Chyba każdemu właścicielowi gabinetu kosmetycznego zdarzyło się próbować promocji swoich usług przy pomocy mailingu reklamowego. Czy w obliczu nowych możliwości reklamy, nadal opłaca się promować zabiegi właśnie w ten sposób? Jak stworzyć profesjonalny mailing, który nie trafi do spamu i przede wszystkim przyciągnie do nas klientki?

W zawiązku z coraz większą popularnością mediów społecznościowych i wszechobecnym spamem, spędzającym sen z powiek właściwie wszystkim posiadaczem skrzynek mailowych, tradycyjny e-mail marketing w oczach wielu przedsiębiorców, przestał być atrakcyjnym narzędziem promocji gabinetu kosmetycznego. Czy nadal warto się nim posługiwać? Może niesłusznie wysyłamy mailing na wcześniejszą emeryturę? Sprawdź jak powinien wyglądać skuteczny mailing reklamowy, który naprawdę zwiększy ruch w twoim salonie!
(może być w jakiejś ramce)

Skuteczny mailing, czyli jaki?

  1. Im krócej tym lepiej – mamy coraz mniej czasu i coraz więcej spraw do załatwienia. Żeby komunikat był skuteczny, musi być krótki, zwięzły i treściwy! Mail reklamowy nie może zawierać ani jednego zbędnego słowa. Masz zaledwie kilka sekund uwagi swojej klientki – jeśli zmarnujesz je na niepotrzebne ozdobniki, już ich nie odzyskasz!
  2. Zachęcaj do działania – poinformowałaś klientkę o nowym zabiegu i… No właśnie: i co z tego wynika? Być może do ciebie zadzwoni, ale najprawdopodobniej zapomni albo nie będzie miała czasu, szczególnie jeśli wiadomość przeczytała późno wieczorem. Call to action to pojęcie, które musisz sobie przyswoić. To nic innego jak zachęta do działania, czyli np. guzik w połowie maila, który po kliknięciu powoduje możliwość wydrukowania specjalnego kodu rabatowego na nowy zabieg! Mając w ręce kod, ciężko oprzeć się pokusie. Ciężko również zapomnieć…
  3. Reklama to tylko jeden z elementów – doradzaj, dostarczaj klientkom ciekawych treści – linków, własnych artykułów, porad pielęgnacyjnych. Jeśli przyzwyczaisz je, że maile od ciebie zawierają ciekawe treści – jesteś na doskonałej drodze do zwielokrotnienia efektywności twoich reklam! Nie musisz w każdym mailu przesyłać im podręcznika do kosmetologii. Komunikaty reklamowe umiejętnie łącz z wartościowymi treściami, a osiągniesz sukces!
  4. Od przybytku głowa boli… – im więcej dzieje się w twoim mailu, tym gorzej. Wszystkie kolory tęczy, 8 latających motylków, 12 zdjęć, pogrubienia i podkreślenia, to abstrahując już od samego gustu i zdeptanego poczucia estetyki, najlepsza droga do znalezienia się w spamie. Jeden kolor, jeden rozmiar tekstu i brak słów, które od razu stawiają nas na przegranej pozycji w walce z filtrami antyspamowymi, to najlepsza droga do skutecznego mailingu. Czego unikać? Ofert, promocji, wyprzedaży itp.

Jak rozsyłać mailing?

Wiesz już mniej więcej co wysyłać, teraz pora odpowiedzieć sobie na pytanie – jak to robić? Masz do wyboru co najmniej 4 drogi:

  1. Wysyłanie mailingu z własnej skrzynki – jeśli masz tylko skrzynkę prywatną, absolutnie odradzam. Możesz wykorzystać skrzynkę firmową na wykupionej przez siebie domenie. Wadą takiego rozwiązania jest konieczność dużych nakładów czasu i brak możliwości mierzenia efektywności kampanii.
  2. Wykorzystanie specjalnych wtyczek zainstalowanych w panelu administracyjnym twojej strony internetowej. Nie każdy ma jednak taką możliwość – wszystko zależy od technologii budowy strony. Problemem jednak nadal pozostaje mała ilość informacji, którą możesz pozyskać po wysłaniu takiego mailingu.
  3. Wykorzystanie specjalnego oprogramowania stworzonego wyłącznie do obsługi wysyłki mailingu – koszty nie są wysokie, a masz do dyspozycji szereg profesjonalnych narzędzi, dzięki którym skuteczność twoich kampanii będzie nawet kilkukrotnie większa!
  4. Zlecenie mailingu profesjonalnej firmie – dla małych obiektów rozwiązanie zupełnie nieopłacalne.
    Prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona reklama e-mailowa może być naprawdę skuteczna. Tylko od ciebie zależy w jakim stopniu wykorzystasz potencjał drzemiący w mailowym kontakcie ze swoimi klientkami!

Tekst został opublikowany w czasopiśmie kosmetycznym NAJWSPANIALSZE

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym