1. Postaw na akcje lojalnościowe
Jesień to dobry czas na uruchamianie wszelkich akcji lojalnościowych. Klientki wracają do nas po wakacjach, często z nowymi potrzebami i problemami. Jesień kojarzy nam się również z nowym otwarciem, zmianą, systematycznym działaniem. Żegnamy wakacyjne szaleństwa i wracamy do szarej rzeczywistości. Nasze działania są z reguły bardziej przemyślane, lepiej zaplanowane. Często szukamy oszczędności, więc możliwość zaoszczędzenia na usługach dla wielu osób będzie dobrą zachętą do przystąpienia do programu.
WSKAZÓWKA: Zaplanuj swój program lojalnościowy tak, żeby odbiór profitów dla klientek przypadał na okresy mniejszego ruchu w salonie. Załóżmy, że w Twoim gabinecie listopad i styczeń są takimi miesiącami. Jeśli wiesz, że klientki przychodzą do Ciebie na manicure co 2 tygodnie, a w listopadzie masz mały ruch, zaproponuj im np. 5-ty manicure za pół ceny.
2. Wykorzystaj okazje wynikające z kalendarza – stwórz jesienne promocje
Jesień daje nam sporo kalendarzowych okazji do skutecznej promocji salonu. Weźmy np. Międzynarodowy Dzień Urody, Dzień Chłopaka, czy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych. Z okazji tego ostatniego święta możesz np. zrobić dzień otwarty dla seniorów. Wyślij zaproszenia, które Twoje klientki przekażą swoim mamom, zaproś lekarza, który będzie udzielał bezpłatnych konsultacji, przygotuj broszurki na temat pielęgnacji mocno dojrzałej skóry wraz z informacją o Twoich zabiegach…
3. Stwórz pakiety
W jesienne miesiące zaczynamy wykonywać specyficzne zabiegi, takie jak np. złuszczanie kwasami, które zwykle należy wykonywać w serii. To dobry pretekst do promocji pakietów. Sprzedaż zabiegów w pakiecie ma jedną, zasadniczą zaletę: dostajemy od razu wszystkie pieniądze bez ryzyka utraty klientki w trakcie trwania serii zabiegów.
WSKAZÓWKA: Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, zrób „pakiety z pakietami”. Do pięciu takich samych zabiegów dodaj trzy inne + zabieg za 1/3 ceny w prezencie dla przyjaciółki. W ten sposób zarobisz więcej i zyskasz możliwość pozyskania nowej klientki.
4. Wyróżnij się!
Sprawdź jakie akcje organizują konkurencyjne gabinety i zaproponuj coś innego! Staraj się działać tak, żeby konkurencyjne oferty w konfrontacji z Twoją wydały się mało atrakcyjne. Widziałaś co ostatnio zrobiła jedna z sieci marketów, w odpowiedzi na akcję drugiej z pluszakami? Jedna, „owadzia” sieć zaproponowała możliwość zbierania naklejek w celu uzyskania darmowego pluszaka. Druga konkurencyjna sieć zaproponowała te same pluszaki od ręki, w śmiesznie niskiej cenie. Pluszaków nie było już po paru godzinach w większości sklepów. Podpatruj akcje wielkich graczy i staraj się czerpać z nich inspirację!
WSKAZÓWKA: Jeśli wszyscy robią 30% obniżki na zabieg rozjaśniający, Ty dodaj zabieg rozjaśniający GRATIS do atrakcyjnego pakietu innych, komplementarnych zabiegów, które w konkurencyjnych gabinetach są w zwykłej cenie.
5. Zbadaj potrzeby swoich klientek
Jeśli nie wiesz, który zabieg powinnaś promować, przejrzyj zapisy z ostatnich kilku lat. Sprawdź, które zabiegi cieszyły się największym zainteresowaniem w jesiennych miesiącach. Jeśli w tym roku masz gorszy ruch, promuj właśnie te zabiegi. Jeśli masz klientek pod dostatkiem, wykorzystaj okazję i postaw na promocję mniej znanych, ale bardzo dochodowych usług.
WSKAZÓWKA: Mając w miarę zapełniony grafik nie warto promować „chodliwych” zabiegów – klientki i tak na nie przyjdą – obniżając cenę zabiegu, stracisz pieniądze i być może nie będziesz w stanie wykonać zabiegu wszystkim zainteresowanym.