Poniżej znajdziesz darmowy rozdział e-booka Co zmienić w ofercie salonu beauty, żeby ZWIĘKSZYĆ ZYSKI bez podnoszenia cen i cięcia kosztów?

Bardzo się cieszę, że zdecydowałaś się przeczytać darmowy fragment e-booka! Jeśli Ci się spodoba, zapraszam do zakupu pełnego materiału w moim sklepie – e-booka znajdziesz TUTAJ.

Poniżej znajdziesz pierwszą część spisu treści – to, co znajduje się przed darmowym rozdziałem, później darmowy rozdział i dalsza część spisu treści. Dzięki temu zorientujesz się, jakie jeszcze informacje są umieszczone w e-booku.

Wybrałam dla Ciebie jeden z rozdziałów dotyczący sposobu postępowania z najmniej opłacalnymi zabiegami. Na początku e-booka sprawdzamy, które z Twoich zabiegów są najbardziej i najmniej opłacalne, a następnie zastanawiamy się, co zrobić z jednymi i drugimi – w ten sposób dochodzimy do rozdziału, który za chwilę przeczytasz.


ROZDZIAŁ 3.1.4. Zmodyfikowanie zabiegu

Modyfikowanie zabiegu może pójść w dwóch kierunkach:

  • wprowadzenie zmian, które będą się wiązały z podniesieniem ceny zabiegu,
  • wprowadzenie zmian, które nie będą się wiązały z podniesieniem ceny zabiegu.

Dodam, że nie chodzi tutaj o klasyczną podwyżkę, tylko o stworzenie nowego, droższego zabiegu na bazie starego, mało opłacalnego.

Jak to może wyglądać w praktyce?

Przykładowe zmiany, które wiążą się z podniesieniem ceny zabiegu:

  • dodanie do zabiegu jakiegoś etapu, np. masażu, zdobienia,
  • dodanie do zabiegu jakiejś usługi, np. darmowej konsultacji,
  • dodanie do zabiegu produktu, np. zestaw do pielęgnacji domowej w cenie zabiegu,
  • dodanie do zabiegu specjalnej oprawy, np. zwykły masaż zamieniasz na „rytuał SPA” w odpowiedniej oprawie (świece, muzyka, zapach itd.).

Zmiany te mają być na tyle atrakcyjne, że klientka uzna, że za ten „ulepszony” zabieg warto więcej zapłacić.

Przykładowe zmiany, które nie wiążą się z podniesieniem ceny zabiegu:

  • skrócenie czasu zabiegu,
  • usunięcie jakiegoś etapu zabiegu, np. takiego, który jest bardzo czasochłonny lub wymaga użycia bardzo drogiego produktu,
  • zmiana wykorzystywanych produktów/akcesoriów na tańsze,
  • stworzenie wersji ekspres/lunchowej – ten sam zabieg, ale maksymalnie okrojony z różnych „bajerów”.

Pamiętaj, że kluczowe jest zwiększenie Twojego zysku z zabiegu, więc jeśli opieramy się na skracaniu czasu zabiegu, to musi być to zrobione tak, żeby to, co odzyskamy, dało się przeznaczyć np. na połowę kolejnego zabiegu i sumarycznie da nam to wszystko większy zysk – należy to dokładnie przeliczyć.

Zanim podejmiemy jakiekolwiek decyzje, musimy więc mieć czarno na białym, że zmiany przełożą się na konkretne kwoty i opłacalność zabiegu wzrośnie do oczekiwanego przez nas poziomu.

Należy też mieć na uwadze przyszłe rozmowy z klientkami i przygotować sobie listę argumentów potwierdzających, że nowa, droższa wersja zabiegu jest lepszym wyborem lub odwrotnie, że ta okrojona wersja zabiegu nie jest gorsza i „zasługuje” na dotychczasową cenę.

Jeśli tworzymy droższy zabieg, musimy zadbać o to, żeby klientki były przekonane, że płacą za coś lepszego, że ich większy wydatek jest uzasadniony.

Jeśli chcemy klientkom coś „zabrać”, warto pomyśleć, czy możemy dać im coś w zamian. Może ulotka z zaleceniami do domu lub poradnik dotyczący pielęgnacji w formie pdf?

ZALETY:

  • niewielkie zmiany przekładają się na realne zyski,
  • pracujesz tyle samo, ale zarabiasz więcej, bez klasycznego podnoszenia cen,
  • minimalizujesz ryzyko „marudzenia klientek”, bo najwięcej niezadowolenia w ludziach wywołuje fakt, że muszą płacić więcej za coś, za co jeszcze niedawno płacili mniej – „pacyfikujesz” ten argument, bo teraz płacą za coś innego,
  • zachowujesz zabieg w swojej ofercie – jest spora szansa, że unikniesz niezadowolenia klientek, przechodzenia do konkurencji czy rezygnowania z usług.

WADY I RYZYKA oraz sposoby radzenia sobie z potencjalnymi przeszkodami:

RYZYKO: 

Jeśli zdecydowałaś się na opcję okrojenia zabiegu (z czasu, jakiegoś etapu czy z jakichś produktów) możesz spotkać się z niezadowoleniem, bo klientka za te same pieniądze dostaje mniej niż wcześniej.

JAK SOBIE Z TYM PORADZIĆ?

W tym przypadku kluczowe jest wcześniejsze przygotowanie argumentów, dzięki którym uzasadnisz swoje decyzje.

Ostatecznie możesz odwołać się do tego, że wszystko bardzo zdrożało, a Tobie zależy na tym, żeby nie podnosić cen – stąd zmiany, które nie mają dużego wpływu na działanie zabiegu.

Pamiętaj także o wcześniejszej wskazówce, żeby dać klientkom coś, co nie będzie Cię wiele kosztowało. Dzięki temu zrekompensujesz im straty związane ze zmianami. Nie będzie to odbierane tak, że coś zabierasz, tylko że wymieniasz jeden element na inny.


RYZYKO: 

Jeśli zdecydowałaś się na modyfikację zabiegu połączoną ze zmianą cen, klientki mogą być niezadowolone, bo stracą tańszą opcję.

JAK SOBIE Z TYM PORADZIĆ?

Podobnie jak wyżej – przygotuj się do rozmowy i wypisz wszystkie korzyści związane z nową wersją zabiegu.

Aby sprawdzić, czy pomysł się przyjmie, możesz zacząć od „okresu przejściowego”, w którym będzie dostępna jednocześnie tańsza i droższa opcja, a Ty będziesz przekonywać klientki, że warto skorzystać
z tej droższej.


RYZYKO: 

Klientki mogą uznać, że nowa wersja nie jest tak fajna, jak poprzednia, że kosmetyki są gorsze od tych, których używałyśmy wcześniej itd.

JAK SOBIE Z TYM PORADZIĆ?

Tutaj warto zwrócić uwagę na dwie sprawy.

Po pierwsze, to od nas zależy, czy zaproponujemy klientkom alternatywę odpowiedniej jakości. Jeśli nie jesteśmy w stanie, lepiej poszukać innego rozwiązania. Chodzi o to, żeby zaoszczędzić, a nie o to, żeby zrazić do siebie klientki.

Po drugie, bardzo ważne jest nastawienie klientek i to, w jaki sposób my przekazujemy informacje. Jeśli powiesz klientce: przepraszam, ale musiałam zmienić produkty na tańsze, ale nie są najgorsze, naprawdę, tylko trochę tak dziwnie pachną, to się zaraz wywietrzy – katastrofa murowana 😉

Zamiast tego możesz powiedzieć np.: mam świetne nowe produkty z genialnymi składami – w 100% naturalne, stąd specyficzny zapach (o ile faktycznie są naturalne).

Właśnie – to ważna uwaga. Absolutnie nie namawiam Cię do kłamstwa. Chodzi o to, że na wiele spraw można patrzeć z różnych stron. Ty powinnaś akcentować te pozytywne. Nie powiesz przecież koleżance, że ma krzywy nos, tylko że ma ładne, duże oczy. Jeśli zależy nam na pozytywnym odbiorze, naturalnie koncentrujemy się na pozytywach.

Od Twojego podejścia naprawdę dużo zależy – przeprowadź zmiany tak, abyś sama była do nich przekonana, wtedy łatwiej będzie Ci przekonać klientkę.

Chcesz więcej? Całego e-booka znajdziesz TUTAJ. Zerknij jeszcze na to, co znajduje się w e-booku za przeczytanym przez Ciebie fragmentem. Poniżej druga część spisu treści:

Z e-booka dowiesz się:

  • co zmienić w ofercie salonu, żeby w tym samym czasie pracy zarabiać więcej pieniędzy,
  • które z Twoich zabiegów są najbardziej i najmniej opłacalne,
  • jak wygląda opłacalność poszczególnych zabiegów w przeliczeniu na godzinę pracy,
  • co zrobić z zabiegami, na których mało zarabiasz, żeby zwiększyć swoje zyski – szczegółowo omawiamy 6 sposobów postępowania,
  • co zrobić, żeby w pełni wykorzystać potencjał tych najbardziej dochodowych zabiegów – szczegółowo omawiamy 4 sposoby postępowania,
  • jak tworzyć nowe wersje i warianty najbardziej dochodowych zabiegów,
  • co zrobić w sytuacji, w której na wszystkich zabiegach zarabiasz podobnie i czy to jest dobre,
  • jak czas zabiegu wpływa na jego opłacalność i co możesz zrobić, żeby poprawić wyniki,
  • jak przeorganizować pracę tak, aby każda godzina przynosiła Ci więcej pieniędzy, niż dotychczas,
  • czy lepiej postawić na krótsze, czy na dłuższe zabiegi,
  • jak zarabiać więcej pieniędzy dzięki lepszej organizacji pracy,
  • jak odzyskać czas na dodatkowy zabieg dziennie?

Przeanalizujemy także mnóstwo dodatkowych czynników, które mają wpływ na to, czy zabieg opłaca nam się bardziej, czy mniej, m.in.:

  • popularność zabiegu,
  • sezonowość zabiegu,
  • skuteczność zabiegu,
  • struktura kosztów zabiegu,
  • częstotliwość wykonywania zabiegu,
  • uniwersalność zabiegu,
  • sposób promocji i sprzedaży zabiegu,
  • polityka cenowa zabiegu,
  • obecność i polityka cenowa konkurencji,
  • dostępność i sprzedaż pielęgnacji domowej.
Co zmienić w ofercie salonu beauty, żeby zwiększyć zyski bez podnoszenia cen i cięcia kosztów

To aż 91 stron materiałów gotowych do wdrożenia w Twoim salonie! 

Po więcej informacji wskakuj TUTAJ.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Tagi :