Gabinet od zaplecza
aktualnościmarketing gabinetumedia społecznościowenowe wpisy

Wielkanoc w gabinecie kosmetycznym – 5 marketingowych inspiracji!

Wielkanoc w gabinecie kosmetycznym - jak zorganizować skuteczną promocję wielkanocną? Poznaj 5 najlepszych sposobów na pozyskanie klientek!Wielkanoc w gabinecie kosmetycznym - jak zorganizować skuteczną promocję wielkanocną? Poznaj 5 najlepszych sposobów na pozyskanie klientek!

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, a Ty nadal nie masz pomysłu na świąteczną promocję dla swoich klientek? Dziś podrzucę Ci garść fajnych inspiracji marketingowych, które możesz wykorzystać aby w duchu Wielkanocy zainteresować klientki swoją ofertą!
Wielkanoc w gabinecie kosmetycznym – garść inspiracji na wielkanocne akcje promocyjne!

Wielkanoc w gabinecie kosmetycznym – 5 marketingowych inspiracji


1. Przynieś pisankę i odbierz rabat

Poinformuj swoje klientki, że oferujesz im możliwość uzyskania rabatu na wybrany zabieg w zamian za przyniesienie do gabinetu ciekawej pisanki. Ze względu na to, że pisanki raczej robimy bezpośrednio przed świętami, klientki zajrzą do Ciebie pewnie tuż przed Wielkanocą.

Jak maksymalnie wykorzystać promocję na Wielkanoc:

  • klientki zajrzą do Ciebie z pisanką tuż przed świętami – zaproponuj im rabat na zabiegi, których raczej nie będą wykonywać w ferworze przedświątecznych przygotowań – z dużym prawdopodobieństwem zyskasz podwójnie – klientka „przy okazji” zrobi sobie manicure na święta, a po świętach zgłosi się do Ciebie np. na zabieg wyszczuplający,
  • dodatkowa wizyta „po nic” to wspaniała okazja do rozmowy z klientką na temat nowej oferty – luźna atmosfera wywołana dyskusjami o pisankach stworzy świetny grunt do sprzedaży nowych zabiegów, tym bardziej w przedświątecznej, limitowanej ofercie,
  • zakończ akcję prezentacją przyniesionych pisanek – masz tematy na kilka kolejnych wpisów na Facebooku – możesz również w trakcie akcji wrzucać zdjęcia przyniesionych pisanek i oznaczać klientki (za ich zgodą) – zyskasz dodatkowe zainteresowanie rodziny i znajomych klientek.

Nie musisz korzystać ze wszystkich pomysłów jednocześnie, ale jeśli wkładasz swój czas i energię, a także inwestujesz w zniżki, warto wycisnąć każdą akcję jak cytrynkę – do ostatniej kropli. Nie ograniczaj się więc np. tylko do jednego wpisu.

Wielkanoc w gabinecie kosmetycznym - jak zorganizować skuteczną promocję wielkanocną? Poznaj 5 najlepszych sposobów na pozyskanie klientek!
Wielkanoc w gabinecie kosmetycznym

2. Konkurs na najładniejszą pisankę Wielkanocną

Wszystkie przyniesione pisanki mogą dodatkowo wziąć udział w specjalnym konkursie. Możesz nagrodzić np. 3 najładniejsze pisanki. Całą akcję warto promować w mediach społecznościowych. Jeśli pisanki będą naprawdę fajne, a zrobione przez Ciebie zdjęcia dobrej jakości, być może Twoi klienci będą udostępniać wpisy i uda Ci się tym samym zrobić małą kampanię wirusową, czyli stworzyć treści chętnie udostępniane przez użytkowników.

3. Ukryj zajączka na stronie internetowej gabinetu

Na jednej z podstron ukryj zdjęcie zajączka – możesz je np. wykupić w banku zdjęć, takim jak Fotolia, Photogenica lub iStockPhoto. Roześlij klientkom newsletter wraz z linkiem do strony. Każdy, kto zlokalizuje zajączka otrzyma prezent – rabat, gratis itd. Uważaj na promocję w mediach społecznościowych – jeśli zamieścisz informację również tam, musisz czuwać, żeby ktoś nie zamieścił publicznie rozwiązania zagadki.

Jak maksymalnie wykorzystać promocję:

  • oprócz króliczka zamieść na stronie kuszące informacje, które na pewno zainteresują klientki – ucieszą się jak je znajdą,
  • zadbaj również o to, żeby treści zamieszczone na stronie internetowej Twojego gabinetu były aktualne – w tej akcji chodzi przede wszystkim o to, żeby zachęcić Twoje klientki do zapoznania się z jak największą ilością informacji dostępnych na stronie,
  • jeśli nie promujesz akcji przy pomocy newslettera, dodatkowo przygotuj zachętę – podziękowanie za zapis do newslettera, np. bezpłatną konsultację z ekspertem – dzięki temu zwiększysz swoją bazę mailingową.

Możesz ukryć jednego lub kilka zajączków. Jeśli zdecydujesz się na to drugie rozwiązanie, np. uzależnij wysokość zniżki od ilości odnalezionych zajączków.

4. Złóż klientkom życzenia

Nie zapomnij o złożeniu klientkom życzeń – najlepiej zrobić to odrobinę wcześniej, żeby zdążyć przed „zalewem życzeń” od innych firm. Jeśli chcesz, żeby życzenia wywołały miłą reakcję, a nie tylko obojętność, postaw na oryginalną formę lub treść. Zamiast oklepanych wierszyków napisz coś od serca. Coś co będzie jednocześnie uniwersalne i bardzo osobiste – związane z Twoją działalnością. Życzenia możesz wysłać mailem, zamieścić na Facebooku i w innych mediach społecznościowych, wrzucić na stronę internetową gabinetu, a także przygotować kartki, które będziesz wręczać klientkom podczas wizyty w gabinecie.

5. Pokaż klientkom Wasze świąteczne przygotowania

Planujesz zrobić w gabinecie Wielkanocne dekoracje? Przygotuj relację dla swoich klientek – zrób zdjęcia, nagraj filmik. Takie „zapleczowe” materiały cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem klientek!

Chcesz regularnie otrzymywać ode mnie marketingowe inspiracje? Zapisz się koniecznie do newslettera – formularz znajdziesz w prawej kolumnie. Za zapis do newslettera przygotowałam dla Ciebie prezent. Informacje na ten temat znajdziesz w wiadomości mailowej potwierdzającej zapis.

Masz już plany na wielkanocne promocje? Co przygotowałaś dla klientek w tym roku?

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza
mgr kosmetolog, specjalistka do spraw marketingu i zarządzania w branży beauty. Właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej oraz bloga Gabinet od zaplecza. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych, a także kilkudziesięciu e-booków na temat marketingu i zarządzania salonem beauty. Prywatnie żona i mama.

Dodaj komentarz

avatar