Ten artykuł to pierwsza część cyklu, w którym przekażę Ci najważniejsze informacje związane z tworzeniem i administrowaniem stroną internetową gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego i SPA! Dzisiaj zajmiemy się pozornie prostym tematem – zakładką KONTAKT. Sprawdź, czy nie popełniasz podstawowych błędów, które mogą odstraszać nowe klientki!

Na początek kilka słów o samym cyklu. W kolejnych artykułach dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby stworzyć naprawdę perfekcyjną i efektywną stronę internetową gabinetu. Będziemy mówić zarówno o sprawach technicznych (bez obaw – w bardzo zjadliwej formie!), jak i merytorycznych. Jeśli masz własne propozycje tematów – napisz w komentarzu. Jeśli nie chcesz przegapić żadnego artykułu – zapisz się do newslettera (po prawej stronie).

Tyle formalności – przejdźmy do meritum 🙂

Prościzna!

Pewnie uważasz mnie za wariatkę – o czym tu się rozpisywać – numer telefonu, adres i wsio! Ot cały kontakt! Z jednej strony masz rację – to wystarczy, ale dlaczego nie podejść do sprawy ambitnie i zakładkę kontakt zaprojektować lepiej niż inni? Informacje o których napiszę są naprawdę przydatne – może nie dla każdego i nie zawsze, ale bardzo często sprawiają, że tracisz klientki, nawet o tym nie wiedząc! Co powinno znaleźć się w zakładce kontakt w wersji dla ambitnych?

1) Nazwa gabinetu, adres i dojazd

Adres pewnie masz, ale czy zamieściłaś dodatkowe informacje, które ułatwią nowym klientkom dojazd do gabinetu? Co to może być?

  • informacja o budynku, w którym masz gabinet – np. „pierwsze piętro”, „biurowiec Stokrotka”, „obok przychodni”,
  • informacje o wejściu, jeśli jest nietypowe – np. „wejście od ulicy Złotej”, możesz dodatkowo umieścić (ładne!) zdjęcie wejścia/witryny – zdjęcia zdobią stronę, poza tym znajomy widok pozytywniej nastroi klientki wchodzące do Twojego gabinetu,
  • w przypadku nietypowego wejścia, kompleksu budynków itd. doskonale sprawdzają się schematyczne „mapki ze strzałką” – oczywiście wykonane przez grafika, a nie przez Ciebie w paincie, no chyba, że masz zdolności w tym zakresie 😉
  • informacje, które na pierwszy rzut oka podpowiedzą klientce z daleka gdzie się mniej więcej znajdujesz – nie każdy zna topografię miasta niczym taksówkarz – podpowiedź w stylu „osiedle Nad Rzeką” albo „blisko ZUSu” pozwoli orientacyjnie zlokalizować Twój gabinet i uruchomić w myślach klientki proces „aha – to jest po drodze do cioci – muszę do niej jechać we wtorek – mogę wstąpić jak będę wracać” – naprawdę nie każdemu chce się odpalić mapę i sprawdzać,
  • informacje o nietypowym dojeździe – sporo Twoich klientek myli się i wjeżdża w złą ulicę, a może GPS prowadzi je nie tak jak trzeba – jeśli docierają do Ciebie takie informacje, koniecznie wspomnij o nich na stronie,
  • ogólne informacje dojazdowe – np. odległość od większych miast, dużych i znanych dróg dojazdowych – to niezbędne w przypadku większych ośrodków SPA (z bazą noclegową), szczególnie tych zlokalizowanych w mniejszych lub większych ośrodkach turystycznych.

2) Realne formy kontaktu

W skrócie e-mail, telefon komórkowy i/lub stacjonarny. Bardzo ważne, szczególnie w przypadku adresu mailowego, jest regularne sprawdzanie skrzynki. Jeśli wchodzisz na maila raz na tydzień, nie licz na to, że sprostasz oczekiwaniom klientek, które preferują właśnie taką formę kontaktu – jest sporo takich osób. 

Jeśli masz duży salon, ośrodek SPA itd. podaj namiary na różne osoby i miejsca, np. recepcję, dział marketingu itp. 

Pod danymi kontaktowymi powinno się znaleźć wezwanie do działania, np. „Zapraszamy do kontaktu”.

3) Godziny otwarcia gabinetu

O tym zapomina niestety wiele obiektów. Nie wszyscy kończą pracę w normalnych godzinach. Obecnie rośnie grono kobiet, które pracują do późnego wieczora – np. takich jak Ty. Jeśli jutro wybieram się na imprezę urodzinową i w ostatniej chwili przypomniało mi się, że miałam umówić się na manicure, zadzwonię do salonu, który umieści informację, że jest otwarty do późna. Nie musisz pracować do nocy, po prostu poinformuj klientki w jakich godzinach jesteś dostępna, a jednocześnie ograniczysz problem z osobami, które dzwonią poza godzinami Twojej pracy.

4) Informacja o akceptowanych sposobach płatności

Nie lubisz płacić kartą? Papierowe pieniądze ułatwiają Ci zachowanie kontroli nad finansami? Super! Pamiętaj jednak, że są osoby, które mają zupełnie inne podejście. Ja praktycznie nigdy nie mam przy sobie większej gotówki – za wszystko płacę kartą. W przypadku gdy chcę skorzystać z usług innej firmy zazwyczaj dopytuję, czy mogę zapłacić kartą. Jeśli nie – podjeżdżam do bankomatu. Są jednak osoby, które nie mają czasu na takie ceregiele i oczekują jasnej informacji. Jeśli wybiera się do Ciebie zapracowana businesswoman, być może właśnie informacja o możliwości dokonania płatności kartą lub zapłacenia za zabieg online skłoni ją do tego, żeby zadzwonić właśnie do Ciebie. Jeśli nie masz terminala – trudno, jeśli masz – napisz o tym koniecznie!

Opcjonalnie możesz umieścić w zakładce kontakt dane swojej firmy, numer konta – nie jest to rozwiązanie dla każdego, ale jeśli np. często współpracujesz z innymi firmami, sprawdza się doskonale. Dla mnie moja strona internetowa jest doskonałym źródłem danych do faktury – często ktoś o nie prosi, a ja niestety opornie przyswajam informacje typu własny NIP 🙂

5) Gadżety

Mapa Google – instalujesz ją na stronie kilkoma kliknięciami (napiszę kiedyś jak to zrobić) i załatwiasz wiele problemów związanych z dojazdem i lokalizacją gabinetu – nawet jeśli masz mapę nie zaszkodzi wspomnieć o tym, że gabinet jest np. obok basenu.

Formularz kontaktowy – nie przepadam za tą formą komunikacji – sama mam non stop odpalony program pocztowy (to niezbędne w mojej pracy) i nie jest dla mnie problemem napisanie maila – pamiętaj jednak, że nie wolno Ci myśleć wyłącznie z własnej perspektywy. Większość osób, żeby wysłać maila musi odpalić pocztę – wpisać hasło, którego nie pamięta itd. Żeby zadowolić obie grupy zamieść i adres mailowy, i formularz. W przeciwnym razie możesz stracić klientkę, która nie pamięta hasła do swojej poczty. 

Gdzie umieścić zakładkę kontakt?

Prawy górny róg strony lub prawa krawędź menu głównego to zdecydowanie najlepsza lokalizacja zakładki kontakt. To właśnie tutaj intuicyjnie szukamy podstawowych informacji o gabinecie. Nie polecam przenoszenia kontaktu w inne miejsce – to zupełnie niepotrzebne i bardzo irytujące! 

Uwaga na błędy!

Wiesz już o wszystkim, co powinno znaleźć się w zakładce kontakt na stronie internetowej Twojego gabinetu. Na koniec kilka rad, które pomogą Ci ustrzec się błędów:

  • nie zamieszczaj ważnych informacji na grafikach – to bardzo uciążliwe jeśli ktoś chcę skopiować maila do wiadomości i okazuje się, że został on „napisany” na grafice – „bo tak jest ładnie” – ma być przede wszystkim wygodnie,
  • im ważniejsza informacja – tym wyżej na stronie – wiele kobiet będzie szukało adresu np. na telefonie – jeśli Twoja strona nie jest przystosowana do czytania na urządzeniach mobilnych, przewijanie może być bardzo kłopotliwe,
  • zadbaj o to, żeby informacja o „ciasteczkach” nie zasłaniała kontaktu – to również w kontekście wyświetlania na urządzeniach mobilnych – można się wściec stojąc w korku i podejmując nierówną walkę z uciekającym krzyżykiem, 
  • informacji do przekazania jest sporo – zadbaj o przejrzystą formę – np. kluczowe informacje po lewej stronie, dodatkowe po prawej i pod spodem, a na dole mapka dojazdowa.

Pod każdym artykułem z cyklu PERFEKCYJNA STRONA WWW GABINETU znajdziesz listę linków do pozostałych tematów. Tutaj również w przyszłości pojawi się taka informacja.

Jak u Ciebie wygląda zakładka kontakt? Masz w niej wszystkie informacje, o których napisałam? Może masz inne pomysły? Zachęcam do komentowania!

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym