Czy w dobie Instagrama i kultu urody, młode dziewczyny faktycznie częściej stają się klientkami gabinetów kosmetycznych? Zobacz wyniki ankiety przeprowadzonej w grupie ponad 200 kosmetyczek i kosmetologów!

Niedawno odezwała się do mnie redaktor tygodnika Polityka. Pracowała nad artykułem na temat potrzeb kosmetycznych młodych dziewczyn. Znalazła na blogu mój artykuł Klauzula sumienia u kosmetyczki – Czy wykonywać zabiegi nastolatkom? i chciała porozmawiać, żeby zdobyć więcej informacji na ten temat.

Pytała między innymi o to, czy w gabinetach kosmetycznych pojawia się więcej niepełnoletnich klientek, niż jeszcze kilka lat temu, jakie zabiegi wykonują młode dziewczyny oraz co o tym myślą same kosmetyczki i kosmetolodzy. Zaproponowałam, że na mojej grupie Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku, do której należy ponad 17 tysięcy profesjonalistów, możemy przeprowadzić ankietę na ten temat.

Dziś chciałabym Ci przedstawić wyniki tej ankiety. Dowiemy się, czy w dobie Instagrama i kultu urody, młode dziewczyny faktycznie częściej stają się klientkami gabinetów kosmetycznych.

Zanim jednak wyniki, dwa słowa o artykule, który jest już gotowy – znajdziesz go w najnowszym numerze tygodnika Polityka (tu więcej informacji na ten temat).

Czy do gabinetów kosmetycznych przychodzi coraz więcej dzieci?

W ankiecie wzięło udział 201 kosmetyczek i kosmetologów. Nieco ponad połowa (53%) stwierdziła, że obserwuje niewielki wzrost niepełnoletnich klientów w swoich gabinetach. O znacznym wzroście mówiło tylko 8%. Z kolei 34% kosmetyczek i kosmetologów odpowiedziało, że niepełnoletnich klientek jest w gabinetach tyle samo, co w ubiegłych latach.

czy do gabinetow kosmetycznych przychodzi coraz więcej dzieci

Jeśli zsumujemy odpowiedzi „trochę więcej” i „znacznie więcej”, otrzymamy wynik 62%.

czy do gabinetow kosmetycznych przychodzi coraz więcej dzieci

Po więcej informacji na ten temat odsyłam Cię do wspomnianych artykułów:

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym