Zimowa promocja – oczywiście mikołajki, święta sylwester, ale… To już za chwilę będzie za nami! Jeśli szukasz inspiracji na niestandardowe zimowe akcje reklamowe, to zapoznaj się z moimi pomysłami! Mam dla Ciebie aż 5 inspiracji na akcje promocyjne, które możesz zrealizować w okresie mniejszej aktywności klientek – w styczniu i w lutym!

1. Sprzedaż bonów upominkowych na Dzień Babci i Dzień Dziadka

Styczeń to świetny czas na ściągnięcie do Twojego gabinetu nowej grupy klientów – seniorów. Zbliżający się Dzień Babci i Dzień Dziadka, dają Ci ogromną możliwość promocji zabiegów dedykowanych tej grupie docelowej.

Przejrzyj swoją ofertę i sprawdź, które zabiegi mogą spotkać się z największym zainteresowaniem starszych osób. Zabiegi liftingujące, odmładzające i regenerujące, pedicure, a może masaże lub zabiegi na dłonie?

Często spotykam się z opinią, że starsze osoby nie dysponują dużymi środkami finansowymi i w związku z tym nie zaglądają zbyt często do gabinetów. Czy to prawdziwa opinia? Wśród seniorów, podobnie jak w całym społeczeństwie, znajdziemy osoby mniej i bardziej zamożne. Zamiast zupełnie zamykać się na tą grupę, warto zastanowić się w jaki sposób dotrzeć do osób, które mają finansową możliwość skorzystania z zabiegów. Gdzie w Twojej okolicy bywają takie osoby? Klub seniora, zajęcia sportowe dla seniorów, uniwersytet trzeciego wieku itd. – w takich miejscach warto ich szukać.

Dużej grupy osób nie będzie oczywiście stać na nasze zabiegi, ale i na to jest rozwiązanie! W związku z nadchodzącym Dniem Babci i Dniem Dziadka, możesz promować zakup voucherów upominkowych. Wystarczy skierować reklamy (np. na Facebooku) do osób z konkretnej grupy wiekowej i o określonej zamożności. Możesz w nich postawić akcent np. na to, że:

  • dbanie o urodę jest ważne w każdym wieku,
  • wiele zabiegów kosmetycznych służy również zachowaniu zdrowia,
  • warto postawić na praktyczny prezent, który naprawdę sprawi radość babci czy dziadkowi i pozwoli im się wyrwać z domowej rutyny itd.

WAŻNE! Jeśli zabiegi nie są bardzo drogie, postaraj się sprzedawać je pakietami. Dla Ciebie będzie to większy zysk, a dla osoby starszej lepszy prezent. Skoro nie stać jej na pierwszą wizytę w gabinecie, to na kolejne pewnie również nie znajdzie środków.

2. Akcja edukacyjna „SENIOR W GABINECIE”

Sprzedaży bonów może towarzyszyć cała akcja edukacyjna, która będzie rozwinięciem tego, o czym pisałam przy okazji propozycji akcentów w reklamach. Możesz:

  • napisać artykuły o pielęgnacji dojrzałej skóry lub np. o tym, w jaki sposób pedicure w gabinecie kosmetycznym ułatwia życie seniorom,
  • zamieszczać na Facebooku wpisy poświęcone zabiegom dla seniorów lub profilaktyce zdrowotnej,
  • zorganizować dzień otwarty, w którym będą spotkania z ekspertami, inspirujące wykłady, bezpłatne badania lub konsultacje lekarskie.
  • zorganizować akcję wspólnych wizyt babci i wnuczki lub dojrzałej mamy i córki w gabinecie itd.

Akcja powinna być skierowana zarówno dla seniorów, jak również do młodszych osób, które mogą przyprowadzić do gabinetu swoich dziadków lub starszych rodziców.

3. Kreatywne walentynki w gabinecie

Walentynki są dla gabinetów kosmetycznych odrobinę niewygodnym tematem. Owszem, można kupić voucher dla ukochanej. Owszem, można zapisać się na wspólny masaż (o ile gabinet ma takie możliwości), ale prawda jest taka, że walentynki to raczej święto restauracji, kwiaciarni i sprzedawców misiów. Jeśli chcesz zrobić na swoich klientach naprawdę duże wrażenie, podejdź do tematu niestandardowo!

Czyli jak? Ano, zastanów się w jaki sposób ludzie lubią spędzać walentynki? Dla sporej części par, np. wyjście wieczorem do restauracji jest wymarzonym sposobem na spędzenie tego wieczoru. No ok, ale Ty nie masz restauracji, prawda? Jasne, że masz! Może nie osobiście, ale przynajmniej w sąsiedztwie! Dogadaj się z właścicielem i stwórzcie wspólną ofertę skierowaną do mężczyzn – kolacja + prezent dla ukochanej w postaci vouchera do gabinetu kosmetycznego. Łącząc siły możecie zdziałać więcej!

4. Terapia dla zdołowanych klientek…

Styczeń to jeden z najcięższych miesięcy, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym. Kiepska pogoda, brak słońca, mało wolnego, poświątecznonoworoczna chandra, uboższa dieta, mniej ruchu i wreszcie Blue Monday, czyli najsmutniejszy dzień w roku… Nic tylko zakopać się w ogródku do wiosny!

W styczniu skoncentruj się na dopieszczaniu swoich klientek! Niech Twój gabinet kojarzą z przyjemnością i relaksem. Aromatyczna kawa (nie wiem czy wiesz, ale są również smakowe warianty, np. kawa o smaku ciasteczek!), słodkości, nastrojowa muzyka, przytłumione światło, odprężające zapachy – to absolutna podstawa! Co możesz zrobić, żeby dodatkowo poprawić klientkom nastrój?

Mam kilka wskazówek:

  • przygotuj sobie zabawne historie, anegdoty,
  • nie zaszkodzi kilka (kulturalnych) dowcipów,
  • podaruj im jakiś drobiazg zupełnie bez okazji (np. gadżet reklamowy + coś słodkiego lub uroczy kwiatek),
  • nie zapomnij o serdecznej rozmowie,
  • doceniaj, wykazuj zainteresowanie,
  • zaproś na babski wieczór w gabinecie,
  • zapewnij drobną przekąskę – np. sałatkę,
  • przynieś do gabinetu samodzielnie upieczone ciasto itd.

Promuj relaksacyjne masaże, światłoterapię, sensualne rytuały… Niech w Twoim gabinecie styczeń będzie miesiącem przyjemności!

5. Odchudzanie? Eeee to dopiero na wiosnę…

Denerwuje Cię czasem, że tuz po Wszystkich Świętych w sklepach pojawiają się dekoracje świąteczne? Mnie też, Ciebie też i chyba prawie każdego też. Prawda jest jednak taka, że w biznesie obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy! Nawet jeśli wszyscy się z tego śmieją, to właściciele sklepów po prostu na tym zarabiają – inaczej by tego nie robili. Właśnie dlatego co roku sprzedawcy prześcigają się w bożonarodzeniowych ofertach, zahaczając już niemal o zaduszki…

Informacje związane z odchudzaniem są zdecydowanie mniej kontrowersyjne. Odchudzać można się (w pewnych kręgach nawet „należy”) przez cały rok. Tutaj możesz wyjść z komunikatem znacznie wcześniej, bez obaw o irytację klientek. Im szybciej przypomnisz klientkom o konieczności zapanowania nad wymykającą się spod kontroli sylwetką, tym więcej zyskasz. W czasie kiedy Twoja konkurencja liczy zyski z walentynek, Ty pełną parą reklamujesz pakiety na zabiegi wspomagające odchudzanie. Nie musisz być nachalna. Znajdzie się co najmniej 1000 argumentów dla których warto dbać o siebie przez cały rok i odchudzać się zdrowo – bez zbędnego pośpiechu.