Gabinet od zaplecza

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) – Sklep

Często dostaję od Was podobne pytania na temat produktów, zamówień, faktur, płatności itd. Poniżej znajdziesz naprawdę obszerne, wyczerpujące odpowiedzi na 90% pytań, które od Was dostaję. Zanim do mnie napiszesz, zerknij proszę na poniższą listę.

Lista pytań jest dość obszerna, dlatego stworzyłam mały spis treści.

Możesz więc przeczytać wszystko od deski do deski lub po prostu znaleźć na poniższej liście pytanie, które Cię interesuje. Po kliknięciu na pytanie (a konkretnie na “klik” przy pytaniu), strona przewinie się do miejsca z konkretną odpowiedzią.

Skrócony spis treści FAQ – najczęściej zadawane pytania

  • informacje na temat sklepu (klik),
  • pytania na temat produktów (klik),
  • proces składania zamówienia (klik),
  • promocje, pakiety, kody rabatowe (klik),
  • pytania na temat płatności za zamówienie (klik),
  • nie dostałam zamówienia, nie potrafię otworzyć pliku plus inne problemy związane z wysyłką i korzystaniem z plików (klik),
  • pytania na temat faktur (klik),
  • kontakt ze sklepem, dokumenty (klik).

Pełny spis treści FAQ – najczęściej zadawane pytania

1) PODSTAWOWE INFORMACJE (klik)

  • Kto jest właścicielem sklepu? Kto go obsługuje? (klik)
  • Dla kogo przeznaczone są produkty w sklepie? Kto może z nich korzystać? (klik)
  • Czy muszę mieć firmę, żeby zrobić zakupy w sklepie? (klik)

2) PRODUKTY DOSTĘPNE W SKLEPIE (klik)

  • Czy dostępne są również papierowe (książkowe) wersje e-booków? (klik)
  • Czy w przyszłości będą u Ciebie dostępne książki w formie papierowej? (klik)
  • Nie mam czytnika e-booków, czy będę mogła skorzystać z produktów? (klik)
  • Lubię czytać na papierze, czy w tej sytuacji nie skorzystam z twoich produktów? (klik)
  • Chciałabym kupić e-booka, ale nie wiem od którego powinnam zacząć. Możesz mi coś podpowiedzieć? (klik)
  • Nie mam gabinetu kosmetycznego, ale inny gabinet również z branży beauty. Czy w sklepie znajdę produkt dla siebie? (klik)
  • Nie widzę wszystkich produktów w sklepie – o co chodzi? (klik)
  • Czy mogę udostępnić innym kupionego e-booka? (klik)

3) SKŁADANIE ZAMÓWIENIA (klik)

  • Jak wygląda proces składania zamówienia w sklepie Gabinetu od zaplecza? (klik)
  • Czy muszę zakładać konto/rejestrować się, żeby zrobić zakupy? (klik)
  • Mam konto w sklepie, ale nie pamiętam hasła. Co z tym zrobić? (klik)

4) PROMOCJE, PAKIETY, KODY RABATOWE (klik)

  • Czy w sklepie organizowane są promocje? (klik)
  • Chcę kupić kilka produktów, czy mogę liczyć na jakiś rabat? (klik)
  • Jak zdobyć kod (kupon) rabatowy? (klik)
  • Mam kod rabatowy – jak go wykorzystać? (klik)
  • Po wpisaniu kodu rabatowego strona cały czas się kręci – koszyk się nie aktualizuje. Co mam zrobić? (klik)
  • Złożyłam zamówienie tuż przed końcem promocji, ale nie udało mi się go opłacić – czy będę musiała zapłacić całą kwotę? (klik)

5) PŁATNOŚCI W SKLEPIE (klik)

  • W jaki sposób mogę zapłacić za zakupy w sklepie Gabinetu od zaplecza? (klik)
  • Czy mogę zapłacić zwykłym przelewem bankowym? (klik)
  • Nie chcę płacić online, chcę zrobić zwykły przelew – co mam zrobić? (klik)
  • Co mam wpisać w tytule przelewu? (klik)
  • Jak długo trwa realizacja zamówienia opłaconego zwykłym przelewem? (klik)
  • Mieszkam za granicą, czy będę mogła opłacić złożone zamówienie? (klik)

6) PROBLEMY ZE ZŁOŻENIEM ZAMÓWIENIA, PŁATNOŚCIĄ ITD. (klik)

  • Nie udało mi się dokończyć zamówienia, co mam zrobić? (klik)
  • Wydaje mi się, że opłaciłam zamówienie, ale nie dostałam żadnej informacji, co robić? (klik)
  • Złożyłam zamówienie tuż przed końcem promocji, ale nie udało mi się go opłacić – czy będę musiała zapłacić całą kwotę? (klik)

7) WYSYŁKA/ODBIÓR PRODUKTÓW ZAKUPIONYCH W SKLEPIE (klik)

  • W jaki sposób otrzymam zamówione produkty? (klik)
  • Opłaciłam zamówienie przez Tpay, ale nie dostałam maila z linkiem do pobrania zamówienia, co mam zrobić? (klik)
  • Klikam na link do pobrania pliku, ale nic się nie dzieje/wyskakuje błąd/pusta strona/”coś dziwnego”, co mam zrobić? (klik)
  • Pobrałam plik, ale nie potrafię go otworzyć, co mam zrobić? (klik)
  • Kupiłam pakiet/produkt w kilku wariantach/z bonusami, ale mam tylko jeden plik – gdzie jest reszta? (klik)
  • Kupiłam produkt, który zawiera pliki z możliwością edycji, ale edycja jest zablokowana. Co mam zrobić? (klik)

8) FAKTURA DO ZAMÓWIENIA (klik)

  • Czy otrzymam fakturę za zamówienie złożone w sklepie Gabinetu od zaplecza? (klik)
  • Niestety nie dostałam faktury za zamówienie, co mam zrobić? (klik)
  • Na mojej fakturze są nieprawidłowe dane, co mam zrobić? (klik)
  • Mieszkam/mam firmę za granicą – czy otrzymam fakturę? (klik)

9) KONTAKT ZE SKLEPEM (klik)

  • Jak mogę skontaktować się ze sklepem? (klik)
  • Gdzie znajdę regulamin sklepu? (klik)

1) Podstawowe informacje o sklepie Gabinetu od zaplecza

Kto jest właścicielem sklepu? Kto go obsługuje?

Anna Wydra-Nazimek - Gabinet od zaplecza

Właścicielem sklepu jest firma NEZA Group, czyli w praktyce ja – Anna Wydra-Nazimek – autorka bloga Gabinet od zaplecza, specjalistka ds. marketingu i zarządzania w branży beauty! Na łamach e-booków, które możesz znaleźć w sklepie, dzielę się swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem.

Więcej informacji na mój temat znajdziesz TUTAJ.


Dla kogo przeznaczone są produkty w sklepie? Kto może z nich korzystać?

Produkty znajdujące się w sklepie są przeznaczone szczególnie dla osób, które:

  • mają własne gabinety kosmetyczne, fryzjerskie, SPA, medycyny estetycznej, podologiczne itd.,
  • myślą o otwarciu własnych gabinetów,
  • pracują w takich gabinetach i chcą się rozwijać,
  • działają w innych kobiecych branżach i szukają nowych inspiracji.

Czy muszę mieć firmę, żeby zrobić zakupy w sklepie?

Zakupu możesz dokonać zarówno na firmę, jak również na osobę prywatną.

Jeśli kupujesz na firmę – uzupełnij wszystkie pola formularza – poniżej screen:

Podanie numeru telefonu jest opcjonalne. Generalnie go nie potrzebuję, ale jak jest jakikolwiek problem z zamówieniem, czasem się przydaje. Sama zdecyduj, czy chcesz go podać. Nie wykorzystuję go do żadnego innego celu, jak tylko kontakt związany ze złożonym przez Ciebie zamówieniem. 

Jeśli kupujesz na osobę prywatną, wypełnij tylko pola formularza zamówienia zaznaczone na poniższym screenie na czerwono:

Aby dokonać zakupu, nie musisz być firmą/osobą związaną z branżą kosmetyczną.


2) Produkty dostępne w sklepie Gabinetu od zaplecza

Czy dostępne są również papierowe (książkowe) wersje e-booków?

Wszystkie produkty ze sklepu są dostępne wyłącznie w formie elektronicznej. To jednak zwykłe pdf-y w formacie A4, więc nie trzeba mieć żadnych specjalnych czytników – można korzystać na dowolnym urządzeniu – komputerze, tablecie, smartfonie.

Bez problemu możesz również wydrukować materiały we własnym zakresie – nie trzeba nic dostosowywać – wystarczy kliknąć “drukuj” i gotowe.

Jeśli kupujesz planer lub produkt z ćwiczeniami, zapewne ucieszysz się, że możesz je drukować bez ograniczeń, zaczynać od nowa (jeśli zmienisz plany) lub wracać do tych materiałów po latach. W wydrukowanych e-bookach możesz do woli robić notatki, bez wewnętrznego zgrzytu z powodu “niszczenia” książki 😉

Kolejną zaletą wersji elektronicznej jest fakt, że od momentu zakupu do momentu, w którym można korzystać z zakupionych materiałów mija zaledwie kilka minut. Właśnie po kilku minutach od opłacenia zamówienia dostajesz automatycznie 2 maile: jeden z fakturą, a drugi z linkiem do pobrania zamówionego produktu – zakupiony produkt praktycznie od razu masz u siebie na mailu – bez czekania na kuriera, biegania do paczkomatów itd.

Podejmujesz decyzję, że chcesz się rozwijać i od razu działasz – bez odkładania na później!

Jeśli coś kupiłaś i nie dostałaś któregoś z dwóch maili, zajrzyj TUTAJ.

Jeśli zastanawiasz się skąd decyzja o sprzedaży wyłącznie produktów elektronicznych, zajrzyj TUTAJ. Często mnie o to pytacie, dlatego napisałam na ten temat osobny artykuł.


Czy w przyszłości będą u Ciebie dostępne książki w formie papierowej?

Nigdy nie mów nigdy… Ale póki co, nie planuję tworzyć i sprzedawać papierowych książek. Sporo osób zadaje mi to pytanie, dlatego napisałam artykuł z wyjaśnieniem takiej decyzji. Jeśli masz ochotę go przeczytać, wskakuj TUTAJ.


Nie mam czytnika e-booków, czy będę mogła skorzystać z produktów?

Oczywiście! Tworzone przeze mnie e-booki są dostępne wyłącznie w plikach PDF w formacie A4. Można je odczytać na komputerze, telefonie lub tablecie.

Obecnie prawie każdy ma zainstalowane odpowiednie oprogramowanie – zwykły, darmowy program do odczytu pdf, np. Adobe Reader. W razie potrzeby, możesz go pobrać za darmo TUTAJ.

Bez problemu możesz również wydrukować materiały we własnym zakresie – nie trzeba nic dostosowywać – wystarczy kliknąć “drukuj” i gotowe.


Lubię czytać na papierze, czy w tej sytuacji nie skorzystam z twoich produktów?

Wszystkie moje e-booki mają strony w formacie A4. Zdaję sobie sprawę, że to nie jest idealne rozwiązanie, ale jeśli jesteś przyzwyczajona do papierowej lektury, każdego e-booka możesz sobie wydrukować we własnym zakresie. Wystarczy otworzyć plik i kliknąć „drukuj” – nie trzeba niczego dostosowywać. E-book wydrukuje Ci się tak, jak każdy zwykły dokument na gabinetowej lub domowej drukarce. Możesz go sobie zbindować i znowu poczuć się jak w szkole, kiedy większość z nas uczyła się z kserowanych podręczników 😉

Jeśli kupujesz planer lub produkt z ćwiczeniami, zapewne ucieszysz się, że możesz je drukować bez ograniczeń, zaczynać od nowa (jeśli zmienisz plany) lub wracać do tych materiałów po latach. W wydrukowanych e-bookach możesz do woli robić notatki, bez wewnętrznego zgrzytu z powodu “niszczenia” książki 😉


Chciałabym kupić e-booka, ale nie wiem od którego powinnam zacząć. Możesz mi coś podpowiedzieć?

Z myślą o osobach, które zastanawiają się, co będzie dla nich najlepsze, w sklepie stworzyłam naprawdę obszerny podział na kategorie (w różnych kontekstach). Poniżej podaję podstawowe linki, ale najlepiej będzie, jak po prostu sama sobie to przejrzysz.

Podstawowe kategorie to:

  • wszystkie produkty (klik) – wszystko, co jest dostępne w sklepie,
  • nowości (klik),
  • promocje (klik) – znajdziesz tam produkty, które obecnie są w promocji + niżej wszystkie pakiety, bo one również mają promocyjną cenę, cena regularna pakietu to kwota, którą zapłaciłabyś, kupując każdy produkt z pakietu osobno,
  • bestsellery (klik) – materiały, które najlepiej się sprzedają -> wybiera je najwięcej właścicieli salonów,
  • mój pierwszy produkt (klik) – to wybrane przeze mnie materiały dla osób, które nie znają moich produktów – takie, które przydadzą się praktycznie każdemu właścicielowi salonu – pozycje „obowiązkowe” 😉

Dalej już jedziemy z konkretami, czyli kolejne główne kategorie i ich podkategorie.

Kluczowy podział to ten dotyczący tematów. Możesz przejrzeć materiały m.in. z kategorii:

  • marketing salonu (klik),
  • finanse, ceny zabiegów (klik),
  • przepisy, prawo w salonie (klik),
  • dokumenty w salonie (klik),
  • sprzedaż (klik),
  • planowanie i organizacja (klik),
  • obsługa klienta (klik),
  • zarządzanie salonem (klik).

Kolejny podział dotyczy Twojej indywidualnej sytuacji. Po przejściu do danej kategorii znajdziesz materiały dla osób, które:

  • mają własny salon (klik),
  • przymierzają się do otwarcia salonu (klik),
  • pracują w salonie (klik),
  • są jeszcze na etapie nauki (klik).

Kolejny podział obejmuje rodzaje produktów – w moim sklepie znajdziesz nie tylko e-booki, ale również materiały innego typu/w innej formie:

  • e-booki (klik),
  • kursy online (klik) – kursy w formie video,
  • wzory dokumentów (klik) – gotowce z różnych dziedzin, do wydrukowania i stosowania w salonie,
  • planery (klik),
  • listy kontrolne (klik) – listy, które porządkują podstawowe informacje na wybrany temat, można je określić, jako przegląd kluczowych zagadnień lub wiedzę w pigułce,
  • procedury (klik) – również gotowce do wydruku i stosowania w salonie,
  • informatory dla klientek (klik) – informatory zabiegowe obejmujące wskazania, przeciwwskazania, opis zabiegu, efektów, zaleceń domowych itd.,
  • ćwiczenia (klik) – to głównie e-booki i inne materiały, które mają mocno rozbudowaną część praktyczną – zdobywasz wiedzę i od razu ćwiczysz ją w praktyce, opracowujesz rozwiązania dla siebie,
  • audiobooki (klik) – e-booki, które zostały opracowane również w wersji do słuchania – na razie jest ich kilka, ale w przyszłości pewnie będzie więcej,
  • materiały video (klik) – wszystkie treści w formie video, czyli np. kursy online, wykłady w formie vod,
  • szkolenia (klik) – kursy online i szkolenia stacjonarne,
  • szablony (klik) – kolejne gotowce różnego typu, np. szablon planowania kampanii reklamowej, tworzenia opisu zabiegu itd.,
  • gotowe grafiki (klik) – ulotki dla klientek, plakaty do wywieszenia w salonie, grafiki do mediów społecznościowych – do stosowania online lub wydruku w drukarni – produkty przeznaczone do druku otrzymujesz w formie zwykłej grafiki oraz w formie przygotowanego do druku pdf-a, ze spadami itd.,
  • wyzwania (klik) – czasami organizuję wyzwania – zwykle polega to na tym, że przez kilka dni dostajesz na maila materiały (wiedzę + ćwiczenia) – w czasie trwania wyzwania materiały są dostępne bezpłatnie, a następnie trafiają do sklepu.

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego nie ma tutaj drukowanych materiałów (tak, wszystkie są wyłącznie w formie elektronicznej) to wróć wyżej do TEGO pytania.

Na deser zostawiłam PAKIETY (klik). One również mają swoje kategorie – podobne do tych wymienionych wyżej, więc nie będę ich wszystkich wymieniać. Po co te kategorie? Bo pakietów jest już naprawdę sporo. Ich wspólną cechą jest zniżka – zwykle około 20% w stosunku do regularnej ceny (czyli gdybyś produkty z pakietu kupiła osobno). Oczywiście zdarzają się też zniżki w innej wysokości, ale dla większości pakietów będzie to właśnie coś w okolicy 20%.

Wspomnę tylko o pakietach na start (klik), czyli dla osób, które otwierają salon. Zrobiłam zestawy obejmujące takie „must have” na początek. Pozostałe kategorie pakietów znajdziesz oczywiście w menu w sklepie.

Jeśli przejrzałaś różne kategorie i nadal nie wiesz, co będzie dla Ciebie najlepsze, napisz do mnie na ania@gabinetodzaplecza.pl. Opisz swoje potrzeby i na pewno coś dobierzemy 🙂

Jeśli chciałabyś skorzystać z mojej indywidualnej pomocy, zerknij do kategorii indywidualne wsparcie (klik).


Nie mam gabinetu kosmetycznego, ale inny gabinet również z branży beauty. Czy w sklepie znajdę produkt dla siebie?

Wszystkie produkty dostępne w sklepie zawierają wiedzę, która sprawdzi się również w innych gabinetach działających w branży beauty. W tytułach i opisach produktu znajdziesz słowo „kosmetyczny”, bo to właśnie osoby z branży kosmetycznej stanowią większość moich czytelników. Pokazując przykłady ilustrujące wiedzę, również opieram się na gabinetach kosmetycznych, niemniej jednak sama wiedza zawarta w produktach jest absolutnie uniwersalna. Skorzystają z niej z powodzeniem osoby mające gabinety/salony:

  • fryzjerskie,
  • medycyny estetycznej,
  • dietetyczne,
  • masażu,
  • podologiczne,
  • stylistki rzęs i stylistki paznokci itd.

Jeśli sprzedajesz usługi związane ze zdrowiem i urodą, na pewno wyniesiesz z moich produktów mnóstwo cennej wiedzy i wskazówek. Musisz jedynie przymknąć oko na słowo „kosmetyczny” 😉

Być może z czasem pojawią się wersje produktów dedykowane innym branżom. W tej chwili dostępna jest tylko wersja e-booka: 159 prostych, darmowych narzędzi, które pomogą Ci pozyskać nowych klientów! dla salonów fryzjerskich. Znajdziesz ją TUTAJ.


Nie widzę wszystkich produktów w sklepie – o co chodzi?

Osoby, które mają włączone aplikacje do blokowania reklam np. AdBlock mogą nie widzieć niektórych produktów. W tej chwili jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wyłączenie na chwilę blokady reklam. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale pracuję nad tym, żeby wyeliminować ten problem.


Czy mogę udostępnić innym kupionego e-booka?

Niestety nie. Dana kopia e-booka, oznaczona specjalnym numerem jest wyłącznie Twoją własnością. Jakiekolwiek udostępnianie e-booka jest naruszeniem praw autorskich. W stopce każdego e-booka oprócz numeru kopii znajdziesz również informację:

© Gabinet od zaplecza. Kopiowanie lub udostępnianie bez zgody autora jest zabronione.

Nie chodzi tu o to, żeby robić komukolwiek na złość, ale pieniędzmi, które zarabiam na e-bookach opłacam swoje rachunki. Jeśli ktoś bezprawnie udostępnia moją pracę, tworzenie kolejnych produktów zwyczajnie nie ma sensu. Ceny e-booków nie są wygórowane. Osoby, które mimo wszystko nie mogą pozwolić sobie na zakup mogą korzystać z kilkuset bezpłatnych artykułów na blogu. Mogę je tworzyć również dzięki temu, że kupujecie moje płatne produkty.

Jeśli widzisz, że ktoś udostępnia moje materiały, daj mi proszę znać. Nie chodzi o to, żeby donosić, ale o to, żeby szanować pracę innych osób. Dlaczego osoby, które uczciwie płacą za możliwość dokształcenia się, mają być w gorszej sytuacji niż osoby, które oszukują? To po prostu, po ludzku nie jest w porządku.


3) Składanie zamówienia w sklepie Gabinetu od zaplecza

Jak wygląda proces składania zamówienia w sklepie Gabinetu od zaplecza?

1. Dodaj wybrany produkt do koszyka:

Możesz kontynuować zakupy i dodać do koszyka kolejne produkty lub przejść do kolejnego kroku:

2. Po kliknięciu „PRZEJDŹ DO KASY” wyświetli się formularz. Wypełnij pola zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Jeśli kupujesz na firmę – uzupełnij wszystkie pola formularza – poniżej screen:

Podanie numeru telefonu jest opcjonalne. Generalnie go nie potrzebuję, ale jak jest jakikolwiek problem z zamówieniem, czasem się przydaje. Sama zdecyduj, czy chcesz go podać. Nie wykorzystuję go do żadnego innego celu, jak tylko kontakt związany ze złożonym przez Ciebie zamówieniem. 

Jeśli kupujesz na osobę prywatną, wypełnij tylko pola formularza zamówienia zaznaczone na poniższym screenie na czerwono:

Jeśli używasz autouzupełniania, zwróć uwagę czy wszystkie dane wstawiły się prawidłowo – czasami wskakują nie w te pola, w które powinny.

UWAGA! Faktury w sklepie wystawiają się automatycznie w oparciu o dane, które wpiszesz w formularzu!

Jeśli wpiszesz np. swoje imię i nazwisko z małych liter, to właśnie tak będzie to wyglądało na fakturze. Zawsze oczywiście możemy wystawić korektę, ale zwracaj proszę uwagę, czy dane, które wpisujesz są poprawne.

Jeśli kupujesz na firmę, w polu adres wpisz adres firmy, a nie swój prywatny adres.

3. Jeśli masz już konto w sklepie, przed zakupem możesz się zalogować:

jeśli nie, możesz stworzyć konto podczas zakupu – na końcu formularza znajdziesz checkbox:

4. Po wypełnieniu formularza kliknij „KUPUJĘ I PŁACĘ”. Nie zapomnij zaznaczyć, że zapoznałaś się z regulaminem i go akceptujesz. Regulamin możesz znaleźć TUTAJ.

Zostaniesz przekierowana do bezpiecznych płatności online. Więcej informacji na temat płatności, znajdziesz w TEJ sekcji.


Czy muszę zakładać konto/rejestrować się, żeby zrobić zakupy?

Nie jest to konieczne. Tworząc konto będziesz mieć dostęp do swoich archiwalnych zamówień. Nie jest to jednak obowiązkowe.


