Nie podoba Ci się, że z gabinetów za chwilę może zniknąć wiele zabiegów, takich jak np. depilacja laserowa, większość peelingów chemicznych, zabiegi z falami radiowymi, mezoterapia igłowa i wiele innych? Podpisz petycję! Zobacz, co jeszcze możesz zrobić, żeby zebrać więcej głosów w obronie gabinetów! Mam dla Ciebie sporo pomysłów i materiałów!


O co chodzi? Co to za petycja?

W ubiegłą niedzielę poprosiłam Izbę Kosmetologów o stworzenie petycji, która umożliwi nam zebranie głosów wsparcia w obronie naszego zawodu. Dlaczego akurat Izbę Kosmetologów? Izba jest jedną z dwóch organizacji (drugą jest Przyjazna Kosmetyka), które intensywnie działają od strony prawnej i urzędowej. Współpracują z prawnikami, ślą pisma, spotykają się z politykami i urzędnikami itd. Uznałam, że taka petycja będzie miała „większą moc” oddziaływania, jeśli zostanie stworzona przez oficjalną organizację, która reprezentuje środowisko, niż gdybym stworzyła ją sama.

Mówiąc wprost: uznałam, że lepiej to będzie wyglądało, jeśli organizacja branżowa dołączy do swoich dokumentów petycję na zasadzie:

Kolejny raz przychodzimy do Was w tej sprawie, zobaczcie, ile ludzi sprzeciwia się pomysłowi zakazu wykonywania zabiegów.

Lepiej niż jeśli sama znów stworzę coś, co owszem spotka się z aprobatą, ale utknie w naszym branżowym mikroświecie. Inaczej wygląda petycja stworzona przez zarejestrowane stowarzyszenie, będące w stałym kontakcie z urzędnikami, niż oddolna inicjatywa anonimowych ludzi. 

Izba bardzo pozytywnie zareagowała na ten pomysł i udało nam się zadziałać ekspresowo! We wtorek dostałam od Izby treść petycji. Przekazałam im moje sugestie dotyczące zmian i poprawek. Większość z nich została uwzględniona. W czwartek Izba wstawiła petycję na portal do zbierania głosów i zaczęliśmy wszyscy wspólnymi siłami zbierać podpisy.

Petycję do tej pory podpisało ponad 11 tys. osób, ale to ciągle za mało! 


Podpisz petycję w obronie naszego zawodu! Poproś o to samo swoje klientki!

Petycję będziemy rozsyłać w ramach naszych działań w nowej grupie Ratujemy gabinety, ale i to nie wystarczy! Każda z nas musi się w to włączyć osobiście!

Jeśli zbierzemy bardzo dużo głosów, będziemy miały w ręku solidny argument na naszą korzyść.

Właśnie dlatego bardzo ważne jest zmobilizowanie nie tylko ludzi z branży, ale też klientów gabinetów.

Główny przekaz dla klientów jest taki, że jeśli te zmiany wejdą w życie:

  • z gabinetów zniknie wiele zabiegów,
  • na niektóre zabiegi będą się musiały umawiać do lekarza,
  • to ograniczy dostępność zabiegów,
  • a ceny zabiegów znacznie wzrosną!

Jeśli nie chcemy do tego dopuścić, trzeba podpisać petycję! Zachęcam gorąco, żeby każda z Was wrzuciła tę informację na media społecznościowe swojego gabinetu i włączyła się w zbieranie głosów.

KLIKNIJ TU, ABY PRZEJŚĆ DO PETYCJI!

Ważne! Jeśli podpisujesz petycję swoim kontem na Facebooku, nie musisz robić nic więcej. Jeśli jednak podpisujesz petycję swoim mailem, to po podpisaniu należy wejść na swojego maila i kliknąć potwierdzenie w otrzymanym mailu z portalu do petycji. Taki mail może wpaść do spamu lub innego folderu, więc jeśli nie wpadł bezpośrednio do skrzynki odbiorczej, trzeba go poszukać w innych miejscach. 

Jeśli wysyłasz komuś petycję, uprzedź go o konieczności potwierdzenia podpisu lub zachęć do podpisania kontem na Facebooku, wtedy niczego nie będzie trzeba potwierdzać. 


Jak jeszcze możesz pomóc? 

1. Zacznij od podpisania petycji.

2. Poproś swoją najbliższą rodzinę, żeby zrobiła to samo – zamiast jednego podpisu, będziemy miały 10-30 podpisów.

3. Napisz o petycji w swoich prywatnych mediach społecznościowych. Nie wklejaj samego linku. Napisz w skrócie, o co chodzi, dlaczego to dla Ciebie ważne. Mamy szansę na kolejne kilkadziesiąt, może kilkaset podpisów.

4. Napisz o petycji do swoich koleżanek z branży – ze szkoły, kursów, szkoleń, konferencji itd. Jedna taka wiadomość to szansa na kolejne kilkadziesiąt – kilkaset podpisów. Możesz podrzucić im link do tego artykułu, żeby Twoje koleżanki też zadziałały szerzej. Jeśli nie wiedzą, o co chodzi, odeślij je do artykułów z BAZY WIEDZY na ten temat.

5. Napisz do firm kosmetycznych, z którymi współpracujesz. Ich też dotkną konsekwencje zakazu wykonywania zabiegów. Zachęć ich do podpisania. Ile osób pracuje w takiej firmie? Kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt? Ile te osoby mają członków rodziny, znajomych? Ile taka firma ma klientów? Ich też warto poinformować! To też szansa na kilka – kilkanaście tysięcy dodatkowych podpisów!

6. Napisz o petycji w mediach społecznościowych swojego gabinetu. Tak jak pisałam wyżej – również z wyjaśnieniem, o co chodzi i z informacją, że jest to dla Ciebie bardzo ważne. Klientki realnie odczują konsekwencje zakazu: zabiegi będą niedostępne lub bardzo drogie, a one być może stracą swoją ulubioną specjalistkę. Tu znów mamy szansę na kilkadziesiąt – kilkaset podpisów.

Zobacz, ile możesz zrobić sama. Nie tylko podpisać i dodać do „puli” jeden własny głos. Jeśli zaangażujesz się w sprawę, ten jeden głos może się zamienić w KILKA TYSIĘCY GŁOSÓW!

Gdyby KAŻDA z nas się tak zaangażowała, możemy zebrać kilkaset tysięcy podpisów!


Jak działać naprawdę skutecznie?

To nie koniec pomysłów! Po małym „pospolitym ruszeniu” ostatnich dni mamy te 11 tys. podpisów, ale prawda jest taka, że zainteresowanie tematem w naturalny sposób będzie opadać. Wrzucone już do tej pory posty przestaną się wyświetlać, nie będą docierać do nowych osób. Jak temu zapobiec?

1. Kto jeszcze nie podpisał i nie pisał o sprawie – teraz jest idealny moment, żeby nadrobić. Informacji na ten temat jest coraz mniej, więc Wasz głos z pewnością będzie bardziej widoczny.

2. Jeśli do tej pory tylko udostępniłaś informację, warto teraz napisać coś od siebie. Zwykłe udostępnienia często są przez ludzi ignorowane. Do osobistych wiadomości podchodzimy zupełnie inaczej. Czytając osobisty post widzimy, że sprawa jest ważna dla osoby, z którą mamy jakąś relację. 

3. Warto się również zastanowić, jak podać ludziom informacje o petycji w sposób ciekawy i atrakcyjny. Może nagrasz stories, wrzucisz film na TikToka, stworzysz śmieszny mem… Zastanów się, jak mogłabyś powiedzieć o sprawie w interesujący, przykuwający uwagę sposób i jednocześnie tak, żeby dla wszystkich było to zrozumiałe. Jak opisać konsekwencje proponowanych zmian w prawie w 2-3 prostych zdaniach, które każdy zrozumie? Jak pokazać klientkom ten temat z ich perspektywy? Co stracą, jeśli te propozycje wejdą w życie?

