Ostatnie epidemiczne rozporządzenie opisywałam w maju tego roku. I całe szczęście, że tak długo nie było o czym pisać… Tak szczerze, to nie ma również teraz, ale po ostatniej konferencji obiecałam, że zrobię dla Was podsumowanie, zatem robię 😀

Co ciekawe, właśnie od maja opieramy się dokładnie na tym samym dokumencie (omówiłam go tutaj).

Wcześniej było tak, że regularnie pojawiały się rozporządzenia, w których wszystko było opisane od A do Z.

Pomiędzy nimi publikowano „małe” rozporządzenia – nie wypisywano wszystkich zasad od nowa – po prostu było to coś na zasadzie np.: w rozporządzeniu x, w paragrafie 1 w punkcie 3 zmienia się datę z x na x – czyli taka lista zmian po prostu.

Jak już się tak nazmieniali, że nikt (pewnie łącznie z autorami) nie był się w stanie w tym połapać, to spisywali od nowa te wszystkie zasady, wydawali takie „duże” rozporządzenie, gdzie było wszystko ładnie napisane i „festiwal zmian” rozpoczynał się na nowo.

Aktualny „festiwal zmian” trwa już od maja! Od tamtej pory wydano aż 20 rozporządzeń z jakimiś pojedynczymi zmianami w stylu:

Postanowiłam prześledzić cały ten okres (od maja) i w mojej przeglądarce wygląda to tak:

No i teraz do brzegu. Nie czytałam tego wszystkiego, więc nie będę tak jak wcześniej cytować i omawiać poszczególnych paragrafów rozporządzenia, bo chyba nikt nie wie, jak one aktualnie wyglądają.

Skorzystałam z opcji CTRL+F, która pozwala wyszukać w dokumencie dowolne słowo, w naszym przypadku będzie to liczba 37. Dlaczego? Taki numer ma punkt, który dotyczy salonów kosmetycznych.


Salony kosmetyczne, fryzjerskie, tatuażu i piercingu

Efekt? Nic się nie zmieniło, oprócz dat oczywiście, bo w każdym rozporządzeniu zmieniają datę obowiązywania zapisów, przedłużają je na kolejny okres.

Po zmianie daty na aktualną w przedostatnim rozporządzeniu z 14 grudnia (klik), nasz punkt brzmi następująco:

37. Do dnia 31 stycznia 2022 r. prowadzenie przez przedsiębiorców w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców oraz przez inne podmioty działalności związanej z fryzjerstwem i pozostałymi zabiegami kosmetycznymi (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 96.02.Z) oraz związanej z działalnością salonów tatuażu i piercingu (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 96.09.Z) jest dopuszczalne, pod warunkiem zapewnienia, aby w miejscu, w którym jest prowadzona ta działalność, przebywali wyłącznie obsługa oraz obsługiwani klienci, a w przypadku gdy klient wymaga opieki, także jego opiekun, przy czym:

1) w miejscu, w którym jest prowadzona ta działalność, może przebywać nie więcej niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi, z wyjątkiem obsługi;

2) stanowiska obsługi muszą znajdować się w odległości co najmniej 1,5 m od siebie, chyba że między tymi stanowiskami znajduje się przegroda o wysokości co najmniej 1 m, licząc od powierzchni stanowiska obsługi, albo której górna krawędź kończy się co najmniej 2 m od powierzchni podłogi.

Czyli tak samo, jak przez ostatnie miesiące (oczywiście z wyjątkiem daty, bo jak już wspomniałam, ta zmienia się regularnie.)


Pozostałe salony

W ten sam sposób szukałam również zmian dla pozostałych salonów i innych obiektów związanych z branżą beauty, ale niestety nie byłam się w stanie w tym połapać, bo w tych punktach było bardzo dużo zmian – chodzi głównie o limity osób. Postanowiłam więc zacytować Wam informacje z oficjalnych stron rządowych.

Siłownie, kluby fitness, solaria (informacja pochodzi z tej strony):

Targi, kongresy i konferencje (informacja pochodzi z tej strony):

Imprezy okolicznościowe – istotne dla osób wykonujących zabiegi upiększające (informacja pochodzi z tej strony):

Edukacja – ważne dla rodziców (informacja pochodzi z tej strony):


Na koniec jeszcze trochę tweetów z istotnymi informacjami z oficjalnych profili rządowych:

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Tagi :