Mam konto w sklepie, ale nie pamiętam hasła. Co z tym zrobić?

Podczas logowania możesz kliknąć opcję „Nie pamiętam hasła” i bezpiecznie odzyskać konto i ustawić nowe hasło. Możesz również dokończyć zakupy bez logowania – po prostu pomiń pole logowania i wypełnij dalszą część formularza.


Odzyskiwanie hasła nie działa. Nie dostałam maila z linkiem do zresetowania hasła.

Zacznijmy od upewnienia się, że nie dostałaś wiadomości. W tym celu zajrzyj do folderów: spam, oferty, powiadomienia itd., czyli wszystkiego, co jest na Twojej poczcie, a nie jest skrzynką odbiorczą.

Możesz również wpisać w wyszukiwarce na swojej skrzynce mailowej “gabinetodzaplecza” – w ten sposób często odnajdują się wiadomości, których teoretycznie nigdzie nie ma.

Jeśli nadal nie masz maila do resetowania hasła, napisz do mnie na sklep@gabinetodzaplecza.pl – zresetuję Ci hasło ręcznie.


4) Promocje, pakiety, kody rabatowe

Czy w sklepie organizowane są promocje?

Wszystkie produkty, które aktualnie są w promocji znajdziesz TUTAJ. Dodatkowo warto polubić profil Gabinetu do zaplecza na Facebooku (TUTAJ), gdzie zamieszczam informacje na temat aktualnych ofert. Pamiętaj jednak, że Facebook ostatnio bardzo ogranicza widoczność postów, jeśli chcesz mieć pewność, że żadna promocja Cię nie ominie, wejdź na profil GOZ na Facebooku i kliknij jak na grafice: OBSERWOWANE -> WYŚWIETLAJ NAJPIERW.


Śledź również wiadomości wysyłane w formie newslettera i powiadomień:

  • na newsletter możesz zapisać się TUTAJ (otrzymasz prezent!),
  • na powiadomienia możesz zapisać się TUTAJ – nie trzeba podawać żadnych danych – Twoja przeglądarka lub system na telefonie zapamięta, że chcesz dostawać powiadomienia.

Gdyby maile nie dochodziły zajrzyj do spamu/ofert lub na FAQ bloga (TUTAJ), gdzie wyjaśniam, co zrobić, jeśli moje maile do Ciebie nie dochodzą.


Chcę kupić kilka produktów, czy mogę liczyć na jakiś rabat?

Z myślą o osobach, które chcą kupić kilka produktów stworzyłam pakiety – znajdziesz je TUTAJ. Zajrzyj również do zakładki promocje, gdzie umieszczam produkty, które aktualnie są w promocji. Znajdziesz ją TUTAJ.


Jak zdobyć kod (kupon) rabatowy?

Kody (kupony) rabatowe są najczęściej udostępniane w następujących sytuacjach:

  • w ramach okazjonalnych promocji, np. Dzień Kobiet, Black Friday, czy urodziny bloga,
  • w podziękowaniu za zakup wybranych produktów, za wypełnienie ankiety itd.,
  • w ramach współpracy z czasopismami kosmetycznymi, w których publikuję swoje artykuły, np. Beauty Inspirations, Najwspanialsze itd.,
  •  podczas imprez branżowych: targów, konferencji i kongresów.

Wszystkie kody mają ograniczony czas aktywności (informuję o tym udostępniając kod) i nigdy nie obejmują produktów, które aktualnie są w promocji. Zniżka może być kwotowa, np. 30 zł lub procentowa, np. 20%. Kupon może obejmować pojedynczy produkt, ale również całą ofertę sklepu. Zawsze dokładnie informuję jakie są zasady promocji.

Jeśli chcesz zdobyć kod, śledź uważnie aktualności na blogu, na Facebooku, w newsletterze (możesz zapisać się TUTAJ) i w powiadomieniach (możesz zapisać się TUTAJ).


Mam kod rabatowy – jak go wykorzystać?

Po dodaniu produktu do koszyka wpisz kod (kupon) w okienko zaznaczone na poniższej grafice, a następnie kliknij „ZASTOSUJ KUPON”.

Jeśli z rozpędu przejdziesz dalej, kupon możesz wpisać również na etapie wypełniania formularza zamówienia:


Po wpisaniu kodu rabatowego strona cały czas się kręci – koszyk się nie aktualizuje. Co mam zrobić?

Czasami (choć już na szczęście bardzo rzadko – nadal z tym walczę) tak się zdarza. Wtedy wystarczy odświeżyć stronę w przeglądarce – poniżej przykład przycisku z przeglądarki Chrome. Twoje zamówienie się zapamięta – klikając klasyczne „odśwież” nie stracisz produktów dodanych do koszyka.


5) Płatność w sklepie Gabinetu od zaplecza

W jaki sposób mogę zapłacić za zakupy w sklepie Gabinetu od zaplecza?

Główną metodą płatności jest Tpay – płatności online, które udostępniają wiele możliwości opłacenia zamówienia:

  • szybkie płatności Blik,
  • klasyczne przelewy online,
  • PayPal – szczególnie przydatny dla osób mieszkających za granicą,
  • karty kredytowe – dostępne po wybraniu PayPal.

Wszystkie płatności dokonywane przez Tpay są księgowane w czasie rzeczywistym – płacisz online i po kilku minutach dostajesz zakupiony produkt na swoją skrzynkę mailową – ten sposób płatności obejmuje wszystkie najważniejsze banki. Jeśli robisz przelew w nocy, może się zdarzyć, że w jakimś banku trwa przerwa techniczna i na realizację zamówienia będzie trzeba zaczekać chwilę dłużej.

Czyli w każdej sytuacji wybierasz Tpay, a następnie:

  • Blik,
  • wybrany bank, jeśli chcesz zapłacić przelewem online – w banku zwykle znajdziesz również ponowną możliwość opłacenia Blikiem lub panel logowania na swoje konto bankowe, aby zapłacić przelewem online,
  • PayPal – jeśli chcesz zapłacić PayPalem, kartą kredytową (instrukcja płatności kartą TUTAJ), Google Pay, Visa Checkout, Masterpass; są tam również niektóre z opcji wymienionych wyżej, np. Blik.

Dalej postępujesz zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Zwróć uwagę na to, żeby kliknąć akceptację regulaminu wybranej metody płatności, jeśli jest taka potrzeba.

Większość banków automatycznie wypełnia formularze i płatność sprowadza się jedynie do klikania. Jeśli Twój bank wymaga ręcznego skopiowania np. numeru transakcji czy innych danych – uważaj, żeby nie pomylić okienek.

Twoja płatność jest w 100% bezpieczna! Obsługuje ją zewnętrzny, zaufany system płatności – nikt nie będzie mieć dostępu do Twojego konta.

Jeśli chcesz zapłacić zwykłym przelewem, zerknij TUTAJ.

Poniżej pokazuję jeszcze opcje płatności widoczne po wybraniu PayPala:

Jeśli klikniesz w zaznaczony strzałką PayPal, wyskoczy logowanie do PayPala i alternatywnie opcja płatności kartą:

Jeśli chodzi o banki dostępne w kanale PayPal (przelew online)

lista wygląda następująco:


Czy mogę zapłacić zwykłym przelewem bankowym?

Sklep Gabinetu od zaplecza jest w pełni zautomatyzowany, co oznacza, że prawidłowo złożone i opłacone zamówienie realizuje się samo. Wygląda to tak, że:

  • składasz zamówienie, które zostaje zapisane w systemie,
  • przechodzisz do płatności i opłacasz zamówienie,
  • system płatności wysyła informację, że zamówienie zostało opłacone do sklepu i do programu, który wystawia faktury,
  • sklep wysyła do Ciebie maila z linkiem do pobrania zakupionego produktu,
  • program do faktur wysyła do Ciebie fakturę za opłacone zamówienie.

Wszystko trwa maksymalnie kilka minut.

W związku z tym preferowaną metodą płatności w sklepie są płatności online. Możliwość opłacenia zamówienia zwykłym przelewem jest zarezerwowana tylko na 2 sytuacje:

  • wystąpił problem z płatnością online,
  • absolutnie nie masz ochoty/możliwości opłacenia zamówienia online.

Nie chcę płacić online, chcę zrobić zwykły przelew – co mam zrobić?

Wykorzystaj poniższe dane do przelewu:

NEZA Group Anna Wydra-Nazimek
ul. Centralna 72

42-445 Szczekociny
Nr rachunku bankowego ING: 33 1050 1214 1000 0091 3229 5180

Kwotę wpisz zgodnie z zakupionymi produktami – ceną pojedynczego lub sumą cen kilku wybranych produktów.

W przypadku przelewów zagranicznych dane są takie same, jedynie przed numerem konta należy dopisać: PL (czyli: PL33 1050 1214 1000 0091 3229 5180). Może się również przydać kod BIC (Swift) – niektóre banki proszą o jego podanie. Podaję kod na wszelki wypadek: INGBPLPW.


Co mam wpisać w tytule przelewu?

1. Jeśli zrobiłaś zamówienie w sklepie, ale zrezygnowałaś na etapie płatności, być może masz swój numer zamówienia, np. #4273. Jeśli go masz, wystarczy, że w tytule przelewu wpiszesz swój numer zamówienia.

2. Jeśli zrobiłaś zamówienie w sklepie, zrezygnowałaś na etapie płatności, ale nie masz numeru zamówienia, w tytule przelewu wpisz jakiekolwiek dane, które pomogą mi odnaleźć Twoje zamówienie, np. imię i nazwisko. Bywa, że robimy przelew z konta, które nie jest opisane naszym imieniem i nazwiskiem – np. z konta innej osoby. Wtedy jakiekolwiek dane są niezbędne.

3. Jeśli nie zrobiłaś zamówienia w sklepie, w tytule przelewu wpisz imię i nazwisko, a następnie wyślij e-mail na adres: sklep@gabinetodzaplecza.pl z następującymi danymi:

  • jaki produkt kupiłaś (bywa, że kilka produktów ma tą samą cenę – muszę wiedzieć co mam Ci wysłać),
  • czy potrzebujesz fakturę na gabinet/firmę:
    JEŚLI TAK: w mailu umieść również dane do faktury – wystarczy sam NIP,
    JEŚLI NIE: faktura zostanie wystawiona na dane z rachunku bankowego, jeśli mają być na niej inne dane (robisz przelew z konta innej osoby) również mi o tym napisz.

Bez e-maila nie będę mogła zrealizować Twojego zamówienia – muszę mieć adres, na który wyślę zakupiony produkt.


Jestem osobą prywatną, nie potrzebuję faktury.

Ty jej nie potrzebujesz i możesz zupełnie zignorować fakt, że Ci ją wysłałam – nie musisz nic z nią robić. Ja jednak muszę ją wystawić jako potwierdzenie sprzedaży produktu. Inaczej księgowa mnie udusi 😉


Jak długo trwa realizacja zamówienia opłaconego zwykłym przelewem?

Czas realizacji takiego zamówienia zależy od kilku czynników, konkretnie od tego:

  • kiedy Twój bank wyśle do mojego banku pieniądze,
  • kiedy mój bank je odbierze i wyśle mi powiadomienie o nowej płatności,
  • kiedy wyślesz mi maila (więcej w pytaniu wyżej) z informacjami niezbędnymi do realizacji zamówienia,
  • kiedy ja wyślę do Ciebie zakupione produkty.

Jak widzisz jest kilka czynników, które mogą opóźnić realizację zamówienia, dlatego gorąco polecam bezproblemowe płatności online.

Przelewy z jednego do drugiego banku wychodzą zwykle 2 lub 3 razy dziennie – są to sesje wychodzące. W analogiczny sposób mój bank przyjmuje pieniądze z innych banków – sesje przychodzące. Jeśli wstrzelisz się w te sesje, pieniądze dotrą do mnie nawet w tym samym dniu. Jeśli zrobisz przelew w piątek np. o godzinie 19, pieniądze dotrą do mnie najprawdopodobniej dopiero w poniedziałek po godzinie 12 i wtedy będę mogła zająć się Twoim zamówieniem.

Zwykle po otrzymaniu informacji o otrzymaniu płatności, zamówienia są realizowane tego samego dnia roboczego.

Sklep prowadzę sama, więc zdarza się również tak, że jeśli gdzieś wyjeżdżam (np. prowadzę wykład) lub jestem chora, przez 1-2 dni mogę nie mieć możliwości zrealizowania zamówienia. Czas realizacji zamówienia od momentu otrzymania płatności w wyjątkowych sytuacjach może się więc wydłużyć do 2-3 dni roboczych.

Dodam jeszcze, że jeśli zależy Ci na szybkiej realizacji zamówienia, to chyba we wszystkich bankach jest możliwość wykonania szybkiego przelewu, który od razu znajdzie się u mnie na koncie. Nie wiem jak w innych bankach, ale w moim banku taka usługa jest dodatkowo płatna, więc trzeba mieć to na uwadze i zerknąć do swojego cennika w banku. 

Jeśli masz konto w banku ING (czyli w tym co ja), to również pieniądze otrzymam od razu – przelewy między rachunkami w tym samym banku są zwykle realizowane bez konieczności oczekiwania. Oczywiście poza wyjątkowymi sytuacjami jak np. przerwy techniczne.


Mieszkam za granicą, czy będę mogła opłacić złożone zamówienie?

Oczywiście! Z myślą o osobach mieszkających za granicą uruchomiłam możliwość płatności PayPal i kartami kredytowymi. Obie opcje są dostępne po wybraniu domyślnego kanału płatności Tpay. Aby z nich skorzystać wybierz Tpay, a następnie PayPal. Przez PayPal zapłacisz również przy użyciu karty kredytowej, czyli:

1. Chcę zapłacić przez PayPal: w formularzu zamówienia, pod Twoimi danymi znajdziesz okienko Tpay -> wybierasz PayPal -> akceptujesz regulaminy -> klikasz “KUPUJĘ I PŁACĘ”

2. Chcę zapłacić kartą: w formularzu zamówienia, pod Twoimi danymi znajdziesz okienko Tpay -> wybierasz PayPal -> akceptujesz regulaminy -> klikasz “KUPUJĘ I PŁACĘ” (jak na obrazku wyżej) -> po przejściu do PayPal wyświetla się kilka opcji (teraz zerknij na obrazek niżej) -> klikasz PayPal -> klikasz zapłać kartą. Wiem, że to trochę skomplikowane i z góry za to przepraszam. Pracuję nad zmianami. 

i dalej:

Jeśli chcesz zrobić zwykły przelew, to TUTAJ znajdziesz informację na temat danych do przelewu zagranicznego.

Jeśli potrzebujesz informacji o fakturach do zagranicznych zamówień, przejdź TUTAJ.


6) Problemy ze złożeniem zamówienia, płatnością itd.

Nie udało mi się dokończyć zamówienia, co mam zrobić?

Istnieją dwie sytuacje, w których zamówienie mogło zostać przerwane:

1. Dodałaś produkty do koszyka i wyszłaś lub wyszłaś na etapie wypełniana formularza zamówienia – wejdź ponownie do sklepu (TUTAJ) i kliknij na symbol koszyka w prawym górnym rogu – przeglądarka powinna zapamiętać Twoje zamówienie. Jeśli jesteś zapisana do newslettera (mam Twojego maila) to najprawdopodobniej dostaniesz również maila z zawartością Twojego koszyka i linkiem, który umożliwi Ci dokończenie zamówienia. Zamówienie możesz również zrobić od nowa.

2. Wypełniłaś formularz zamówienia, przeszłaś do płatności i nie opłaciłaś zamówienia – Twoje zamówienie zostało złożone, więc w najbliższych dniach dostaniesz ode mnie maila z danymi do przelewu – będziesz mogła opłacić zamówienie klasycznym przelewem na podane przeze mnie dane. Jeśli zależy Ci na czasie, przejdź do sekcji z pytaniami na temat płatności TUTAJ i wykonaj przelew na podane dane zgodnie z zamieszczoną tam instrukcją. Możesz również poszukać w swojej skrzynce mailowej (uwzględniając folder spam i oferty) maila z płatności Tpay, w którym prawdopodobnie znajdziesz informację, że płatność się nie powiodła wraz z linkiem do ponownej płatności – aby ponowić próbę płatności online.


Wydaje mi się, że opłaciłam zamówienie, ale nie dostałam żadnej informacji, co robić?

Zacznij od sprawdzenia skrzynki odbiorczej, folderu spam i oferty. Jeśli nie dostałaś żadnej informacji, być może Twoja płatność „utknęła”. Czasami zdarza się tak, że z powodu literówki lub błędnego podstawienia danych w przelewie, płatność zejdzie z Twojego konta, ale nie dotrze do mnie. W takiej sytuacji skontaktuj się ze mną na adres: sklep@gabinetodzaplecza.pl – odnajdziemy zgubę! 🙂 Jeśli możesz sprawdź wcześniej czy pieniądze rzeczywiście zeszły z konta. Ja skontaktuję się z Tpay, dostanę pewnie informację o błędnych danych i propozycję odblokowania płatności. Powiem: „odblokować” i Twoje zamówienie trafi do Ciebie w ciągu kilku minut 🙂


Złożyłam zamówienie tuż przed końcem promocji, ale nie udało mi się go opłacić – czy będę musiała zapłacić całą kwotę?

Zamówienia promocyjne, które zostały złożone w terminie obowiązywania promocji (wypełniłaś formularz zamówienia i przeszłaś do płatności, ale płatność z jakiegoś powodu się nie powiodła) mogą być opłacone w terminie 7 dni. We wcześniejszych pytaniach znajdziesz informację jak dokończyć (opłacić) takie zamówienie. Po upływie 7 dni Twoje zamówienie zostanie anulowane i w przypadku chęci zakupu będziesz je musiała złożyć ponownie, kupując już w regularnej cenie bez promocji.

Podsumowując: masz 7 dni na opłacenie promocyjnego zamówienia.


7) Wysyłka/odbiór produktów zakupionych w sklepie Gabinetu od zaplecza

W jaki sposób otrzymam zamówione produkty?

Jako, że wszystkie produkty dostępne w sklepie gabinetu od zaplecza są produktami elektronicznymi, otrzymasz je na podany podczas składania zamówienia adres mailowy. Wystarczy kliknąć w link, znajdujący się w tabelce z podsumowaniem Twojego zamówienia.

Po kliknięciu w link mogą się zdarzyć 2 sytuacje:

  • zakupiony produkt, np. e-book otworzy się w przeglądarce – w takiej sytuacji wystarczy kliknąć ikonkę pobierania w prawym górnym rogu i zapisać go na komputerze lub innym urządzeniu,
  • automatycznie uruchomi się pobieranie produktu – wystarczy wskazać miejsce, w którym plik ma zostać zapisany.

Dostęp do pobranego pliku masz również bezpośrednio po płatności. Po opłaceniu zamówienia, kliknij w “powrót do sklepu” lub podobny przycisk. Wyświetli się strona z podsumowaniem Twojego zamówienia i z możliwością pobrania zakupionego produktu – nie musisz więc czekać na maila. 


Opłaciłam zamówienie przez Tpay, ale nie dostałam maila z linkiem, co mam zrobić?

Po opłaceniu zamówienia w ciągu kilku minut powinny przyjść do Ciebie 2 maile:

  • mail z systemu do wystawiania faktur – fakturownia.pl z fakturą za zamówienie,
  • mail ze sklepu Gabinet od zaplecza z linkiem do pobrania produktu (informacja w poprzednim pytaniu).

Jeśli kupiłaś kurs online lub inny materiał video, dostaniesz jeszcze trzeciego maila z danymi do logowania na platformie szkoleniowej. Tam będziesz oglądać zakupiony materiał i ewentualnie pobierać dodatkowe materiały np. w pdf (jeśli dany produkt je zawiera).

Obecnie skrzynki pocztowe bardzo rygorystycznie podchodzą do wiadomości wysyłanych automatycznie i niestety czasami któryś z maili wpada do innego folderu: spam, oferty, powiadomienia itd. Jeśli nie masz któregoś z maili, sprawdź koniecznie te foldery. W 99% przypadków, w których mail nie wpadł do skrzynki odbiorczej, odnajduje się właśnie w którymś z tych 3 folderów lub ich odpowiedników (zależnie od dostawcy poczty).

Możesz również wpisać w wyszukiwarkę na swojej skrzynce mailowej (być może nie zauważyłaś, ale na każdej skrzynce jest coś w rodzaju lupki, pozwalającej przeszukać wiadomości, tak jak szukasz w Google, czy na Facebooku) hasło: “gabinetodzaplecza”. Wyszukiwarka wyrzuci w wynikach wszystkie maile z takim sformułowaniem, a więc również te, które mają nadawcę: sklep@gabinetodzaplecza.pl. W ten sposób czasami odnajdują się maile, których teoretycznie nigdzie nie ma (w żadnym z widocznych folderów).

Jeśli miała miejsce któraś z powyższych sytuacji (mail znalazł się w innym miejscu), dodaj koniecznie adres sklep@gabinetodzaplecza.pl do swojej listy kontaktów na skrzynce pocztowej. To zmniejszy ryzyko, że w przyszłości wystąpi podobna sytuacja.

Przykład: Gmail

Możesz również oznaczyć adres sklep@gabinetodzaplecza.pl jako zaufanego nadawcę, dodać na białą listę itd. Zależnie od tego gdzie masz skrzynkę mailową, będzie się to nazywało nieco inaczej, ale sens jest ten sam. Klikasz gdzieś w opcjach maila, że wiadomości z danego adresu są dla Ciebie ważne i wtedy poczta będzie je wrzucać do skrzynki odbiorczej, a nie w jakieś dziwne miejsca… 😉

Przykład: poczta Onet

Jeśli nie udało Ci się odnaleźć maila w żaden z opisanych wyżej sposobów, napisz na sklep@gabinetodzaplecza.pl. Pamiętaj, aby napisać z maila, który był podany podczas składania zamówienia. Jeśli jest to niemożliwe lub nie pamiętasz, który adres był podany – tez sobie jakoś poradzimy, ale będzie miło jeśli mnie o tym poinformujesz, żebym mogła od razu uruchomić cięższe działa poszukiwawcze 🙂

Jeśli nie dostałaś żadnego maila: ani z fakturą, ani z linkiem do pobrania, to jest duża szansa, że zrobiłaś literówkę podając mi swojego maila. Wbrew pozorom zdarza się to dość często. Taka klasyka, to “gmail.con“, zamiast “gmail.com” 😉 Nie będziesz jednak w stanie sama tego zweryfikować, więc po prostu do mnie napisz.


Klikam na link do pobrania pliku, ale nic się nie dzieje/wyskakuje błąd/pusta strona/”coś dziwnego”, co mam zrobić?

Tak problem może pojawić się, jeśli kupiłaś:

  • pakiet,
  • produkt w kilku wersjach (np. do druku i do edycji),
  • produkt z bonusami.

Czyli w skrócie: więcej niż jeden plik.

W takiej sytuacji otrzymujesz spakowany plik, który należy rozpakować (TUTAJ znajdziesz instrukcję).

Pojedyncze pliki, np. e-book w pdf otwierają się zwykle w przeglądarce, skąd możesz je pobrać (zapisać na swoim urządzeniu).

W przypadku spakowanego produktu z kilkoma plikami (opcjonalnie również pdf-a – zależnie od urządzenia) jest tak, że po kliknięciu na link do pobrania, rozpoczyna się pobieranie na urządzenie.

Komputer zwykle pyta nas, gdzie ma zapisać dany plik. W przypadku smartfona, plik zwykle zapisuje się automatycznie w jakimś domyślnym folderze. Jeśli przegapimy “strzałeczkę pobierania na górze (co w przypadku szybkiego internetu jest wysoce prawdopodobne), można odnieść wrażenie, że nic się nie zadziało. Wyskoczyła jakaś pusta strona, a my nie mamy swojego pliku.

W rzeczywistości zwykle jest jednak tak, że plik zapisał się na urządzeniu i po prostu nie został otwarty automatycznie. Pdf-y zwykle (choć też nie zawsze) otwierają się automatycznie. Spakowane zestawy często nie otwierają się automatycznie. Co zrobić w takiej sytuacji?

Warto skorzystać z aplikacji, która pozwala przeglądać zawartość telefonu tak, jak zawartość komputera (pliki, foldery itd.). W nowszych urządzeniach taka aplikacja jest już standardem. W Androidzie np. nazywa się to File Explorer, ale można równie dobrze wpisać w wyszukiwarkę aplikacji np. “przeglądanie plików” – wyskoczy mnóstwo darmowych aplikacji. 

Już masz aplikację do przeglądania zawartości telefonu. Klikasz w taką aplikację, szukasz folderu z pobieranymi materiałami (zwykle będzie to coś w stylu “download”) i masz swój zakup. Wystarczy kliknąć i otworzyć, żeby zapoznać się z zawartością.

Jeśli sprawia Ci to kłopot i masz możliwość, skorzystaj z komputera. Możesz pobrać plik ponownie, logując się na swoją pocztę właśnie na komputerze. Tam dostęp z pewnością będzie wygodniejszy.

Gdyby nie dało się otworzyć pobranego pliku, zerknij TUTAJ do instrukcji rozpakowywania.


Pobrałam plik, ale nie potrafię go otworzyć, co mam zrobić?

Jeśli nie możesz otworzyć pobranego pliku, sprawdź 2 najpopularniejsze przyczyny.

zwykle w przypadku pojedynczych produktów, np. e-booków:

1. Nie masz zainstalowanego darmowego programu do odczytu plików w formacie pdf, np. Adobe Reader.

Możesz go pobrać bezpłatnie i zainstalować u siebie na komputerze – znajdziesz go TUTAJ. Jeśli chcesz mieć e-booka na smartfonie, odszukaj w sklepie aplikację o tej samej nazwie lub dowolną inną, która umożliwia otwieranie plików w formacie pdf. Obecnie praktycznie wszystkie dokumenty są udostępniane w tej formie, wiec taki program przyda Ci się jeszcze w wielu innych sytuacjach.

zwykle w przypadku pakietów lub produktów zawierających pliki w kilku wersjach, bonusy itd.:

2. Nie masz zainstalowanego programu do rozpakowywania plików.

Niektóre produkty dostępne w sklepie Gabinetu od zaplecza zawierają różne wersje danego pliku (np. pdf i edytowalną), kilka produktów (pakiety) lub bonusy. Nie jest możliwe automatyczne pobranie kilku plików bez ich wcześniejszego spakowania.

Muszę włożyć je do jednego folderu, który następnie pakuję specjalnym programem. Takiego programu trzeba również użyć do rozpakowania pliku. Jak to zrobisz, uzyskasz folder, w którym będą wszystkie pliki już w normalnej formie – w pdf, Word lub Excel w przypadku arkuszy do obliczeń.

Na większości komputerów są zainstalowane takie programy. Wystarczy kliknąć na taki spakowany plik prawym przyciskiem myszy, najechać na nazwę programu i kliknąć „wypakuj tutaj”, albo „wypakuj do… (nazwa pliku)” – jak na grafice poniżej:

Jeśli nie masz u siebie takiej opcji, pobierz sobie i zainstaluj jeden z darmowych programów, np. 7-Zip lub WinRAR. Wpisz w Google jedną z tych nazw i ściągnij program na swoje urządzenie. Instalacja to pewnie ze 3 kliknięcia, rozpakowanie kolejne 2, a taki program przyda Ci się również w przyszłości.

Dla smartfonów i tabletów również istnieją bezpłatne aplikacje do rozpakowywania plików, np. AndroZip lub WinZip (dla Androida) oraz iZip lub WinZip (na iPhonie lub iPadzie). Najlepiej wpisać w wyszukiwarce aplikacji “zip” lub “rozpakowanie pliku” i wyskoczy nam kilkadziesiąt bezpłatnych aplikacji. Zwykle wystarczy ściągnąć i uruchomić taką aplikację, a następnie kliknąć na zakupiony plik, który rozpakuje się automatycznie.

Jeśli masz możliwość, polecam korzystać z takich “wieloplikowych” materiałów na komputerze – tam wszystko jest lepiej widoczne. Jeśli masz zamiar korzystać na smartfonie, zerknij jeszcze na kolejne pytanie.


Kupiłam pakiet/produkt w kilku wariantach/z bonusami, ale mam tylko jeden plik – gdzie jest reszta?

Jeśli kupiłaś:

  • pakiet,
  • produkt w kilku wersjach (np. do druku i do edycji),
  • produkt z bonusami,

czyli w skrócie: więcej niż jeden plik, otrzymujesz spakowane materiały, które należy rozpakować (TUTAJ znajdziesz instrukcję).

Jeśli w tej chwili widzisz tylko jeden z materiałów ze swojego zestawu, to oznacza, że plik udało się automatycznie rozpakować. Skąd zatem problem z przejrzeniem całości?

Czasami (głównie na smartfonach i tabletach) bywa tak, że urządzenie rozpakuje nam plik i automatycznie wyświetla tylko pierwszy znajdujący się w rozpakowanym folderze dokument.

Aby rozwiązać ten problem, skorzystaj z aplikacji, która pozwala przeglądać zawartość telefonu tak, jak zawartość komputera (pliki, foldery itd.). W nowszych urządzeniach taka aplikacja jest już standardem. W Androidzie np. nazywa się to File Explorer, ale można równie dobrze wpisać w wyszukiwarkę aplikacji np. “przeglądanie plików” – wyskoczy mnóstwo darmowych aplikacji. 

Już masz aplikację do przeglądania zawartości telefonu. Klikasz w taką aplikację, szukasz folderu z pobieranymi materiałami (zwykle będzie to coś w stylu “download”) i masz swój zakup. Po wejściu w ten sposób widać całą zawartość folderu – wszystkie dokumenty.

Jeśli sprawia Ci to kłopot i masz możliwość, skorzystaj z komputera. Możesz pobrać plik ponownie, logując się na swoją pocztę właśnie na komputerze. Tam dostęp z pewnością będzie wygodniejszy.


Kupiłam produkt, który zawiera pliki z możliwością edycji, ale edycja jest zablokowana. Co mam zrobić?

Jeśli udostępniam Ci pliki z możliwością edycji, to właśnie po to, żebyś mogła je edytować. Ewentualna blokada edycji nie wynika więc z mojego działania, a z innych czynników.

Najczęstszym powodem są ustawienia bezpieczeństwa bezpośrednio na Twoim komputerze lub ustawienia programu antywirusowego. Po prostu Twój sprzęt próbuje Cię chronić przed ewentualnym szkodliwym działaniem plików ściąganych z internetu i automatycznie ustawia je jako „tylko do odczytu”. Nie świadczy to absolutnie, że z plikiem jest coś nie tak (dbam o bezpieczeństwo) – jest to po prostu „prewencyjne” działanie.

Co z tym zrobić?

Zależnie od programu z którego korzystasz, może Ci się wyświetlić np. taki komunikat. Wystarczy kliknąć „włącz edytowanie” i gotowe.

Jeśli nic takiego się nie wyświetla, musisz poszukać w innym miejscu. W większości przypadków pomoże opisany poniżej sposób.

Najedź na plik myszką i kliknij prawy przycisk, a następnie wybierz „właściwości”.

Na dole znajdziesz okienko z opisem „tylko do odczytu”. Jeśli w okienku jest „ptaszek”, kliknij, żeby go usunąć, a następnie kliknij „zastosuj” w prawym dolnym rogu i zamknij to okno krzyżykiem.

Otwórz plik ponownie.


8) Faktura za zamówienie w sklepie Gabinetu od zaplecza

Czy otrzymam fakturę za zamówienie złożone w sklepie Gabinetu od zaplecza?

Tak, na wszystkie zamówienia są wystawiane faktury. Faktura jest wystawiana i wysyłana automatycznie na dane, które podasz w formularzu zamówienia. Zwróć więc uwagę, czy np. nie wpisałaś swojego imienia i nazwiska z małych liter, bo właśnie tak będzie to wyglądało na fakturze. Zawsze oczywiście możemy wystawić korektę, ale przecież lepiej zapobiegać, niż leczyć 😉

Czasami zdarza się też, że autouzupełnianie płata figle i podstawia dane nie tam gdzie trzeba… Przed przejściem dalej sprawdź więc proszę, czy dane są prawidłowo wpisane.

1. Zakup na firmę

Uzupełnij wszystkie pola, które domyślnie znajdują się w formularzu. Przy zakupie na firmę wpisujesz adres firmy, a nie swój prywatny – adres, który wpiszesz znajdzie się na fakturze. Twój adres prywatny nie jest mi potrzebny – produkt otrzymasz mailowo.

Fakturę otrzymasz mailowo kilka minut po opłaceniu zamówienia. Uwzględnij ją w swoich firmowych rozliczeniach, albo przekaż księgowej. Faktura wysłana mailowo jest tak samo ważna jak faktura papierowa – możesz ją bez problemu wrzucić w koszty.

2. Zakup na osobę prywatną

Również otrzymasz mailowo fakturę. Nie musisz z nią nic robić. Jest to po prostu potwierdzenie płatności – muszę je wystawiać, bo obligują mnie do tego przepisy.

Twój adres jest mi potrzebny wyłącznie do umieszczenia na fakturze – takie są wymogi. Produkt otrzymasz mailowo, więc w praktyce adres będzie umieszczony wyłącznie na fakturze.


Niestety nie dostałam faktury za zamówienie, co mam zrobić?

Po opłaceniu zamówienia w ciągu kilku minut powinny przyjść do Ciebie 2 maile:

  • mail z systemu do wystawiania faktur – fakturownia.pl z fakturą za zamówienie,
  • mail ze sklepu Gabinet od zaplecza z linkiem do pobrania produktu (informacja w poprzednim pytaniu).

Obecnie skrzynki pocztowe bardzo rygorystycznie podchodzą do wiadomości wysyłanych automatycznie i niestety czasami któryś z maili wpada do innego folderu: spam, oferty itd. Jeśli nie masz któregoś z maili, sprawdź koniecznie te foldery. W 99% przypadków, w których mail nie wpadł do skrzynki odbiorczej, odnajduje się właśnie w którymś z tych 2 folderów.

Jeśli nie udało Ci się odnaleźć maila w żadnym ze wskazanych wyżej folderów, napisz na sklep@gabinetodzaplecza.pl. Pamiętaj, aby napisać z maila, który był podany podczas składania zamówienia. Jeśli jest to niemożliwe lub nie pamiętasz, który adres był podany – tez sobie jakoś poradzimy, ale będzie miło jeśli mnie o tym poinformujesz, żebym mogła od razu uruchomić cięższe działa poszukiwawcze 🙂


Na mojej fakturze są nieprawidłowe dane, co mam zrobić?

Możesz samodzielnie lub z pomocą swojego biura rachunkowego wystawić do faktury notę korygującą – nie zapomnij mi jej przesłać – na maila podanego poniżej lub na adres:

NEZA Group Anna Wydra-Nazimek
ul. Centralna 72
42-445 Szczekociny

Jeśli nie będzie to dla Ciebie problem, poproszę o wysyłkę mailową.

Możesz również napisać na adres: sklep@gabinetodzaplecza.pl i poprosić o skorygowanie danych. Otrzymasz wtedy ode mnie fakturę korygującą, którą należy podpiąć do oryginalnej faktury i obie przekazać księgowej/zachować w dokumentacji firmy.

Większość błędów na fakturach wynika z:

  • literówek podczas wpisywania danych,
  • autouzupełnień formularzy, które podstawiają dane nie tam gdzie trzeba,
    dlatego zwróć szczególną uwagę na dane wpisywane podczas składania zamówienia.

Mieszkam/mam firmę za granicą – czy otrzymam fakturę?

W formularzu zamówienia uzupełnij wszystkie dane, niezależnie od tego gdzie mieszkasz. Zamówienie z adresem z innego kraju powinno przejść bez problemu.

Jeśli potrzebujesz fakturę na firmę, a firma jest zarejestrowana za granicą, w polu NIP zamiast NIPu wpisz numer identyfikacyjny obowiązujący w kraju, w którym mieszkasz. Faktura powinna wystawić się bez problemu. Gdybyś jej jednak nie otrzymała, a także nie znalazła w spamie i ofertach, napisz na sklep@gabinetodzaplecza.pl. Wprawdzie bardzo rzadko, ale jednak czasami zdarza się, że program do faktur w konfrontacji z zagranicznym „NIPem” odmawia współpracy. W takiej sytuacji fakturę wystawię ręcznie.

Jeśli potrzebujesz informacji o płatnościach do zagranicznych zamówień, przejdź TUTAJ.


9) Kontakt ze sklepem Gabinetu od zaplecza

Jak mogę skontaktować się ze sklepem?

Jeśli powyżej nie znalazłaś odpowiedzi na swoje pytanie, masz inny problem lub potrzebujesz dodatkowych wskazówek napisz na: sklep@gabinetodzaplecza.pl. Jeśli to możliwe, staram się odpowiadać tego samego dnia (w dni robocze). Czasami z przyczyn losowych czas odpowiedzi wydłuża się do 2-3 dni roboczych. Jeśli w tym terminie nie otrzymałaś odpowiedzi na swoje pytanie, napisz proszę raz jeszcze. Być może u mnie też coś wpadło do spamu, chociaż staram się tam w miarę regularnie zaglądać.

Nie stosuj proszę Facebooka jako pierwszej formy kontaktu ze mną – mailowo w 99% przypadków jest szybciej. Twoje zamówienie mogę zidentyfikować głównie po mailu, a jego na Facebooku niestety nie widzę. Twoja sprawa zostanie załatwiona dużo sprawniej, jeśli napiszesz bezpośrednio na: sklep@gabinetodzaplecza.pl.


Gdzie znajdę regulamin sklepu?

Pozostałe kwestie (głównie formalne) związane z funkcjonowaniem sklepu są opisane w regulaminie. Regulamin możesz przeczytać TUTAJ.

Jeśli masz pytania związane z blogiem Gabinet od zaplecza, przejdź do FAQ blogowego TUTAJ.