Gabinet od zaplecza

Regulamin dla klientów salonu BEAUTY – WZÓR z komentarzem

(1 opinia klienta)

137,00  brutto

Chcesz rozwiązać problem nieprzychodzenia na zabiegi, spóźnień, odwoływania wizyt “za pięć dwunasta”? Wykorzystaj regulamin dla klientów stworzony specjalnie dla salonów beauty! Chcesz wprowadzić zadatek? Nie ma problemu! Do wzoru regulaminu został dołączony również wzór potwierdzenia wpłaty zadatku! 

 

Poniżej znajdziesz pełny opis produktu ⬇

Opis produktu

Klientki nie przychodzą na wizyty, spóźniają się? Odpowiednie zapisy regulaminu pomogą je zdyscyplinować 😉 Chcesz wprowadzić zadatek? Nie ma problemu! Do wzoru regulaminu został dołączony również wzór potwierdzenia wpłaty zadatku! 

Co zawiera Regulamin dla klientów salonu BEAUTY – WZÓR z komentarzem?

  • wstęp teoretyczny, w którym omawiamy kluczowe zagadnienia i odpowiadamy na najpopularniejsze pytania związane z poszczególnymi zapisami, często występującymi problemami,
  • wzory dokumentów w 2 wersjach – ze wskazówkami dotyczącymi uzupełniania i z możliwością edycji.

W części z dokumentami znajdziesz:

  • wzór regulaminu dla klientów, który czasami bywa nazywany również regulaminem salonu lub regulaminem wizyt,
  • wzór potwierdzenia wpłaty zadatku.

Z części teoretycznej i wskazówek dowiesz się:

  • dlaczego warto mieć regulamin wizyt i które zapisy w takim regulaminie są szczególnie istotne,
  • jak legalnie ograniczać nieobecności i spóźnienia klientek,
  • czy można zobowiązać klientkę, która mocno się spóźniła do zapłacenia 100% ceny zabiegu, który w związku ze spóźnieniem nie został wykonany,
  • wszystkiego na temat zaliczki, zadatku i kar umownych,
  • podstawowych zasad dotyczących sprzedaży pakietów zabiegów,
  • czy można zabronić komuś wstępu do salonu (np. dzieciom lub partnerom klientek) i co zrobić, żeby uniknąć niezręcznych sytuacji,
  • co z zakazem wprowadzania zwierząt do salonu i psami przewodnikami osób niepełnosprawnych,
  • dlaczego nie powinnaś robić “czarnej listy” klientek i co zamiast?

W samym wzorze regulaminu znajdziesz następujące zapisy:

  • formalne informacje na temat salonu (właściciel, lokalizacja, godziny pracy itd.),
  • kto może korzystać z usług salonu i na jakich zasadach,
  • czego nie wolno robić w salonie (np. palić tytoniu),
  • jakie są ograniczenia związane z korzystaniem z usług salonu,
  • informacje o sposobie rezerwacji, cenniku, dostępnych metodach płatności,
  • zasady mające na celu zwiększyć bezpieczeństwo wykonywanych zabiegów, w tym obowiązki klienta (np. zgłaszania problemów zdrowotnych),
  • zasady przyjmowania i rozliczania zadatków,
  • zabezpieczenia ograniczające problem odwoływanych wizyt, spóźnień lub nieprzychodzenia klientek na zabiegi bez uprzedzenia,
  • zasady korzystania z zabiegów przez osoby niepełnoletnie,
  • zasady, których powinny przestrzegać osoby wykonujące zabiegi, co z kolei zabezpiecza interesy klienta,
  • zasady składania i rozpatrywania ewentualnych reklamacji,
  • odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia mienia salonu,
  • informacje o formie publikacji, terminach obowiązywania, dostępie do regulaminu i inne.

Materiały zostały stworzone wspólnie z Iloną Przetacznik, która jest radcą prawnym i ekspertką w temacie umów oraz innych dokumentów niezbędnych w funkcjonowaniu firmy.

Potrzebujesz więcej informacji o zawartości produktu? Na samym dole strony znajdziesz spis treści.

W jakiej formie otrzymam materiały?

Na adres e-mail podany podczas składania zamówienia wyślę Ci link do pobrania materiałów – zwykle następuje to kilka minut po dokonaniu płatności.

Dokumenty otrzymujesz w dwóch wersjach:

  • Wzór z komentarzem (19 stron) – znajdziesz tu zarówno wzór dokumentu, jak również dodatkowe wskazówki i informacje,
  • Wzór do edycji (8 stron) – wzór bez wskazówek i komentarzy (żebyś nie musiała tracić czasu na samodzielne kasowanie tego wszystkiego), ale z możliwością wypełnienia elektronicznego lub wprowadzenia własnych zmian.

Jako że otrzymujesz dwie wersje pliku, są one spakowane (plik zip). Program, którym można rozpakować pliki, jest zainstalowany na większości komputerów. Jeśli go nie masz, można go pobrać bezpłatnie, zarówno w wersji na komputer, jak również w formie aplikacji na telefon czy tablet.

Gdybyś miała z tym jakikolwiek kłopot, w sklepie w zakładce FAQ jest szczegółowa instrukcja wraz ze zdjęciami i linkami do takich darmowych programów.

Po rozpakowaniu z materiałów możesz korzystać na dowolnym urządzeniu (komputer, tablet, telefon), które otwiera pliki pdf i pliki tekstowe – nie musisz mieć żadnych specjalnych czytników e-booków itd.

Wszystko możesz oczywiście bez problemu wydrukować na zwykłej drukarce, bez żadnego dostosowywania. Pliki są w klasycznym formacie A4 – wystarczy więc kliknąć “drukuj” i gotowe! 🙂

Data premiery: marzec 2020
Aktualizacja: listopad 2024 (w związku ze zmianą przepisów od 2024 roku)

Regulamin dla klientów salonu BEAUTY – SPIS TREŚCI

Dodaj wzór do koszyka i obejrzyj pozostałe produkty w moim sklepie! Mam więcej takich przydatnych materiałów! 🙂

No, chyba że…

Chcesz zdobyć więcej przydatnych dokumentów i zaoszczędzić?

Przygotowałam dla Ciebie 2 pakiety z produktem, o którym właśnie przeczytałaś. Zobacz, jakie dodatkowe materiały znajdziesz w pakietach:

1) Regulaminy dla klientów salonu BEAUTY – WZORY z komentarzami – PAKIET

W tym pakiecie znajdziesz następujące dokumenty:

  • Regulamin dla klientów salonu beauty – żeby rozwiązać problem nieprzychodzenia na zabiegi, spóźnień, odwoływania wizyt “za pięć dwunasta” itd. <- ten dokument już znasz,
  • Regulamin bonów podarunkowych – żeby rozwiązać problem zwracania bonów, chęci realizowania ich po upływie terminu, łączenia bonów z promocjami oraz wątpliwości związanych z rozliczaniem sprzedaży bonów (PIT, VAT, kiedy księgować) itd.

Więcej informacji o pakiecie znajdziesz TUTAJ.

2) Regulaminy i umowy dla salonu BEAUTY – WZORY z komentarzami – PAKIET

W tym pakiecie znajdziesz następujące dokumenty:

  • Regulamin dla klientów salonu beauty – żeby rozwiązać problem nieprzychodzenia na zabiegi, spóźnień, odwoływania wizyt “za pięć dwunasta” itd. <- ten dokument już znasz,
  • Umowę o zakazie konkurencji dla pracownika salonu beauty – żeby rozwiązać problem “dorabiania” w domu i ograniczyć ryzyko, że pracownica odejdzie do konkurencji lub “na swoje” z Twoją bazą klientek,
  • Umowę z pracownikiem o podnoszenie kwalifikacji zawodowych – żeby uregulować kwestie płatności i wolnego na szkolenia, a także zwrotu kosztów szkolenia, jeśli pracownica zwolni się przed ustalonym czasem,
  • Regulamin dla pracowników salonu beauty – aby usprawnić pracę salonu, podnieść jakość wykonywanych usług, zabezpieczyć się przed utratą bazy klientek itd.,
  • Umowę o pracę dla salonu beauty – żeby jasno określić zasady współpracy, obowiązki pracownika, a także zabezpieczyć się przed utratą klientów, ujawnianiem informacji stanowiących tajemnicę firmy i stratami finansowymi,
  • Regulamin bonów podarunkowych – żeby rozwiązać problem zwracania bonów, chęci realizowania ich po upływie terminu, łączenia bonów z promocjami oraz wątpliwości związanych z rozliczaniem sprzedaży bonów (PIT, VAT, kiedy księgować) itd.

Więcej informacji o pakiecie znajdziesz TUTAJ.

Wzory z internetu, od księgowej, od znajomej KONTRA dokumenty stworzone przez radcę prawnego

Być może znalazłaś w internecie jakiś wzór, koleżanka lub księgowa przesłała Ci jakiegoś gotowca… Zastanawiasz się, czy warto zainwestować we wzory dokumentów stworzone przez radcę prawnego, skoro coś tam już masz za darmo? Zapoznaj się proszę z poniższymi informacjami i podejmij decyzję najlepszą dla Twojego salonu.

Mam jeszcze kilka pytań…

Masz pytania? Zerknij na poniższą listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Jeśli chcesz zapytać o inną sprawę, napisz na ania@gabinetodzaplecza.pl.

Czy moi pracownicy nie przestraszą się tych wszystkich dokumentów?

Umowy, regulaminy – to standard we wszystkich dużych firmach. Wiele problemów właścicieli salonów wynika z faktu, że układając swoje relacje z pracownikami, opierają się wyłącznie na wzajemnym zaufaniu, sympatii itd. Czy kupując mieszkanie, postępujesz podobnie? Nawet biorąc abonament na telefon za kilka groszy, podpisujesz stos dokumentów…

Jasne określenie zasad współpracy minimalizuje ryzyko konfliktów. Sprawia, że sytuacja od początku jest jasna. Nikt nie jest niczym zaskakiwany, zasady nie są zmieniane „w trakcie gry”, zależnie od humoru właściciela i bieżących problemów. Znajomość zasad współpracy jest komfortowa również dla pracownika i pozytywnie wpływa na podniesienie jakości wykonywanych usług.

Oczywiście, jeśli trafimy na nieuczciwą osobę, to taka osoba z pewnością nie ucieszy się z konieczności podpisania odpowiednich dokumentów. Pytanie jednak, czy z taką osobą warto nawiązać współpracę? Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że te najbardziej kontrowersyjne zasady, jak np. zakaz konkurencji wynikają wprost z kodeksu pracy.

Teoretycznie nie musisz podpisywać osobnej umowy, żeby wymagać od pracownika lojalności. Warto jednak to zrobić właśnie po to, aby zbudować świadomość pracowników oraz dokładnie określić, czego konkretnie robić nie wolno, w kontekście pracy w salonie i co dokładnie grozi za złamanie takiego zakazu. Takich dokładnych wytycznych już oczywiście nie znajdziemy w kodeksie pracy.

Jasna deklaracja pracownika, pod rygorem konieczności zapłaty kary umownej, uświadamia konsekwencje nieuczciwych działań i stanowi niepodważalny dowód na to, że pracownik złamał zasady z pełną świadomością.

Nie musisz się zastanawiać, co zrobić, jak się ratować w kryzysowej sytuacji… Masz prawo zażądać odszkodowania właśnie na podstawie podpisanej umowy. To znacznie podnosi Twoje poczucie bezpieczeństwa i zabezpiecza salon przed dotkliwymi stratami finansowymi.

Podobnie jest oczywiście w przypadku innych tematów i nawiązujących do nich dokumentów – zakaz konkurencji to tylko jeden z wielu przykładów.

Czy te dokumenty mogę dać do podpisania już zatrudnionym wcześniej pracownikom?

Oczywiście. Dokumenty możesz podpisać z pracownikami w dowolnej chwili. Im szybciej to zrobisz, tym szybciej wzmocnisz bezpieczeństwo Twojego salonu.

Jedyny wyjątek stanowi umowa o pracę. Gdybyś chciała wykorzystać zapisy z naszego wzoru dla już zatrudnionych pracowników, będzie trzeba podpisać aneks do starej umowy. W aneksie możesz umieścić zapisy, których wcześniej nie uwzględniłaś, a które znalazłaś w naszym wzorze.

Czy dokumenty są od siebie niezależne, czy muszę mieć je wszystkie?

Wzory dokumentów są od siebie niezależnie. Oczywiście, mając je wszystkie, zapewniasz swojemu salonowi maksymalne zabezpieczenie – warto więc rozważyć zakup pakietu. Niemniej jednak, jeśli w tej chwili nie dysponujesz odpowiednim budżetem lub już coś masz u siebie w salonie, bez problemu możesz skorzystać z pojedynczych produktów.

Jedyny wyjątek od tej zasady to Regulamin bonów upominkowych. W regulaminie bonów znajdziesz zapisy odwołujące się do regulaminu dla klientów, np. dotyczące tego, w jaki sposób w salonie można złożyć reklamację. Chodzi o to, żeby w regulaminie bonów nie powielać zapisów, które powinny znaleźć się w regulaminie salonu. Zamiast w wielu miejscach pisać dwa razy to samo, w regulaminie bonów piszemy po prostu, że dane kwestie są uregulowane w regulaminie salonu. Klient ma dostęp do obydwu dokumentów, może więc zajrzeć i sprawdzić szczegóły.

Jeśli masz regulamin salonu/wizyt/dla klientów (to to samo) – ok. Jeśli nie masz takiego dokumentu, rekomendujemy zakup regulaminu bonów razem z regulaminem dla klientów. Jest nawet dostępny taki pakiet w niższej cenie.

1 opinia dla Regulamin dla klientów salonu BEAUTY – WZÓR z komentarzem

  1. Marta Olejniczak

    Bardzo przydatne informacje, rewelacyjnie przygotowane materiały. Polecam!!!

Dodaj opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może spodoba się również…

  • Regulaminy dla klientów salonu BEAUTY – WZORY z komentarzami – PAKIET

    Original price was: 214,00 zł.Current price is: 177,00 zł. brutto
  • Regulamin bonów podarunkowych – WZÓR z komentarzem

    117,00  brutto
  • Regulaminy i umowy dla salonu BEAUTY – WZORY z komentarzami – PAKIET

    Original price was: 662,00 zł.Current price is: 497,00 zł. brutto
  • Umowa o zakazie konkurencji dla pracownika salonu BEAUTY – WZÓR z komentarzem

    137,00  brutto