Ulotka salonu kosmetycznego – czy taka forma reklamy nadal ma sens? Wielu właścicieli gabinetów zadaje sobie pytanie, czy w czasach mediów społecznych nadal warto drukować i roznosić ulotki?

Ulotka salonu kosmetycznego – czy warto się w ten sposób reklamować?

Jak najbardziej! Konkurencja w mediach społecznościowych jest bardzo duża. Tysiące firm walczy o uwagę potencjalnych klientów, zarzucając ich coraz ciekawszymi treściami, ofertami, promocjami. W takich warunkach trudno się przebić ze swoim przekazem. Nawet jeśli uda nam się na chwilę przyciągnąć uwagę klienta, to w mediach społecznościowych nie jesteśmy w stanie przekazać mu wielu informacji. Uwaga odbiorcy niestety szybko ucieka.

Inaczej jest z ulotkami, które umożliwiają nam przekazanie sporego zestawu informacji, będąc z klientem “sam na sam”. Ok, może nie “sam na sam”, bo mamy konkurencję. Na przykład w postaci promocji na jogurty z pobliskiego dyskontu i “młodego małżeństwa”, które chce kupić mieszkanie za gotówkę, 😅 Mimo wszystko jednak 3 ulotki do przejrzenia to i tak znacznie mniej niż 100 postów, rolek i relacji w zasięgu wzroku.

Dodatkowo warto pamiętać, że…

  • Coraz więcej osób w trosce o swój dobrostan ogranicza korzystanie z urządzeń elektronicznych i mediów społecznościowych. Do takich osób łatwiej będzie dotrzeć w tradycyjny sposób.
  • Portali społecznościowych jest wiele, a czas na ich prowadzenie masz ograniczony. Ciężko aktywnie działać w kilku miejscach jednocześnie. Z ulotką salonu kosmetycznego trafiasz do domu klienta bez dodatkowych pośredników.

Co zrobić, żeby ulotka gabinetu nie wylądowała w koszu?

Na pierwszy rzut oka promocja gabinetu z wykorzystaniem ulotek wygląda zachęcająco, ale być może przy drugim rzucie pomyślisz:

Przecież ludzie nie czytają ulotek, tylko od razu je wyrzucają. 

Częściowo masz rację, bo faktycznie sporo ulotek ląduje w koszu na śmieci. Trzeba jednak zaznaczyć, że pomijanie, ignorowanie i niezauważanie, to coś, co w mniejszej lub większej skali spotyka każdą naszą reklamę.

Walczymy o te kilka procent odbiorców, którzy się z naszą reklamą zapoznają i skorzystają z naszych usług. Nigdy nie będziemy mieć 100% skuteczności, ale możemy walczyć o to, żeby ten procent był jak najwyższy.

Każda forma reklamy ma swoje mocne i słabe strony. Kluczowe jest:

  • reklamowanie się w różnych miejscach i różnymi sposobami tak, aby dotrzeć do różnych odbiorców,
  • jeśli mamy ograniczony budżet – wybieranie takich form reklamy, które mają więcej plusów niż minusów – dajemy sobie szansę, żeby wydając mniej pieniędzy dotrzeć do większej liczby odbiorców,
  • tworzenie reklam, które będą wyróżniać się w gąszczu innych komunikatów,
  • szukanie miejsc, które zapewnią nam jak najmniejszą konkurencję i jednocześnie jak najwięcej uwagi potencjalnego klienta.

Przekładając to na temat ulotki salonu kosmetycznego:

  • Ulotka salonu kosmetycznego nie musi być jedyną stosowaną przez Ciebie formą reklamy. Możesz reklamować się w mediach społecznościowych, wysyłać newslettery i od czasu do czasu roznosić ulotki. 
  • Możesz zadbać o to, żeby ulotki salonu kosmetycznego były na tyle ładne i ciekawe, żeby liczba osób, które wyrzucą je do kosza, była jak najniższa.
  • Staraj się na tyle zaciekawić klienta, żeby zabrał ulotkę do domu. Dzięki temu zyskasz szansę na kolejne kontakty klienta z ofertą salonu i łatwy dostęp do danych kontaktowych. Możesz sobie pomóc np. kodem rabatowym aktywnym tylko z okazaniem ulotki. Coś takiego szkoda wyrzucić, bo przecież nigdy nie wiadomo, czy czasem się nie przyda.
  • Jesteś w stanie zadbać o to, żeby potencjalna klientka otrzymała ulotkę w chwili, w której będzie miała czas się z nią zapoznać. W tym kontekście większy sens ma dostarczenie ulotki salonu kosmetycznego do skrzynki pocztowej niż rozdawanie tych samych ulotek w przypadkowym miejscu na ulicy, gdzie 2 metry dalej jest wielki kosz na śmieci 😉

Z drugiej strony…


Ulotka gabinetu to dopiero początek

Ciekawa akcja tematyczna na ulicy przed gabinetem połączona z rozdawaniem ulotek może mieć więcej sensu niż wrzucenie ulotki do skrzynki. Oczywiście pod warunkiem, że to, co zorganizujemy, będzie na tyle intrygujące, że ludzie sami będą do nas podchodzić. Aby to zobrazować, wystarczy porównać np. rozdawanie ulotek w marketach i rozdawanie próbek z ulotkami. Próbka to realna korzyść i możliwość przetestowania produktu. Jeśli produkt nam się spodoba, ulotka przestanie być śmieciem, a zacznie być cenną informacją. Zastanów się, jak możesz wykorzystać podobny mechanizm w swoim salonie.

Dużo korzyści przyniesie Ci oderwanie się od utartych przekonań typu: w czasach social mediów ulotki nie działają i “wejście w skórę” klienta. Zastanowienie się, jak żyje, co robi, gdzie spędza czas, co go interesuje itd. W biznesie często jest tak, że najlepsze pomysły pochodzą z bliskich obserwacji. Na przykład widzimy, jak coś działa (albo nie działa) i wpadamy na pomysł, jak to poprawić. Sami mamy jakiś problem i wymyślamy dla niego rozwiązanie, które może się sprawdzić również u innych ludzi.

Podążanie drogą klienta i dostosowywanie się do niej jest bardzo istotnym elementem nie tylko marketingu, ale prowadzenia biznesu w ogóle. 


Kiedy ulotki salonu kosmetycznego mają szansę zadziałać?

Wracając do ulotek: jak najbardziej nadal warto z nich korzystać. Im lepiej zadbasz o odpowiedni wygląd, treść, formę i czas przekazania, tym lepsze efekty masz szansę uzyskać. 

Jeśli nie wiesz, jak zabrać się za stworzenie ulotki, która przyciągnie uwagę potencjalnej klientki i skutecznie zachęci ją do kontaktu z Twoim salonem, zajrzyj do e-booka Jak tworzyć skuteczne REKLAMY salonu, w którym znajdziesz mnóstwo informacji na temat:

  • pisania skutecznych tekstów reklamowych,
  • dostosowywania przekazu do konkretnej grupy docelowej,
  • dobierania kolorów, symboli, zdjęć i grafik reklamowych.

Jeśli z kolei chcesz nauczyć się, jak samodzielnie stworzyć ulotkę w darmowym i bardzo prostym w obsłudze programie graficznym, zajrzyj do kursu online Jak zrobić cennik, ulotkę i reklamę gabinetu – szybko, prosto i za darmo!

Your Attractive Heading

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym