać itd.,
  • promocja wydarzenia – jak poinformujesz klientki o organizacji urodzin.

1) URODZINY GABINETU KOSMETYCZNEGO – Przygotowanie wnętrza na urodziny

Sposób realizacji tego punktu zależy od Twojej kreatywności i może w mniejszym stopniu – możliwości finansowych. Dlaczego? Nawet niewielkim kosztem możesz dokonać rzeczy absolutnie imponujących. Co możesz zrobić bez dużych inwestycji:

newsletter gabinetu od zaplecza
  • samodzielnie upiec tort,
  • przygotować przekąski,
  • zrobić dekoracje – jeśli masz zdolności, takie autorskie dekoracje będą wyglądały nawet lepiej niż te kupione w sklepie,
  • przygotować zaproszenia – jak wyżej itd.

Jeśli nie masz czasu lub zdolności, wszystkie opisane wyżej rzeczy możesz spokojnie zamówić/zlecić. Na co warto zwrócić uwagę, niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz?

  •  tort powinien nawiązywać do gabinetu i jego urodzin – nie zapomnij o logo i napisie, przygotuj tyle porcji, żeby starczyło dla wszystkich klientek,
  • dekoracje warto umieścić również przed salonem – dzięki temu będziesz miała okazję pozyskać nowe osoby „z ulicy”,
  • warto zadbać o to, żeby również pracownicy mieli w tym dniu jakieś odświętne akcenty – urodzinowe czapeczki, przypinki lub specjalne stroje.

Jakie dekoracje możesz wykorzystać?

Rozważ zakup:

  • balonów, np. z helem, konfetti lub balonów – cyfr,
  • czapeczek,
  • gwizdków,
  • konfetti,
  • serpentyn,
  • ozdobnych napisów itd.

2) URODZINY GABINETU KOSMETYCZNEGO – Atrakcje dla klientek

Aby impreza urodzinowa cieszyła się większym zainteresowaniem klientek, warto zapewnić im atrakcje, których nie mają szansy doświadczyć na co dzień. Jednym z pomysłów jest zorganizowanie spotkania z ekspertem z innej, ale pokrewnej do naszej dziedziny, np.:

  • lekarzem medycyny estetycznej,
  • dietetykiem,
  • brafitterką,
  • stylistką,
  • fizjoterapeutą itd.

Jeśli zdecydujesz się na wizytę eksperta lub organizujesz dużo tego typu imprez, możesz wybrać motyw przewodni, np. „WIZERUNEK”. Takiemu motywowi powinny być podporządkowane wszystkie aspekty imprezy, czyli np.:

  • spotkanie ze stylistką,
  • analiza kolorystyczna,
  • mały pokaz mody,
  • pokazy makijażu,
  • nauka makijażu,
  • prezenty dla klientek – drobne kosmetyki do makijażu lub stworzone przez nas poradniki itd.

Inne pomysły na atrakcje dla klientek:

  • konkursy z nagrodami (nagrody możesz pozyskać od innych okolicznych firm, które będą się mogły w ten sposób zareklamować lub od dystrybutorów kosmetyków, z którymi na co dzień współpracujesz),
  • wspólny wypad „na miasto” z gronem zaprzyjaźnionych klientek,
  • pamiątkowe zdjęcia, np. w fotobudce – jeśli masz większy gabinet lub z pomocą profesjonalnego fotografa (można połączyć z metamorfozami – informacja poniżej),
  • zaproszenie do gabinetu ciekawej osoby, np. podróżniczki – opowieści przy kawie i torcie,
  • zamiana miejsc – klientki robią zabiegi pracownikom – oczywiście w klimacie „na wesoło”,
  • wspólne robienie prostych kosmetyków,
  • darmowe metamorfozy – jeśli dysponujesz fryzjerką i wizażystką,
  • wykłady na gorące, kosmetyczne tematy – obalanie mitów itd.,
  • nagranie wspólnego filmu, ułożenie i zaśpiewanie piosenki, karaoke podczas zabiegów kosmetycznych itd.,
  • wspólna lekcja tańca lub inne zajęcia sportowe, jeśli np. w sąsiedztwie jest klub fitness,
  • wspólne oglądanie babskiego filmu – np. „Kobiety pragną bardziej” 😉

Rodzaj atrakcji zależy oczywiście od stopnia zażyłości z klientkami, z którymi chcesz świętować. Jeśli planujesz kameralną imprezę w gronie najbliższych lub VIP-owskich klientek, możesz sobie pozwolić na nieco szaleństwa 😉 Najważniejsze, żeby nie poprzestać na oklepanym schemacie – tort, rabat i do domu, bo to w dzisiejszych czasach robi na klientkach coraz mniejsze wrażenie 😉

3) URODZINY GABINETU KOSMETYCZNEGO – Prezenty dla klientek

Skoro mowa o prezentach… Wiadomo – bez nich ciężko o udane przyjęcie urodzinowe. Firmowe urodziny od imprezy prywatnej różnią się głównie tym, że prezenty otrzymują raczej goście! Chodzi przecież o to, żeby „dopieścić” klientki i sprawić, że będą częściej wracać do Twojego gabinetu. Co może być takim prezentem? Podrzucam kilka pomysłów:

  • słodycze reklamowe,
  • gadżety reklamowe (długopis, breloczek, kosmetyczka itd.),
  • małe kosmetyki, próbki,
  • prezenty związane z zabiegami – o tym będzie w kolejnym punkcie.

Jeśli myślisz o stworzeniu gadżetów reklamowych, postaw na coś ładnego, kobiecego i przede wszystkim praktycznego – na coś, co przez długi czas będzie przypominać klientce o Twoim istnieniu. Nawet najbardziej oczywisty długopis – ładnie zaprojektowany i w kobiecym kolorze (oczywiście z logo gabinetu) będzie dobrym pomysłem.

4) URODZINY GABINETU KOSMETYCZNEGO – Przygotowanie oferty

Przyjęcia urodzinowe mają to do siebie, że jest miło i wszyscy się świetnie bawią. Ty jako właścicielka gabinetu kosmetycznego nie możesz jednak stracić z oczu innego ważnego aspektu tego dnia, mianowicie – zarabiania. Urodziny gabinetu są przecież jednym z elementów promocji Twoich usług. Żeby całość miała sens również pod względem biznesowym, musisz zastanowić się na czym Ci najbardziej zależy, np.:

  • na pozyskaniu nowych klientek,
  • na aktywizowaniu starych klientek,
  • na zwiększeniu obrotów ze stałych klientek,
  • na promocji wybranych zabiegów itd.

Jeśli w danej chwili wprowadzasz nowy zabieg wyszczuplający, dobrym pomysłem jest zorganizowanie urodzin właśnie z takim motywem przewodnim. Możesz zaprosić dietetyka, robić zabiegi pokazowe na nowym sprzęcie itd. Jeśli zależy Ci na zwiększeniu aktywności stałych klientek, to właśnie do nich będziesz kierować swoje przekazy reklamowe i dla nich musisz przygotować dedykowaną ofertę, np. na długoterminowe pakiety zabiegów. Jeśli chcesz zyskać nowe klientki, stwórz ofertę która zachęci stałe osoby do przyprowadzania znajomych, np. rozdawaj na urodzinach vouchery z kwotą do wykorzystania dla nowych osób (stałym klientkom w takiej sytuacji również warto dać fajny prezent, żeby nie poczuły się zlekceważone).

Musisz więc przede wszystkim zastanowić się nad celem jaki chcesz uzyskać, a dopiero później tworzyć ofertę, tak, aby cel miał szansę zostać zrealizowany. Nie wychodź od założenia – będę cały dzień robić darmowe zabiegi, bo najprawdopodobniej tylko na tym stracisz. Twoja oferta musi w oczywisty sposób prowadzić Cię do osiągnięcia zakładanego rezultatu. Możesz uwzględnić następujące działania:

  • obniżkę procentową na wszystkie (gorsza opcja) lub wybrane (lepsza) zabiegi,
  • obniżkę kwotową (to w ogóle najlepsza opcja), bo dajesz pieniądz, którego szkoda nie wykorzystać – analogicznie na wszystkie lub wybrane zabiegi,
  • vouchery na drobne, darmowe zabiegi, próbki zabiegów lub darmowe konsultacje – np. dla zupełnie nowych osób,
  • specjalne oferty na pakiety zabiegów lub nowe, atrakcyjne pakiety zabiegów itd.,
  • fajne gratisy do zabiegów w normalnej cenie – choć to w zasadzie po prostu inaczej nazwana opcja pakietowa.

Pamiętaj, że nie możesz dać za dużo. Chodzi o to, żeby zachęcić klientki, a nie o to, żeby przez kolejne miesiące pracować praktycznie za darmo. W ostatecznym rozrachunku promocja powinna się opłacać przede wszystkim Tobie, a nie tylko Twojej klientce – to brzmi brutalnie, ale o to chodzi w prowadzeniu firmy – o zarabianie. O oszczędności w portfelach klientek, z pewnością one same najlepiej się zatroszczą 😉

5) URODZINY GABINETU KOSMETYCZNEGO – Promocja wydarzenia

Promocja urodzin gabinetu to tak naprawdę osobny temat rzeka. Właściwie mogłabym tutaj wkleić mniej więcej połowę tekstów, które przez ostatnie 3 lata pojawiły się na blogu. Jeśli czujesz, że potrzebujesz się dokształcić w tym zakresie, przejrzyj proszę kategorie związane z marketingiem gabinetu kosmetycznego – to prawdziwa kopalnia darmowej wiedzy. W maksymalnym skrócie warto powiedzieć, że urodziny gabinetu kosmetycznego warto promować absolutnie wszystkimi możliwymi kanałami (media społecznościowe, strona www, maile, smsy, ulotki, reklama lokalna, współprace itd.). Im wcześniej zaczniesz przygotowania, tym więcej czasu zyskasz na solidne działania reklamowe. W idealnej sytuacji powinno to wyglądać tak:

  1. PLANOWANIE
  2. PRZYGOTOWANIA
  3. PROMOCJA
  4. OFERTA + PROMOCJA

Czyli tak naprawdę zanim zaproponujemy cokolwiek naszym klientkom, warto wykonać solidną pracę, która stworzy nam dobry grunt pod promocję i sprzedaż. Oczywiście mało kto ma na to czas i w większości przypadków działamy z doskoku. Niemniej jednak im wcześniej zaczniesz, tym lepszy efekt uzyskasz. Warto mieć to na uwadze i stopniowo starać się przestawić właśnie na taki tryb pracy.

URODZINY GABINETU – Nie zapomnij o pracownikach!

Jeśli zatrudniasz pracowników, pamiętaj o nich w tym ważnym dniu. W czasie przygotowań czy w samym dniu urodzin raczej nie będziecie miały czasu na wspólne świętowanie, ale po urodzinach, kiedy będzie więcej czasu, warto pomyśleć o miłej niespodziance również dla nich. W końcu dobre funkcjonowanie gabinetu jest Waszym wspólnym sukcesem!

Co możesz zrobić dla swoich pracowników? Np.:

  • zabierz swój zespół w fajne miejsce: na wycieczkę, do restauracji, spa – w zależności od Waszych możliwości czasowych, logistycznych i finansowych,
  • podaruj pracownikom drobne prezenty – nie muszą być to rzeczy wartościowe, ale ważne żeby były „od serca” – mogą to być np. indywidualne upominki nawiązujące do pozytywnych cech konkretnych osób ze specjalnym listem i podziękowaniami,
  • daj pracownikom specjalną premię urodzinową – żebyś nie wiem jak kochała swoich ludzi, a oni Ciebie, to nadal jesteście w relacji pracownik-pracodawca, w której najbardziej motywującym elementem są po prostu pieniądze.

Oczywiście nie musisz realizować wszystkich punktów jednocześnie. Zastanów się ile pieniędzy możesz przeznaczyć na docenienie swoich pracowników i zastanów się co możesz zrobić w ramach tej kwoty – może uda Ci się połączyć kilka pomysłów. Możecie się wybrać np. na obiad, podczas którego wręczysz pracownikom listy z podziękowaniami i premią.

Czy musisz to robić? Nie. Możesz wziąć te pieniądze i iść na zakupy. Pamiętaj jednak, że w dzisiejszych czasach naprawdę trudno o dobrego pracownika. Jeśli masz szczęście pracować z taką osobą – doceń ją! Jeśli masz do swoich pracowników sporo zastrzeżeń, zastanów się czy ich brak motywacji nie jest chociaż trochę związany z poczuciem niedocenienia. Spróbuj dać im coś od siebie, a przekonasz się gdzie w rzeczywistości leży przyczyna problemu. Czasami mały, drobny gest potrafi zdziałać cuda!

Urodziny gabinetu to świetna, wymarzona wręcz okazja do przeprowadzenia skutecznej akcji reklamowej. Im lepiej wszystko przemyślisz, tym lepsze efekty uzyskasz!

Chcesz usystematyzować wiedzę zawartą w tym artykule i poznać więcej wskazówek na temat organizowania urodzin gabinetu kosmetycznego? Przygotowałam dla Ciebie LISTĘ KONTROLNĄ – ORGANIZUJĘ URODZINY GABINETU, która zawiera aż 48 punktów dotyczących planowania urodzin gabinetu. Lista przeprowadzi Cię krok po kroku przez każdy z etapów organizacji imprezy. Dzięki niej o niczym nie zapomnisz! Możesz ją wykorzystywać co roku! Ile za nią zapłacisz? Nic – w tygodniu urodzinowym listę możesz DOSTAĆ ZA DARMO. Regularna cena listy to 27 zł, więc dokładnie tyle zaoszczędzisz. Wystarczy, że zostawisz mi swój adres mailowy: możesz to zrobić TUTAJ! Śpiesz się – po tygodniu urodzinowym nie będzie już możliwości otrzymania listy za darmo.

CHCĘ DOSTAĆ LISTĘ ZA DARMO!

newsletter gabinetu od zapleczanowości w sklepienarzędzia managera gabinetu kosmetycznego