marketing gabinetunowe wpisy

Reklama gabinetu kosmetycznego – dlaczego często nie wychodzi?

Robicie burzę mózgów – pomysłów na reklamę gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego lub SPA są dziesiątki. Minął miesiąc. Z 30 pomysłów zostały 2 w trakcie realizacji. Minął kolejny miesiąc. Zrealizowaliście jeden pomysł, ale w sumie w połowie i tak naprawdę nikt do końca nie wie jaki był efekt Waszych działań. Dlaczego w wielu gabinetach kosmetycznych tak trudno zrealizować skuteczną kampanię reklamową? O tym w dzisiejszym artykule.

POWÓD 1: Słomiany zapał

Dlaczego masz tyle klientek na zabiegi wyszczuplające i antycellulitowe? Z tego samego powodu, z którego reklama w Twoim gabinecie kosmetycznym kuleje. Owszem, zdarzają się sytuacje, w których właściciel i pracownicy zupełnie nie mają pomysłu jak pozyskać nowe klientki. W większości przypadków jednak wiemy co robić, tylko skupiamy się wyłącznie na pierwszym etapie całego przedsięwzięcia – pomysłach. Później nam się już po prostu nie chce, tak jak nie chce nam się sprzątać, prać i prasować. Robimy tylko to co musimy – z wygody. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz się zmobilizować do konsekwentnych działań!

POWÓD 2: Szukanie wymówek

Brak czasu – owszem jest zmorą naszych czasów. W rzeczywistości jednak brak czasu zwykle jest konsekwencją kiepskiej organizacji. Wyobraź sobie, że za każdą dobrze spożytkowaną minutę otrzymujesz złotówkę. Za każdą zmarnowaną – tracisz. Czy zmieniłabyś coś w Twoim planie dnia? Nie chodzi o to, żeby się zapracować na śmierć, ale żeby przyjrzeć się swojej aktywności. Czy naprawdę wszystko co robimy ma sens? Często w ciągu dnia wykonujemy dziesiątki bezsensownych czynności, które można zrobić szybciej, kiedy indziej lub nie robić ich wcale. Jeśli cierpisz na permanentny brak czasu, zapisz wszystko co robisz – co do minuty. Wieczorem przeanalizuj i wyciągnij wnioski – to nie będzie stracony czas. Jeśli każda Twoja minuta jest wypełniona pracą – czas zatrudnić pracownika. Nie masz pieniędzy? Przyjrzyj się swoim finansom, cenom zabiegów itp. NIE JEST MOŻLIWE, ŻEBY PRACOWAĆ EFEKTYWNIE, MIEĆ GRAFIK WYPEŁNIONY PO BRZEGI I NIE MIEĆ PIENIĘDZY NA ROZWÓJ. Coś w tym schemacie nie funkcjonuje prawidłowo. Firma jest po to, żeby generować zyski. Znajdź słaby punkt i wyeliminuj go.

Brak pieniędzy – o tym już częściowo napisałam. Przy okazji reklamy warto jeszcze wspomnieć, że istnieje naprawdę wiele działań reklamowych, które można zorganizować niskim lub praktycznie zerowym kosztem. Tym bardziej, jeśli masz pracowników, którzy nie mają komu robić zabiegów. Zaangażuj ich w reklamę! Wszyscy mają pełne ręce roboty i nie ma na nic czasu? Wróć do punktu powyżej.

POWÓD 3: Brak osoby, która odpowiada za reklamę gabinetu kosmetycznego

Gdzie kucharek 6, tam nie ma co jeść. Jeśli chcesz realizować skuteczne działania reklamowe gabinetu kosmetycznego, ktoś musi to monitorować. Ty, manager, jedna z kosmetyczek z talentem marketingowym – nieważne. Ważne, żeby ta osoba miała na to czas i choćby skromne, ale zawsze środki. Brak efektów? Spróbuj powierzyć to zadanie komuś innemu lub zewnętrznej firmie. Istotne jest to, że nie zrobisz dobrej reklamy w 5-minutowych przerwach pomiędzy henną, kanapką, paznokciami i myciem okien.

POWÓD 4: Za dużo srok za ogon

Przyznam się szczerze, że to również mój problem, z którym od jakiegoś czasu mocno walczę. Nie zrobisz dobrze 20 rzeczy na raz. To pewne. Możesz zrobić dobrze jedną. Wybierz, czy chcesz mieć 20 rozgrzebanych, czy jedną skończoną? Ulotki? Ok. Przemyśl co ma na nich być, kto je zaprojektuje, gdzie je rozdasz, jak sprawdzisz czy działają itd. Takie podejście ma jeszcze jeden plus – realizując pomysły po kawałku możesz zweryfikować ich efektywność i wprowadzać na bieżąco zmiany. Oczywiście, najbardziej skuteczna jest wielokanałowa reklama, ale lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu. Jeśli nie wychodzi na bogato, zacznij od pojedynczych działań. Z czasem nabierzesz doświadczenia, które pozwoli Ci działać z większym rozmachem!

POWÓD 5: Brak wizji, planu i narzędzi

Pomysł masz. Teraz pora go skonkretyzować, rozpisać i przeanalizować. Twój pomysł na reklamę gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego lub SPA musi być częścią ogólnej wizji rozwoju. Zastanów się, które zabiegi przynoszą największa dochody. Przeanalizuj i rozpisz swój plan na reklamę w najdrobniejszych szczegółach – pozwoli Ci to wyeliminować słabe punkty. Będziesz promować gabinet na kobiecym spotkaniu? Nie przegap momentu, w którym trzeba zamówić ulotki. Chcesz latem promować nowy zabieg? Porozmawiaj z kosmetyczkami i fryzjerkami o urlopach – może okazać się, że nowe klientki nie będą mogły skorzystać z usług w związku z nieobecnością niektórych pracowników. Każde działanie powinno mieć przypisany określony termin, osobę odpowiedzialną za realizację i sposób, w który zweryfikujesz jego efektywność. Chcesz rozesłać mailing? Może pora przepisać adresy klientek z papierowych kart? Może pora zacząć je w końcu zbierać? To banalne przykłady, ale pewne rzeczy wychodzą właśnie podczas planowania. Nie daj się zaskoczyć!

A Ty, jak radzisz sobie z doprowadzaniem planów do końca? Masz sprawdzone metody na reklamę swojego gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego lub SPA? Sprawdzasz efektywność prowadzonych przez Ciebie działań reklamowych? Zajmujesz się tym sama, czy zlecasz pracownikom?

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza
mgr kosmetolog, specjalistka do spraw marketingu i zarządzania w branży beauty. Właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej oraz bloga Gabinet od zaplecza. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych, a także kilkudziesięciu e-booków na temat marketingu i zarządzania salonem beauty. Prywatnie żona i mama.

Dodaj komentarz

avatar