Proste rozwiązanie „bólu głowy” z nowymi regulacjami dotyczącymi reklamy zabiegów z wyrobami medycznymi! Piszesz post, robisz grafikę, nagrywasz film – bierzesz LISTĘ KONTROLNĄ i punkt po punkcie sprawdzasz, czy Twoja reklama spełnia wszystkie wymogi prawne. Spełnia? Zaznaczasz „ptaszek” i sprawdzasz kolejny punkt. Po odhaczeniu wszystkich „ptaszków” oddychasz z ulgą i publikujesz! Podoba Ci się to rozwiązanie?

Do czego potrzebna Ci nowa lista kontrolna?

Trzeba to powiedzieć wprost: temat reklamy zabiegów z wyrobami medycznymi jest skomplikowany. Do wcześniejszej ustawy teraz doszedł nam szereg wymogów opisanych w nowym rozporządzeniu. Obowiązkowe dane, ostrzeżenia, nawet szczegółowe wytyczne dotyczące wielkości liter! Ciężko się w tym połapać, tym bardziej że nie każdy ma czas to wszystko szczegółowo analizować, a już na pewno nie ma czasu robić tego za każdym razem, kiedy chce wrzucić reklamę!

Mam tego świadomość i dlatego długo zastanawiałam się, jak to uprościć. Jest to szczególnie istotne teraz, kiedy 30 czerwca kończy się okres przejściowy i pewnie trudniej będzie przymknąć oko, że to przecież na pewno stara reklama, czyli można z niej korzystać jeszcze do 1 lipca.


Lista kontrolna “Reklama zabiegu z wyrobem medycznym – co w niej umieścić?”

Wpadłam na pomysł, żeby stworzyć listę kontrolną Reklama zabiegu z wyrobem medycznym – co w niej umieścić? zebrać te wszystkie wymogi z ustawy i nowego rozporządzenia – przełożyć na prosty język i konkretne przykłady.

W praktyce wygląda to tak, że szykujesz sobie reklamę i zanim ją opublikujesz, lecisz po liście kontrolnej, odhaczając kolejne punkty. Czegoś brakuje? Uzupełniasz. Wszystko jest ok? Publikujesz.

Listę masz w pliku PDF, więc możesz sobie ją drukować, ile potrzebujesz. Z czasem o większości rzeczy będziesz pewnie sama pamiętać, ale zawsze będziesz mogła wrócić do listy i poczuć się bezpieczniej.

Jak zawsze na start i na tę listę masz premierową zniżkę! Szczegóły znajdziesz TUTAJ.


Jak to się ma do pierwszych materiałów na ten temat?

Na początku 2023 roku weszła w życie ustawa, którą analizowaliśmy w e-booku ZAKAZ REKLAMY – fakty, mity, pytania i odpowiedzi – Co zmienia ustawa o wyrobach medycznych? Co można, a czego nie? 

Teraz wydano rozporządzenie z listą nowych obowiązków dotyczących publikowanych reklam. Rozporządzenie opisaliśmy w ostatnim artykule, który możesz przeczytać tutaj. To w sumie ponad 120 stron materiałów!

Wiedzę mieć trzeba, ale najważniejsze jest stosowanie tej wiedzy w praktyce. Właśnie dlatego zamknęliśmy kluczowe informacje z tych 120 stron w 46 prostych punktach, które sprawią, że nowy obowiązek będzie dla Ciebie znacznie lżejszy do praktycznego wdrożenia.

W praktyce punktów będzie mniej, bo niektóre dotyczą np. tylko grafik, filmów lub zdjęć z efektami zabiegów – jest to wszystko wyraźnie zaznaczone.


Jak wygląda lista kontrolna “Reklama zabiegu z wyrobem medycznym – co w niej umieścić?”

Lista kontrolna obejmuje zarówno stare wymagania z ustawy, jak i nowe wymagania z rozporządzenia. Jest podzielona na 5 części:

  • ogólne obowiązki dotyczące zamieszczanych reklam (14 punktów),
  • wymagane informacje, które muszą znaleźć się na grafikach, filmach i nagraniach (3 punkty),
  • wytyczne dotyczące sposobu prezentacji obowiązkowego ostrzeżenia na grafikach, filmach i nagraniach (15 punktów),
  • wytyczne w zakresie zdjęć dodawanych do reklam – np. zdjęcia z efektami zabiegów lub zdjęcia „przed” i „po” (8 punktów),
  • zalecane elementy opisów zdjęć dodawanych do reklam (6 punktów).

Więcej informacji na temat listy kontrolnej Reklama zabiegu z wyrobem medycznym – co w niej umieścić? znajdziesz TUTAJ.