Zastanawiasz się, czy ofiarować klientkom gabinetu świąteczne upominki, a jeśli tak, to jaką kwotę na to przeznaczyć? Sprawdź, jak to wygląda u innych! Zobacz wyniki ankiety przeprowadzonej na grupie Gabinet kosmetyczny od zaplecza (klik) na Facebooku.


Ile gabinetów planuje rozdawać klientkom świąteczne upominki?

Na pytanie, czy planujesz w tym roku dawać klientkom prezenty świąteczne? aż 63% właścicieli gabinetów biorących udział w ankiecie odpowiedziało “TAK”. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 37% ankietowanych.

W związku z tym, że obecnie mamy trudną sytuację gospodarczą, odpowiedź “NIE” rozbiłam na dwa warianty:

  • zwykle daję, ale w tym roku rezygnuję – wskazało 7% ankietowanych,
  • nie, zwykle nie daję i w tym roku również nie – wskazało 30% ankietowanych.

Jakie kwoty właściciele gabinetów przeznaczają na świąteczne upominki dla klientek?

W kolejnej ankiecie zapytałam również o kwoty, które właściciele salonów przeznaczają na zakup lub stworzenie świątecznych prezentów.

Okazuje się, że najwięcej gabinetów (28%) na prezenty przeznacza od 5 do 10 zł na osobę. Kolejną najpopularniejszą odpowiedzią było mniej niż 5 zł na osobę – takiej odpowiedzi udzieliło 25% ankietowanych. Kwotę powyżej 20 zł na osobę wskazało zaledwie 3% osób biorących udział w ankiecie.

Nikt nie zaznaczył odpowiedzi:

  • 10-20 zł na osobę,
  • kwota zależy od klientki – jednym daję droższe, innym tańsze.

W tej ankiecie również udostępniłam opcję: nie daję klientkom prezentów – wskazało ją 44%. Co ciekawe, gdyby zliczyć wszystkie odpowiedzi pozytywne, to wyniki prezentują nam się nieco inaczej, niż w przypadku pierwszej ankiety, którą omawiałam na początku artykułu:

W tej ankiecie tworzenie świątecznych upominków dla klientek zadeklarowało 56%, natomiast 44% odpowiedziało, że nie daje klientkom świątecznych upominków.

Gdybyśmy zsumowały odpowiedzi “TAK” i “NIE” z obu ankiet, wyniki wyglądałyby następująco:

Jak jest u Ciebie? Napisz w komentarzu.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Tagi :