Twoje klientki spędzają w sieci coraz więcej czasu. Co zrobić, żeby skraść odrobinę ich uwagi i sprzedać zabieg jeszcze przed pierwszą wizytą w gabinecie? Sprzedaż zabiegów kosmetycznych przez stronę www gabinetu – dowiedz się, jak to robić naprawdę skutecznie!

Czy sprzedaż zabiegów kosmetycznych przez stronę www jest możliwa? Może lepiej robić to wyłącznie w gabinecie?

Sprzedaż zabiegów w gabinecie kosmetycznym wymaga pewnych umiejętności. Musisz wiedzieć jak przekonać klienta, jakich argumentów użyć. Masz jednak o tyle komfortową sytuację, że uwaga klienta w 100% skupia się na rozmowie z Tobą. Jeśli Twoje argumenty nie odniosą oczekiwanego rezultatu, możesz obserwować reakcję klienta i podejmować kolejne próby.

Sprzedając zabiegi przez stronę internetową jesteś w dużo gorszej sytuacji. Przedstawiasz propozycję klientowi, który w ciągu kilku sekund podejmuje decyzję. Dodatkowo nie wiesz, czy dana osoba jest pełni skoncentrowana na Twoim komunikacie, czy może akurat siedzi w autobusie lub usypia dziecko… W tym miejscu pojawia się pytanie: czy możliwa jest skuteczna sprzedaż zabiegów kosmetycznych przez stronę internetową? JEST! Wystarczy skorzystać z metod, które z powodzeniem wykorzystują sprzedawcy sklepów internetowych – dla nich sprzedaż przez internet jest jedynym źródłem dochodu. Jesteś ciekawa, jakie to metody?

Jak skutecznie sprzedawać zabiegi kosmetyczne przez stronę www?

Zanim zastanowimy się jak wygenerować dużą sprzedaż zabiegów kosmetycznych przez stronę internetową gabinetu, przyjrzyjmy się sprawom technicznym. Nie wystarczy przecież postanowić, że od dziś sprzedajemy zabiegi online. Trzeba przecież udostępnić klientom sam mechanizm zakupu – wybrania określonej usługi, podania danych kontaktowych, płatności, ewentualnie wyboru terminu w kalendarzu…

Czego potrzebujesz, aby udostępnić klientom możliwość zakupu zabiegów online?

Tak jak wspominałam powyżej, do skutecznego zrealizowania transakcji online potrzebujemy kilku elementów:

1) Produktów do sprzedaży, czyli w naszym przypadku zabiegów

Zakładając, że masz na stronie opisane zabiegi, wystarczy np. pod każdym takim zabiegiem umieścić przycisk, np. „ZAMÓW WIZYTĘ”. Każdy zabieg staje się produktem, który można kupić, jak każdy produkt w sklepie internetowym.

2) Miejsca na wpisanie danych klienta „formularz dostawy”

Klient musi mieć możliwość wpisania swojego imienia i nazwiska oraz danych kontaktowych.

3) Płatności online

Czyli po kliknięciu przycisku, np. „KUP TERAZ” klient powinien zostać przeniesiony do płatności online, ewentualnie powinna wyświetlić się strona z danymi do zwykłego przelewu, choć warto zaznaczyć, że to bardzo niepraktyczny sposób. Znacznie wygodniejsze są płatności online.

4) Wybór terminu wizyty

To opcjonalny, ale bardzo praktyczny element, który zdejmuje z Ciebie obowiązki związane z osobistym umawianiem klientów, którzy kupują zabieg online.

Powyższe sprawy są stosunkowo oczywiste, większym wyzwaniem jest zrealizowanie takiego planu w praktyce.

Sprzedaż zabiegów kosmetycznych przez stronę internetową gabinetu – jak to zrobić w praktyce?

Musisz mieć na stronie swojego gabinetu mniej lub bardziej rozbudowany moduł sklepowy lub skorzystać z zewnętrznego rozwiązania.

SPOSÓB 1 – Własny moduł sklepowy

Jeśli chcesz mieć na stronie gabinetu własny sklep internetowy, skontaktuj się z firmą, która tworzyła stronę i zapytaj o dostępne możliwości. Jeśli korzystasz z WordPressa, możesz wykorzystać darmowy dodatek WooCommerce, który zawiera funkcjonalności pozwalające stosunkowo prosto utworzyć sklep, który będzie integralnym elementem Twojej strony. Ja w moim sklepie (https://gabinetodzaplecza.pl/sklep/) korzystam właśnie z takiego rozwiązania.

sprzedaż zabiegów kosmetycznych - gabinet od zaplecza


Chodzi głównie o to, żeby na zapleczu strony (czyli tam, gdzie np. wstawiasz newsy), mieć możliwość dodania cen, ustawienia sposobów płatności itd. Czyli taka „nakładka” z dodatkowymi funkcjami na Twojej stronie. Oprócz tego będziesz musiała założyć konto w którymś z systemów płatności internetowych, np. Tpay, Dotpay, PayU, Przelewy24 itd.

SPOSÓB 2 – Wykorzystanie gotowego oprogramowania sklepowego

Istnieje wiele gotowych platform sprzedaży onilne. W modelu płatności jednorazowej lub abonamentowej opłacasz gotowy sklep, który możesz umieścić na subdomenie, czuli np. adres Twojego gabinetu to: www.gabinetkwiatek.pl, a możliwość zakupu zabiegów online będzie na stronie: www.rezerwacje.gabinetkwiatek.pl. Pod opisem każdego zabiegu możesz zrobić przycisk: „UMÓW ZABIEG”, który podlinkujesz do wybranego „produktu” w sklepie.

Jedynym wysiłkiem z Twojej strony będzie wstawienie opisów i cen zabiegów do sklepu, ustawienie kilku drobiazgów (np. logo, dane kontaktowe) i ewentualnie podpięcie płatności, choć w takich gotowych rozwiązaniach zwykle jest to bardzo proste i sprowadza się do wklejenia w okienko jakiegoś kodu.

Takie gotowe platformy to np. Shoper, Shoplo, Clickshop, Shopgold. Kiedyś korzystałam z jednej z takich platform – skonfigurowanie jest naprawdę proste, a w cenie masz zwykle również pełną pomoc techniczną, darmowe poradniki itd. Koszt to kilkaset złotych jednorazowo lub kilkadziesiąt złotych miesięcznie w abonamencie.

Które rozwiązanie jest lepsze? To zależy… Głównie od tego w jaki sposób jest zrobiona Twoja strona. Jeśli tak jak ja masz stronę na WordPressie i potrafisz ją obsługiwać, jedynym wydatkiem będzie opłacenie informatyka, który pomoże Ci skonfigurować sklep, ewentualnie zakup dodatkowych wtyczek, np. do wybranego kanału płatności. Jeśli Twoja strona jest stworzona na jakimś dedykowanym systemie, może się okazać, że dodatnie do niej sklepu będzie wiązało się z dużymi kosztami. W takiej sytuacji warto rozważyć skorzystanie z gotowego oprogramowania.

Co z kalendarzem wizyt?

Zainstalowanie kalendarza, który byłby zsynchronizowany z Twoim kalendarzem będzie już trudniejszym zadaniem. Na początku możesz przyjąć inny system, np.:

  • dzwonić do klienta po zaksięgowaniu płatności celem umówienia terminu – w formularzu zamówienia możesz np. umieścić pole z pytaniem o dogodny dla klienta termin lub godziny, a w rozmowie telefonicznej doprecyzować szczegóły,
  • możesz również w podsumowaniu transakcji odesłać klienta linkiem do strony rezerwacyjnej z której korzystasz – wtedy on sam zarezerwuje dogodny termin,
  • możesz również zrobić odwrotny system, tzn. z rezerwacji odsyłać do płatności na stronie.

SPOSÓB 3 – Wykorzystanie programów do zapisów online

Problem z brakiem kalendarza we własnym sklepie pewnie wkrótce rozwiążą programy do zarządzania gabinetem i systemy rezerwacji online. Część firm już oferuje takie rozwiązania, część nad nimi pracuje. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, warto jednak zorganizować to w ten sposób, żeby nie stracić wszystkich danych, jeśli np. kiedyś będziemy chcieli taki system zmienić. Dobrze jest zwrócić uwagę na prowizje pobierane od płatności, możliwość eksportu danych itd.

W czym jeszcze pomoże Ci własny, gabinetowy sklep internetowy?

Zadatki płatne online – sposób na niezrealizowane wizyty

Wiem, że sporym problemem właścicieli gabinetów jest nieprzychodzenie klientek na wcześniej umówione wizyty. Wiele gabinetów wprowadza konieczność zapłacenia zadatku. Jeśli również rozważasz taką możliwość, własny sklep będzie wygodną formą rozwiązania tego problemu. Tutaj jednak kluczowe będzie właśnie wprowadzenie płatności online. Wprowadzając zadatki utrudniasz klientce życie, postaraj się więc, żeby płatność była maksymalnie bezproblemowa.

Przebrnęłyśmy jakoś przez kwestie techniczne. Teraz pora na przyjemniejszą część, czyli odpowiedź na pytanie jakie zabiegi sprzedawać online i jak to robić naprawdę skutecznie? Zapraszam Cię do drugiej części artykułu, w której znajdziesz wiele cennych informacji na ten temat. Aby przejść do drugiej części, kliknij TUTAJ.

podrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznympodrecznik marketingu i zarządzania gabinetem kosmetycznym