aktualnościnowe wpisyorganizacja w gabinecieprzepisysklep i produkty

Praktyczne aspekty wdrożenia RODO w gabinecie beauty

Kup nowe produkty w promocyjnych cenach!

praktyczne aspekty wdrożenia rodo w gabinecie beauty

Mam dla Ciebie kolejną, naprawdę solidną porcję wiedzy prawnej, od bardzo praktycznej życiowej strony! W odpowiedzi na zgłaszane przez Was potrzeby, wraz z radcą prawnym Iloną Przetacznik stworzyłyśmy dodatkowe materiały na temat ochrony danych osobowych w gabinecie beauty i legalnego marketingu salonu:

  • e-book RODO w praktyce gabinetu beauty – 193 pytania i odpowiedzi,
  • wzory zgód marketingowych (e-mail, sms),
  • wzory zgód na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku (zdjęcia do dokumentacji, publikacja na www i w mediach społecznościowych),
  • procedury zbierania zgód i łączenia ich z obowiązkiem informacyjnym RODO,
  • dodatkowy obowiązek informacyjny do organizacji konkursu,
  • listę kontrolną z 63 punktami przygotowania gabinetu do RODO,
  • dodatkowe procedury RODO dotyczące tematów, które sprawiają Wam najwięcej problemów.

Wszystkie materiały powstały w odpowiedzi na Wasze pytania i zawierają wyłącznie praktyczne informacje!

Poniżej znajdziesz dokładne opisy nowych produktów. Możesz je kupić osobno lub w pakietach, które oczywiście są znacznie tańsze niż pojedyncze zakupy. UWAGA! Pakiety będą dostępne tylko do poniedziałku, 16.07 do godz. 23.59. Po tym terminie wszystkie produkty będą dostępne wyłącznie osobno, w wyższych cenach.

RODO w praktyce gabinetu beauty – 193 pytania i odpowiedzi – PREMIERA!

E-book “RODO w praktyce gabinetu beauty – 193 pytania i odpowiedzi” to zbiór 193 najbardziej interesujących Was zagadnień dotyczących praktycznych aspektów stosowania zasad RODO w gabinecie beauty!

Bez przynudzania: pytanie -> konkretna odpowiedź -> pytanie -> konkretna odpowiedź i tak aż 193 razy!

W e-booku znajdziesz odpowiedzi np. na takie pytania:

  • Nie prowadzę kart klienta. W jaki sposób mam im przedstawiać obowiązek informacyjny?
  • Co zrobić, jeśli telefon jest używany do celów prywatnych i służbowych?
  • Czy na wpisanie klientki do elektronicznej bazy danych potrzebna jest odrębna zgoda?
  • Jak zapobiec wpisywaniu numerów klientek do prywatnych telefonów przez pracowników?
  • Czy adres e-mail również zaliczamy do danych osobowych?
  • Co w sytuacji, w której klient żąda usunięcia swoich danych z mojej bazy, a ja obawiam się, że przyjdzie do mnie i powie, że zabieg był źle wykonany?
  • Jak podejść do bonów podarunkowych? Czy mogę wpisywać nazwisko osoby, dla której został zakupiony bon?
  • Co zrobić, jeśli klientka podczas wizyty w gabinecie odmawia podania swojego imienia i nazwiska?
  • Czy pracownicy gabinetu mogą mieć dostęp do danych klientek przez całą dobę?
  • W jaki sposób odpisywać na wiadomości klientek, które chcą zapisać się na zabieg przez Facebooka?
  • Co z klientami niepełnoletnimi? Czy rodzice powinni podpisywać zgody?
  • Firmę mam zarejestrowaną u siebie w domu, czy muszę publicznie podawać swój adres domowy?
  • Jak długo trzeba przechowywać karty klienta, jeśli wiemy, że już do nas nie przyjdzie?
  • Czy mogę wykorzystać dane osób z konkursu w dalszych działaniach promocyjnych, np. do reklamy usług gabinetu?
  • Czy w recepcji możemy na głos mówić imię i nazwisko klienta albo np. nr telefonu?
  • Co zrobić, jeśli klientka korzystała z moich usług dawno temu i nie mam jej zgód na piśmie?
  • Czy potrzebna jest zgoda, aby zadzwonić lub wysłać sms do klientki i potwierdzić wizytę?
  • W jaki sposób mam zbierać podpisy pod paskami sterylizacji, skoro wklejam je w zeszyt i jedna po drugiej się podpisuje?
  • Czy jeśli w jednym gabinecie pracuje np. fryzjerka i kosmetyczka (każda ma własną firmę) to można to zakwalifikować jako współadministrowanie? Jak postępować w takiej sytuacji?
  • Czy na każdej karcie klienta, która dotyczy poszczególnych zabiegów, mam wstawiać zgody i obowiązek informacyjny, czy wystarczy to zrobić raz?
  • Jak wdrażać RODO, jeśli prowadzę działalność mobilną?
  • Mam gabinetową pocztę na Gmailu. W jaki sposób zabezpieczyć dane znajdujące się w tych mailach zgodnie z RODO?

Dodatkowo w e-booku umieściłyśmy odpowiedzi na pytania, które dotyczą wprawdzie wcześniej obowiązujących przepisów, ale wiemy, że te kwestie sprawiają Wam problemy, dlatego postanowiłyśmy zająć się również tym tematem. Przykłady takich pytań:

  • Co zrobić, jeśli klientka nie zgadza się na zrobienie zdjęcia do dokumentacji po zabiegu?
  • Jak zdobyć zgodę na wysyłkę smsów, jeśli klientka kontaktuje się z nami tylko telefonicznie?
  • Czy aby oznaczać klientki na zdjęciach, potrzebuję ich zgody?
  • Jakie dokumenty trzeba zgromadzić, aby legalnie monitorować gabinet?
  • Czy na publikację zdjęć twarzy klientki potrzebna jest zgoda? Jakie elementy powinna obejmować?
  • Czy zgodę na przetwarzanie danych i wysyłkę newslettera można umieścić w jednym punkcie?
  • Czy na publikację zdjęć, np. na Facebooku potrzebna jest osobna zgoda?
  • Czy na monitoring w gabinecie potrzebna jest zgoda klientki?
  • Co ze zdjęciami dłoni, paznokci, czy na to też potrzebuję zgody?

To oczywiście tylko mała próbka! Pełną listę pytań, na które odpowiadamy w e-booku znajdziesz w opisie e-booka w sklepie.

Jeśli chcesz kupić tylko ten produkt, znajdziesz go TUTAJ w sklepie. Zachęcam Cię jednak do zerknięcia poniżej – być może zainteresują Cię również inne produkty i zdecydujesz się na zakup pakietu, w którym ceny wszystkich produktów są znacznie obniżone.

ZGODY MARKETINGOWE – email i sms marketing – WZORY z komentarzem

Jak legalnie wysyłać smsy do klientek? Czy na smsy z przypomnieniami o wizycie potrzebna jest odrębna zgoda? Co ze zgodą na newsletter? Czy można to wszystko połączyć? Mam dla Ciebie gotowe wzory zgód marketingowych, dzięki którym będziesz mogła promować swój gabinet zgodnie z prawem!

W e-booku znajdziesz:

  • informację na temat tego, kiedy będziesz potrzebować dodatkowych zgód marketingowych,
  • zgodę na otrzymywanie newslettera – 2 wersje,
  • zgodę na otrzymywanie newslettera i ofert handlowych – 2 wersje,
  • zgodę na newsletter z możliwością przekazywania danych innym firmom,
  • zgodę na otrzymywanie smsów reklamowych – 2 wersje,
  • zgodę na otrzymywanie smsów z przypomnieniami o wizycie,
  • wzór zapisu w obowiązku informacyjnym, który umożliwi Ci wysyłanie przypomnień o wizycie bez konieczności zbierania dodatkowych zgód,
  • łączoną zgodę na otrzymywanie smsów reklamowych i smsów z przypomnieniami o wizycie,
  • dodatkowe informacje na temat praktycznego wykorzystania zgód.

Jeśli chcesz kupić tylko ten produkt, znajdziesz go TUTAJ w sklepie. Pamiętaj jednak, że na samym końcu artykułu znajdziesz atrakcyjne opcje pakietowe.

ZGODY WIZERUNEK – utrwalanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie + 2 PROCEDURY

Robisz klientkom zdjęcia do dokumentacji zabiegowej? A może chcesz publikować efekty swojej pracy na Facebooku, Instagramie lub na stronie internetowej gabinetu? Mam dla Ciebie wszystkie niezbędne zgody na utrwalanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie wizerunku! Do zgód dołączyłam procedury, które pokażą Ci krok po kroku jakie zgody zbierać w konkretnych sytuacjach!

Produkt składa się z e-booka i 2 procedur, również w plikach pdf. W e-booku znajdziesz:

  • informacje na temat sposobu postępowania w sytuacji, w której robisz zdjęcia wyłącznie do dokumentacji zabiegowej,
  • wzór zapisu w obowiązku informacyjnym, który uwolni Cię od konieczności zbierania dodatkowych zgód w niektórych sytuacjach,
  • informację na temat tego czym różni się utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku,
  • wzór zgody na rozpowszechnianie wizerunku, wraz z informacją, że zgoda jest udzielona nieodpłatnie, wskazaniem miejsc publikacji i pozostawieniem możliwości obróbki gotowych zdjęć (zgodę można wykorzystać nie tylko w przypadku zdjęć, ale również filmów),
  • informację na temat postępowania w przypadku kiedy zdjęcia wykonuje pracownik – jak nie stracić do nich praw.

Do e-booka dołączone są również procedury:

  • PROCEDURA 1 – Sposób postępowania w przypadku wykonywania klientce zdjęć do dokumentacji zabiegowej – krok po kroku.
  • PROCEDURA 2 – Sposób postępowania w przypadku wykonywania klientce zdjęć do publikacji np. w mediach społecznościowych lub na stronie www – krok po kroku.

Jeśli chcesz kupić tylko ten produkt, znajdziesz go TUTAJ w sklepie. Pamiętaj jednak, że na samym końcu artykułu znajdziesz atrakcyjne opcje pakietowe.

PROCEDURY odbierania zgód – RODO, marketing – pakiet 12 PROCEDUR

Jak połączyć realizację obowiązku informacyjnego RODO z dodatkowymi zgodami marketingowymi? Jak odbierać zgody, jeśli klient kontaktuje się z nami osobiście, a w jaki sposób w przypadku kontaktu mailowego lub telefonicznego?

Aby ułatwić Ci praktyczne stosowanie zasad RODO i płynnie połączyć je z innymi przepisami regulującymi zbieranie zgód od klientek na działania marketingowe, stworzyłyśmy PROCEDURY, w których rozpisałyśmy krok po kroku sposób postępowania we wszystkich podstawowych kanałach komunikacji z klientem.

To świetne narzędzie do usystematyzowania informacji na temat RODO. Procedury możesz również wykorzystać jako ściągawkę dla swoich pracowników, którzy mogą czuć się odrobinę zagubieni w konfrontacji z dużą ilością nowej wiedzy i nowych obowiązków.

W pakiecie znajdziesz następujące procedury:

  • PROCEDURA 1 – Realizacja obowiązku informacyjnego RODO przy wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji (osobiście, mailowo, telefonicznie, smsowo),
  • PROCEDURA 2 – Klient przychodzi do gabinetu po raz pierwszy i pyta o zabieg – co robimy, jakie zgody zbieramy,
  • PROCEDURA 3 – Klient przychodzi do gabinetu po raz pierwszy i chce zapisać się na zabieg – co robimy, jakie zgody zbieramy,
  • PROCEDURA 4 – Klient przychodzi do gabinetu po raz pierwszy w celu wykonania zabiegu – co robimy, jakie zgody zbieramy,
  • PROCEDURA 5 – klient przychodzi do gabinetu po raz kolejny – co robimy, jakie zgody zbieramy,
  • PROCEDURA 6 – Klient pisze e-mail do gabinetu – co robimy, jakie zgody zbieramy,
  • PROCEDURA 7 – Klient dzwoni do gabinetu – co robimy, jakie zgody zbieramy,
  • PROCEDURA 8 – Odbieramy zgodę na wysyłanie smsowych przypomnień o wizycie – w sytuacji w której smsy wysyła gabinet i w sytuacji, w której smsy wysyła program do zarządzania gabinetem,
  • PROCEDURA 9 – Klient kontaktuje się z gabinetem na Facebooku/przez Messenger– co robimy, jakie zgody zbieramy,
  • PROCEDURA 10 – Odbieranie zgody na marketing (sms/email) za pośrednictwem wiadomości mailowej,
  • PROCEDURA 11 – Odbieranie zgody na marketing (sms/email) podczas kontaktu telefonicznego,
  • PROCEDURA 12 – Odbieranie zgody na marketing (sms/email) przez sms.

Każda procedura to osobny plik pdf w formacie A4 – drzewko, w którym prezentujemy sposób postępowania w różnych wariantach danej sytuacji.

Jeśli chcesz kupić tylko ten produkt, znajdziesz go TUTAJ w sklepie. Pamiętaj jednak, że na samym końcu artykułu znajdziesz atrakcyjne opcje pakietowe.

PROCEDURY RODO – pakiet 9 procedur postępowania w gabinecie beauty

Co zrobić, jeśli klient zażąda usunięcia danych, których potrzebujesz? Jak dokumentować fakt usuwania niepotrzebnych kart klienta zgodnie z RODO? Jak regulować dostęp do firmowego komputera? Jak ograniczyć pracownikom dostęp do bazy klientek, aby zmniejszyć ryzyko utraty danych? Mam dla Ciebie zestaw 9 procedur, który da Ci gotowe schematy postępowania zgodnie z RODO w różnych sytuacjach z życia gabinetu.

W pakiecie znajdziesz następujące procedury:

  • PROCEDURA 1 – Dostęp do firmowego komputera,
  • PROCEDURA 2 – Kontrola zabezpieczenia danych osobowych przed opuszczeniem gabinetu,
  • PROCEDURA 3 – Postępowanie w przypadku żądania usunięcia danych – cz.1 – które powinniśmy usunąć, a które pozostawić w celu ochrony przed roszczeniami),
  • PROCEDURA 4 – Postępowanie w przypadku żądania usunięcia danych – cz.2 – plus sposób dokumentowania w przypadku zgłoszenia osobiście, mailowo i telefonicznie,
  • PROCEDURA 5 – Niszczenie niepotrzebnych kart klienta – które karty niszczyć, w jaki sposób i jak to udokumentować,
  • PROCEDURA 6 – Dostęp pracownika do programu do zarządzania gabinetem – jak ten dostęp ograniczyć, aby zmniejszyć ryzyko kradzieży lub wykasowania danych z bazy gabinetu,
  • PROCEDURA 7 – Wprowadzenie pracownika w tematykę ochrony danych osobowych w gabinecie –jak przygotować pracowników do pracy zgodnie z wytycznymi RODO – jak ich szkolić, jakie dokumenty z nimi podpisać itd.,
  • PROCEDURA 8 – Obsługa klienta, który wchodzi do gabinetu – czyli kto rozmawia z klientem (w zależności od celu wizyty) i co dzieje się dalej (podobna procedura była w PAKIECIE RODO),
  • PROCEDURA 9Postępowanie z kartą klienta – czyli kto powinien wypełniać kartę z klientek i w jakich okolicznościach to robić, żeby przypadkowo nie ujawnić danych klienta osobom, które nie powinny ich słyszeć (podobna procedura była w PAKIECIE RODO).

Jeśli chcesz kupić tylko ten produkt, znajdziesz go TUTAJ w sklepie. Pamiętaj jednak, że na samym końcu artykułu znajdziesz atrakcyjne opcje pakietowe.

Czy mój gabinet spełnia wymogi RODO? – LISTA KONTROLNA

Wdrożyłaś w swoim gabinecie wymagania RODO i chcesz sprawdzić, czy nie pominęłaś żadnego ważnego elementu? A może dopiero przymierzasz się do wprowadzania zmian związanych z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych?

Skorzystaj z listy kontrolnej, na której znajdziesz aż 63 czynności/zadań, które powinnaś zrealizować, aby perfekcyjnie przygotować swój gabinet BEAUTY! Sprawdź, co masz już „z głowy”, a nad czym jeszcze powinnaś popracować!

W liście kontrolnej znajdziesz zadania pogrupowane w następujące działy:

  • pierwsze kroki (3 zadania),
  • dokumentacja (12 zadań),
  • pracownicy i księgowość (10 zadań),
  • komputer firmowy (13 zadań),
  • mailowa komunikacja z klientami, e-mail marketing (5 zadań),
  • strona www gabinetu (7 zadań),
  • przygotowanie gabinetu (13 zadań).

Jeśli chcesz kupić tylko ten produkt, znajdziesz go TUTAJ w sklepie. Pamiętaj jednak, że na samym końcu artykułu znajdziesz atrakcyjne opcje pakietowe.

Wzory obowiązków informacyjnych do wykorzystania w celu organizacji konkursu

Tu nie mam osobnej grafiki, dlatego będzie tylko krótki opis. Prosiłyście nas o takie wzory, dlatego je stworzyłyśmy. Jeden z nich dotyczy po prostu konkursu, drugi konkursu + wysyłki newslettera. Ten drugi wykorzystamy w sytuacji, w której chcemy wykorzystywać pozyskane w konkursie kontakty do późniejszej promocji gabinetu. Otrzymasz 6 plików: 2 pdfy, 2 wodry z komentarzami i 2 czyste wordy do edycji.

To jedyny produkt, którego nie kupisz osobno.

Teraz pora na zapowiadane na początku PAKIETY!


UWAGA! PAKIETY będą dostępne tylko do poniedziałku 16.07 do godziny 23.59! Po tej dacie pakiety ZNIKNĄ NA ZAWSZE, a produkty będą dostępne wyłącznie osobno lub w niewielkich pakietach po znacznie wyższej cenie!


Praktyczne aspekty wdrożenia RODO w gabinecie beauty – POZNAJ PAKIETY!

Tylko do poniedziałku, 16.07 do godz. 23.59 będą dostępne 2 pakiety z nowymi produktami – kupując w pakiecie możesz zaoszczędzić sporo pieniędzy. Po tym terminie wszystkie produkty będą dostępne wyłącznie osobno, w wyższych cenach.

Pakiet RODO w praktyce – PODSTAWOWY

Pakiet zawiera:

  • E-BOOK RODO w praktyce gabinetu beauty – 193 pytania i odpowiedzi
  • PROCEDURY RODO – pakiet 9 procedur postępowania w gabinecie beauty
  • Czy mój gabinet spełnia wymogi RODO? – LISTA KONTROLNA
  • Wzór obowiązku informacyjnego – konkurs i konkurs + zapis na newsletter

Tylko do 16.07 w promocyjnej cenie 197 zł zamiast 388 zł – w stosunku do regularnych cen produktów oszczędzasz aż 191 zł!
Ten pakiet możesz kupić TUTAJ.

Pakiet RODO w praktyce – PREMIUM

Pakiet zawiera wszystkie opisywane powyżej produkty, czyli:

  • E-BOOK RODO w praktyce gabinetu beauty – 193 pytania i odpowiedzi,
  • PROCEDURY RODO – pakiet 9 procedur postępowania w gabinecie beauty,
  • Czy mój gabinet spełnia wymogi RODO? – LISTA KONTROLNA,
  • Wzór obowiązku informacyjnego – konkurs i konkurs + zapis na newsletter,
  • ZGODY WIZERUNEK – utrwalanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie + 2 PROCEDURY,
  • ZGODY MARKETINGOWE – email i sms marketing – WZORY z komentarzem,
  • PROCEDURY odbierania zgód – RODO, marketing – pakiet 12 PROCEDUR.

Tylko do 16.07 w promocyjnej cenie 247 zł zamiast 549 zł – w stosunku do regularnych cen produktów oszczędzasz aż 302 zł!

Ten pakiet możesz kupić TUTAJ.

Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza
specjalistka do spraw beauty marketingu, właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych. Miłośniczka kotów, zamków i długich spacerów!

Dodaj komentarz

avatar