Zobacz wytyczne dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich, tatuażu i piercingu opracowane przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), organizacja zrzeszająca prawie 52 tysiące firm, od kilku dni publikuje wytyczne dla różnych branż mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa po ewentualnym powrocie do pracy.

Dziś opublikowano wytyczne dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich, tatuażu i piercingu. Oczywiście należy podkreślić, że nie są to żadne oficjalne zalecenia, których będzie trzeba przestrzegać (na te ciągle czekamy), niemniej jednak myślę, że warto zerknąć.

Wielu właścicieli salonów zastanawia się czy wracać do pracy (w momencie, w którym będzie na to oficjalne pozwolenie), w jaki sposób zabezpieczyć siebie, pracowników i swoje klientki… Każdy głos w tej sprawie, to nowy materiał do przemyśleń.

Wytyczne opublikowane na tej stronie ZPP są następujące:

1. Ograniczenie liczby klientów przebywających w lokalu. W danym salonie może przebywać jedynie tyle klientów ile jest stanowisk do ich obsługi.

2. Rekomendacja przyjmowania klientów jedynie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych, tak aby zapobiec tworzeniu się kolejek w poczekalni.

3. Stosowanie i zapewnienie dostępności masek lub przyłbic, a także płynów dezynfekujących oraz rękawiczek dla personelu.

4. Wprowadzenie obowiązku dezynfekcji rąk (zapewnienie płynów) lub założenia zapewnionych przez salon rękawiczek foliowych przez klientów przed wejściem do lokalu.

5. Konieczność posiadania maseczek przez personel oraz wszystkich klientów przebywających na terenie lokalu usługowego. W przypadku zakładów fryzjerskich rekomendowane używanie maseczek kosmetycznych na gumki.

6. Zapewnienie minimum 2 metrów odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów. W przypadku braku możliwości, rekomendacja zainstalowania ekranów ochronnych pomiędzy stanowiskami.

7. W miarę dostępności, wykorzystywanie jednorazowych peniuarów (peleryn). W przypadku ich braku, konieczność każdorazowego prania/dezynfekcji peniuaru po wizycie każdego klienta.

8. Każdorazowa dezynfekcja m.in. fotelów, blatów oraz opakowań kosmetyków, po wizycie klienta.

9. Zwiększenie częstotliwości mycia salonu oraz dezynfekcji zgodnie z opracowanym przez lokal usługowy planem.

10. Ograniczenie rozmów pomiędzy personelem a klientami, do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

11. Ograniczenie czasu spędzanego przez klientów w lokalu do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

12. W salonach manicure wprowadzenie ekranów oddzielających klientów od personelu na wysokości twarzy.

13. Ograniczenie wizyt domowych fryzjerów, kosmetyczek celem ograniczenia świadczenia usług jedynie na terenie lokalu, w których zapewnienie norm higienicznych i sanitarnych może być ustandaryzowane.

14. Każdorazowe dopuszczanie do pracy personelu po uprzednim zmierzeniu temperatury i upewnieniu się, ze jest ona prawidłowa. Wyposażenie zakładu w minimum jeden sprawny termometr bezdotykowy.

15. Natychmiastowe odsuwanie od pracy personelu z objawami chorobowymi.

16. Jednoczesne sumienne przestrzeganie innych wytycznych zapewniających ochronę przed szerzeniem się zakażeń i innych chorób zakaźnych

Wypełnienie wszystkich zaleceń ZPP w wielu sytuacjach nie będzie możliwe – np. rękawiczki przy zabiegu manicure, ale myślę, że na powyższej liście można znaleźć sporo cennych wskazówek.

Kluczowe dla naszej branży będą oczywiście zalecenia z Ministerstwa Zdrowia lub Głównego Inspektoratu Sanitarnego i oby te pojawiły się jak najszybciej… Doświadczenia ostatnich dni pokazują jednak, że wiele istotnych informacji otrzymujemy “na ostatnią chwilę”.

Jeśli więc rozważasz powrót do pracy, warto już teraz, na własną rękę zacząć planować wdrożenie dodatkowych środków bezpieczeństwa, które później skorygujesz zgodnie z oficjalnymi zaleceniami.


Więcej informacji na ten temat znajdziesz w BAZIE WIEDZY.

baza wiedzy koronawirus salon beauty baner
podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym
Tagi :