Opis produktu
Otrzymujesz obszerny, wielowariantowy wzór umowy o pracę w 100% dostosowany do specyfiki pracy w salonie beauty!
Co zawiera Wzór umowy o pracę dla salonu BEAUTY z komentarzem?
- wstęp teoretyczny, w którym omawiamy kluczowe zagadnienia i odpowiadamy na najpopularniejsze pytania związane z poszczególnymi zapisami, często występującymi problemami,
- wzory dokumentów w 3 wersjach – ze wskazówkami dotyczącymi uzupełniania, do samodzielnej edycji i do druku.
Z części teoretycznej i wskazówek dowiesz się:
- o czym musisz pamiętać, zatrudniając pracownika,
- jakie czynniki wziąć pod uwagę, ustalając zakres obowiązków pracownika (oczekiwania, kwalifikacje, wynagrodzenie itd.),
- w jakim zakresie możesz wymagać od pracownika utrzymywania czystości w salonie,
- czy i ewentualnie w jakich sytuacjach możesz odmówić pracownikowi udzielenia urlopu w konkretnym terminie lub odwołać go z urlopu.
Dodatkowo otrzymujesz listę aż 30 gotowych obowiązków, które możesz wpisać do umowy o pracę – we wzorze umowy jest zostawione puste miejsce, w które wpisujesz wybrane przez siebie obowiązki z listy. Przykłady dotyczą tak naprawdę wszystkich obszarów pracy w salonie: wykonywania zabiegów, utrzymywania porządku, obsługi klienta, zadań marketingowych itd.
W samym wzorze umowy znajdziesz następujące zapisy:
- podstawowe dane pracodawcy i pracownika,
- nazwa stanowiska, wymiar czasu pracy,
- czas obowiązywania umowy, termin rozpoczęcia pracy,
- miejsce na wpisanie obowiązków pracownika (do wyboru z listy 30 gotowych obowiązków),
- informacja o możliwości zmiany wyznaczonych obowiązków,
- zakaz przyjmowania korzyści, przywłaszczania mienia i danych pracodawcy,
- informacja o odpowiedzialności pracownika za mienie pracodawcy,
- zobowiązanie do uzgadniania z pracodawcą terminów urlopów,
- informacja o sposobie ewidencjonowania czasu pracy i o zasadach pracy w godzinach nadliczbowych,
- zastrzeżenie o możliwości skierowania pracownika w inne miejsce, np. w celu świadczenia usług mobilnych,
- informacje o wysokości, sposobie i terminie wypłacania wynagrodzenia + opcjonalny zapis o wynagrodzeniu prowizyjnym,
- zobowiązanie pracownika do zachowania tajemnicy w obszarze funkcjonowania gabinetu również po ustaniu zatrudnienia,
- informacja o tym, że zdjęcia z zabiegów wykonane przez pracownika stanowią własność salonu,
- zobowiązanie do korzystania z dokumentów salonu tylko w przypadku wyraźnej zgody pracodawcy,
- zobowiązanie pracownika do otrzymania pisemnej zgody pracodawcy przed podjęciem jakiejkolwiek dodatkowej działalności zarobkowej, mającej związek z pracą w salonie,
- zobowiązanie pracownika do podnoszenia kwalifikacji i pracodawcy do umożliwienia mu tego,
- opcjonalne zapisy przydatne, jeśli umowa będzie podpisywana na zastępstwo lub do pracy w charakterze dorywczym,
- informacje o możliwościach rozwiązania umowy.
Do wzoru umowy o pracę są dołączone uzupełniające dokumenty:
- Wzór informacji o warunkach zatrudnienia,
- Oświadczenie o przekazywaniu wynagrodzenia na rachunek bankowy.
Materiały zostały stworzone wspólnie z Iloną Przetacznik, która jest radcą prawnym i ekspertką w temacie umów oraz innych dokumentów niezbędnych w funkcjonowaniu firmy.
Potrzebujesz więcej informacji o zawartości produktu? Na samym dole strony znajdziesz spis treści.
W jakiej formie otrzymam materiały?
Na adres e-mail podany podczas składania zamówienia wyślę Ci link do pobrania materiałów – zwykle następuje to kilka minut po dokonaniu płatności.
Dokumenty otrzymujesz w trzech wersjach:
- Wzór z komentarzem (plik pdf – 19 stron) – znajdziesz tu zarówno wzór dokumentu, jak również wstęp teoretyczny, odpowiedzi na najpopularniejsze pytania, wskazówki i instrukcje wypełniania wzoru dokumentu,
- Wzór do edycji (plik Word docx – 10 stron)– wzór bez wskazówek i komentarzy (żebyś nie musiała tracić czasu na ich samodzielne kasowanie), ale z możliwością wypełnienia elektronicznego lub wprowadzenia własnych zmian – miejsca wymagające Twojej uwagi są zaznaczone na żółto,
- Wzór do druku (plik pdf – 10 stron) – jak wyżej, ale już bez możliwości edycji – gotowy plik do druku i ręcznego wypełniania; uproszczona wersja – nie ma w niej zapisów, które będą dotyczyć mniejszości salonów; stworzyłyśmy ją z myślą o najczęstszych, standardowych sytuacjach, aby ułatwić życie osobom, które potrzebują szybkiego, uniwersalnego “gotowca” lub nie czują się swobodnie, pracując na komputerze.
Jako że otrzymujesz kilka wersji pliku, są one spakowane (plik zip). Program, którym można rozpakować pliki, jest zainstalowany na większości komputerów. Jeśli go nie masz, można go pobrać bezpłatnie, zarówno w wersji na komputer, jak również w formie aplikacji na telefon czy tablet.
Gdybyś miała z tym jakikolwiek kłopot, w sklepie w zakładce FAQ jest szczegółowa instrukcja wraz ze zdjęciami i linkami do takich darmowych programów.
Po rozpakowaniu z materiałów możesz korzystać na dowolnym urządzeniu (komputer, tablet, telefon), które otwiera pliki pdf i pliki tekstowe – nie musisz mieć żadnych specjalnych czytników e-booków itd.
Wszystko możesz oczywiście bez problemu wydrukować na zwykłej drukarce, bez żadnego dostosowywania. Pliki są w klasycznym formacie A4 – wystarczy więc kliknąć “drukuj” i gotowe! 🙂
Wzór umowy o pracę dla salonu BEAUTY – SPIS TREŚCI
Dodaj wzór do koszyka i obejrzyj pozostałe produkty w moim sklepie! Mam więcej takich przydatnych materiałów! 🙂
No, chyba że…
Chcesz zdobyć więcej przydatnych dokumentów i zaoszczędzić?
Przygotowałam dla Ciebie 2 pakiety z produktem, o którym właśnie przeczytałaś. Zobacz, jakie dodatkowe materiały znajdziesz w pakietach:
1) Pracownik w salonie BEAUTY – WZORY dokumentów z komentarzami – PAKIET
- Umowę o zakazie konkurencji dla pracownika salonu beauty – żeby rozwiązać problem “dorabiania” w domu i ograniczyć ryzyko, że pracownica odejdzie do konkurencji lub “na swoje” z Twoją bazą klientek,
- Umowę z pracownikiem o podnoszenie kwalifikacji zawodowych – żeby uregulować kwestie płatności i wolnego na szkolenia, a także zwrotu kosztów szkolenia, jeśli pracownica zwolni się przed ustalonym czasem,
- Regulamin dla pracowników salonu beauty – aby usprawnić pracę salonu, podnieść jakość wykonywanych usług, zabezpieczyć się przed utratą bazy klientek itd.,
- Umowę o pracę dla salonu beauty – żeby jasno określić zasady współpracy, obowiązki pracownika, a także zabezpieczyć się przed utratą klientów, ujawnianiem informacji stanowiących tajemnicę firmy i stratami finansowymi <- ten dokument już znasz.
Więcej informacji o pakiecie znajdziesz TUTAJ.
2) Regulaminy i umowy dla salonu BEAUTY – WZORY z komentarzami – PAKIET
- Regulamin dla klientów salonu beauty – żeby rozwiązać problem nieprzychodzenia na zabiegi, spóźnień, odwoływania wizyt “za pięć dwunasta” itd.,
- Umowę o zakazie konkurencji dla pracownika salonu beauty – żeby rozwiązać problem “dorabiania” w domu i ograniczyć ryzyko, że pracownica odejdzie do konkurencji lub “na swoje” z Twoją bazą klientek,
- Umowę z pracownikiem o podnoszenie kwalifikacji zawodowych – żeby uregulować kwestie płatności i wolnego na szkolenia, a także zwrotu kosztów szkolenia, jeśli pracownica zwolni się przed ustalonym czasem,
- Regulamin dla pracowników salonu beauty – aby usprawnić pracę salonu, podnieść jakość wykonywanych usług, zabezpieczyć się przed utratą bazy klientek itd.,
- Umowę o pracę dla salonu beauty – żeby jasno określić zasady współpracy, obowiązki pracownika, a także zabezpieczyć się przed utratą klientów, ujawnianiem informacji stanowiących tajemnicę firmy i stratami finansowymi <- ten dokument już znasz,
- Regulamin bonów podarunkowych – żeby rozwiązać problem zwracania bonów, chęci realizowania ich po upływie terminu, łączenia bonów z promocjami oraz wątpliwości związanych z rozliczaniem sprzedaży bonów (PIT, VAT, kiedy księgować) itd.
Więcej informacji o pakiecie znajdziesz TUTAJ.
Wzory z internetu, od księgowej, od znajomej KONTRA dokumenty stworzone przez radcę prawnego
Być może znalazłaś w internecie jakiś wzór, koleżanka lub księgowa przesłała Ci jakiegoś gotowca… Zastanawiasz się, czy warto zainwestować we wzory dokumentów stworzone przez radcę prawnego, skoro coś tam już masz za darmo? Zapoznaj się proszę z poniższymi informacjami i podejmij decyzję najlepszą dla Twojego salonu.
Mam jeszcze kilka pytań…
Masz pytania? Zerknij na poniższą listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Jeśli chcesz zapytać o inną sprawę, napisz na ania@gabinetodzaplecza.pl.
Czy moi pracownicy nie przestraszą się tych wszystkich dokumentów?
Umowy, regulaminy – to standard we wszystkich dużych firmach. Wiele problemów właścicieli salonów wynika z faktu, że układając swoje relacje z pracownikami, opierają się wyłącznie na wzajemnym zaufaniu, sympatii itd. Czy kupując mieszkanie, postępujesz podobnie? Nawet biorąc abonament na telefon za kilka groszy, podpisujesz stos dokumentów…
Jasne określenie zasad współpracy minimalizuje ryzyko konfliktów. Sprawia, że sytuacja od początku jest jasna. Nikt nie jest niczym zaskakiwany, zasady nie są zmieniane „w trakcie gry”, zależnie od humoru właściciela i bieżących problemów. Znajomość zasad współpracy jest komfortowa również dla pracownika i pozytywnie wpływa na podniesienie jakości wykonywanych usług.
Oczywiście, jeśli trafimy na nieuczciwą osobę, to taka osoba z pewnością nie ucieszy się z konieczności podpisania odpowiednich dokumentów. Pytanie jednak, czy z taką osobą warto nawiązać współpracę? Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że te najbardziej kontrowersyjne zasady, jak np. zakaz konkurencji wynikają wprost z kodeksu pracy.
Teoretycznie nie musisz podpisywać osobnej umowy, żeby wymagać od pracownika lojalności. Warto jednak to zrobić właśnie po to, aby zbudować świadomość pracowników oraz dokładnie określić, czego konkretnie robić nie wolno, w kontekście pracy w salonie i co dokładnie grozi za złamanie takiego zakazu. Takich dokładnych wytycznych już oczywiście nie znajdziemy w kodeksie pracy.
Jasna deklaracja pracownika, pod rygorem konieczności zapłaty kary umownej, uświadamia konsekwencje nieuczciwych działań i stanowi niepodważalny dowód na to, że pracownik złamał zasady z pełną świadomością.
Nie musisz się zastanawiać, co zrobić, jak się ratować w kryzysowej sytuacji… Masz prawo zażądać odszkodowania właśnie na podstawie podpisanej umowy. To znacznie podnosi Twoje poczucie bezpieczeństwa i zabezpiecza salon przed dotkliwymi stratami finansowymi.
Podobnie jest oczywiście w przypadku innych tematów i nawiązujących do nich dokumentów – zakaz konkurencji to tylko jeden z wielu przykładów.
Czy te dokumenty mogę dać do podpisania już zatrudnionym wcześniej pracownikom?
Oczywiście. Dokumenty możesz podpisać z pracownikami w dowolnej chwili. Im szybciej to zrobisz, tym szybciej wzmocnisz bezpieczeństwo Twojego salonu.
Jedyny wyjątek stanowi umowa o pracę. Gdybyś chciała wykorzystać zapisy z naszego wzoru dla już zatrudnionych pracowników, będzie trzeba podpisać aneks do starej umowy. W aneksie możesz umieścić zapisy, których wcześniej nie uwzględniłaś, a które znalazłaś w naszym wzorze.
Czy dokumenty są od siebie niezależne, czy muszę mieć je wszystkie?
Wzory dokumentów są od siebie niezależnie. Oczywiście, mając je wszystkie, zapewniasz swojemu salonowi maksymalne zabezpieczenie – warto więc rozważyć zakup pakietu. Niemniej jednak, jeśli w tej chwili nie dysponujesz odpowiednim budżetem lub już coś masz u siebie w salonie, bez problemu możesz skorzystać z pojedynczych produktów.
Jedyny wyjątek od tej zasady to Regulamin bonów upominkowych. W regulaminie bonów znajdziesz zapisy odwołujące się do regulaminu dla klientów, np. dotyczące tego, w jaki sposób w salonie można złożyć reklamację. Chodzi o to, żeby w regulaminie bonów nie powielać zapisów, które powinny znaleźć się w regulaminie salonu. Zamiast w wielu miejscach pisać dwa razy to samo, w regulaminie bonów piszemy po prostu, że dane kwestie są uregulowane w regulaminie salonu. Klient ma dostęp do obydwu dokumentów, może więc zajrzeć i sprawdzić szczegóły.
Jeśli masz regulamin salonu/wizyt/dla klientów (to to samo) – ok. Jeśli nie masz takiego dokumentu, rekomendujemy zakup regulaminu bonów razem z regulaminem dla klientów. Jest nawet dostępny taki pakiet w niższej cenie.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.