4. Nie wystarczy napisać, czy powiedzieć raz. Wiesz dobrze ile treści każdego dnia „atakuje” nas z mediów społecznościowych. Większości z nich po prostu nie zauważamy. Zaplanuj sobie np. 3 sposoby na przekazanie informacji o petycji w mediach społecznościowych i zrealizuj je w najbliższym tygodniu. Musimy działać szybko!

5. Ten artykuł piszę w niedzielę. Już od jutra do Twojego gabinetu zaczną przychodzić klientki. Każda z nich powinna wychodzić poinformowana i wyposażona w link do podpisu petycji. Porusz ten temat podczas zabiegu, poproś o podpis i przekazanie informacji znajomym w mediach społecznościowych. Po zabiegu możesz podesłać klientce na Messenger link do ankiety, możesz podesłać również link do Twojego posta na ten temat. Inna opcja to przekazanie małej karteczki-ulotki z kodem QR do petycji (do tego za chwilę wrócę). 


Materiały informacyjne

Jeśli wpadniesz na jakiś fajny pomysł, stworzysz super materiał, film, grafikę i nie masz nic przeciwko, aby z Twojego pomysłu skorzystali inni, oznacz mnie lub po prostu wyślij mi link. Jeśli każda z nas wymyśli coś fajnego, reszta będzie miała niesamowitą bazę fajnych materiałów do wykorzystania!

Właśnie nad takimi materiałami pracujemy w grupie Ratujemy gabinety. Nie tylko w kontekście samej petycji, ale również ogólnie by poinformować o całej sprawie. Gotowe materiały oczywiście Wam podrzucę, ale nie czekajcie na nie proszę, zacznijcie działać same! Naprawdę im więcej ludzi do działania, tym lepszy efekt! W grupie mamy wciąż za mało rąk do pracy i dlatego pewne rzeczy się przeciągają. 

W tej chwili chciałabym Ci przekazać kilka materiałów na start, które możesz potraktować jako pomoc lub inspirację do własnych działań. Możesz z nich korzystać bez pytania o zgodę.

Stworzyłam zestaw prostych grafik, które możesz dorzucić do posta lub stories. W kilku wariantach, również z pustym miejscem na link do petycji. Możesz je wykorzystać lub stworzyć coś podobnego:

Posty:

Relacje:

Wszystkie grafiki jednocześnie pobierzesz, klikając w TEN link.

Jedna z koordynatorek grupy stworzyła z kolei kod QR, który kieruje bezpośrednio do petycji. Możesz go np. wydrukować na małych karteczkach i wręczać klientkom wychodzącym z gabinetu:

Ode mnie jeszcze propozycja posta, który możesz wykorzystać w swoich mediach społecznościowych:

(wymień zabiegi z listy, które masz w swoim gabinecie) mogą już wkrótce zniknąć z mojego gabinetu i innych gabinetów w Polsce! Będzie można je wykonać tylko u lekarza, co pewnie spowoduje dużo mniejszą dostępność i znacznie wyższą cenę! Proszę, pomóż mi utrzymać moje miejsce pracy! Podpisz petycję: (link do petycji) #ratujemygabinety #STOPlikwidacjizawodukosmetologa

  • Link do petycji: https://www.petycjeonline.com/stop_niszczeniu_brany_beauty_w_polsce_stop_likwidacji_zawodu_kosmetologa_uratujmy_polskie_gabinety_kosmetologiczne?fbclid=IwAR3NYi6QE1eb4v9G0ft5tGdFavGn7WK_6meJ9UcOFqTKakZdEkKwNthkWx8 
  • Skrócony link do petycji: https://tiny.pl/9kt69 

Więcej materiałów pojawi się już wkrótce. Masz pomysł na materiały? Stworzyłaś coś, czym chcesz się podzielić? Napisz w komentarzu.


Wszystkie artykuły na ten temat znajdziesz w specjalnej BAZIE WIEDZY


Chcesz, żeby powstawało więcej takich tekstów? Zrób zakupy w sklepie Gabinetu od zaplecza lub postaw mi wirtualną kawę – to jedyne źródła finansowania tej strony. Nie mam żadnych współprac ani nie reklamuję żadnych firm. Bez Twojego wsparcia nie będę mogła intensywnie działać.


podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Tagi :