Mam dla Was komunikat Izby Kosmetologów, która od listopada tego roku jest już oficjalnie działającą organizacją. Poniżej znajdziecie więcej informacji na temat działalności i planów Izby na najbliższy rok!

Kosmetolodzy z własną izbą gospodarczą

Środowisko kosmetologów połączyło siły. Wraz z początkiem listopada zarejestrowano Izbę Kosmetologów. To pierwsza w Polsce organizacja oficjalnie reprezentująca interesy tej grupy zawodowej. Do Izby w formie członków – założycieli przystąpiło blisko 200 gabinetów.

Izba Kosmetologów to pierwsza i jedyna w Polsce organizacja samorządu branżowego, formalnie reprezentująca interesy środowiska kosmetologicznego. Celem Izby jest usankcjonowanie praw zawodowych kosmetologów, uregulowanie krajowego rynku usług estetycznych oraz integracja i wymiana informacji pomiędzy jego uczestnikami, a także podejmowanie inicjatyw na rzecz budowania prestiżu i zaufania do usług kosmetologicznych.

Izba aktualnie ma dostęp do blisko 4 000 gabinetów kosmetologicznych w całym kraju. Inicjatorkami jej założenia były dr n. farm. Magdalena Rogóż, mgr inż. Justyna Gorlicka-Kruk oraz mgr inż. Marzena Woskowicz.

Po ponad 20 latach istnienia zawodu kosmetologa udało nam się formalnie połączyć siły i utworzyć organizację, która będzie oficjalnym przedstawicielem naszej grupy zawodowej na forum publicznym. Naszym priorytetem jest budowa silnej reprezentacji kosmetologów w Polsce, których może być kilkadziesiąt tys. na rynku. Chcemy formować słyszalny głos w debacie o kształcie rynku estetycznego w Polsce i w pracach legislacyjnych definiujących kierunki jego dalszego rozwoju – mówi Justyna Gorlicka-Kruk, członek zarządu Izby Kosmetologów.

Celem Izby na najbliższe miesiące jest stworzenie dokumentów niezbędnych do uregulowania prawnego statusu zawodu kosmetologa oraz opracowanie projektu ustawy o zawodzie kosmetologa, która będzie określała kompetencje i uprawnienia kosmetologów, standaryzowała system kształcenia w tym kierunku oraz precyzowała zakres odpowiedzialności zawodowej

Dostrzegamy silną potrzebę regulacji rynku poprzez usankcjonowanie i sformalizowanie wykonywanego przez nas zawodu. Grupę kosmetologów w Polsce tworzy przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy osób, za którymi stoją wieloletnie doświadczenie i kierunkowe wykształcenie akademickie. Polska jest jednym z niewielu krajów, w którym istnieją kierunki studiów dedykowane tej profesji, tymczasem wciąż brakuje odpowiednich regulacji, które określałyby nasz status i uprawnienia, stąd chcemy to zmienić – dodaje Magdalena Rogóż, członek zarządu Izby Kosmetologów.

Oprócz prawnego uregulowania statusu zawodu kosmetologa, dążeniem Izby jest również wprowadzenie systemu certyfikacji gabinetów kosmetologicznych oraz weryfikacja szkoleń i produktów pod kątem ich jakości, co ma pozwolić na utrzymanie wysokiego standardu i profesjonalizmu usług kosmetologicznych w Polsce oraz wyeliminowanie ewentualnych nieprawidłowości.

Izba pracuje również nad opracowaniem raportu branżowego na temat wielkości rynku kosmetologicznego, kompetencji kosmetologów, poziomu bezpieczeństwa zabiegów i wpływu ewentualnych regulacji prawnych na gospodarkę

Cały czas prowadzimy też rekrutację kolejnych członków, którymi mogą być właściciele gabinetów kosmetologicznych lub kosmetolodzy prowadzących działalność gospodarczą. Wystarczy wypełnić deklarację członkowską, którą właściciele gabinetów znajdą na stronie Izby. W ramach członkostwa zapewniamy prawne i merytoryczne wsparcie w prowadzonej działalności – mówi Marzena Woskowicz, członek zarządu Izby Kosmetologów.

Więcej informacji na temat działalności Izby Kosmetologów znajduje się na stronie www Izby oraz na jej profilu na Faceboooku.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym