Wraz z dynamicznym rozwojem branży kosmetycznej coraz większą popularność zyskują manuale, czyli wszelkiego rodzaju podręczniki definiujące procedury w ośrodkach SPA i większych gabinetach kosmetycznych. Dokument, który doskonale porządkuję pracę obiektu usługowego może również ułatwić życie producentom i dystrybutorom działającym w branży kosmetycznej. W jaki sposób?

Manual – komu ułatwi życie?

Manual najlepiej sprawdza się w przypadku produktów przeznaczonych do użytku profesjonalnego. Dlaczego? Kosmetyki czy sprzęt dedykowany specjalistom zazwyczaj wymagają opanowania sporej dawki wiedzy. W przypadku kosmetyków profesjonalnych dodatkowo mamy do czynienia z kilkoma liniami produktów, różnymi sposobami aplikacji, masażami firmowymi itp. Przekazując ten wielki zbiór informacji za pośrednictwem jednego dokumentu zyskujemy pewność, że wszystkie produkty będą stosowane zgodnie z przeznaczeniem, a klient będzie miał szybki dostęp do całego naszego asortymentu. 

Nie tylko dla klientów

Wiedza, którą zazwyczaj przekazujemy za pośrednictwem katalogów, ulotek i szkoleń zebrana w jednym miejscu ułatwi pracę również naszym handlowcom. Odpowiednio skonstruowany manual z powodzeniem zastępuje materiały szkoleniowe i służy pomocą w przypadku kłopotliwych pytań od klientów. Nie musimy rezygnować z tradycyjnych materiałów – manual jest tylko punktem wyjścia – kompletnym zbiorem informacji, które później selekcjonujemy tworząc np. katalog lub przewodnik dotyczący poszczególnej linii.

Opracowanie dokumentu, który prezentuje ofertę marki jest dobrą okazją do podniesienia kwalifikacji pracowników, nie mających na co dzień bezpośredniego kontaktu z klientem. Czasami ktoś odbiera telefon i nie potrafi udzielić odpowiedzi na podstawowe pytania. Fakt, że zajmujemy się np. księgowością nie może eliminować nas z grona osób będących w pewnym sensie ambasadorami marki. Podstawowa wiedza na temat produktów powinna być łatwo dostępna dla wszystkich pracowników. 

Manual to żywy dokument

Klienci to niewyczerpane źródło informacji o naszych produktach. To oni każdego dnia poddają je niezliczonym testom i badaniom jakości. Niestety informacje zbierane przez przedstawicieli i pracowników firmy często giną w gąszczu tysięcy spraw do załatwienia. Jeśli każdy z pracowników wyrobi sobie nawyk uzupełniania manuala własnymi spostrzeżeniami, będziemy mieli dostęp do mnóstwa sugestii dotyczących właściwego kierunku rozwoju firmy. Ograniczymy promocję kosmetyków, które zbierają gorsze opinie, a całą energię skoncentrujemy na promowaniu tych najbardziej chwalonych.

Sytuacja, w której tylko kilka osób dysponuje kompletną wiedzą dotyczącą sprzedawanych kosmetyków czy urządzeń, mocno ogranicza rozwój firmy i zmniejsza zaufanie klientów. W dzisiejszym świecie, w którym informacja jest najcenniejszym towarem wygra tylko ta firma, dla której edukacja przyszłych i obecnych klientów będzie priorytetem. Stworzenie wyczerpującego podręcznika to także pierwszy, ale niezwykle istotny krok w kierunku uporządkowania i rozwijania wszelkich działań reklamowych.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym