Jesteś ciekawa, jak inni właściciele salonów beauty radzą sobie w kolejnych pandemicznych miesiącach? Zobacz najnowsze zestawienie wyników ankiet z czerwca, lipca i sierpnia!

Jakiś czas temu prezentowałam Wam (klik) wyniki ankiet przeprowadzonych na grupie Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku. W tym miesiącu również przeprowadziłam podobną ankietę – tak jak w czerwcu i lipcu również w sierpniu zapytałam Was, jak oceniacie sytuację swojego salonu w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – pod względem liczby klientek i przychodów z salonu.

Można było odpowiedzieć: podobnie, trochę gorzej, znacznie gorzej, trochę lepiej, znacznie lepiej, a także nie mam salonu lub zamknęłam salon.

Jako że trochę się już tych danych nazbierało, postanowiłam pokazać Wam zbiorcze zestawienie, które pokazuje, jak sytuacja zmieniała się na przestrzeni trzech ostatnich miesięcy. Na poniższym wykresie znajdziesz porównanie procentowego udziału wszystkich odpowiedzi na dany wariant, przy czym „trochę gorzej” i „gorzej” znalazło się w kolumnie „gorzej”, a „trochę lepiej” i „lepiej” – w kolumnie „lepiej”.

Dobrą informacją jest fakt, że liczba odpowiedzi „gorzej” z miesiąca na miesiąc systematycznie się zmniejsza. W czerwcu w ten sposób odpowiadało ponad 70% z was, w sierpniu ok. 60%, więc mamy poprawę u 10% salonów.

Martwi przeskok tendencji wzrostowej z kolumny „lepiej” na kolumnę „podobnie”. W czerwcu swoją sytuację jako podobną do zeszłego roku oceniało ponad 18% właścicieli salonów. W lipcu było to prawie 11%, a w sierpniu 25%.

Z kolei w kolumnie „lepiej” w czerwcu mieliśmy prawie 10%, w lipcu ponad 20%, a w sierpniu 13%. Wygląda więc na to, że lipcowy entuzjazm nieco opadł i w sierpniu sporo salonów wróciło do swoich przeciętnych zarobków.

Po zsumowaniu odpowiedzi „podobnie” i „lepiej” uzyskamy następujący wykres:

na którym najlepiej widać powolną, ale stałą poprawę sytuacji.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym