Na blogu Gabinet od zaplecza, znajdziesz mnóstwo przydatnych w prowadzeniu gabinetu informacji. Są to zarówno bieżące aktualności, jak również obszerne opracowania na tematy związane z marketingiem, zarządzaniem, rozwojem i przepisami regulującymi działanie w branży beauty. Co zrobić, żeby żadna z informacji Cię nie ominęła? Poniżej krótki poradnik!

Gabinet od zaplecza – cenne źródło informacji dla osób działających w branży beauty!

Nowe artykuły na blogu pojawiają się zwykle kilka razy w miesiącu. Czasami raz na kilka dni, czasami kilka jednocześnie – wszystko zależy od tego czy akurat mam „wenę” i od czasu, jakim w danej chwili dysponuję. W momencie, w którym wprowadzam do sklepu (link do sklepu TUTAJ) nowy produkt, zwykle artykułów jest więcej. Trzymam się zasady, że jeśli chcę coś sprzedać, to część wiedzy oddaję za darmo w postaci dodatkowych artykułów. Wiem, że nie każdy może pozwolić sobie na zakup płatnych produktów – takie osoby mogą wtedy również skorzystać, a osoby zainteresowane zakupem, mocniej wgryźć się w temat i sprawdzić, czy wiedza zawarta np. w e-booku będzie dla nich przydatna.

Pierwszym miejscem, w którym publikuję nowości, jest oczywiście blog. Nowe artykuły znajdziesz na stronie głównej lub w kategorii nowe wpisy (TUTAJ), do której wrzucam wszystko, co pojawi się na blogu. Informacje na najbardziej gorące, aktualne tematy, wrzucam dodatkowo do kategorii aktualności – wszystkie wpisy z tej kategorii znajdziesz TUTAJ.

Newsletter Gabinetu od zaplecza

Informacje na temat nowych wpisów i innych ważnych wydarzeń na blogu wysyłam do Was mailowo. Aby zapisać się na newsletter kliknij TUTAJ – otrzymasz super PREZENT! Newsletter jest wysyłany zwykle kilka (2-4) razy w miesiącu: w momencie, w którym mam naprawdę bombowy tekst, bombowego newsa lub po prostu uzbiera się kilka nowych artykułów, o których Was jeszcze nie informowałam.

Bywają bardziej gorące okresy, np. kiedy wprowadzam nowy produkt i w związku z tym przygotowuję kilka ciekawych artykułów na wybrany temat i wtedy wysyłam maile trochę częściej, ale zdarza się to zwykle tylko kilka razy w roku.

W moich newsletterach nie znajdziesz absolutnie żadnych reklam firm kosmetycznych. Czasami reklamuję w nich sama siebie, jeśli mam naprawdę dobry materiał 😉 Bywa również, że piszę o imprezach branżowych, w których biorę udział. Są to jednak sytuacje okazjonalne. Głównym celem newslettera jest przekazywanie informacji o:

  • nowych artykułach na blogu,
  • dodatkowych, darmowych materiałach, które dla Was przygotowuję,
  • akcjach edukacyjnych,
  • wydarzeniach i ciekawostkach z życia bloga.

Powiadomienia w przeglądarce – tylko najlepsze newsy!

Kolejną metodą śledzenia aktualności na blogu są powiadomienia w przeglądarce. Na temat powiadomień napisałam cały artykuł, bo to bardzo fajna forma promocji, również dla gabinetów kosmetycznych – artykuł znajdziesz TUTAJ. W tym momencie napiszę bardzo ogólnie. Jeśli zapisujesz się na newsletter, podajesz maila. Aby odebrać wiadomość musisz wejść na swoją skrzynkę i przejrzeć ostatnie wiadomości. Powiadomienia web push eliminują wszystkie z tych rzeczy sprawiając, że otrzymywanie nowych informacji jest proste i w pełni anonimowe.

Klikając zgodę na powiadomienia, nie musisz podawać maila. Twoja przeglądarka (np. Google Chrome) zapamiętuje: „ta osoba chce dostawać nowości z tej konkretnej strony” i w momencie, w którym autor strony wyśle takie powiadomienie, otrzymają je wszyscy, którzy wyrazili taką zgodę. W jaki sposób? Pewnie korzystasz z Facebooka i czasem dostajesz powiadomienie, że ktoś skomentował Twój wpis. Moje powiadomienia wyglądają bardzo podobnie, tyle, że nie wysyłam ich wiele razy dziennie jak Facebooka, a jedynie wtedy, kiedy mam wyjątkowo wartościowy artykuł, przygotowałam jakiś darmowy materiał itd. Nie spamuję głupotami 🙂 Na powiadomienia z mojego bloga możesz zapisać się TUTAJ.

Gabinet od zaplecza na Facebooku

Linki do nowych artykułów oraz inne ciekawe informacje znajdziesz również na profilu Gabinetu od zaplecza na FacebookuTUTAJ. Warto jednak wiedzieć, że Facebook ostatnio bardzo mocno ogranicza zasięgi postów. Oznacza to, że nawet jeśli lubisz daną stronę, większość aktualności po prostu nie będzie Ci się wyświetlać. Aby nie przegapić informacji o najlepszych artykułach, darmowych materiałach, nowych produktach i innych ważnych ogłoszeń, wejdź na profil Gabinetu od zaplecza na Facebooku (TUTAJ) i kliknij jak na poniższej grafice: OBSERWOWANE -> WYŚWIETLAJ NAJPIERW. Dzięki temu zobaczysz więcej postów z mojej strony.

Na mojej Facebookowej stronie publikuję:

  • linki do nowych artykułów zamieszczanych na blogu – zwykle z dodatkowymi komentarzami,
  • informacje o akcjach edukacyjnych, premierach nowych produktów itd.,
  • branżowe newsy,
  • moje opinie na ciekawe dla branży tematy,
  • linki do interesujących materiałów publikowanych na innych, branżowych stronach,
  • ciekawe pytania, którymi inicjuję dyskusję między osobami śledzącymi bloga,
  • nowości z życia bloga,
  • prywatne newsy – okazjonalnie.

Grupa Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku

Grupa Gabinet kosmetyczny od zaplecza na Facebooku to miejsce, w którym wymieniamy się praktycznymi informacjami na temat marketingu, zarządzania, przepisów, rozwoju, szkoleń, pozyskiwania i zatrzymywania klientek, skuteczności zabiegów i sprzętu, problemów ze sprzętem, serwisem, zmniejszania kosztów, księgowości, narzędzi usprawniających pracę, zarządzania czasem, imprez branżowych…

Rozmawiacie Wy, a ja zajmuję się podrzucaniem tematów, moderowaniem dyskusji i pilnowaniem porządku. Jeśli mam jakiegoś ważnego newsa, czasami go wrzucam, ale głównie jest to przestrzeń dla Was.

Grupa jest skierowana do obecnych i przyszłych właścicieli, managerów i pracowników gabinetów kosmetycznych, fryzjerskich, podologicznych, SPA, medycyny estetycznej i innych profesjonalistów działających w branży beauty. Mogą do niej należeć w/w osoby oraz inni profesjonaliści, którzy mają ochotę wesprzeć właścicieli i pracowników gabinetów kosmetycznych swoją profesjonalną wiedzą, np., w dziedzinie księgowości, finansów itp.

Do grupy możesz dołączyć TUTAJ. Nie zapomnij odpowiedzieć na pytania, a jak już najdziesz się w grupie – przeczytać regulamin w przypiętym poście.

Który kanał komunikacji z blogiem Gabinet od zaplecza jest najlepszy?

Każdy jest ważny, bo w każdym poruszam nieco inne aspekty. Warto również zaznaczyć, że obecnie ciężko komunikować się tylko w jednym miejscu, bo wszelkie informacje docierają do bardzo niewielkiej grupy osób.

Dostarczalność maili jest coraz słabsza. Powiadomienia wprawdzie dochodzą lepiej, ale też nie można mówić o 100% skuteczności. Podobnie jest z Facebookiem. Załóżmy, że masz 1000 fanów i wrzucasz post. Twojego posta nie widzi 1000 osób, ale np. 200-300. Jeśli dostarczalność maili i powiadomień wynosi np. po 20% i zapisało się na nie również po 1000 osób, to korzystając z 3 kanałów jednocześnie (post na FB, wysyłka maila i powiadomienia), masz szansę dotrzeć w sumie do powiedzmy 600 osób (oczywiście mogą się nakładać lub nie, ale nie o to chodzi). Wykorzystujesz aż 3 kanały, a nadal masz możliwość kontaktu tylko z 60% osób, które czekają na Twoje wiadomości. Słabo, prawda? Właśnie dlatego warto stosować kilka kanałów komunikacji jednocześnie, a z Twojego punktu widzenia (jako czytelniczki bloga) zapisać się na newsletter, powiadomienia i śledzić aktualności na Facebooku. Dzięki temu szansa, że nie przegapisz żadnego fajnego, darmowego materiału, będzie znacznie większa!

Więcej informacji i wskazówki w przypadku problemów technicznych

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat powyższych kanałów komunikacji, zajrzyj koniecznie do FAQ (najczęściej zadawane pytania) blogowego. Znajdziesz tam również informacje na temat rozwiązania możliwych problemów technicznych, np. co zrobić, kiedy moje maile do Ciebie nie dochodzą. Aby przejść do FAQ, kliknij TUTAJ.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym