Konkretna porcja nowych, praktycznych pomysłów na promocję salonu beauty w okresie jesienno-zimowym!

Nie zmarnuj tego, co wypracowałaś latem!

Masz klientki, które przychodzą do Ciebie np. na pedicure tylko latem? Zaproponuj im dobrą ofertę lub fajny pakiet. Teraz, kiedy nadal cieszą się z efektów zabiegu, masz znacznie większą szansę skłonić je do regularnej pielęgnacji. Zdobywanie nowych klientów to ciężka praca. Zanim zaczniesz szukać nowych osób, postaraj się wykorzystać potencjał, który już masz!

Nie patrz wyłącznie na zysk z jednego zabiegu. Przelicz, ile zarobisz na klientce przez najbliższy rok lub nawet kilka lat. Spróbuj to rozpisać i zastanowić się, w jaki sposób możesz zwiększyć te wartości.

Przygotuj fajne zestawy do pielęgnacji domowej

Jesienią wiele kobiet zmienia kosmetyki do codziennej pielęgnacji. Dotrzyj do swoich klientek, zanim dotrą do nich marketingowcy sieciowych drogerii! Publikuj porady na temat jesiennej pielęgnacji, w których zaakcentujesz przewagę profesjonalnych produktów nad kosmetykami, które można znaleźć w drogerii. Rozważ możliwość uruchomienia sprzedaży online.

Chwal się efektami swoich prac!

Makijaże, stylizacje paznokci… Chwal się efektami swoich prac w oryginalnych jesiennych aranżacjach! Wrzucaj zdjęcia do mediów społecznościowych i pytaj klientki o opinie! Możesz np. utworzyć ankietę z dwoma zdjęciami – różnymi stylizacjami i zapytać fanki, która bardziej im się podoba. Zobacz, co jest modne, sama kreuj trendy! Niech klientki kojarzą Cię jako stylistkę, która zawsze jest na czasie!

Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie i zasięg posta, nie twórz klasycznej, facebookowej ankiety. Wstaw dwa zdjęcia z numerkami i poproś o podanie numeru w komentarzu. Więcej komentarzy oznacza większy zasięg!

Wprowadź jesienne akcenty!

Za chwilę z drzew zaczną spadać liście. Wybierz się do parku i zrób piękny bukiet – wykorzystaj go do dekoracji gabinetu i do uatrakcyjnienia zdjęć, które wstawiasz do internetu. Jeśli każdego dnia publikujesz po kilka fotografii, np. paznokci, warto pomyśleć o fajnych akcentach, które sprawią, że Twoje zdjęcia będą się wyróżniać na tle prac innych stylistek!

Już teraz zacznij przygotowania do świąt Bożego Narodzenia!

Nie żartuję! Grudzień to okres żniw dla gabinetów kosmetycznych. Zastanów się, co możesz zrobić, żeby wyciągnąć z tego miesiąca jak najwięcej! Zmiany w cenniku, a może zablokowanie kilku gardłowych terminów „tuż przed świętami” dla klientek, które będą szukać pomocy na ostatnią chwilę i będą w stanie zapłacić więcej?

Wszystkie wieczorne terminy w ostatnim tygodniu przed świętami warto z automatu wycenić wyżej – jeśli masz siedzieć w pracy, zamiast lepić pierogi/leżeć do góry brzuchem (jak kto woli), to przynajmniej solidnie na tym zarób! Klientki, którym świat się wali (z powodu braku manicure na 3 dni przed świętami) zapłacą każde pieniądze. Nie będziesz również miała problemu z uzasadnieniem wyższych cen.

Przejrzyj swój grafik z grudnia 2018 i zastanów się, w jaki sposób zwiększyć zyski gabinetu w tym miesiącu? Może zrezygnujesz z wykonywania mniej dochodowych zabiegów, a cały swój czas przeznaczysz na „chodliwe” i droższe usługi? Może już teraz rozejrzysz się za pracownikiem, który pomoże Ci wycisnąć grudzień jak cytrynkę?

Nie woź drewna do lasu!

Nie rób promocji na zabiegi, które i tak się sprzedają i na które i tak nie będziesz miała miejsc. Pomyśl, jak wykorzystać zwiększone zainteresowanie klientek i zapełnić sobie grafik w mniej dochodowych miesiącach! Jeśli styczeń jest u Ciebie słaby, to pod koniec roku promuj zabiegi na styczeń! Wiem, że jest jeszcze mnóstwo czasu, ale… Wiesz jak to jest – poniedziałek i za chwilę „nie wiadomo” kiedy piątek. Żeby akcja promocyjna miała sens, warto ją naprawdę solidnie zaplanować i zrobić odpowiednie przygotowania!

Jeśli w grudniu masz zamiar wraz z upominkami dla klientek rozdawać vouchery na styczeń, to w listopadzie powinnaś je mieć wydrukowane. To z kolei oznacza, że październik jest absolutnie ostatnim dzwonkiem na zajęcie się tematem. Został Ci więc zaledwie miesiąc na gruntowne przemyślenie i rozpisanie całego pomysłu!

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym