marketing gabinetu

Jak zwiększyć lojalność klientek gabinetu kosmetycznego?

Co decyduje o tym, że klientki zostają u Ciebie na stałe?

Co zrobić, żeby raz zdobyta klientka została z Tobą na dłużej? Jak sprawić, aby niższe ceny konkurencji nie skusiły osób, które dotąd korzystały wyłącznie z Twoich usług? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększenie lojalności klientek gabinetu kosmetycznego!

Jakie czynniki decydują o lojalności klientek gabinetu kosmetycznego?

Aby sprawić, że osoby odwiedzające Twój gabinet zostaną z Tobą na dłużej, powinnaś wywołać u nich następujące emocje:

  • zaufanie – klientki powinny widzieć w Tobie autorytet, traktować Cię jak osobę, która jest w stanie skutecznie pomóc w rozwiązaniu każdego problemu, powinny również wiedzieć, że jesteś dyskretna – zagadnienia związane ze zdrowiem i nawykami pielęgnacyjnymi, to często bardzo intymne tematy,
  • poczucie bycia wyjątkową – musisz zdawać sobie sprawę z tego, że klientki nie przychodzą do Ciebie wyłącznie po to, aby pracować nad swoim wizerunkiem, ale również po to, żeby lepiej się poczuć – każdy z nas lubi czuć się ważny, wyjątkowy – jeśli będziesz w ten sposób traktować swoje klientki, możesz liczyć na ich lojalność,
  • satysfakcja – niezależnie od tego jak wiele zrobiłaś, klientka powinna czuć, że zrobiłaś wszystko co mogłaś, aby rozwiązać jej problem, jeśli Twoje ceny są wysokie, klientki nie będą miały z tym problemu pod warunkiem, że będą czuły, że zabieg był wart swojej ceny,
  • sympatia – najmniej profesjonalny, ale właściwie chyba najważniejszy czynnik decydujący o lojalności klientek – jeśli będziesz miła, otwarta i serdeczna, klientki wybaczą Ci drobne niedociągnięcie we wszystkich pozostałych obszarach.

Co konkretnie zrobić, żeby klientki chętnie wracały do Twojego gabinetu?

Mam dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci w praktyce zwiększyć lojalność klientek Twojego gabinetu!

1) Pracuj nad jakością obsługi klienta

Stwórz procedury, w których określisz sposób obsługi klienta na wszystkich etapach jego kontaktu z salonem. Zacznij od schematu rozmowy telefonicznej i powitania klienta w gabinecie. Mając wszystko spisane na papierze, będzie Ci łatwiej utrzymać wysoki standard obsługi. Przykład? Masz ciężki dzień, dużo klientek, spore opóźnienia… Posiadając spisaną i wytrenowaną procedurę, nie zapomnisz o zaproponowaniu czegoś do picia, potwierdzeniu wizyty klientki czy umówieniu kolejnego zabiegu.

2) Stwórz program lojalnościowy

Istotą programów lojalnościowych jest zależność: im częściej przychodzisz, tym więcej zyskujesz. Możesz zaproponować klientce:

  • kolejną wizytę gratis (np. co dziesiątą),
  • darmowy zabieg po wydaniu w gabinecie określonej kwoty,
  • zbieranie punktów za które można odebrać darmowy zabieg lub prezent itd.

Ludzie lubią zbierać, np. punkty czy pieczątki. Wystarczy spojrzeć na popularność pluszaków rozdawanych w dyskontach. Myśląc racjonalnie zauważymy, że za kwotę wydaną na nadprogramowe zakupy, kupilibyśmy znacznie więcej maskotek, niż oferuje nam sklep. Mimo to wiele ludzi pieczołowicie zbiera naklejki, tylko po to, żeby w efekcie odebrać pluszaka. Wykorzystaj to w swoim gabinecie! Oferuj atrakcyjne bonusy, a Twoje klientki będą do Ciebie przychodzić regularnie!

3) Zachęć klientki do przyprowadzania znajomych

Klientki są Twoimi najlepszymi ambasadorkami. Nic tak nie przekonuje do wizyty w nowym miejscu, jak pozytywna opinia znajomej osoby. Zasugeruj klientkom, żeby polecały Twój gabinet. Możesz zaproponować im za to jakiś drobny upominek.

Dobrym pomysłem jest zorganizowanie atrakcyjnej promocji, z której można skorzystać wyłącznie w dwie osoby. Twoja klientka dowiaduje się o niej i sama namawia swoją przyjaciółkę, aby wybrała się z nią do gabinetu. To dla Ciebie bardzo komfortowa sytuacja.

4) Organizuj imprezy w gabinecie!

Impreza z okazji urodzin gabinetu, spotkanie integracyjne, a może pokaz nowego zabiegu? Staraj się, żeby Twój gabinet był regularnym miejscem spotkań Twoich klientek. Nic tak nie przywiązuje do miejsca, jak przyjemne spędzanie czasu z ciekawymi ludźmi. Dla Ciebie to wspaniała okazja do promocji swoich usług, a dla klientek świetna rozrywka, okazja do poznania nowych ludzi i miłego spędzenia czasu.

5) Pamiętaj o drobnych upominkach!

Nie zapomnij o drobnych upominkach dla swoich klientek. Nie musisz inwestować ogromnych pieniędzy, aby zrobić naprawdę dobre wrażenie i na długo zapisać się w pamięci. Na Boże Narodzenie możesz zrobić np. małe paczuszki z domowymi piernikami i małym kosmetycznym akcentem. Możesz również pomyśleć o prezentach urodzinowych, kwiatach na Dzień Kobiet itp.

6) Wkładaj serce w swoją pracę!

Klienci czują czy jesteś dla nich miła z obowiązku, czy naprawdę lubisz swoją pracę! Serdeczne, otwarte osoby zawsze mają wokół siebie mnóstwo pozytywnie nastawionych ludzi.

Jak nakłonić klientki gabinetu kosmetycznego do powrotu?

Co zrobić w sytuacji, w której Twoje stałe klientki nagle przestały do Ciebie przychodzić? Jak skutecznie, ale jednocześnie niezbyt nachalnie zachęcić je do powrotu? Zacznij od zastanowienia się co było przyczyną odejścia klientki. Czy podczas ostatniego zabiegu wszystko poszło zgodnie z planem? A może powiedziałaś coś niestosownego lub przyjęłaś do pracy nową osobę, do której panie nie lubią przychodzić? Zadzwoń do klientki i spróbuj delikatnie wybadać, z czego wynika jej nieobecność. Jeśli nie potrafisz porozmawiać bezpośrednio, możesz np. przekazać zaproszenie na pokaz nowego zabiegu lub inną imprezę w gabinecie.

Pozyskanie nowej klientki wymaga dużo wysiłku i sporych nakładów finansowych. Zdecydowanie lepiej, prościej i taniej jest zadbać o swoje aktualne klientki tak, aby miały ochotę regularnie korzystać z Twoich usług.

Tekst został opublikowany w czasopiśmie kosmetycznym NAJWSPANIALSZE.

4 urodziny gabinetu od zapleczapodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza
specjalistka do spraw beauty marketingu, właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych. Miłośniczka kotów, zamków i długich spacerów!

Dodaj komentarz

avatar