marketing gabinetunarzędzia usprawniające pracęnowe wpisy

3 narzędzia, które pomogą Ci znaleźć czas na tworzenie skutecznych reklam!

W natłoku codziennej pracy czasami ciężko nawet o godzinę na spokojne przemyślenia, zrobienie notatek, nakreślenie planów itd…

reklama gabinetu kosmetycznegoJak znaleźć więcej czasu na tworzenie skutecznych reklam gabinetu kosmetycznego?

Chciałabyś zrobić naprawdę bombową reklamę gabinetu kosmetycznego, która sprawi, że telefon w Twoim salonie nie przestanie dzwonić? Tworzenie skutecznych reklam ma to do siebie, że wymaga odrobiny zastanowienia. Chwili oddechu, zatrzymania, refleksji i kawałka wolnego miejsca w umyśle. Jak tego dokonać, jeśli na wszystko nieustannie brakuje Ci czasu? Mam na to sposób!

Nie da się robić tanich i skutecznych reklam gabinetu kosmetycznego, bez choćby odrobiny zaangażowania. W natłoku codziennej pracy czasami ciężko nawet o godzinę na spokojne przemyślenia, zrobienie notatek, nakreślenie planów itd… Niestety działania z doskoku i pod wpływem impulsu w większości przypadków po prostu nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, a my utwierdzamy się w przekonaniu, że reklama nie działa.

Działa, ale trzeba ją odpowiednio zrobić.

Żeby ją odpowiednio zrobić potrzeba czasu na: (1) zastanowienie i planowanie, (2) testy i wnioski , (3) naukę nowych narzędzi, technik, przygotowanie materiałów.

PODSUMOWUJĄC:

newsletter gabinetu od zaplecza

Przygotowanie dobrej i skutecznej reklamy gabinetu kosmetycznego wymaga wygospodarowania pewnej ilości czasu.

Co zrobić, jeśli nie masz czasu na reklamę gabinetu kosmetycznego?

Brakuje Ci czasu na skuteczną reklamę gabinetu? Z moich doświadczeń w pracy z właścicielami gabinetów kosmetycznych wynika, że brak czasu najczęściej jest związany z jedną z dwóch opisanych poniżej sytuacji:

1) Masz za dużo klientek.

2) Nie potrafisz organizować swojej pracy.

Teraz po kolei.

Masz za dużo klientek – co z tym zrobić?

Cieszyć się i podziękować opatrzności, fortunie, albo samej sobie – zależnie od preferencji i poglądów. Serio. Nadmiar klientek nie jest problemem tylko powodem do radości. Jeśli za dużą ilością klientek nie idą wysokie dochody to oznacza, że ewidentnie coś robisz nie tak. Masz problem z planowaniem, zarządzaniem, kontrolą kosztów, wysokością cen itd. Tutaj mamy bardzo szerokie pole do działania.

Nie potrafisz organizować swojej pracy – co z tym zrobić?

Jesteś w gorszej sytuacji, bo przed Tobą dwa duże zadania: praca nad organizacją gabinetu i wysiłek, który musisz włożyć w pozyskanie nowych klientek. Nie radzę Ci jednak zaczynać od tego drugiego punktu (pozyskiwania klientek), bo pogrążysz się jeszcze bardziej. Najpierw wyeliminuj przyczynę problemu, a dopiero później inwestuj w reklamę!

Wiesz już, że potrzebujesz czasu i dobrej organizacji, która pozwoli Ci dodatkowo ten czas zaoszczędzić. Potrzebujesz również narzędzi, które:

a) upraszczają pewne czynności sprawiając, że potrzebujesz na nie mniej czasu – np. nie musisz ręcznie wysyłać wiadomości do klientek, bo system wysyła je sam,

b) sprawiają, że to co robisz przynosi lepsze efekty – skuteczniej będzie reklamować zabiegi odchudzające do osób, które się odchudzają czy do wszystkich? Jeśli masz narzędzie, które umożliwia Ci zamieszczenie reklamy do klientek, które się odchudzają, uzyskasz znacznie lepszy rezultat niż w przypadku reklamy do wszystkich – nie będziesz musiała się reklamować po raz kolejny, a więc również zyskasz dodatkowy czas i spokojną głowę.

Jak zorganizować pracę managera gabinetu kosmetycznego?

O moich ulubionych narzędziach reklamowych będzie w kolejnym artykule. Dziś skupimy się wyłącznie na kwestiach związanych z organizacją i planowaniem, czyli tym, czym trzeba się zająć, żeby w ogóle zacząć myśleć o skutecznej reklamie. Jeśli ciekawi Cię temat narzędzi wspomagających działania reklamowe w gabinecie kosmetycznym, możesz już dziś zapoznać się z zawartością mojego nowego e-booka: „159 prostych, darmowych narzędzi, które pomogą Ci pozyskać nowe klientki! – Przewodnik dla właścicieli i managerów gabinetów kosmetycznych” (KLIK).

Znajdziesz w nim zarówno narzędzia reklamowe (55 rozdziałów – tworzenie grafik reklamowych, materiałów video, przeprowadzanie webinarów dla klientek, tworzenie tekstów reklamowych, reklamy w mediach społecznościowych, pozycjonowanie strony internetowej gabinetu kosmetycznego, wysyłanie mailingów do klientek i wiele innych), jak również aplikacje, które pomogą Ci zorganizować codzienną pracę w gabinecie (6 rozdziałów). To komplet wiedzy, który sprawdzi się w każdej sytuacji!

Proste, darmowe aplikacje do planowania marketingu, organizacji pracy i zarządzania

Wróćmy jednak do planowania i organizacji pracy. Poniżej znajdziesz namiary i krótkie opisy trzech aplikacji, które pomogą Ci w sprawnym prowadzeniu gabinetu kosmetycznego!

1) System zarządzania pomysłami i notatkami – Evernote

adres: https://evernote.com/intl/pl

Jeśli jesteś osobą, która ma 1000 pomysłów na minutę i wszystko wydaje Ci się ważne, potrzebujesz prostego programu do tworzenia notatek, który zastępuje tradycyjne notowanie. Możesz tworzyć specjalne notesy, w których będziesz umieszczać notatki z:

  • pomysłami na reklamę gabinetu,
  • artykułami do przeczytania,
  • rachunkami do opłacenia,
  • książkami do kupienia,
  • wyjazdami, telefonami, listami zakupów,
  • tematami do zgłębienia (np. nowe narzędzie marketingowe – nauczyć się obsługi),
  • pomysłami na wystrój gabinetu,
  • cennymi kontaktami do osób, które mogą Ci pomóc,
  • narzędziami do wykorzystania,
  • lokalnymi imprezami w okolicy, firmami do potencjalnej współpracy,
  • pomysłami na artykuły na gabinetowego bloga,
  • kosmetykami i zabiegami do przetestowania, pomysłami na nowe zabiegi,
  • a nawet listą zakupów.

Mając wszystko w jednym miejscu i mogąc odczytać notatki w każdej chwili (komputer, aplikacja w telefonie) unikniesz bałaganu i skupisz się na tym, co jest w danej chwili dla Ciebie ważne.

Ja kiedyś korzystałam z dostępnego w pakiecie MS Office OneNote. Program nie jest jednak zbyt często poprawiany i zaczął mi sprawiać problemy techniczne. Przerzuciłam się więc na darmowy Evernote, który z dzisiejszego punktu widzenia jest dużo łatwiejszy w obsłudze. Można w nim zapisywać również informacje bezpośrednio ze stron internetowych.

Wszystkie tego typu programy sprowadzają się do tworzenia tematycznych notesów (np. pomysły na reklamę), w ramach których dodajemy notatki z konkretną treścią. Do takiej notatki możesz dodać tekst, zdjęcie, link, a nawet film. Wrócisz do niej wtedy, kiedy będziesz potrzebować. To bardzo ułatwia pracę i twórcze myślenie, bo uwalnia nas od marnowania energii na nieistotne w danej chwili sprawy.

Rys. Screen z mojego programu Evernote. Widzisz notes, który założyłam sobie, żeby notować numery kolorów, wymiary grafik na stronę internetową i inne ważne informacje techniczne związane z moimi projektami.

2) Mapy myśli – Mindomo

adres: https://www.mindomo.com

Mapa myśli to narzędzie, które pozwala nam mocno skonkretyzować i uzupełnić mgliste pomysły tak, że możemy je później przełożyć na konkretne działania. Aby to zobrazować podam przykład. Wyobraź sobie, że chcesz przeprowadzić kampanię reklamową promującą np. nowy zabieg. Co musisz zrobić? No właśnie. Na pierwszy rzut oka problem wydaje się bardzo duży, złożony i skomplikowany. Ciężko nawet ustalić, z której strony go ugryźć, żeby naprawdę dobrze przygotować się do działania. W tym momencie z pomocą przychodzi nam mapa myśli. Narzędzie, w którym możemy szczegółowo rozpisać każdy nasz pomysł i prześledzić wszystkie etapy jego realizacji, sprawdzając jednocześnie czego tak naprawdę będziemy potrzebować. Ciężko to opisać słowami (właśnie dlatego tworzymy mapę myśli), dlatego zapoznaj się proszę z grafiką, którą dla Ciebie przygotowałam:

Rys. Mapa myśli stworzona w programie MINDOMO.

Jak widzisz powyżej, wychodzimy od najogólniejszego zagadnienia i ko kolei wypisujemy elementy, które składają się na dany temat i tak aż do najdrobniejszych szczegółów. Na koniec jak na dłoni widać co konkretnie masz do zrobienia. Pozostanie Ci już tylko ustalenie odpowiedniej kolejności wykonania konkretnych zadań.

Oczywiście zadań można wypisać znacznie więcej, nie robiłam tego już, bo mapa byłaby w takiej wklejonej formie mało czytelna. Ja do tworzenia swoich map myśli używam programu Mindomo. Program jest darmowy do 3 map myśli, jeśli chcesz stworzyć kolejną, musisz skasować jedną z tych trzech lub zapłacić za wersję premium (wtedy masz możliwość tworzenia nieograniczonej ilości map myśli). Zapytasz po co? Przecież masz rozpisać kampanię reklamową – jedna mapa spokojnie wystarczy. Muszę Cię jednak ostrzec – robienie map myśli wciąga – w ten sposób możesz zaplanować także wakacje, wyjazd na targi, organizację imprezy, czyli tak naprawdę każdą większą sprawę, która wymaga podzielenia na mniejsze części.

Nie musisz korzystać ze specjalnego programu. Również dobrze możesz narysować mapę myśli na zwykłej kartce papieru. Ja wolę to robić w aplikacji, która jest dostępna na każdym urządzeniu, pozwala podpinać do mapy różne załączniki (zdjęcia, notatki, daty), zwijać i rozwijać konkretne gałęzie, a także umożliwia swobodną zmianę struktury, kolorów itd. – bez konieczności kreślenia czy rysowania od nowa.

Bezdyskusyjnym atutem mapy myśli jest fakt, że robiąc ją analizujesz wszystkie swoje plany, widzisz powiązania między nimi i odkrywasz słabe punkty. To bardzo często rzuca nam nowe spojrzenie na całą sprawę, a także pozwala zaobserwować rozmaite zależności pomiędzy zadaniami, tzn. bez tekstu ulotek nie zamówię projektu, bez aktywnej karty kredytowej nie zapłacę za reklamę itd.

3) Nozbe – zarządzanie zadaniami, kalendarz, harmonogram

adres: https://nozbe.com

Dzięki mapie myśli masz już dokładnie wypisane co musisz zrobić, żeby skutecznie wypromować nowy zabieg. Aby umieścić to wszystko w kontekście czasowym, wykorzystaj prostą aplikację do zarządzania zadaniami. Ja korzystam z aplikacji Nozbe, która jest chyba moim ulubionym programem poprawiającym organizację i efektywność. Wypisane zadania możesz grupować w projekty, oznaczać kolorami, zrobić odpowiednie kategorie, przypisać potrzebny czas, datę, godzinę itd. Kolejne projekty mogą obejmować inne zadania z różnych dziedzin prywatnych i służbowych, np.:

  • bieżące czynności związane z pracą gabinetu – rachunki, zamówienia,
  • zadania związane z reklamą – informację na www, Facebooka, newsletter, smsy,
  • organizacja imprez – np. urodzin gabinetu,
  • prace porządkowe – mycie okien, ścieranie kurzy,
  • zadania na kiedyś – np. zmiana operatora telefonu, internetu,
  • prywatne zadania – np. zakupy, przedstawienie w przedszkolu, wywiadówka.

Każdy projekt, obejmuje kilka mniejszych zadań. W przypadku rachunków musisz przecież zapłacić za prąd, sterylizację, terminal, wodę, czynsz… Stwórz projekt RACHUNKI i wypisz wszystko, co masz do zapłacenia. Ustaw zadania cykliczne, np. każdego piątego dnia miesiąca zadanie ZAPŁACIĆ CZYNSZ. Wchodzisz w kalendarz i zawsze będziesz widzieć, że piątego masz do zapłacenia czynsz. Jeśli dodasz informację, że zajmie Ci to np. 5 minut, w przerwie między klientkami będziesz mogła wyszukiwać zadania, które zajmują 5-15 minut – to pozwala maksymalnie wykorzystać czas, który spędzasz a pracy, a w domu skupić się już wyłącznie na odpoczynku.

Rozpisać możesz również jednorazowe projekty, takie jak organizacja urodzin gabinetu. Musisz zamówić tort, dekoracje, zaprosić klientki, przygotować informacje, rozesłać je w świat. Wypisujesz wszystko i odhaczasz „ptaszkiem” to, co już zrobiłaś. Masz pełny wgląd w rzeczy, które Ci zostały. Każdy projekt możesz zapisać jako szablon i wykorzystywać np. w kolejnych latach. Obiecuję, że kiedyś napiszę więcej na temat praktycznych możliwości wykorzystania Nozbe w gabinecie kosmetycznym. Na koniec mam dla Ciebie rozpisany przykład związany z projektem marketingowym – zamówieniem ulotek reklamowych dla salonu.

Powyżej widzisz przykładowe zadania w projekcie związanym z zamówieniem ulotek dla gabinetu kosmetycznego. Każde zadanie może mieć przypisany termin (masz wgląd do kalendarza), ilość czasu potrzebną na realizację, kolor, priorytet, kategorię itd. Wydawałoby się – zamówić ulotki – prosta sprawa! Jeśli dokładnie rozpiszesz co masz do zrobienia, okazuje się, że zajmie to wszystko nieco więcej czasu – dzięki rozpisce wiesz dokładnie ile, pilnujesz terminów i unikasz sytuacji, w której za pięć dwunasta nie masz naszykowanych najważniejszych rzeczy. To ogromne ułatwienie  paradoksalnie oszczędność czasu!

Chcesz poznać więcej takich aplikacji, które pomogą Ci działać skuteczniej?

Chcesz poznać narzędzia marketingowe, które ułatwiają tworzenie grafik reklamowych, materiałów video, przeprowadzanie webinarów dla klientek, tworzenie tekstów reklamowych, reklamy w mediach społecznościowych, pozycjonowanie strony internetowej gabinetu kosmetycznego, wysyłanie mailingów do klientek i wiele innych? Zapoznaj się z zawartością mojego nowego e-booka – kliknij TUTAJ.

newsletter gabinetu od zapleczanowości w sklepienarzędzia managera gabinetu kosmetycznego
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza

specjalistka do spraw beauty marketingu, właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych. Miłośniczka kotów, zamków i długich spacerów!