Ministerstwo Finansów zapowiedziało, że obowiązek posiadania kas rejestrujących online dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich zostanie przełożony z 1 stycznia 2021 na 1 lipca 2021.

W odpowiedzi na interpelację posłanek KO (Krystyna Sibińska, Maria Małgorzata Janyska, Zofia Czernow, Elżbieta Gapińska), które w dniu 20.03.2020 napisały m.in:

Czy w czasie trwającej w naszym kraju pandemii koronawirusa nie należy tych terminów zmienić, tzn. wydłużyć?

Jan Sarnowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów odpowiedział:

Uprzejmie informuję, że planuje się odroczenie:

– terminu na wdrożenie kas on-line dla podatników wchodzących w ten obowiązek z dniem 1 lipca 2020 r. na dzień 1 stycznia 2021 r. tj. dla świadczenia usług związanych z wyżywieniem wyłącznie świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz usług w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania; a także dla sprzedaży węgla, brykietu i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu przeznaczonych do celów opałowych;

– terminu na wdrożenie kas on-line dla podatników wchodzących w ten obowiązek z dniem 1 stycznia 2021 r. na dzień 1 lipca 2021 r. tj. do świadczenia usług:
a) fryzjerskich,
b) kosmetycznych i kosmetologicznych,
c) budowlanych,
d) w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów,
e) prawniczych,
f) związanych z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej – wyłącznie w zakresie wstępu.

Chciałbym także podkreślić, że w ramach pomocy przedsiębiorcom w trudnej sytuacji związanej z koronawirusem i związanym z tym spadkiem obrotów przesunięto termin wejścia w życie przepisów związanych ze stosowaniem przez podatników nowego JPK_VAT. Termin 1 lipca 2020 r. staje się terminem obligującym dla wszystkich podatników.

Dam znać, jak tylko pojawi się rozporządzenie potwierdzające te zapowiedzi.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym