Jak dobrze znasz swoje potencjalne klientki? Wiesz co lubią, gdzie bywają, jakie mają zwyczaje? Taka wiedza pozwoli Ci naprawdę skutecznie pozyskiwać na Facebooku nowe klientki! Dowiedz się jak to zrobić!

Jak skutecznie dotrzeć do nowych klientek na Facebooku?

Pewnie słyszałaś o moim e-booku „159 prostych, darmowych narzędzi, które pomogą Ci pozyskać nowe klientki!”. Dla wszystkich osób, które regularnie czytają mojego bloga w prezencie mam dodatkowe 160-te narzędzie marketingowe! Nie byle jakie! To prawdziwa kopalnia wiedzy o Twoich klientkach, która pozwoli Ci tworzyć naprawdę skuteczne reklamy!

Konto na Facebooku ma obecnie 17 milionów Polaków. Dlaczego w takim razie stronę Twojego gabinetu lubi tylko kilkaset czy kilkadziesiąt tysięcy osób? Co zrobić, żeby dotrzeć ze swoim przekazem do szerszej publiczności? Na to pytanie oczywiście nie ma jednej, prostej odpowiedzi. O popularności Twojego profilu firmowego decyduje całe mnóstwo czynników. Jednym z nich jest dopasowanie Twojego przekazu do preferencji Twoich fanów. Chodzi o to, żeby Twoje posty były zgodne z zainteresowaniami Twoich klientek. Żeby Twoje reklamy trafiały bezpośrednio do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami. Jak je wyłowić z ogromnej grupy 17 milionów osób?

Stwórz profil swoich klientek i dostosuj do niego swój przekaz!

Dziś będzie mocno praktycznie. Wejdź na Facebooka i wpisz w wyszukiwarkę: audience insights. Kliknij na pierwszą pozycję, która Ci się wyświetli.

Wybierz jak na poniższej grafice:

W lewej kolumnie wprowadź nazwę strony Twojego gabinetu. UWAGA! Z tego narzędzia możesz skorzystać tylko, jeśli masz oficjalną stronę na Facebooku. Jeśli dla gabinetu utworzyłaś konto jak dla osoby prywatnej (osobne dane do logowania), niestety nie będzie to możliwe.

Gotowe! Teraz pora na analizy!

Jakie informacje możesz zdobyć korzystając z narzędzia Audience insights?

Przede wszystkim możesz dowiedzieć się kto lubi stronę Twojego gabinetu. To bardzo przydatna wiedza, którą możesz wykorzystać na tysiące sposobów! Nie jestem w stanie przedstawić Ci wszystkich wniosków, które możesz wyciągnąć, ale podam kilka praktycznych przykładów wykorzystania tego narzędzia!
Po wykonaniu opisanych powyżej kroków widzisz dokładnie kim są osoby lubiące Twój profil.

W przypadku mojej strony przeważającą większość stanowią kobiety. U Ciebie pewnie będzie podobnie. Jaki wniosek płynie z tej analizy? Skoro większość Twoich fanów stanowią kobiety, nie ma sensu decydować się na zamieszczanie reklam do osób obu płci. Wyświetlając reklamy mężczyznom marnujesz swój budżet i tym samym docierasz do mniejszej ilości kobiet. Oczywiście dotyczy to standardowej sytuacji, w której np. chcesz uzyskać więcej polubień. Jeśli chciałabyś dotrzeć z reklamą do mężczyzn (promujesz męski zabieg) jasne jest, że to właśnie mężczyźni znajdą się w obszarze Twojego zainteresowania. To jest stosunkowo oczywiste, idźmy zatem dalej.

W moim przypadku dominującą grupę stanowią osoby w wieku 25-34 lata. Co to w praktyce oznacza? Jeśli odpowiada mi moja obecna grupa klientek, powinnam skupić się na komunikacji z osobami właśnie w tym przedziale wiekowym. Nie chodzi o to, żeby kogokolwiek dyskryminować, ale o to, żeby maksymalnie zwiększyć swoje szanse na dotarcie z reklamą do zainteresowanych osób. Jeśli lubią mnie osoby z przedziału wiekowego 25-34, to znaczy, że to właśnie tak grupa jest najbardziej zainteresowana moimi przekazami. Właśnie dlatego zwracam się do Was bezpośrednio (jesteśmy w tym samym wieku), nie piszę Szanowne Panie, tylko Cześć dziewczyny. gdybym zaczęła „paniować” odebrałabym sobie szansę na nawiązanie bliższej relacji z osobami, którym podobają się moje przekazy. Oczywiście musisz pamiętać, że są to tylko statystyki, a więc siłą rzeczy pewne uogólnienie. To, że wśród fanów masz osoby młode nie oznacza, że każdemu spodoba się np. bycie na „Ty”. Musisz jednak podjąć pewne ryzyko, aby zmaksymalizować swoją skuteczność i dotrzeć do większej grupy osób.

Kolejny wykres – status związku (tak to straszne, że Facebook gromadzi takie dane, ale co zrobić…). Dla mnie akurat jest to mniej istotna informacja, ale u Ciebie będzie ona miała ogromne znaczenie. Jeśli większość Twoich klientek to młode singielki i na dodatek jeszcze zaręczone, oznacza to dla Ciebie ogromny potencjał w usługach typowo ślubnych. Może pora pomyśleć o jakimś fajnym pakiecie dla Panny młodej i szeroko go zareklamować?

Poziom wykształcenia. Dla mnie ma duże znaczenie np. jeśli chciałabym zamieścić płatną reklamę. Skoro znaczna większość moich fanek ma wykształcenie wyższe, to właśnie do takich osób warto celować z reklamami – mam większą szansę na sukces, niż w przypadku zamieszczania reklam do wszystkich. Po co tracić pieniądze i wyświetlać reklamy osobom, które i tak raczej nie polubią Twojej strony?

Lokalizacja. Jeśli masz gabinet w Krakowie, a większość twoich fanek to osoby z Wrocławia, to ewidentnie coś robisz nie tak.

Polubienia strony. Tutaj nie będę wklejać szczegółów, bo nie chcę promować innych stron, niemniej jednak zarówno dla mnie, jak i dla Ciebie są to bardzo istotne informacje. W tym miejscu możesz sprawdzić jakie strony lubią Twoi fani. Po co Ci ta wiedza? Możesz ją wykorzystać na kilka sposobów:

  • jeśli większość Twoich fanek lubi okoliczną siłownię, to znak, że właśnie z tą firmą warto nawiązać bliższą współpracę – skoro macie podobne grupy odbiorców, znacznie łatwiej będzie Wam wspólnie pozyskać nowe kontakty,
  • jeśli większość Twoich fanek lubi okoliczną galerię, to właśnie tam warto zamieścić reklamę Twojego gabinetu – skoro bywają tam osoby, które potencjalnie mogą zostać Twoimi klientkami – również w formie reklamy na drogach dojazdowych,
  • jeśli większość Twoich fanek lubi konkurencyjny gabinet, to już naprawdę masz duże pole do przemyśleń – może Wasza oferta się uzupełnia, może klientki migrują między Wami, może…,
  • jeśli większość Twoich klientek lubi okoliczną pizzerię, to może powinnaś zaproponować dodawanie do zamówień vouchera na darmową konsultację u Ciebie,
    – itd.

Wróćmy do lewej kolumny, którą odwiedziłaś już na początku. To dopiero jest kopalnia wiedzy! Możesz tutaj sprawdzić jak wiele Twoich klientek:

  • ma dzieci (zabiegi dla mam – np. specjalny pakiet),
  • interesuje się dietą (zabiegi odchudzające),
  • lubi produkty luksusowe (luksusowe zabiegi, dedykowana, ekskluzywna oferta),
  • pracują w korporacji (oferta grupowa dla firm),
  • mają niedługo urodziny (bon upominkowy),
  • interesuje się modą (spotkanie w gabinecie ze stylistką) itd.

Jeśli większość Twoich klientek interesuje się modą, na kolejne urodziny gabinetu zaproś doświadczoną stylistkę, która udzieli klientkom kilku cennych rad. Zobaczysz, że zainteresowanych będzie znacznie więcej niż w ubiegłych latach!

Oczywiście w ten sposób możesz analizować zarówno swoje klientki, jak i wybierać sobie nowe osoby, do których w przyszłości będziesz kierować reklamy!

Reklamy dopasowane do zainteresowań klientów

Do wybranej grupy możesz skierować konkretną reklamę. Załóżmy, że wprowadzasz nowy zabieg – bardzo drogi i luksusowy. Reklamowanie go wśród wszystkich klientek nie ma sensu. Lepiej wybrać osoby zamożne, które lubią wydawać pieniądze na produkty luksusowe – to również możesz zrobić! Poprzez pozycję zainteresowania, ale również opierając się na szacunkowych danych dotyczących dochodów danej grupy osób…. Wiem jak to brzmi, ale wszystkie duże firmy reklamują się dziś właśnie w ten sposób. Nie widzę powodu, dla którego Ty miałabyś być gorsza.

Dobra wiadomość jest taka, że na reklamę wydajesz dokładnie tyle ile chcesz, czyli np. 10 zł. Brzmi świetnie? No to masz solidny materiał do przemyśleń. Wkrótce na blogu pojawią się kolejne artykuły o reklamie na Facebooku – to naprawdę bardzo obszerny temat. Dziś mówiłyśmy o analizie grupy odbiorców i o tym, do czego taka analiza może nam się przydać. To już wiesz – pora na pracę domową. Przy pomocy Audience insights przeanalizuj dokładnie fanów swojej strony. Wynotuj cenne wnioski, które wykorzystasz przy tworzeniu reklam. Już wkrótce powiem Ci jak to zrobić! 😉 Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych artykułów, zapisz się koniecznie do newslettera (TUTAJ) i dodaj mój adres do swoich kontaktów – wtedy maile nie będą wpadać do spamu.

Podobał Ci się ten artykuł? Uważasz, że zawarta w nim wiedza pomoże Ci pozyskać nowe klientki? Pozostałe 159 narzędzi znajdziesz w moim e-booku: „159 prostych, darmowych narzędzi, które pomogą Ci pozyskać nowe klientki! – Przewodnik dla właścicieli i managerów gabinetów kosmetycznych”, który możesz kupić TUTAJ

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym