marketing gabinetumedia społecznościowenarzędzia usprawniające pracęnowe wpisy

Landing page – wykorzystaj ją do promocji gabinetu!

Gdzie odsyłać klientki z reklam na Facebooku?

Chcesz przekonać klienta do skorzystania z nowej promocji? Poznaj metodę, która pozwoli Ci skupić jego uwagę i w przystępnej formie przekazać wszystkie niezbędne informacje. Dowiedz się czym jest landing page i jak możesz ją wykorzystać!

Czym jest landing page i do czego może się przydać?

Zanim wyjaśnię Ci czym dokładnie jest landing page, wyobraź sobie, że wprowadzasz nowy zabieg wyszczuplający. Od dystrybutora sprzętu dostajesz dużo ciekawych materiałów, które z pewnością przekonają klientki, że warto go wypróbować. Masz ciekawy tekst, zdjęcia przed i po. W tym miejscu pojawia się problem – gdzie wstawić te wszystkie materiały? Na swojej stronie internetowej nie masz za bardzo na to miejsca lub może masz, ale chciałabyś, żeby uwaga klientki skupiła się wyłącznie na tym jednym zabiegu. Zależy Ci również na tym, żeby mieć gdzie odesłać klientki, które pozyskasz np. przy pomocy reklam publikowanych na Facebooku.

W tym miejscu wkracza LANDING PAGE, czyli strona lądowania lub strona docelowa. Głównym zastosowaniem stron lądowania (tzw. landingów) jest sprawne i skuteczne realizowanie działań reklamowych. Na stronie docelowej możesz naprawdę szczegółowo przedstawić oferowany przez Ciebie zabieg, dodać zachęcające zdjęcia, opinie klientek i właśnie tutaj odsyłać wszystkie zainteresowane osoby. Link do landing page możesz umieścić w treści newslettera, w reklamie na Facebooku lub w Google.

Landing page to także świetne rozwiązanie dla gabinetów, które jeszcze nie mają własnej strony internetowej. Wpis na Facebooku żyje zaledwie klika minut, maksymalnie kilka godzin. Landing page jest dla Twoich klientek dostępna przez cały czas. Możesz wrzucać do niej link na Facebooku, za każdym razem zmieniając opis (np. dodając fragment informacji zamieszczonej na landing page) – w ten sposób docierasz do większej grupy klientek, prezentując im za każdym razem nowe treści. Dzięki temu znacznie zwiększasz grupę osób, do których dociera Twoja informacja.

Dlaczego strona lądowania, a nie strona gabinetu?

Czy warto wstawić informacje o nowym zabiegu na swoją stronę internetową? Nie tylko warto, a nawet trzeba! Nie każda strona internetowa oferuje jednak wystarczające możliwości techniczne i graficzne, aby naprawdę skutecznie przykuć uwagę potencjalnego klienta. Wstawiając reklamę na Facebooka i odsyłając zainteresowane osoby na landing page kradniesz 100% uwagi klienta, która będzie skoncentrowana wyłącznie na przekazie, który w danej chwili jest dla Ciebie najważniejszy. Można to porównać do sytuacji w której pokazujesz klientce ulotkę z całą ofertą gabinetu lub ulotkę dotyczącą wyłącznie jednego, konkretnego zabiegu, w której dokładnie wyjaśniasz, dlaczego dany zabieg jest dla tej osoby najlepszym wyborem. Masz również możliwość sprowokowania klientki do natychmiastowej reakcji, korzystając z przycisku call to action. Chodzi o to, aby Twoja klientka mogła zostawić Ci telefon, zapisać się na zabieg lub do newslettera przy pomocy jednego kliknięcia. Przekonujesz, klient klika i efekt gotowy! Mechanizm tworzenia landing page jest na tyle prosty, że bez trudu możesz stworzyć kilka podobnych stron dedykowanych różnym grupom docelowym.

PRZYKŁAD. Tworzysz świąteczną ofertę – pakiet kilku zabiegów dla kobiet. Tworzysz 3 strony docelowe:
→ dla mężczyzn, zachęcającą do zakupu pakietu na prezent dla żony/partnerki,
→ dla kobiet zachęcającą do zrobienia sobie prezentu i chwili wytchnienia w gorącym, przedświątecznym okresie – np. z dodatkowym masażem relaksacyjnym,
→ dla kobiet i mężczyzn zachęcającą do zrobienia prezentu mamie – ta oferta będzie zawierała zabieg odmładzający.

newsletter gabinetu od zaplecza

Do wszystkich stron odsyłasz z reklamy zamieszczonej na Facebooku. Pierwszą możesz skierować np. do mężczyzn z Twojego miasta w grupie wiekowej 25-55 lat. W drugim przypadku Twoją grupą docelową mogą być kobiety w przedziale wiekowym 30-60 lat. Trzeci przykład to reklama, którą kierujesz do obu płci, stawiając na osoby w wieku 20-40 lat. Nie musisz ograniczać się wyłącznie do wyboru lokalizacji i wieku. Facebook oferuje dużo większe możliwości określania grupy docelowej.

W każdym przypadku przekaz należy dopasować do potrzeb i oczekiwań potencjalnych odbiorców. W przypadku mężczyzn skup się na korzyściach płynących z obdarowania ukochanej osoby. Możesz np. dołączyć zdjęcie mężczyzny wręczającego prezent szczęśliwej kobiecie. Do reklamy dedykowanej zmęczonym kobietom dołącz zdjęcie ich rówieśniczki relaksującej się podczas odprężającego masażu w blasku świec i w towarzystwie aromatycznych olejków… Tak naprawdę każda informacja którą zamieszczasz (tekst, zdjęcie, ceny, forma interakcji), powinna być stworzona tak, aby odpowiadać na potrzeby wybranej grupy klientów.

Ciężko byłoby zrealizować podobne założenia kampanii reklamowej korzystając wyłącznie z własnej strony internetowej. Nie zamieścisz przecież 3 newsów na ten sam temat. Oczywiście możesz wykonać dedykowane podstrony, które nie będą dostępne dla odwiedzających pozostałe miejsca na stronie, ale opcja użycia landingów to zdecydowanie prostsze i szybsze rozwiązanie.

Jak zrobić landing page?

Landing page to zwykła strona internetowa, niemniej jednak troszkę inna niż klasyczna wersja, przy pomocy której promujesz swój gabinet. Poniższa tabelka pokazuje różnice pomiędzy landing page, a stroną internetową gabinetu kosmetycznego.

Czy aby stworzyć stronę docelową trzeba skorzystać z pomocy informatyka? Oczywiście możesz zwrócić się o pomoc do firmy informatycznej, jednak nie jest to konieczne. Istnieją specjalne aplikacje (np. Landingi.pl – klik), dzięki którym stworzysz własny landing przy pomocy zaledwie kilku kliknięć! Jak to możliwe? Takie aplikacje oferują zaawansowane narzędzia z gotowymi modułami, które są najczęściej wykorzystywane do tworzenia stron. np. tekst ze zdjęciem, tabelka, sam tekst, samo zdjęcie. Stopniowo schodzisz w dół przeciągając i upuszczając konkretne elementy, które chcesz mieć na stronie – można to porównać do układania puzzli. Wybierasz gotową oprawę graficzną i uzupełniasz stronę własnymi tekstami i zdjęciami. Za pierwszym razem zajmie Ci to odrobinę czasu, ale kolejne landingi z łatwością stworzysz w godzinę lub dwie. Istnieją zarówno bezpłatne, jak również płatne aplikacje. W płatnych rozwiązaniach najczęściej rozliczasz się co miesiąc – przykładowy koszt w jednej z firm to ok. 100 zł za miesiąc. W tej cenie możesz stworzyć w zasadzie dowolną ilość stron lądowania.

Czy aby stworzyć stronę docelową trzeba skorzystać z pomocy informatyka? Oczywiście możesz zwrócić się o pomoc do firmy informatycznej, jednak nie jest to konieczne. Istnieją specjalne aplikacje (np. Landingi.pl – klik), dzięki którym stworzysz własny landing przy pomocy zaledwie kilku kliknięć! Jak to możliwe? Takie aplikacje oferują zaawansowane narzędzia z gotowymi modułami, które są najczęściej wykorzystywane do tworzenia stron. np. tekst ze zdjęciem, tabelka, sam tekst, samo zdjęcie. Stopniowo schodzisz w dół przeciągając i upuszczając konkretne elementy, które chcesz mieć na stronie – można to porównać do układania puzzli. Wybierasz gotową oprawę graficzną i uzupełniasz stronę własnymi tekstami i zdjęciami. Za pierwszym razem zajmie Ci to odrobinę czasu, ale kolejne landingi z łatwością stworzysz w godzinę lub dwie. Istnieją zarówno bezpłatne, jak również płatne aplikacje. W płatnych rozwiązaniach najczęściej rozliczasz się co miesiąc – przykładowy koszt w jednej z firm to ok. 100 zł za miesiąc. W tej cenie możesz stworzyć w zasadzie dowolną ilość stron lądowania.

Co umieścić na stronie docelowej?

W przypadku tworzenia landing page ogranicza Cię właściwie wyłącznie Twoja wyobraźnia. Na takiej stronie możesz umieścić:

  • opis zabiegu, informację o stosowanej technologii i jej zaletach,
  • informację o efektach, wskazaniach, przeciwwskazaniach, korzyściach dla klientki,
  • dowolne zdjęcia, np. sprzętu, w trakcie wykonywania zabiegu lub zdjęcia efektów przed i po,
  • informacje o gabinecie, swoim doświadczeniu i zdobytych certyfikatach,
  • opinie zadowolonych klientek, które już skorzystały z zabiegu,
  • różne opcje cenowe, jeśli np. chcesz sprzedawać zabieg online – zaproponuj jeden zabieg i cały pakiet w niższej cenie itd.

Ważne jest również umieszczenie przycisku call to action, o którym wspominałam we wcześniejszej części artykułu. Po kliknięciu na taki przycisk klient może:

  • zapisać się do newslettera,
  • zapisać się na listę osób zainteresowanych zabiegiem (jeśli dopiero planujesz go wprowadzić),
  • zarezerwować wizytę online,
  • wykupić wizytę i np. zapłacić online,
  • zostawić swój numer telefonu w celu umówienia wizyty itd.

Chcesz zobaczyć jak wygląda przykładowy landing page? Zapraszam Cię na stronę promującą mojego nowego e-booka – to klasyczny landing page wykonywany przy wykorzystaniu programu, o którym wcześniej wspomniałam. Na stronie zamieściłam wszystkie informacje odnośnie e-booka. Na końcu znajduje się przycisk call to action, który przenosi do mojego sklepu internetowego. Pewnie sama stwierdzisz, że to znacznie lepsza forma promocji niż zwykły wpis na Facebooku.

Aby zobaczyć mój landing page i zdobyć inspirację do tworzenia własnych stron lądowania, kliknij TUTAJ. Jeśli spodobają Ci się informacje o e-booku, które umieściłam na mojej stronie lądowania, to zapraszam Cię serdecznie do sklepu!

newsletter gabinetu od zapleczanowości w sklepienarzędzia managera gabinetu kosmetycznego
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza

specjalistka do spraw beauty marketingu, właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych. Miłośniczka kotów, zamków i długich spacerów!