Masz czasami ochotę dokształcić się w dziedzinie marketingu, nowych mediów, pozycjonowania, tworzenia stron internetowych itp., ale zniechęcają Cię dziwaczne zwroty, których nie rozumiesz? Ten wpis jest dla Ciebie! Twój informatyk nie rozumie co to jest mikrodermabrazja? Do tej pory było 1:1, bo Ty nie rozumiałaś co to jest SEO. Od dziś będziesz na wygranej pozycji! 😉

Wiedzy do przyswojenia jest dużo, a ja obiecałam sobie, że będę pisać tak prosto, że nie ma opcji, żeby ktoś nie zrozumiał, czyli raczej dłużej, niż krócej… W związku z tym podzieliłam słowniczek na kilka części. Dzisiaj weźmiemy pod lupę tajemnicze zwroty i skróty związane z pozycjonowaniem!

Nie spodziewaj się definicji akademickich. Na pewno coś pominę, coś uproszczę – chodzi przede wszystkim o to, żeby było zrozumiale i praktycznie!

Pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego – słowniczek

POZYCJONOWANIE – klientka wpisuje w Google: „gabinet kosmetyczny szczecin”. Masz gabinet kosmetyczny w Szczecinie? Pewnie nie, ale możesz wymienić miasto na dowolne inne. Wracając do meritum – pozycjonowanie to zestaw różnych czynności, który sprawia, że link do Twojej strony wyskoczy w wynikach wyszukiwania możliwie najwyżej – na pierwszej stronie lub w idealnej sytuacji na pierwszym miejscu. Jakie korzyści płyną z takiej sytuacji? Klienci zazwyczaj klikają w pierwsze linki, które się wyświetlą – są leniwi i nie chce im się przeszukiwać kilkudziesięciu stron. Wcale im się nie dziwie. Gdyby nie fakt, że moja praca bardzo często wymaga ode mnie dokładnego przeszukiwania internetu – też bym tak robiła. Niemniej jednak efekt jest taki, że wygrywa ten, kto jest na górze! 

ROBOT – mała menda, która biega sobie po stronach internetowych i sprawdza co się na nich dzieje – aktualizuje, kataloguje, indeksuje… Niepozorna, ale to ona decyduje czy Twoja strona jest fajna i czy warto wyświetlać ją w Google. Jeśli podpadniesz mendzie – masz przerąbane, dlatego lepiej jej nie podpadać 😀 O tym jak nie podpaść mendzie już niedługo (newsletter :D).

INDEKSOWANIE STRONY WWW – dodanie jej do wyszukiwarki, robot biega, natrafia na Twoją stronę i jeśli wszystko jest ok, dodaje ją do wyszukiwarki, od tego momentu jeśli klientka wpisze „gabinet kosmetyczny warszawa” – wyskoczysz – na pierwszej lub setnej stronie…

SEM – wszelkie działania, które sprawią, że Twoja strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Czy to to samo co pozycjonowanie? Nie do końca, bo efekt wysokiego wyniku w wyszukiwarce możesz wypracować ciężką harówą, albo za niego zapłacić.

SEO – jest jeśli harujesz, można powiedzieć, że to synonim pozycjonowania. Czyli SEO oznacza zbiór działań, które mają na celu podniesienie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce, np. Google.

PPC – płacisz za wysoki wynik, a konkretnie za kliknięcie. Strona Twojego gabinetu wyświetla się wysoko, pod warunkiem, że zgodzisz się zapłacić za każdą osobę, która kliknie na link i wejdzie na Twoją stronę. Podsumowując: SEM = SEO + PPC, a po ludzku: jeśli chcesz się wyświetlać wysoko na hasło „gabinet kosmetyczny Łódź”, albo ciężko pracuj, albo płać, a najlepiej rób jedno i drugie. 

LINKI – jedno z głównych narzędzi pozycjonowania. Jeśli do Twojej strony prowadzą fajne linki – Google uznaje ją za ważną i podwyższa jej pozycję. Np. Twoja osiedlowa siłownia zamieszcza link do Ciebie w ramach waszej współpracy – super! Regionalny portal informacyjny zamieszcza link do Ciebie bo prowadzisz kącik porad kosmetycznych na forum internetowym – super! Czy warto kupić na portalu aukcyjnym 1000 linków do Twojej strony za 5zł? Nie! Bo za beznadziejne linki dostaniesz po łapach! To coś w rodzaju testu, w którym za każdą dobrą odpowiedź dostajesz jeden punkt, a za każdą złą tracisz. 

PAGE RANK – ranking Google, mówiący o tym, która strona jest ważna i wysoko, a która nie. Kiedyś warto było mieć linki ze stron, które miały wysoki PR. Obecnie stracił on na znaczeniu, więc nie warto sobie nim zaprzątać głowy. Żeby jednak sobie jej nie zaprzątać musisz wiedzieć, co to jest, dlatego o nim wspominam. 

CONTENT – treść strony – teksty obrazki, linki. Co to ma wspólnego z pozycjonowaniem? A ma! I to bardzo dużo! Google ciągle coś zmienia w swoim postrzeganiu fajności stron – jedno jednak pozostaje niezmienne. Jeśli masz dobre treści – będziesz wysoko. Zanim więc zaczniesz wykorzystywać różne tajemne sztuczki i płacić krocie za pozycjonowanie, zadbaj o najważniejsze – dobre teksty, ciekawe zdjęcia i wartościowe linki. 

SŁOWO KLUCZOWE – najprościej mówiąc: jeśli chcesz reklamować mikrodermabrazję, musisz mieć podstronę opisującą ten zabieg, na której kilka razy padnie słowo „mikrodermabrazja”. Wtedy masz dużą szansę, że na zapytanie klientki „mikrodermabrazja Wrocław” wyświetli się Twoja strona. Inaczej nie licz na sukces. W tej sytuacji „mikrodermabrazja” jest właśnie słowem kluczowym.

BAN – kara za robienie brzydkich rzeczy, np. kupowanie 1000 linków za 5 zł. Wyszukiwarka wyrzuca Twoją stronę z wyników wyszukiwania, bo działasz nieetycznie. Radzę unikać bana, bo ciężko to odkręcić.

Pominęłam pojęcie, które jest dla Ciebie ważne? A może nie wytłumaczyłam czegoś dostatecznie jasno? Zapraszam do komentowania!

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym