Gabinet od zaplecza

Co w salonie może skontrolować Inspekcja Handlowa?

Zastanawiasz się, co w salonie może skontrolować Inspekcja Handlowa? Przewertowałam dla Ciebie 19 ustaw, rozporządzeń i dyrektyw, a także kilkaset stron oficjalnych raportów z kontroli Inspekcji Handlowej. W raportach jak na dłoni podaje się nam listę spraw, które inspekcja kontroluje i listę przewinień, za które najczęściej nakłada kary pieniężne. Właśnie o to chodzi! Trzeba wiedzieć, czego dopilnować i wtedy kary nam niestraszne!

Zobacz listę kluczowych zagadnień kontrolowanych przez Inspekcję Handlową:

1. Tworzenie i udostępnianie klientom cennika zabiegów, np.:

  • jak powinien wyglądać cennik zabiegów,
  • czy można umieszczać ceny w postaci widełek, np. od 80 do 120 zł,
  • co z dodatkowymi opłatami,
  • jak legalnie informować o promocjach, obniżonych cenach,
  • czy można pisać zastrzeżenia w stylu “ostateczna cena zależy od zużycia produktu”,
  • za jakie błędy w cenniku najczęściej wystawiane są kary i inne.

2. Oznaczanie cen kosmetyków do pielęgnacji domowej, np.:

  • w jaki sposób muszą być oznaczone kosmetyki do sprzedaży w gablocie,
  • co, jeśli trzymasz kosmetyki na zapleczu,
  • jak podawać obowiązkowe ceny jednostkowe kosmetyków,
  • jak opisywać ceny promocyjne i inne.

3. Prawa konsumenta, których przestrzeganie kontroluje Inspekcja Handlowa i jakość usług, np.:

  • rzetelność usług,
  • opinie klientów,
  • klauzule niedozwolone w regulaminie,
  • rozpatrywanie reklamacji,
  • zaliczki i zadatki i inne.

4. Oznaczenia i bezpieczeństwo kosmetyków, które wykorzystujesz w pracy i oferujesz do sprzedaży, np.:

  • obowiązkowe oznaczenia,
  • terminy ważności,
  • pochodzenie kosmetyków,
  • składy,
  • substancje niedozwolone,
  • rzetelność oświadczeń marketingowych i inne,

5. Inne kwestie, np.:

  • prawidłowość wpisów w CEiDG i KRS,
  • obowiązkowe tabliczki i oznaczenia,
  • wymagane dokumenty,
  • legalność i bezpieczeństwo sprzętu w salonie,
  • prawidłowa realizacja i dokumentacja sprzedaży,
  • kwestie sprawdzane w salonach prowadzących solarium,
  • kwestie sprawdzane w salonach oferujących klientom torby foliowe na zakupione kosmetyki i inne.

To tylko cześć zagadnień, które w Twoim salonie może skontrolować Inspekcja Handlowa. Chcesz wiedzieć, jak to wszystko powinno wyglądać w praktyce? Co dokładnie musisz zrobić w każdym z tych obszarów, żeby przejść przez kontrolę “suchą stopą”?

Stworzyłam dla Ciebie prostą checklistę, dzięki której poczujesz się pewnie i bezpiecznie, gdy inspektor zastuka w drzwi Twojego salonu z zapowiedzianą lub niezapowiedzianą kontrolą!

Lista kontrolna Salon gotowy na kontrolę Inspekcji Handlowej – z nią możesz spać spokojnie!

Lista kontrolna Salon gotowy na kontrolę Inspekcji Handlowej to 87 prostych punktów podzielonych na 8 kategorii.

To jeszcze nie wszystko! Większość z 87 zagadnień zawiera komentarze, w których znajdziesz odniesienia do źródeł, cytaty z przepisów, dodatkowe wskazówki lub linki do uzupełniającej wiedzy z oficjalnych źródeł! Wszystko, co musisz wiedzieć na dany temat!

Wiedza z teorii i z PRAKTYKI!

Kluczową zaletą checklisty jest jej teoretyczno-praktyczny charakter. Dostajesz nie tylko przetłumaczone na „ludzki język” przepisy, ale także mnóstwo odniesień do raportów z realnych kontroli, które miały miejsce w salonach Twoich koleżanek z branży! Dzięki temu możemy wyłapać mnóstwo praktycznych niuansów, na które inspektorzy zwracają szczególną uwagę.

To trochę tak, jakbyś przed kontrolą przepytała kilkudziesięciu inspektorów z tego, jak taka kontrola wygląda. Perfekcyjne przygotowanie gwarantowane!

  

Chcesz więcej informacji czy może od razu zobaczyć cenę?

Co dokładnie znajdę w liście kontrolnej Salon gotowy na kontrolę Inspekcji Handlowej?

Nowa lista kontrolna obejmuje 87 punktów do sprawdzenia i zaleceń z następujących obszarów:

  • tworzenie i udostępnianie klientom cennika zabiegów,
  • oznaczanie cen kosmetyków do pielęgnacji domowej,
  • obowiązki formalne, dokumenty,
  • tabliczki i oznaczenia, które trzeba wywiesić,
  • prawa konsumenta, których przestrzeganie kontroluje Inspekcja Handlowa,
  • oznaczenia i bezpieczeństwo kosmetyków, które wykorzystujesz w pracy i oferujesz do sprzedaży,
  • dodatkowe wymogi dla salonów, które udostępniają solarium,
  • dodatkowe wymogi dla salonów, które udostępniają foliowe torebki na zakupione kosmetyki.

W jakiej formie otrzymam materiały?

Bezpośrednio po zaksięgowaniu opłaty na moim koncie (czyli w większości przypadków po upływie kilku minut) otrzymasz ode mnie mailowo plik w formacie pdf, który możesz przeczytać na dowolnym urządzeniu lub wydrukować na domowej/gabinetowej drukarce.

Plik zawiera 42 strony.

Gdyby wiadomość nie dotarła do Twojej skrzynki odbiorczej, zajrzyj koniecznie do innych folderów na poczcie, np. spam, oferty, powiadomienia, społeczności itd.

Koszt zakupu tej listy to mniej więcej tyle, ile zapłacisz za małe zakupy w sklepie spożywczym. Przygotowując się solidnie do kontroli, możesz uniknąć znacznie większych kar pieniężnych! Ta inwestycja naprawdę Ci się opłaci!

JAKĄ DECYZJĘ PODEMUJESZ?

Kupuję LISTĘ KONTROLNĄ w premierowej cenie 77 zł zamiast 97 zł i oszczędzam aż 20%!

(najniższa cena od dnia rozpoczęcia sprzedaży: 77 zł)

  

O AUTORCE

Nazywam się Anna Wydra-Nazimek i jestem specjalistką ds. marketingu i zarządzania w branży beauty. Przez ostatnie 14 lat zbierałam doświadczenia, pracując w niemal każdym zawodzie związanym z branżą kosmetyczną. Dzisiaj dzielę się swoją wiedzą i doradzam innym jak zarabiać na prowadzeniu gabinetu kosmetycznego!

Sprzedaj więcej zabiegów!

Poznaj 62 skuteczne techniki sprzedaży zabiegów i kosmetyków w salonie beauty! Poznaj patenty na "za drogo"i "jeszcze się zastanowię". Zwiększ kwoty, które klientki zostawiają w Twoim salonie!

ZOBACZ JAK!
close-link