Gabinet od zaplecza
nowe wpisystrona internetowa gabinetu

Najpopularniejsze błędy na stronach internetowych gabinetów kosmetycznych

Czy wiesz, że ok. 65% Twoich klientek korzysta z internetu? Sprawdź jakie błędy popełniasz i dowiedz się co zrobić, żeby Twoja strona zaczęła wreszcie przynosić realne zyski!

BŁĄD 1 – SŁABA STRONA ESTETYCZNA

Pracujesz w branży kosmetycznej – warto uświadomić sobie, że wygląd Twojej strony internetowej pośrednio świadczy o Twoim poczuciu estetyki. Co pomyśli klientka zainteresowana wykonaniem makijażu, jeśli po wejściu na stronę zaatakuje ją widok kilkunastu zupełnie nie pasujących do siebie kolorów? Uzna, że masz kiepski gust. Czy zdecyduje się właśnie do Ciebie przyjść na makijaż? Niekoniecznie… Strony internetowe wykonywane są często przez informatyków, którzy nie do końca czują kobiecą estetykę. Jeśli nie dopilnujesz, żeby strona była spójna i oszczędna w formie, możesz stracić potencjalną klientkę już kilka sekund po tym jak otworzy Twoją stronę.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

  • nie przesadzaj z kolorami – 3 kolory na stronie to bezpieczne optimum – oczywiście kolory muszą do siebie pasować,
  • punktem wyjścia w poszukiwaniu odpowiednich odcieni może być Twoje logo,
  • kolory nagłówków, pogrubionego tekstu, banerów reklamowych powinny nawiązywać do kolorystyki strony.

BŁĄD 2 – KIEPSKA AUTOPREZENTACJA

Wyobraź sobie, że sama musisz skorzystać z usług oferowanych przez inną firmę. Chciałabyś wiedzieć z kim będziesz współpracowała? Czy poczujesz się pewniej znając wiedzę, doświadczenie i dorobek tej osoby? Będzie Ci miło, jeśli wchodząc do siedziby firmy zobaczysz znajomą twarz, którą znasz ze strony internetowej? Dobra autoprezentacja to bardzo ważny element profesjonalnej strony internetowej gabinetu kosmetycznego. Opowiedz o sobie i swoim zespole! Podziel się nie tylko merytorycznymi informacjami o Waszych umiejętnościach, ale również jednym zdaniem na temat zainteresowań czy sposobie spędzania wolnego czasu – to świetna metoda budowania pierwszej relacji z klientką. Nie zapominaj o zdjęciu – wizyta w salonie kosmetycznym to dla wielu kobiet intymne doświadczenie – lepiej poczują się w towarzystwie osoby, którą już choćby trochę znają.

BŁĄD 3 – BRAK AKTUALNYCH INFORMACJI

Będąc na etapie tworzenia strony internetowej mamy zwykle dużo zapału, pomysłów i chęci do pracy. W momencie, w którym dopracujemy i opublikujemy stronę, zapał często ustępuje miejsca zmęczeniu, nadmiarowi pracy i braku czasu. Twoja strona musi być jednak regularnie aktualizowana! Dlaczego?

Wstawiając na stronę aktualności:
– możesz poinformować klientki o nowościach w gabinecie, istotnych informacjach organizacyjnych czy promocjach,
– zyskujesz dodatkowe miejsce darmowej reklamy,
– sprawiasz wrażenie osoby, która angażuje się w swoją pracę, troszczy o klientki i stara się być na czasie,
– poprawiasz pozycjonowanie strony – dodawanie aktualności poprawia Twoją pozycję w wyszukiwarce internetowej.

Jeśli nie masz czasu na regularne aktualizowanie treści, skorzystaj z pomocy pracowników lub specjalisty, który podpowie jakich informacji szukają Twoje klientki i wprowadzi niezbędne zmiany.

BŁĄD 4 – KOPIOWANIE OPISÓW ZABIEGÓW OD PRODUCENTA LUB DYSTRYBUTORA

Chcesz, żeby na hasło „gabinet kosmetyczny Kraków” Twoja strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania? Zadbaj o unikalne treści na swojej stronie. Jeśli wyszukiwarka „widzi”, że na dwóch stronach są dokładnie te same teksty, obniża ich pozycję. Co w przypadku jeśli na 50-ciu stronach jest to samo? Nietrudno się domyślić. Kopiując teksty od dystrybutora automatycznie obniżasz swoje szanse na pozyskanie nowych klientek. Przeczytaj tekst i napisz po swojemu. Jeśli nie potrafisz, skorzystaj z profesjonalnej pomocy, ale nigdy nie wstawiaj gotowych treści!

BŁĄD 5 – KIEPSKA UŻYTECZNOŚĆ

Zdarzyło Ci się zdenerwować podczas wizyty na jakiejś stronie internetowej? Cos nie działa, coś się zacina, coś wyskakuje, nie potrafisz wrócić do miejsca, które przed chwilą odwiedziłaś, znaleźć informacji, które Cię interesują, a może ciężko kliknąć w menu, które nie wiedzieć czemu przed Tobą ucieka? To wszystko szczegóły – pozornie mało istotne, ale bardzo irytujące. Jeśli chcesz sprawdzić, czy na Twojej stronie nie ma takich pułapek poproś rodzinę, znajomych lub stałe klientki o mały audyt. Najlepiej będzie jeśli w Twojej grupie badawczej znajdą się osoby, które jeszcze nigdy nie odwiedziły strony. Chodzi o to, żeby zapisać absolutnie wszystkie uwagi i przemyślenia, nawet te pozornie mało istotne. Zbierając informacje od kilkunastu osób na pewno wyciągniesz ciekawe wnioski!

BŁĄD 6 – NIEINTUICYJNA NAWIGACJA

Ten punkt jest niejako kontynuacją poprzedniego, ale zasługuje na oddzielne potraktowanie. Wypisz wszystkie podstrony, rozpisz strukturę menu i zastanów się czy aby na pewno wszystkie zabiegi są na swoim miejscu. Bardzo często spotykam się z sytuacją, w której podział zabiegów jest mało intuicyjny, a nazwy mało przyjazne dla zwykłego zjadacza chleba. Pamiętaj, że Twoja klientka może nie mieć pojęcia na temat działania poszczególnych zabiegów – musisz „poprowadzić ją za rękę” tak, żeby na Twojej stronie znalazła dokładnie to, czego szuka.

BŁĄD 7 – BRAK PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Może Ci się to wydać oczywiste, ale na Twojej stronie internetowej musi się znaleźć: 

  • adres Twojego gabinetu, 
  • informacje na temat dojazdu – najlepiej z wklejoną mapką, warto dodać np. nazwę dzielnicy, informacje o nietypowym zjeździe lub sąsiedztwie urzędu, galerii handlowej itp.,
  • godziny pracy,
  • telefon kontaktowy, 
  • adres skrzynki mailowej, która jest regularnie sprawdzana,
  • ewentualnie dodatkowo formularz kontaktowy.

Czasami zapominamy o jednej z tych rzeczy, przez co bardzo utrudniamy życie naszym klientkom. Jeśli komuś np. zależy na czasie, godziny otwarcia stają się kluczowym czynnikiem, który może przesądzić o tym czy zdobędziesz nową klientkę.

BŁĄD 8 – BRAK PRZYDATNYCH NARZĘDZI

Obecnie istnieje szereg narzędzi, które sprawiają, że Twoja strona nie jest wyłącznie miejscem prezentacji Twoich usług, ale złożonym narzędziem marketingowym. Warto pomyśleć o zainstalowaniu chociażby statystyk, które dostarczą Ci informacji na temat najpopularniejszych zabiegów oraz modułu newslettera, który zbierze adresy mailowe osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami.

To nie wszystkie, ale na pewno najważniejsze rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę analizując atrakcyjność strony internetowej. Pamiętaj, że głównym zadaniem Twojej strony jest pozyskiwanie nowych klientek. Jeśli zadbasz o stronę, nie będziesz miała problemów z przestojami w pracy!

Tekst został opublikowany w czasopiśmie kosmetycznym NAJWSPANIALSZE

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza
mgr kosmetolog, specjalistka do spraw marketingu i zarządzania w branży beauty. Właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej oraz bloga Gabinet od zaplecza. Autorka kilku tysięcy artykułów publikowanych w najlepszych mediach branżowych, a także kilkudziesięciu e-booków na temat marketingu i zarządzania salonem beauty. Prywatnie żona i mama.

Dodaj komentarz

avatar