Jak pewnie pamiętacie, Gabinet od zaplecza objął patronat medialny nad konferencją Beauty Inspiration – LIDER BIZNESU BEAUTY. Zapraszam serdecznie do przeczytania relacji z tego wyjątkowego wydarzenia!

W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, zasiadałam w jury konkursu INSPIRACJE ROKU. Niestety, ze względów zdrowotnych nie mogłam w tym roku uczestniczyć w konferencji i w gali rozdania nagród w konkursie. Mój kochany Karollo akurat przyniósł ze żłobka kolejną paskudną infekcję i nasz dom na 2 tygodnie zamienił się w mały szpital. Chore dziecko to problem. Chory mąż, to tak jak drugie chore dziecko. Chora mama to już totalna katastrofa, bo przecież ktoś musi ten cały rozgardiasz ogarnąć! 😉 Ale do rzeczy…

Aby przybliżyć Wam co w tym roku działo się na konferencji, posłużę się materiałami nadesłanymi przez organizatora. Myślę, że dla wielu osób, które rozważają udział w kolejnych edycjach takie informacje mogą się przydać. Jeśli w przyszłym roku ponownie będzie mi dane uczestniczyć w jury konkursu i promocji wydarzenia, mam nadzieję uda mi się tym razem stawić osobiście i przygotować dla Was jakieś fajne materiały zza kulis! 🙂 Bardzo żałuję, że nie mogłam osobiście wysłuchać wykładów. Mam nadzieję, że za rok uda mi się to nadrobić.
Tegoroczna, piąta konferencja Beauty Inspiration – LIDER BIZNESU BEATY była wyjątkowa co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze ponownie odnotowała frekwencyjny rekord – uczestniczyło w niej 378 managerów obiektów beauty, medycyny estetycznej i spa z całej Polski. Po drugie wprowadziła nową, jakość na konferencjach branżowych.

Kilka słów na temat konferencji LIDER BIZNESU BEAUTY

Uczestnicy konferencji w kuluarowych rozmowach podkreślali, iż tematy prelekcji zostały dobrane adekwatnie do bieżących potrzeb managerów beauty, a ich realizacja była na wysokim poziomie merytorycznym. Doceniali też trafny dobór ekspertów, czego dowodem była pełna sala na każdym wykładzie i do samego końca konferencji.

Na program pierwszego dnia konferencji Lider Biznesu Beauty złożyło się 10 prelekcji, zgrupowanych w cztery bloki tematyczne – jak pozyskać klienta, zarządzanie i rentowność, 100 % manager i trendy beauty. To zamysł organizatora, który tym samym chciał zwrócić uwagę na najważniejsze kompetencje współczesnego managera beauty.

Coraz większe wymagania jakie stawia managerom dynamicznie zmieniający się rynek usług beauty zdeterminowały tematykę tegorocznej konferencji. Poświęciliśmy ją właśnie managerowi i jego rozwojowi. Postawiliśmy na najważniejsze kompetencje, jakie powinien posiadać dziś współczesny lider biznesu beauty – powiedział otwierając konferencję Mariusz Nieścior, organizator i redaktor naczelny Beauty Inspiration.

Najlepsze konferencyjne wystąpienia

Dobry dobór tematów i wysoki poziom merytoryczny wszystkich wystąpień konferencyjnych, to powód dla którego trudno wybrać najlepsze konferencyjne wystąpienie. Warto jednak wymienić te, o których mówiło się najczęściej.

Wśród tych uczestnicy bardzo wysoko ocenili dwa wykłady poświęcone promocji w social mediach, ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka (prelegenci Norbert Kilen i Daniel Bossy). Z bardzo dobrym przyjęciem spotkały się też wystąpienia praktyków biznesu beauty – dr Krzysztofa Gojdzia (Holistic Clinic), Kaliny Ben Sira (Kliniki La Perla) czy Agaty Wendzonki i Zofii Piotrowskiej (salonu Kandara), którzy w otwarty sposób dzielili się swoim doświadczeniem i poradami z zakresu prowadzenia biznesu beauty. Bardzo dobre opinie zebrały też wystąpienia poświęcone pozyskiwaniu klientów Marty Fiłoń, trenera biznesu spa & beauty oraz wykład dr Marka Wasiluka o tym w jakie rozwiązania powinien dziś inwestować salon beauty, a jakie omijać szerokim łukiem.

Nowa jakość konferencji biznesowej

Na plus konferencji należy zaliczyć też jej nowatorski pomysł wprowadzenia elementów, dzięki którym uczestnicy konferencji otrzymali nie tylko wysokiej jakości wiedzę, ale też pomoc w jej przyswojeniu. Organizator wprowadził do konferencji elementy znane z rzeczywistości szkoleniowej. Ten szkoleniowy charakter konferencji widoczny był przede wszystkim w trzech głównych obszarach. Po pierwsze wszystkie wystąpienia konferencyjne zawierały praktyczną wiedzę do wykorzystania w prowadzeniu beauty – tylko realne przykładów z branży, praktyczne wskazówki, case studies. Po drugie każdy z uczestników konferencji otrzymał blisko 100 stronicowy skrypt konferencyjny za prezentacjami poszczególnych prelegentów. I trzecia, największa nowość o charakterze szkoleniowym – podczas wszystkich wykładów na oczach uczestników na bieżąco powstawały rysunkowe notatki, z zapisem najważniejszych zagadnień poruszanych przez danego prelegenta. Notatki na bieżąco tworzyła Agata Jakuszko-Sobocka, profesjonalna ilustratorka konferencyjna i facylitatorka graficzna.

Zamknięte spotkanie dyskusyjne managerów

Drugi dzień konferencji tradycyjnie już przeznaczony był na zamknięte spotkanie dyskusyjne i wymianę doświadczeń managerów beauty. W tym roku uczestniczyło w nim blisko 90 osób. Spotkanie zdominowały rozmowy na temat zarządzania pracownikami i ich motywacji oraz promocja w social mediach. Dużo emocji wzbudziła też dyskusja na temat współpracy z lekarzami medycyny estetycznej oraz wymiana doświadczeń na temat najlepszych, polecanych urządzeń.

Uroczysta gala konkursu inspiracje roku 2017 Beauty Inspiration

Wieczorem pierwszego dnia konferencji odbyła się też uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie Inspiracje Roku 2017 Beauty Inspiration na najlepsze produkty dedykowane do obiektów beauty i spa. Uroczystość uświetnił muzyczny recital Mariki.

Strefa inspiracji

Tradycyjnie już konferencji towarzyszyła wystawa partnerów, dystrybutorów. W strefie inspiracji swoją ofertę prezentowało 13 partnerów konferencji, firm dystrybuujących produkty, urządzenia i rozwiązania dla obiektów beauty. Tradycyjnie też firmy przygotowały dla uczestników konferencji specjalne promocje i niespodzianki.

Konferencja Lider Biznesu Beauty odbyła się w dniach 29-30 maja w Hotelu Airport Okęcie w Warszawie. Kolejna edycja konferencji w maju 2018 roku.

Kto był na konferencji? Podzielicie się swoimi wrażeniami?

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym